Vesijohtovesi

vatsavaivainen

Uskaltaako juoda hotellien vesijohtovettä? Olen aika herkkävatsainen, joten suosin matkoilla pullovesiä. Jostain olin lukevinani, että New Yorkin hanavesi olisi kuitenkin aika puhdas. Miten on?

9

2057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mtaman

      Oikein olet lukenut, vesijohtovettä voi turvallisesti juoda ja on ihan ok makuistakin.

    • en juo edes vettä

      Itse jenkitkin juo pullovettä eli mieti siitä.

      • Luonto kiittää

        Itse olen hotelleissa täytellyt vesipulloja kraanavedellä. Ainoastaan Hotel Pennsylvaniassa vesi ei maistunut hyvältä.


      • Basta

        Tekee ne paljon muutakin ihmeellistä...


      • pullovesi

        Pullossa on helpompi kuljettaa sita vetta kuin vetaa johtoa perassa.


    • Vesi on turvallista juotavaksi jokseenkin kaikkialla USAssa. Maussa ja hajussa saattaa olla ongelmia joillakin alueilla, esim. raudan tai rikkivedyn haju.

    • oma maa mansikka ..?

      Mistä teitä lihmisiä löytyy? Luuletko, että vain Suomessa on juomakelpoista hanavettä (Nokia tapaus?) ja muualla eletään kuin kehitysmaissa?

      Jos juot suomalaista hanavettä, niin voit juoda myös USA:laista, makueroja on paikkakunnittain kuten Suomessakin.

    • GamerGirl91

      Jenkeissä vesi fluorataan teollisuusjämäfluorilla. Kyseinen fluori on luokiteltu hengenvaaralliseksi aineeksi, joka tulee käsitellä suojavarusteilla ongelmajätelaitoksella (tähän on olemassa luotettava lähde ihan jenkkien omista virastoista, en nyt tähän viitsi sitä hakea)

      En suosittele juomaan hanavettä. Toinen asia, minkä kerron omasta kokemuksestani niin vatsa menee täysin sekaisin siitä vesijohtovedestä. Tosin, itse olin Kanadassa, jossa ei fluorata vettä. Kloori taitaa olla todellinen syys vatsan oireilulle, sitä on kans tosi paljon vesijohtovedessä Pohjois-Amerikassa.

      • tummy ache

        Minullakin meni vatsa sekaisin kun lomailin Meksikossa.
        http://www.cdc.gov/fluoridation/faqs/, tassa tietoa luotettavasta lahteesta. Ei kannata hermostua, eihan turistilla ole mitaan mahdollisuutta elinikaiseen altistumiseen.

        Suomessa taas kaytetaan xylitolia joka on Amerikassa todettu vaaralliseksi. Suomessa puoli kansaa karsii vatsavaivoista ja piereskely on kansanhuvi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe