Parempi mainos

nisti

5

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meitä on moneen

      Toisille kamera on rakkaampi kuin oma puoliso

    • Canonisti minäkin

      Ja toisille kamera on työkalu. Kestävä työkalu on parempi, kuin sellainen joka hajoaa kesken töiden.

      • katoava ammatti

        totta, meidänkin vanhemmat ja isovanhemmat saivat elantonsa 1917-2004 ajalla, mutta maailma on muuttunut nykyään jos haluaa elantonsa se on rankkaa työtä, huonot työajat ja koskaan ei voi tietää koska rahantulo loppuu.

        Heillä kuulu aina toimintaan myös kameroiden lainaus, viime vuosituhannella elokuva kameroiden ja 2000 luvulla digi- ja videokameroiden vuokraus.

        Vuokraus toiminnassa näki kuinka kameran laatu laskee iän ja käytön myötä, vaikka olisi kuinka kallis kamera, on siinä monia pikku vikoja ja toimintahäiriöitä jo vuoden ja 10 000 kuvan jälkeen. He ottivat aina samasta paikasta koekuvauksia lainauksen jälkeen ja kuvissa oli selvästi sumua, valotus virheitä, tärähtämiset lisääntyivät pitkillä ajoilla, yms.
        Nykyisin varsinkin peilien toiminta aiheutti pian lievää epäterävyyttä, jos vertasi uutena otettuihin kuviin. Kaikki putket tomuuntuivat, varsinkin talviaikaan.Toki kaikki kuvat olivat hienoja, jos ei ollut samasta paikasta kuvattua vertailukohdetta.

        ja sen voisin vielä mainita kun otti leikkeen kuvan eri reunoilta, huomasi kuinka eri tavalla olivat tarkentuneet, vaikka oli 1-v ikäinen 2000 e digijärkkäri ja 700 e putki.

        (annan googlen korjata automaattisesti kirjoitusvirheet, siksi yhdyssana- yms virheitä, olen englantilais-saksalais verta, enkä osaa hyvin suomi)


      • katoava ammatti
        katoava ammatti kirjoitti:

        totta, meidänkin vanhemmat ja isovanhemmat saivat elantonsa 1917-2004 ajalla, mutta maailma on muuttunut nykyään jos haluaa elantonsa se on rankkaa työtä, huonot työajat ja koskaan ei voi tietää koska rahantulo loppuu.

        Heillä kuulu aina toimintaan myös kameroiden lainaus, viime vuosituhannella elokuva kameroiden ja 2000 luvulla digi- ja videokameroiden vuokraus.

        Vuokraus toiminnassa näki kuinka kameran laatu laskee iän ja käytön myötä, vaikka olisi kuinka kallis kamera, on siinä monia pikku vikoja ja toimintahäiriöitä jo vuoden ja 10 000 kuvan jälkeen. He ottivat aina samasta paikasta koekuvauksia lainauksen jälkeen ja kuvissa oli selvästi sumua, valotus virheitä, tärähtämiset lisääntyivät pitkillä ajoilla, yms.
        Nykyisin varsinkin peilien toiminta aiheutti pian lievää epäterävyyttä, jos vertasi uutena otettuihin kuviin. Kaikki putket tomuuntuivat, varsinkin talviaikaan.Toki kaikki kuvat olivat hienoja, jos ei ollut samasta paikasta kuvattua vertailukohdetta.

        ja sen voisin vielä mainita kun otti leikkeen kuvan eri reunoilta, huomasi kuinka eri tavalla olivat tarkentuneet, vaikka oli 1-v ikäinen 2000 e digijärkkäri ja 700 e putki.

        (annan googlen korjata automaattisesti kirjoitusvirheet, siksi yhdyssana- yms virheitä, olen englantilais-saksalais verta, enkä osaa hyvin suomi)

        meillä siirryttiin jo 4K aikaan, Sony AX100E 4K.
        Valokuvien laatu riittää meille ja videoiden tottakai, katsellaan 100" televisiosta. Toki kun tilaisuuksissa kuvaamme on vielä vanhemmat kamerat ottamassa kuvaa eri kuvakulmista ja sony jalustalla puskee peruskuvaa.
        On muuten pitkästä aikaa Sony, kaikki on olleet Canoneita, edelliset Sönyt ostettiin kun mailma siirtyy digiaikaan markka-aikana. En ole huomannut laatueroja, mutta aina on kuitenkin saanut Canonin "edullisimman tuntuisesti".

        On muuten "aika mukava" kantaa, hihna kaulaan ja kamera verkkarin povitaskuun ja menoksi.
        http://www.sony.fi/electronics/handycam-videokamerat/fdr-ax100e/specifications
        .
        Sen voisin kehua, vaikka tallentaa todella "huonoa laatua" 5 Mb/s, on se yhtä hyvää, tai parempaa kuin tavallisella kameralla 12 Mb/s. 40 " tv ja 4-6 m päästä katsottuna. Myös 1920x1080 laatu on 24 Mb/s laadulla paljon loisteliaampaa, valkoisempaa, konstrakti rikkaampaa, kuin tavallisen parin tonnin, parin vuoden vanhan hd kameran kuva. Kyllä uusi on aina uutta ja kehitys kulkee.

        tuotakin on vuokrattu ja saatu jo ostohinta takaisin.


    • liukuhihnek ei vikaa

      Uskottavasti keskimäärin hyvä kamera, mutta kyllä se käsityönä tehdyssä tahtoo olla niitä maanantaikappaleen ongelmia valitettavan usein.

      Minullakin oli kallis (jotain 3200e) kamera, sillä sai vain 85 kuvaa sadasta täysin onnistuneita, sehän ei kyllä digiaikana ole suuri ongelma kun filmi ei lopu, mutta silti ärsyttävää.
      Ja video tuotti vai 60 % kuvista teräviä vaikka oli 1/500 sek valotusaika.

      Nykyinen 400 e videokamerani tuottaa aina yli 90 % yksittäiskuvista teräviä, jos vain on niin nopea aika että kohde ei ehdi liikkumaan. Videon laatu paljon miellyttävämpää katseltavaa.

      Keskimäärin robotit kokoavat kameran 70-85 % tulos on yli 99,5 % sellaista kun on tavoite.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe