Miten on kaikki muuttunut sitten vuosien ja raskaan sodan jälkeen?
Jonkinverran maassa matkustaneena ja ennen sotia ja sen aikana, mutta en sodan päättymisen - kiitos sen - jälkeen. Paljon, paljon on hyviä muistoja ja kokemuksia.
Toivoisin nyt kun sota on päättynyt Lankalla matkanneet kirjoittaisitte tänne kokemuksistanne. Olen kuullut, että maahan on rakennettu oikein moottoritie? Se on jotain se. Entä rautatie? Juna - kootisia oli minulle aikanaan mieluisa matkustusväline. Lämpö, meri, länsiranta, auringon lasku, ruoka, hedelmät, ihmiset ja ennen muuta hinnat edullisia,
Miten on Sri Lankan asiat nyt?
Pyydän ystävällisesti ja asiallisesti kertomaan sodanjälkeisestä ajasta ja tulevaisuuden näkemyksistä paikallisten ja turistien kannalta - miltä näyttää? Miten maassa nyt turistista huolehditaan ja palvellaan?
Toivomme vaimoni kanssa vielä lähtevän kuukaudeksi pariksi Sri Lankan lämpöön - paratiisiin.
Sri Lanka ja turisit ?
5
437
Vastaukset
- tuli käytyä
Hei!
Itse olin Hikkaduwassa 2011 ja silloin oli moottoritie rakenteilla. Nyt jo varmaan valmis. Muistaakseni moottoritie rakennettiin kulkemaan nimenomaan Hikkaduwasta Colomboon. 2011 oli rautatieverkko etelän päässä suljettu remontin takia mutta kaippa se jo on remontoitu, viimeisempää tietoa ei ole. Me nautimme hyvästä kohtelusta ja ihanista retkistä paikallisten kanssa jotka kutsuivat myös kotiinsa käymään. Ihmiset ovat siis avoimia ja turistelle järjestetään vaikka vallan ja mitä he ikinä keksivät pyytääkkään. Kannattaa mennä ennenkuin siitäkin paikasta tulee turistirysä. Hyvää matkaa!- prasse
moottaritie on nyt ihan vaimis colombosta(Kottawa)Mataraan,etalan asti(ei ole vain Hikkaduwasta) mutta tama moottaritia vartean pita maksa(maksullinan tia)
myos Lentokentalta Colombon. asti voi aja 100km per tunti
rautatie myos ihan ok,valmis.
- Kiinnostunut 2014
Paljonko tavallinen Sri Lankalainen tienaa palkkatyössään. Köyhiä maassa noin 23% Tietääkö kukaan paikallisten asioista olisiko linkittää jotain tietoutta heistä.
- srilankaopas
Sri Lanka on nykyisin mahtava matkakohde. Paljon nähtävää ja koettavaa niin rantojen, kulttuuriaarteiden kuin luonnonkin osalta. Aasialaiseksi maaksi Sri Lanka on hyvin siisti ja järjestäytynyt eli sopii niillekin, jotka kammoavat vaikkapa Intian kaaosta. Poliittinen tilannekin on parempi kuin muistiin, kun vanha diktaattori syrjäytettiin demokraattisilla vaaleilla. Täällä lisää tietoa Sri Lankan matkailusta:
http://kerranelamassa.fi/sri-lanka-matkailu/ - Mangala
meillä on 200 neliö villa 10 metrii rannan edessa. 10 Kms Negombosta, 22 Kms lentokentältä ja 45 Kms Colombosta. lisää tieto: villasrilankassa.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882