lähiaikoina jyväskyläläiset käytöstavat ovat oudostuttaneet - varsinkin omakotialueilla ihmiset kulkevat kuin silmälaput silmillä. Pää / katse ei käänny vaikka katujyrä kulkisi ohitse. Ei mitään toivoa tervehtimisestä, vaikka samoilla seuduilla kulkee samoja / lähes tuttuja ihmisä päivittäin. En tiedä mistä se johtuu, että varsinkin 20 - 40vuotiaat naiset ovat erityisen nirppanokkia olemukseltaan ja katsovat usein tylysti ylen kanssaihmisiä ympärillään. Miehistäkin löytyy vastaavaa käytöstä, ehkä vähän harvemmin. Onko tämä yleistynyt koko Suomessa vai onko tapa jyväskyläläisten omaperäisyyttä - en tiedä.
Naapurustot omakotialueilla
6
260
Vastaukset
- pohtijaapa
Kyllä vastaavaa löytyy muualtakin Suomesta ja ihan kaikista ihmisistä, eikä vain tietyn ikäisistä naisista. Ja jos nyt olen oikein ymmärtänyt, niin se on jonkin sortin trendikin korostaa yksilöllisyyttään vetämällä tiukat rajat sellaiseen vuorovaitukseen mistä ei ole suoraa hyötyä itselleen. Silti lyhytnäköistä, jos joku päivä auto juuttuu lumikinokseen ja ne tervehtimättä jätetyt naapurit päättävät kävellä ohitse "kun ei tuo muutenkaan ole meitä halunnut huomata".
- utelias naapuri
Toiset haluavat elää rauhassa,meillä naapuri jota ennen tervehdittiin,sitten juteltiin ja sitten aökoi utelemaan,kiitti riitti.
- Valot päälle
Ei ihme, että olet ihmettelijä.
Ihmettelen, miksi kirjoitat aiheesta "ruoka ja juoma" osiossa ????- Oikea osasto
Etiketti ja käytöstavat eli aivan oikea osasto, miksei olisi?
- Yksityisyys
Ei minua kiinnosta joka päivä moikata naapurille. Haluan olla rauhassa, siksi olen ostanut omakotitalon.
- Iso vaivako?
Jaa että menee yksityisyys ja rauha jos tervehtii?
Silloinko ne naapurit vain hyväksytään jos tulee ongelmia ja apua tarvitsee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983