mikä on kohtuullinen aika/pv jonka 2 kissaa pärjäävät keskenään kotona? Onko esim 8 tuntia jo liian pitkä aika? Onhan niillä seuraa toisistaan mutta.. Kauanko muiden kissat joutuu päivässä olemaan yksinään?
kissat yksin kotona?
15
2904
Vastaukset
- meillä näin
Kyllä ne pärjää sen työpäivän verran.Eli 8h matkat.Tietysti aamulla on ruokaa ja vettä laitettava niin, että riittää, kissat tykkäävät napostella useasti päivänaikana.
Myös leluja on hyvä olla tarjolla, ettei aika tule pitkäksi.
Meillä oli kerran viikonlopun niin, että sisko kävi myös katsomassa, päivääkään ei mennyt ilman että olis sen vointi tarkastettu.Hän oli muutaman tunnin kisunseurana.
Parempi sen on tutussa paikassa niin että joku tuttu käy katsomassa, kuin vieraassa hoitolassa, niin että joku vieras käy hoitamassa. - Kattia kanssa
Meillä kissa on joskus pari vuorokauttakin yksin eikä kukaan käy katsomassa. Ruokaa ja vettä vain riittävästi niin ei ole ongelmia. Lisäksi meidän kissa on niin kiltti ja fiksu, ettei tee mitään tihutöitä, niin sillä on koko omakotitalo käytössä.
Ei tulisi mieleenkään sulkea sitä kylppäriin, vaikka se tykkää lattialämmityksestä ja on sinne muuten koko ajan menossa.- 23+98
Eläinsuojelulaki määrää, että eläimen tila tarkistetaan kerran vuorokaudessa!
Eläintä ei saa jättää useaksipäiväksi niin, ettei kukaan käy katsomassa miten se voi.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960396
- re-1-8-u
Minä olen pyytänyt jonkun käymään kissan luona jos joudun jättämään yksin kotiin. Olin kuntoutuksessa ja sisko tuli hoitamaan kissaani kotiin, jouduttuani uudelleen kuntoutukseen, otin kissani mukaan, pieni päivämaksu oli kissan mukana olosta mutta maksoin sen mielelläni. Kissaa ei saa jättää yksin vuorokautta pidemmäksi aikaa, enkä kyllä raaskisikkaan, olisi suuri huoli koko ajan. Työpäivän tietenkin joutuu olemaan yksin mutta ei pidempään.
- uljas kissa
Mun kissat, kaikki kolme ja hetken pennutkin on olleet yksin tuon 8 tuntia maksimissa. Ja koira. Koiralle se on vaikeampaa, kun vessa on ulkona.
- lemmikin lailla
Kissa pärjää hyvin vaikka olisi ainoa, niin kauan kun on vettä ja ruokaa ja kissanvessa on tarpeeksi siisti. Mutta kyllä ne omistajan läsnäoloa vaatii siinä missä koirakin, vaikka kaikki muu olisi hyvin. Eli normaali työssäkäyvä emäntä ja isäntä kyllä voi jättää kissan yksin ja kaksin kotiin.
- Sannnnnnni
Kissalla on hyvä olla seuraa; itse pyrimme miehen kanssa porrastamaan työajat niin että menen aikaisin ja tulen aikaisin, hän menee myöhään ja tulee myöhään. Kissojen ei siten tarvitse olla kuutta tuntia enemmän yksin. Silti, joskus matkojen takia on pakko olla kauemmin pois; pieniä valvontakameroita joihin saa läppärillä yhteyden voi laittaa; sitten voi pyytää kissavalvojan (joka muutenkin käy vuorokausittain vaihtamassa vedet safkat ja siivoamassa laatikot) paikalle heti jos jotain menee pieleen. Pieni kamera on halpa ja valvojan palveluksia voi vaihtaa; valvon kissanne viikolla x jos te meidän viikolla y.
- kolminkotona
Kissani ovat keskenään työpäiväni ajan Ja joskus myös pitempään, mutta heitä hoitaja käy katsomassa välillä, ja vaihtaa ruoan tuoreeseen ja vedet ja putsaa laatikon.
- kipale
Kyllähän kissat pärjää yön ylikin keskenään tai vaikka yksin, kunhan on ruokaa ja vettä. Kissat kun nukkuu pitkin päiviä.. Että ei tartte miettiä töiden tms. aikana että miten pärjää.
Pari kertaa on kissa ollut yksin yön yli. Mutta yleensä kulkee mukana. Ei syö mitään, kun olen poissa, vähän vettä juo.
Syömään alkaa heti, kun tulen.- yhdessäainaolemmeoll
Joudun luopumaan kissoistani 4v. uros (leikattu) ja 3v. naaras (leikattu).
Ovat olleet koko ikänsä yhden kodin kissoja.
Uusi koti? vai Piikille?:( Kumpi vaihto ehto paras?- giugbkjn
Koita laittaa ilmotus, jospa löytyis yhteinen koti molemmille.Jos ei hyviä ehdokkaita löydy, mieti uudelleen...
- Sannnnnnni
Pidä ne. Jos on todella pakottava, aito syy (tyyliin pitkä sairaalareissu tai kodin menetys) paikallinen eläinsuojelu voi luultavasti järjestää myötätuntoisen sijoituskodin. Silti paljon ennakkoluuloja on siitä mikä on syy -itse olen allerginen mutta harjaamalla ja imuroimalla raivoisasti, pärjäilen. Asumme myös aina välillä ulkomailla; kissat saa mukaan, se on järjestelykysymys. Vuokrasopimuksemme yhdessä paikassa kielsi kissat; menin vuokraisännältä kysymään miksi, ja kävi ilmi että muinaisen asukkaan kissa oli paskonut pihalle, leikkaamattomana mourunnut, ja muutenkin aiheuttanut häiriötä. Kun selostin käsitteen "leikattu sisäkissa" sain erikoisluvan. Hyvin usein ei oikeasti ole pakko luopua kun vähän säätää =)
- lähellä turvaisa olo
Minun kissi ei tarvitse olla yksin kuin silloin kun käyn kaupassa. Kotonakin on aina lähellä tai sylissä.
- 44+4
Kyllähän kissa pärjää sen päivän itsekseen ihan mainiosti . Laki tosiaan sanoo että 24h max yksin ja sitten jonkun käytävä katsomassa ,pitäähän laatikot ainakin siivota ei kissa todellakaan nauti likaisesta laatikosta ja haiseehan kämppäkin ihan hirveältä jos siellä likainen laatikko lemuaa . Lihaa ei myöskään voi jättää tarjolle ja meillä ei ainakaan pelkällä kuivamuonalla eletä .
Meillä on myös Elisa vahti joten voidaan välillä kännyläkkä katsoa mitä ne kissat siellä touhuaa .
Mutta ei missään nimessä yksin useammaksi vuorokaudeksi yksin !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648