Aikuislukio ja tukiasiat

Susse(hki)

Hei!

Ilmoittauduin aikuislukioon sen kummemmin ajattelematta tukiasioita.
Nyt kaduttaa...
Opintotukea ei saa jos opiskelee aikuiskoulutuksessa.
En saa myöskään aikuisopintorahaa(tai vastaavaa) koska en ole ollut työelämässä kymmentä vuotta.
Ainoat tuet mitä ymmärsin saavani ovat yleinen asumistuki, sosiaalituki ja opintolaina.
Mieheni saa n. 2000€ kuussa palkkaa joista 700€ menee vuokraan.
Enkö tosiaan saa opiskeluni tueksi mitään muuta?
Lapsilisää saamme 100€/kk.
Kotihoidontuki loppuu heti kun aloitan opinnot mutta tilalle tulee sitten päivähoitomaksujakin.
Elääkin pitäisi...
Arveluttaa kovin miten pärjäämme.
Yksi vaihtoehto on muuttaa kaupungin vuokra-asuntoon, saisi vuokranhintaa tiputettua ainakin sen 200€.
Eikö aikuisopiskelija tod. saa mitään muuta?
Nyt mietityttää että luovunko haaveestani päästä eläinlääketieteelliseen kun en saa lukiota käydä aikuisopinto puolella.
Tavalliseen lukioon lasten sekaan meneminen hirvittää mutta sinnekään ei pääse vasta kun ensi syksynä.
Opiskelenko hetken aikuislukiossa ensi syksyyn asti ja sitten vaihdan tavalliseen lukioon?
Kai sitä jokainen n. vuoden verran pärjää vaikka rahatilanne ei niin mahdottoman hyvä olisikaan?
En halua kuitenkaan opiskeluillani vielä ruokaa lapseni suusta.
Onko kenelläkään kokemusta aikuislukiosta jos pohjana on vain peruskoulu ja kotiäitiys?
Mitä tukia te olette saaneet?
Kiitos jos joku osaa minua neuvoa ja minua rauhoitella että kaikki sujuu hyvin kaikesta huolimatta (ja se kaikki on tuo raha).

2

1739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yön_tytär

Mikset mene iltalukion puolelle? Silloin et ole kyllä oikeutettu ollenkaan mihinkään tukiin sen puolesta, mutta säilytät normaalit tuet, kuten työttömyyskorvaukset, ja voithan aina käydä töissä samalla?

(ja älä jaksa kertoa miten raskasta se on, itse opiskelen sekä merkonomiksi että käyn lukiota, ja lisäksi töissäkin välillä..)

• moi

aikuislukio on tasan sama asia kuin iltalukio

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1896
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1669
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1544
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1183
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1142
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe