Tiedän, että moni on Pariisin pauloissa, mutta mun mielestä Etelä-Ranska on kiistatta parasta tässä maassa. Koko rannikko: Nizza, Marseille, Monaco jne. Idyllisemmät maisemat, parempi sää, kivemmat ihmiset... Ihan ehdoton esim. ens kesän autoilureissulle.
Suosikkini on Aux-en-Provence:
http://walleni.us/aix-en-provencen-ihme/
Marseillessa ihaninta on satama-alue ja siellä varsinkin tämä hotelli:
http://walleni.us/marseillen-ihanin-hotelli/
Etelä-Ranskan parhaat kohteet
2
504
Vastaukset
- Oignonne
Itse kyllä tykkään eniten nimenomaan Etelä-Ranskasta. En itseasiassa pidä Pariisista kaupunkina, vaikka itse olenkin saanut siellä pääasiassa ystävällistä palvelua ja vielä hyvällä englanninkielellä. Pariisi vain on mielestäni kaupunkina jo pilattu ja tällä hetkellä hukkumassa ongelmiinsa, eikä suinkaan sen "töykeän ilmapiirin" osalta mistä moni puolituttuni on jaksanut valitella.
Ja se toinen syy onkin sitten säät eli ottaisin ilman muuta ennemmin Etelä-Ranskan ilmaston, ja onhan siellä mielestäni kauniiimpaakin. Oma ehdottomast suosikkini tähän asti käymistäni ovat olleet Saint Tropez ja Biarritz, mutta kyllä myös mm. perinteisemmissä pienissä vuoristo- ja taiteilijakylissä (mm. Saint-Paul-de-Vence) oli oma ainutlaatuinen tunnelmansa. Lyon oli sitten niistä Ranskan isoimmista kaupungeista (tosin tähän mennessä niistä ei ole käytynä kuin vasta Pariisi, Marseille, Nizza ja Lyon, seuraavaksi niiden kategoriasta houkuttaisivat eniten Toulouse ja Montpellier) se johon eniten ihastuin, vaikka säät olivatkin tuolloin vuoden 2012 helmikuussa siellä käydessäni vielä kylmemmät kuin omaan makuuni tuolloin jo ihan riittävän kylmässä Pariisissa. Lyonissa on jäljellä katukuvassa paljon sellaista vanhaa mitä Pariisissa (ja monessa muussakaan Ranskan isoimmista kaupungeista) ei näe ja paikallinen ruokakin maistui mainiosti. Nizzakin oli vielä ihan viihtyisä sen kokoiseksi kaupungiksi, mutta Marseillessa tykkäsin lähinnä kauniista satamasta muusta ympäristöstä ja ilmastosta, mutten kaupungista itsestään (joka mielestäni on myös nykyisin liian ongelmallinen). - Korsika
Onhan siellä Etelä-Ranskassa muutakin.... ihana saari Korsika! Monetkaan ei siellä ole varmaan käyneet, eivätkö siksi tiedä,mistä ovat jääneet paitsi. Itse suosin sitä esimerkiksi Nizzaan verrattuna, jossa turisteja parveilee aivan liikaa omaan makuuni. Korsikalla on rauhallista ja sen rannat mahtavia, sukeltajat viihtyvät siellä erityisen hyvin. Pikkuiset kylät Napoleon Bonaparten aikaisine perinteineen ovat kerrassaan viehättäviä, muutama pikkukaupunkikin tosin löytyy. Korsika ei ole bilettäjien kohde, vaan rauhallista lomaa kaipaavien.
Korsikasta löytyy loistava esittely sivulta:
http://saaret.com/korsika
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892