lämpötila

kysymys!

Moikka!

Ensi viikolla koittaa vihdoin matka Rodokselle. On tullut aika tiiviisti seurattua lämpötilaennustuksia.. :)
Näyttäisi olevan 20 asteen paremmalla puolella, mutta kysyisinkin teiltä jotka olette lähiaikoina olleet siellä, että millainen ilma on, onko jo hellemekko ja bikinikelit? Entä illat, onko kovin viileetä? Onko tuuli kylmä?
Myös uimavesien lämpötila kiinnostaisi kovasti.
Pakkaamista saa alkaa jo suunnittelemaan ;)

8

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liiankylmämakuuni

      Palasin eilen rodoksen kaupungista, ilmat olivat pettymys 4/7 aurinkoista päivää ja silloinkin pilvistä, loput päivistä harmaita.. Illalla tarvitsi lämpimästi päälle, aina villapaita.. Uima-altaalla erittäin kylmää vettä, mutta siihen tottui nopeasti. Meri vielä myös kylmää, kuin Suomessa alkukesästä. Ensi kerralla tiedän, että lähden vain keskikesällä rodokselle! Auringon paahtaessa suoraan ilma oli lämmin 25, mutta pilvet ja tuuli teki ilmasta kylmememmän. PAIKALLISET OLIVAT PITKÄT HOUSUT JA TOPPATAKIT PÄÄLLÄ, nauratti kun itse kesävaatteissa ja he kerrospukeutui.

    • Hieno loma

      Tuurista se on ilmat kiinni. Viime vuonna samaan aikaan oltiin ja yhtenä ainoana päivänä oli lämpötila lähempänä 20, muuten koko ajan melkein 30. Lisäksi Rodoksen itärannikko on pikkasen lämpimämpi esim Kolymbia.

      • lomailija55

        Onneksi olkoon tuurihaukka minä en ole vielä koskaan keväällä onnistunut nauttimaan ihanista ilmoista Rodoksella. Nyt olen kuitenkin oppinut, koska tykkään kuumasta ilmasta ja haluan uida meressä, jossa vesi on lämpöistä en lähde sinne aikaisintaan kun kesäkuun lopulla. Hyviä lomia kaikille.


    • samaa mietin

      Meillä lähtö vasta viikon päästä, mutta kovin huonolta näyttää tuo sääennuste. Varatessa matkaa ajattelin, että varmasti on 25 asteen paremmalla puolella lämpö päivisin toukokuun puolivälissä, mutta näköjään täytyy pakata lämmintä mukaan ja sateenvarjo...

    • Afrodite*

      Monet kerrat olen ollut toukokuun puolivälin paikkeilla Rodoksella, eikä koskaan ole ollut huono ilma/sateinen. Kyllä suomalaiselle riittää 23-26 astetta aivan hyvin.
      Kuumemmalla ilmalla ei jaksa edes kävellä, saati maata rannalla.

      Yleensä siellä on lämpimämpää, kuin mitä säätiedot lupaa. En ole sateenvarjoa tarvinnut koskaan keväällä. Syysloman aikaankin vain kerran.

      • matkailija3

        Kirjoita vaan omasta puolestasi minä haluan lomallani LÄMMINTÄ eli 30 ja kyllä jaksan aivan loistavasti maata rannalla ja vielä tarvittaessa liikkuakkin.


      • Reppuli
        matkailija3 kirjoitti:

        Kirjoita vaan omasta puolestasi minä haluan lomallani LÄMMINTÄ eli 30 ja kyllä jaksan aivan loistavasti maata rannalla ja vielä tarvittaessa liikkuakkin.

        Tuolla Kreikassa 30 lämpö on muuten vähän toisenlaista kuin täällä. Aurinko paistaa niin korkealta, että varjoja ei tule. Samoin aurinkolasien kanssa ei näe oman ihonsa tilaa, vasta peilistä sen näkee illalla... Asfaltti on niin tulista, että tekee mieli kävellä jopa sähkölinjojen varjoja pitkin ja vähänkin tummempihiekkaisella rannalla ei voi astella avojaloin tai ainakin pyyhe on oltava lähellä vesirajaa. Muuten menee juoksuksi uimaan mennessä. Näin on ollut joskus jo toukokuussakin. Juhannuksena uima-altaankin reunakiveyksellä paistaa vaikka munia.
        Mulla on tuollaiset liki 30 kreikanreissua takana. Itsekin olen tullut johtopäätökseen että syksyn noin 25C lämpö & öiden n. 18C yhdistettynä meriveden 22...24 asteeseen on se mihin vaaleat pohjoismaalaiset varmaan on suunniteltu ;-) Ja onhan siinä sekin etu, että turistit on paljolti poissa ja omatoimisesti matkaamalla löytää hienoja paratiisirantoja, joilla saa olla päivän ihan rauhassa ja illalla mennä tavernaan, jossa paikallisen väen mukana saa taas ystävällistä palvelua ja kunnon sapuskaa. Nytkin kyttään sopivia lentoja pariviikkoiselle lomalle syyskuun loppupuolelle. Myönnettävä on että hyvinvoinnin kannalta reissu vuodessa Kreikan saarille on must!


      • Ähä kutti
        matkailija3 kirjoitti:

        Kirjoita vaan omasta puolestasi minä haluan lomallani LÄMMINTÄ eli 30 ja kyllä jaksan aivan loistavasti maata rannalla ja vielä tarvittaessa liikkuakkin.

        No mene sinä 30 asteinesi vaikka heinäkuussa. Mua ei kiinnosta hikoilla siellä. Nautin sopivasta lämmöstä kuuleppa 3 yön päästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe