Mitä väärää ja tuomittavaa on siinä, että luulee jotain? Eikö se nyt ole ihan ok. ja tervettä luulla, esim. verrattuna siihen että olisi tietävinään?
Muuttuuko luuleminen pahaksi ääneen sanottuna tai näkyville kirjoitettuna? Jokaisella täällä kirjoittavallahan kuitenkin on aivotoimintaa, myös luulemista, eikä sitä pysty kukaan estämään.
Jo pitkän aikaa on suorastaan ällöttänyt sana "luulottelu" ja loputon parku ja poru siitä kun täällä luullaan. Normaalissa vuorovaikutuksessa ja keskustelussa toistuva "luulottelun" mukaan tuominen on minun mielestäni outoa, jo sananakin harvinainen ja täällä sitä näkee melkein ketjussa kuin ketjussa ja nimenomaan niin että sitä pidetään pahana. Jotenkin ei ihan terveeltä kuulosta, suoraan sanottuna.
Luulemisiin
111
276
Vastaukset
- -----
Ei minusta ole ainakaan ihan tervettä, että palstan ainoa aihe on luuleminen ja muiden syyttely, milloin mistäkin.
Eikö maailmassa ole muuta aihetta.
Vaikka linnun tunnistaminen, josta on koostunut mukava ketju.- ei hypokondriaa
En ole luulosairas. (=Olen oikeasti sairas).
- -----
ei hypokondriaa kirjoitti:
En ole luulosairas. (=Olen oikeasti sairas).
Sekö se lie minustakin sen estänyt, kun olen ihan oikeasti sairas. En vain leikisti.
- bessie*
Ajattelin enemmänkin sanana ja toimintana, siis että onko muiden mielestä luuleminen jotenkin ikävä piirre jne..? Itselleni se tarkoittaa vain ajattelemista, esim. johtopäätöksen vetämistä oman ymmärryksensä ja myös tietojensa mukaisesti.
Myös pidän luulemista joissakin tapauksissa 'kohteliaana'. Ellen tiedä varmasti mutta minulla jonkinlainen oma käsitys ja ajatus on niin silloin luulen asian olevan niin ja niin. Mielestäni luuleminen ja sen sanominen ei ole automaattisesti väärin ja pahasti tehty.
- luullahan jotta
Luulen että sä olet joku toinenkin.
- luultu
Ei se mukavalta tunnu kun luullaan joksikin toiseksi. Varsinkin kun itse ei tiedä ollenkaan sitä tyyppiä keneksi luullaan. Ja siinä luulemisessa on aina negatiivinen sävy, eli se joksi luullaan on erittäin negatiivinen henkilö ja minä joka en ole se joksi luullaan esitän kuulemma jotain muuta eli luulottelisin mulkamas olevani joku muu. Sitten kun on tällainen joka on omana itsenään niin kyllä se kolahtaa että tavallaan syytetään epärehelliseksi.
- vähän oma vika
Sellaiseen saa aina varautua, kun näin puskasta kirjoittelee jatkuvasti eri nikeillä. Minua ei sellainen luuleminen häiritse yhtään, mutta jos todellakin joku saa siitä traumoja, niin silloinhan olisi oman mielenrauhansa vuoksi parasta rekkautua ja kirjoittaa aina vaan pelkästään rekattuna.
Ei voi sanoa, että on aina omana itsenään, kun nikki vaihtuu koko ajan. - ',l.g´¨.-
vähän oma vika kirjoitti:
Sellaiseen saa aina varautua, kun näin puskasta kirjoittelee jatkuvasti eri nikeillä. Minua ei sellainen luuleminen häiritse yhtään, mutta jos todellakin joku saa siitä traumoja, niin silloinhan olisi oman mielenrauhansa vuoksi parasta rekkautua ja kirjoittaa aina vaan pelkästään rekattuna.
Ei voi sanoa, että on aina omana itsenään, kun nikki vaihtuu koko ajan.Mikä pakko luulijan on luulla ääneen. Luulisi hiljaa tykönään. Kiusatakseenhan sen tekee.
Mikä pakko ja mania on, että pitäisi tietää kuka on jokaisen kirjaimen takana? - puskiikii
vähän oma vika kirjoitti:
Ei voi sanoa, että on aina omana itsenään, kun nikki vaihtuu koko ajan.Ei kai kukaan niin pöljä ole että rekkautuu, kun jo se, että samalla nikillä tulee niin ottaa jotain niin pahasti päähän, että alkaa syyttelemään.
Kyllä sitä vain omana ihtenänsä kirjoittaa vaikka puskista eri nimillä, silloin sulautuu pensaikkoon ja nuolet voivat osua puskatovereihin :) Sori puskikset :) - kärsi nahoissas
puskiikii kirjoitti:
Ei kai kukaan niin pöljä ole että rekkautuu, kun jo se, että samalla nikillä tulee niin ottaa jotain niin pahasti päähän, että alkaa syyttelemään.
Kyllä sitä vain omana ihtenänsä kirjoittaa vaikka puskista eri nimillä, silloin sulautuu pensaikkoon ja nuolet voivat osua puskatovereihin :) Sori puskikset :)Ei sitten pidä valittaa ääneen, jos luullaan.
- aina ja jatkuvasti
',l.g´¨.- kirjoitti:
Mikä pakko luulijan on luulla ääneen. Luulisi hiljaa tykönään. Kiusatakseenhan sen tekee.
Mikä pakko ja mania on, että pitäisi tietää kuka on jokaisen kirjaimen takana?Mikä pakko on luulemisesta ruikuttaa ääneen non-stoppina?
- miksi/kuka syyttää?
Onhan semmoinenkin sairaustila, kuin harhaluuloisuus.
Oikeasti kenkku ja rasittava sairaus.
Yhtä kurjaa kuin olla tietävinään ja uskoa asioita todeksi, sitten huomaa jossain vaiheessa elävänsä väärän tiedon varassa ja opettelee taas uutta.
Jotain uskomisen, luulottelun ja tietämisen väliltä - mitään oikeellisempaa kuin
esm matematiikan tai kieliopin säännöt ei elämässä taida olla,
muut muuttuvia tekijöitä.
Tai on persoonaltaan epävakaa tai vakaa tyyppi, mitä sillä nyt tarkoitetaankin.
Onko oikeastaan oikein sanoa, että minusta tuntuu nyt siltä kun vaikka huomenna voi tuntua ihan erilaiselta?
Eikä ihan puhtaita prototyyppejä liene kukaan, pelkästään positiivisia tai kielteisiä?
Miten yleensä selviää omasta ärtymyksestään tai huonoista päivistä tai pahasta olosta, kipeänä ollessa esm. - !!!!
aina ja jatkuvasti kirjoitti:
Mikä pakko on luulemisesta ruikuttaa ääneen non-stoppina?
Kerro!
- luultu
',l.g´¨.- kirjoitti:
Mikä pakko luulijan on luulla ääneen. Luulisi hiljaa tykönään. Kiusatakseenhan sen tekee.
Mikä pakko ja mania on, että pitäisi tietää kuka on jokaisen kirjaimen takana?Olen kanssasi samaa mieltä, luulija voisi luulla omassa tykönään ihan mitä vaan, eikä tulla syyttelemään.
- luultu
kärsi nahoissas kirjoitti:
Ei sitten pidä valittaa ääneen, jos luullaan.
Eikös tämän ketjun tarkoitus ollut nimenomaan avata tätä asiaa, koska täällä nyt tiettävästi näistä viime aikaisista ketjuista päätellen on useampikin joita on luultu.
Itse en ole tehnyt yhtään aloitusta. - mitä ihmettä?
luultu kirjoitti:
Eikös tämän ketjun tarkoitus ollut nimenomaan avata tätä asiaa, koska täällä nyt tiettävästi näistä viime aikaisista ketjuista päätellen on useampikin joita on luultu.
Itse en ole tehnyt yhtään aloitusta.Ketä täällä nyt on luultu ja keneksi häntä on luultu? Minulta on mennyt sellainen ohi. Olen vain nähnyt näitä valituksia luulemisesta ja syyttelyitä, että tällä palstalla aina luullaan ja kaikki toiset ovat luulotautisia ja minä en ole, mutta muut ovat...
- luultu
mitä ihmettä? kirjoitti:
Ketä täällä nyt on luultu ja keneksi häntä on luultu? Minulta on mennyt sellainen ohi. Olen vain nähnyt näitä valituksia luulemisesta ja syyttelyitä, että tällä palstalla aina luullaan ja kaikki toiset ovat luulotautisia ja minä en ole, mutta muut ovat...
En tiedä tarkaan ketä nyt on luultu. MInua on aiemmin luultu. Muistampa joskus, että olisi nimeltäkin mainittu joksi luultiin, mutta luullakseni en ollut hänen nimimerkkiäänkään koskaan nähnyt. En tiedä näitä tuoreita... luulen vaan.
- siivoojaparka
luultu kirjoitti:
En tiedä tarkaan ketä nyt on luultu. MInua on aiemmin luultu. Muistampa joskus, että olisi nimeltäkin mainittu joksi luultiin, mutta luullakseni en ollut hänen nimimerkkiäänkään koskaan nähnyt. En tiedä näitä tuoreita... luulen vaan.
Sellaiset arvausleikithän on vain hauskoja. Eikös telkkarissa mennyt joskus sellainen ajanvieteohjelmakin, missä yritettiin arvailla, minkä ammatin edustaja kukakin on?
Kyllä minuakin on luultu jos miksikin livessä, ei täällä. Minun on luultu olevan alkoholisoitunut eläkkeellä oleva bosnialainen, joka asuu Tukholman pohjoispuolella ja tekee verotonta osa-aikatyötä. Mikään niistä luuloista ei pidä paikkaansa, mutta ei se minua ole häirinnyt.
Joskus olen ollut liikkeellä firman työtakissa ja minua on luultu bussissa lipuntarkastajaksi. Nousin kyytiin ja pysähdyin katselemaan vapaata paikkaa, niin kaikki alkoivat kaivelemaan lippujaan esille. Samoin minulle on kärytetty joitakin vapaamatkustajia paikallisjunassa ja ihmetelty, miksi en reagoi.
Töissä minua on luultu talkkariksi ja valitettu kun vesiraana tippuu. Valitettu toisen ja kolmannenkin kerran ja ihmetelty, miksi en tee asialle mitään.
- ole kuka vain
Minua ällöttää sairaalloinen luuleminen ja siitä kirjoittaminen.
- kulkija vain
Minäkään en luule mitään kun en tunne ketään eikä ole mitään päämäärää tutustuakaan kehenkään. Anonymouksena vaa kohdataan kuin matkamiehet toisensa.
- Luuleminen on turhaa
Riippuisiko se vähän siitä, mitä juttuja luulottelee. Ei haitanne mitään, mitä kukin luulottelee eli ajattelee omassa mielen mutkassaan omalla tavallaan maailman asioista, kun ei tiedä asioiden todellista laitaa. Mutta luulottelu esim. toisten ihmisten omaisuus-, talous-, raha-, 'rakkaus'-, seksi-, parisuhde-, menemis-, tulemis- ja ties mistä asioista on kipeetä.
Mitä hemmettiä esim. meikäläisen yksityiset ja henkilökohtaiset asiat kuuluvat kenellekään edes luulottelun tasolla. Näissä asioissa luulo ei todellakaan ole tiedon värtti, koska mun päähän ei pääse kukaan muu eikä kuori kerro sisimpiä saloja.- luultu
Olen kanssasi samaa mieltä. En koskaan luule kenestäkään mitään ja yleisesti puhuessani pyrin käyttämään sanoja mielestäni, kenties, kaiketi... eli jätän ilmaan epäilykseni asian todenperäisyydestä ellen ole satavarma.
- ,,,,,
Onhan montakin tapausta jonka oletetaan olevan juuri niin kuin ajatellaan. Joskus oletetaan aivan oikein ja joskus ollaan sitten väärässä.
- rosokuoriakin
Mä ajattelen ihmisistä silleen, että jokaisessa on puhdas elämänliekki,
jonka ympärillä kuori, jossa ainakin miljoona särmää. Miten on maailman tuulet
ja elo kurmoottaneet itekutakin.
Siksi ei mikään moninikkisyys mitenkään haittaa mua - valo vain särmiä välillä
paljastaa eikä se huono asia ole,
hieno asia että on...
- luullaan vaan
Luulen, että kohta alkaa taas kunnon nokkapokka.
Lisäksi luulen, että toisia lyödään kuin vierasta sikopaimenta.
Ja luulen, että kuulen tuulen, kun se taivuttaa alahuulen.- porkat piiloon
Pitääkö pokka, kohoanko mä lentoon?
Tyttö oli nätti, kuin sika tykkilakissa.
Kampaus sopi, kuin otsatukka sialle.
- luulokas
Ette ikinä arvaa kuka olen, nyt luulemaan kaikki ja joukolla.
- Vemputtaja*
Mä tiedän kuka olet! Olet elvästikin vemputin!
- mimmimummi*
On sanonta... Luulo ei ole tiedon väärti ... se pitää sisällään muutakin luulemista kuin täällä toiseksi henkilöksi luulottelemista...mistä itse kyllä olen joskus suivaantunut....
Mutta ei kai se luuleminen aina ole pahasta.... lapsi luulee että nukkumatti todella on olemassa ja heittää unihiekkaa....aikuisetkin luulevat tietävänsä kaikenlaista...vaikka ei olekaan tietoa... Ja sairauksien luulemisesta jo täällä puhuttiinkin....
" Luullahan jotta on lysti olla, kun minä aina laulan, laulullani minä pienet surut sydämeni pohjahan painan "- luultu
Niin, tuo on myönteistä luulemista. Luulen minäkin joka joulu, että joulupukki tulee.
Älä luule luita lihaks, pässinpäitä paistikkaiks. /sananlasku - niiettä
luultu kirjoitti:
Niin, tuo on myönteistä luulemista. Luulen minäkin joka joulu, että joulupukki tulee.
Älä luule luita lihaks, pässinpäitä paistikkaiks. /sananlaskuMeilläpäin sanottiin et älä luule luita lihoiks, eikä papin p*skaa makkaroiks
- luultu
Luulen, että täällä palstalla (tai -/ ) on ollut jotain suurempaa kärhämää ja täältä on sitten joitain nimimerkkejä lähtenee ovet paukkuen. Nyt sitten kärhämässä mukana olleista joku etsii ja epäilee, luulee...
- ruti
Sinä luulet, että ovet paukkui ja nyt luulet, että kärhämässä mukana olleista joku etsii ja epäilee, siis sinä se vasta luuletkin.
- luultu
ruti kirjoitti:
Sinä luulet, että ovet paukkui ja nyt luulet, että kärhämässä mukana olleista joku etsii ja epäilee, siis sinä se vasta luuletkin.
Niin, miksi sinä luulet, että joku luulisi rutia vaikka hunkzsiksi?
- bessie*
ruti kirjoitti:
Panen pahemmaksi
Minä luulen, että joku/jotkut eivät halua että heitä luultaisiin 'omaksi itsekseen', siis nikeiksi joita he itse ovat joskus aiemmin käyttäneet.
Mieli on muuttunut vuosien mittaan ja vanhan nikin 'painolastista' halutaan päästä eroon mm. pyrkimällä tukkimaan suut leimaamalla "luulottelu" kaiken pahan aluksi ja juureksi.
. - ♡ Nainen Ihanainen ♡
bessie* kirjoitti:
Panen pahemmaksi
Minä luulen, että joku/jotkut eivät halua että heitä luultaisiin 'omaksi itsekseen', siis nikeiksi joita he itse ovat joskus aiemmin käyttäneet.
Mieli on muuttunut vuosien mittaan ja vanhan nikin 'painolastista' halutaan päästä eroon mm. pyrkimällä tukkimaan suut leimaamalla "luulottelu" kaiken pahan aluksi ja juureksi.
.@bessie*
"Minä luulen, että joku/jotkut eivät halua että heitä luultaisiin 'omaksi itsekseen', siis nikeiksi joita he itse ovat joskus aiemmin käyttäneet."
Jos noin on, niin sitten luulen, että muisti on minulta mennyt.
"Tsau: Friidu", olin sitkeästi jossain vaiheessa ja minua kehotettiin jopa olemaan tästä luulosta ylpeä: friidu on kuulemma fiksu ja tietää paljon. Kai se sitten on oltava onnellinen.
Sitten mä olin "Lusiina" ja "Lusiina" oli mä, kunnes @lusiina kyllästyi ja rekkasi nikkinsä.
@-merkin käyttöni antoi merkin jollekin ja taas mentiin luulemaan.
Vaikka mähän olen ilmiselvä @hunksz ja olen oikein pyytänyt luulemaan, mutta ei.
Puskasta hihkasi tänään yksi rekattu, tunnistin lyylin tyylin - alan oppia luulemaan, jee!!!! - luultu
♡ Nainen Ihanainen ♡ kirjoitti:
@bessie*
"Minä luulen, että joku/jotkut eivät halua että heitä luultaisiin 'omaksi itsekseen', siis nikeiksi joita he itse ovat joskus aiemmin käyttäneet."
"Tsau: Friidu", olin sitkeästi jossain vaiheessa ja minua kehotettiin jopa olemaan tästä luulosta ylpeä: friidu on kuulemma fiksu ja tietää paljon. Kai se sitten on oltava onnellinen.
Sitten mä olin "Lusiina" ja "Lusiina" oli mä, kunnes @lusiina kyllästyi ja rekkasi nikkinsä.
Vaikka mähän olen ilmiselvä @hunksz ja olen oikein pyytänyt luulemaan, mutta ei.
Puskasta hihkasi tänään yksi rekattu, tunnistin lyylin tyylin - alan oppia luulemaan, jee!!!!Tuota Friidua on tupattu minullekin! Kerran olin lusiinan kanssa yhtäaikaa, niin joku luuli, että lusiina keskusteli itsensä kanssa... sitten on ihan vaan syytelty, että älä viitsi esittää... jne.
- luultu
bessie* kirjoitti:
Panen pahemmaksi
.Miksi pitää olla joku, miksei voi vaan keskustella ko. asiasta. Eikös se asian sisältö ole tärkein eikä se kuka milläkin nimimerkillä sen sanoo?!
- ++++++
luultu kirjoitti:
Miksi pitää olla joku, miksei voi vaan keskustella ko. asiasta. Eikös se asian sisältö ole tärkein eikä se kuka milläkin nimimerkillä sen sanoo?!
Sehän siinä ihmetyttääkin. Onko jollekin niin katkeraa, kun ei tiedä kirjoittajaa?
- ...
++++++ kirjoitti:
Sehän siinä ihmetyttääkin. Onko jollekin niin katkeraa, kun ei tiedä kirjoittajaa?
Siltähän tuo kuulostaa.
- niettä,
++++++ kirjoitti:
Sinähän tuo nähtiin. Joku luulotautinen taas erehtyi.
- bessie*
@bessie*
Puskasta hihkasi tänään yksi rekattu, tunnistin lyylin tyylin - alan oppia luulemaan, jee!!!!Jos joku sinua joksikin toiseksi tai useampaa nikkiä käyttäväksi luulee ja sinulle suoraan sinua koskevat luulemisensa kertoo, niin sinullahan on tilaisuus vastata siihen. Tai jättää vastaamatta.
Keskusteluahan se luuleminenkin on, siitä vaan ja mitä väliä. - minä sinä vai hän
bessie* kirjoitti:
Jos joku sinua joksikin toiseksi tai useampaa nikkiä käyttäväksi luulee ja sinulle suoraan sinua koskevat luulemisensa kertoo, niin sinullahan on tilaisuus vastata siihen. Tai jättää vastaamatta.
Keskusteluahan se luuleminenkin on, siitä vaan ja mitä väliä.Mitä ihmeen hyötyä on väitellä luulijan kanssa?
Eihän luulijalle fakta kelpaa. - bessie*
minä sinä vai hän kirjoitti:
Mitä ihmeen hyötyä on väitellä luulijan kanssa?
Eihän luulijalle fakta kelpaa.Pitäisikö kaikesta saada hyötyä itselleen? Jos pitäisi, niin onhan väittelystä se hyöty, että saa oman kantansa sanottua. Väittäköön toinen vastaan. Ellei väitä, niin ehkäpä se fakta kelpasi.
- minä sinä vai hän
bessie* kirjoitti:
Pitäisikö kaikesta saada hyötyä itselleen? Jos pitäisi, niin onhan väittelystä se hyöty, että saa oman kantansa sanottua. Väittäköön toinen vastaan. Ellei väitä, niin ehkäpä se fakta kelpasi.
Jatka loputtomiin, ole hyvä! Riittääkö sinulle olla eri mieltä?
- luultu
bessie* kirjoitti:
Pitäisikö kaikesta saada hyötyä itselleen? Jos pitäisi, niin onhan väittelystä se hyöty, että saa oman kantansa sanottua. Väittäköön toinen vastaan. Ellei väitä, niin ehkäpä se fakta kelpasi.
Minä ainakin haluaisin vain keskustella joko asiallisesti tai vähemmän asiallisesti. Se vaan jotenkin vesittää koko sanomani jos vakavasti ja asiallisesti vastaa jollekin ja sitten seuraavaksi joku heittää siihen ihan tuulesta temmatun luulemuksen.
Siinähän mitätöidään sanomiseni, sehän voitaisiin katsoa kiusaamiseksi. - ||||
luultu kirjoitti:
Minä ainakin haluaisin vain keskustella joko asiallisesti tai vähemmän asiallisesti. Se vaan jotenkin vesittää koko sanomani jos vakavasti ja asiallisesti vastaa jollekin ja sitten seuraavaksi joku heittää siihen ihan tuulesta temmatun luulemuksen.
Siinähän mitätöidään sanomiseni, sehän voitaisiin katsoa kiusaamiseksi.Luulottelu = pahimman asteen kiusaamista.
- bessie*27
minä sinä vai hän kirjoitti:
Jatka loputtomiin, ole hyvä! Riittääkö sinulle olla eri mieltä?
Noo, jos keskustella yritän niin ei se todellakaan riitä että kirjoitan kerran "olen eri mieltä", eikä aina sitä paitsi ole kysymys pelkästä eri mieltä olemisesta, "minä sinä vai hän".
Myöskään en osaa ennalta arvata sitä missä kohdin sinun kaltaisesi keskustelija hermostuu niin että paiskaa tuollaisen tökerön töykeän kommentin.
Ja vaikka osaisinkin, niin silti lopetan silloin kun se minulle sopii. - ???
bessie*27 kirjoitti:
Noo, jos keskustella yritän niin ei se todellakaan riitä että kirjoitan kerran "olen eri mieltä", eikä aina sitä paitsi ole kysymys pelkästä eri mieltä olemisesta, "minä sinä vai hän".
Myöskään en osaa ennalta arvata sitä missä kohdin sinun kaltaisesi keskustelija hermostuu niin että paiskaa tuollaisen tökerön töykeän kommentin.
Ja vaikka osaisinkin, niin silti lopetan silloin kun se minulle sopii.Sivusta sanottuna, et taida arvostella kommenttia objektiivisesti?
"kaltaisesi"???? - bessie*
??? kirjoitti:
Sivusta sanottuna, et taida arvostella kommenttia objektiivisesti?
"kaltaisesi"???????
Tuota...ei varmasti ollut, ei. Ei "arvostelu", ei objektiivinen. Kirjoitin subjektiivisen mielipiteeni minulle osoitetusta viestistä.
Ensin vastasin kirjoittajan ensimmäiseen minulle osoitettuun viestiin jossa oli kysymys. (Mitäs mieltä muuten olet sen vastaukseni objektiivisuudesta?)
Tähän ainoaan hänelle kirjoittamaani vastausviestiin hän vastasi niin kuin vastasi.
Ai tuo "kaltaisesiko" sinusta oli jotenkin pahasti sanottu, aika henkilökohtaisesti tunnut ottavan 'sivusta'?
Mutta, kuten jo mainitsinkin, tuo oli yhden minulle osoitetun viestin perusteella muodostunut, ilman muuta subjektiivinen mielipiteeni. Huom! "yhden minulle osoitetun viestin perusteella muodostunut"!
- poikamies.
Mä en vissiin osaa luulla, monasti on käynyt luulemisessa et on sanottu luulet vaan, aikoinaan yritin päästä saatolle niin aina naiset sano älä ukko luule,
- henrjii
mä onn kuullu, että yksi on luullut, että näisen päälle pääsee vain autolla.
- luultu
henrjii kirjoitti:
mä onn kuullu, että yksi on luullut, että näisen päälle pääsee vain autolla.
Jos auto karkaa käsistä ja päätyy naisen päälle, onko syyte päällekarkaus?
- jo on
luultu kirjoitti:
Jos auto karkaa käsistä ja päätyy naisen päälle, onko syyte päällekarkaus?
mitä se auto naisen päällä
- luultu
jo on kirjoitti:
mitä se auto naisen päällä
Se nainen vaihtaa öljyjä ja tsekkaa helmapeltin ruosteisuutta.
- henrjii
luultu kirjoitti:
Se nainen vaihtaa öljyjä ja tsekkaa helmapeltin ruosteisuutta.
nainen katsahtaa onko se kottero vielä ajokelpoinen
- siihen on menty
Luulemiset sun muut keljuilut ovat karkottaneet lähes kaikki rekatut, muutama enää rohkenee omalla nikillään kirjoittaa.
- luuta lihaksi
Tuohan ei voi pitää paikkaansa. Miten rekattua luullaan. Ja toisekseen, kyllä rekatut luulevat ihan tarpeeksi itsekin.
- mikä mättää
luuta lihaksi kirjoitti:
Tuohan ei voi pitää paikkaansa. Miten rekattua luullaan. Ja toisekseen, kyllä rekatut luulevat ihan tarpeeksi itsekin.
Suurin osa luulemisista tulee puskasta, voihan rekattukin olla siellä, tässä aloituksessa ei näy rekattuja.
- ♡ Nainen Ihanainen ♡
mikä mättää kirjoitti:
Suurin osa luulemisista tulee puskasta, voihan rekattukin olla siellä, tässä aloituksessa ei näy rekattuja.
@mikä mättää
Nyt otan sulta luulot pois!
Kaikki luulemiset tulee rekatuilta!
Ja näistä on noussut kova hulabaloo. Varsinkin toinen sukupuoli on herkkähipiäistä.
En lähde luettelemään rekattujen luulevaisten nikkejä, koska se ei ole sallittua sääntöjen mukaan. - löytyykö vielä
@mikä mättää
Nyt otan sulta luulot pois!
Kaikki luulemiset tulee rekatuilta!
Ja näistä on noussut kova hulabaloo. Varsinkin toinen sukupuoli on herkkähipiäistä.
En lähde luettelemään rekattujen luulevaisten nikkejä, koska se ei ole sallittua sääntöjen mukaan.Ei pidä paikkaansa, viime viikollakin eräs tuttu puskanikki luulotteli ties mitä.
- luulinpa
löytyykö vielä kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, viime viikollakin eräs tuttu puskanikki luulotteli ties mitä.
Mutta jos se oli rekattu puskassa.
- .-.,.,.
löytyykö vielä kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, viime viikollakin eräs tuttu puskanikki luulotteli ties mitä.
Voi Kiesus, että ihan puskankin tunnet kuin likaiset housusi?
- puskassa ihan
.-.,.,. kirjoitti:
Voi Kiesus, että ihan puskankin tunnet kuin likaiset housusi?
Mää muistan, se oli anjaniina.
Minä ainakin luulen usein, ensimmäisenä mieleen tullut ajatus jostain asiasta on hämmästyttävän usein oikea. Jos alkaa miettimään asiaa tarkemmin päätyy useammin väärään tulokseen.
- Vaistoava
Luuloa voi sanoa myös vaistoksi.
- Eipäs luulotella
Vaistoava kirjoitti:
Luuloa voi sanoa myös vaistoksi.
Eikä voi. Vaisto on sisäinen tunne asioista. Luulo taas on mielikuvituksen tuotetta asioista, joista ei tiedä mitään.
"Pertta-j":n ensimmäisenä mieleen tuleva ajatus taas on välitön oivallus eli intuitio ja siksi juuri se on usein se oikein vaihtoehto.
- henrjii
Luu elimitä vielä
luurangot kuussa, mitä kuu luu - muistakaa se
luulojaan EI saa puhua totena,
eikä sanoa väärää todistusta lähimmäisestään,, - näin on hyvä
Minäkin äsken luulin että perunat on jo kypsiä, mutta ei ne olleetkaan. Saa luulla mutta ei luulotella muista.
- bessie*
Miksei saa "luulotella" (yäk) muista?
Mitä haittaa siitä on kenellekään, jos nyt vaikka minä tässä sinulle kerron luulevani, että sinulla on taipumusta loukkaantua turhan herkästi? bessie* kirjoitti:
Mitä haittaa siitä on kenellekään, jos nyt vaikka minä tässä sinulle kerron luulevani, että sinulla on taipumusta loukkaantua turhan herkästi?"bessie*"
Minä luulen että olet joku lintu.
Niin kauheeta venytystä turhan-päiväisyyteen.
Tietäen että mato kuolee kuitenkin.
Tai sit sie oot Halonen Pres. Trad. Evp.
Semmonen kiukuttelija.
Lopetahan jo.
Nouse uuteen tuhkastasi.
H.- luulee luulee
bessie* kirjoitti:
Mitä haittaa siitä on kenellekään, jos nyt vaikka minä tässä sinulle kerron luulevani, että sinulla on taipumusta loukkaantua turhan herkästi?Luulen että sinä nautit jankuttamisesta ja vastaan laittamisesta sekä ärsyttämisestä.
Kuten eräs musta lintu. luulee luulee kirjoitti:
Luulen että sinä nautit jankuttamisesta ja vastaan laittamisesta sekä ärsyttämisestä.
Kuten eräs musta lintu."luulee luulee"
Mulleko?
H.- synsam
hunksz kirjoitti:
"luulee luulee"
Mulleko?
H.käy optikolla
- luulee luulee
hunksz kirjoitti:
"luulee luulee"
Mulleko?
H.Ei sulle vaan aloittajalle.
- luulee luulee
luulee luulee kirjoitti:
Ei sulle vaan aloittajalle.
Tämä hunksille.
- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Semmonen kiukuttelija.
Lopetahan jo.
Nouse uuteen tuhkastasi.
H.Voi mitä lööperiä taas sinulta, Hunksz
Yritähän nyt eheytyä ja ottaa rennommin tämä palsta. En muuten koskaan kirjoita vain "venyttääkseni", voi herran jestas miten vinksahtanut asenne sinulla on, aina ahdistumassa tuollaisista! Kirjoitan jos ja kun tuntuu että haluan kertoa omat ajatukseni jostain asiasta, tai asian vierestä "turhan-päiväisyyksiä".
Taas kerran kirjoitat minulle alentuvan sävyisesti, kuin lapselle, ja taas kerran vähättelet suht vakavissani kirjoittamiani tekstejä kiukutteluksi. Kiukutteluksi?!
Tiedoksesi; olen kuten tavallista, hyväntuulinen, eikä hyväntuulisuuteni järky
vaikka vähän ärsyyntyisinkin. Päinvastoin, useinkin.
Vai linnuksi luulet, sattuipa mukavasti, minäkin luulen sinua linnuksi.
Paha nousta tuhkasta kun en ole siellä koskaan ollutkaan. Sinä taas et taida pystyä nousemaan tuhkastasi, suosittelen silti. - se sä oot kvaak
bessie* kirjoitti:
Voi mitä lööperiä taas sinulta, Hunksz
Yritähän nyt eheytyä ja ottaa rennommin tämä palsta. En muuten koskaan kirjoita vain "venyttääkseni", voi herran jestas miten vinksahtanut asenne sinulla on, aina ahdistumassa tuollaisista! Kirjoitan jos ja kun tuntuu että haluan kertoa omat ajatukseni jostain asiasta, tai asian vierestä "turhan-päiväisyyksiä".
Taas kerran kirjoitat minulle alentuvan sävyisesti, kuin lapselle, ja taas kerran vähättelet suht vakavissani kirjoittamiani tekstejä kiukutteluksi. Kiukutteluksi?!
Paha nousta tuhkasta kun en ole siellä koskaan ollutkaan. Sinä taas et taida pystyä nousemaan tuhkastasi, suosittelen silti.Jankuttaja sekä venyttäjä.
- bessie*
luulee luulee kirjoitti:
Luulen että sinä nautit jankuttamisesta ja vastaan laittamisesta sekä ärsyttämisestä.
Kuten eräs musta lintu.Niinkö luulet, "luulee luulee"?
Hyvin heikko itsetunto ja samalla kuitenkin vähän turhan suuret luulot itsestään sinulla, näin minä luulen?
Oikeassa olet, joskus on kiva ärsyttää tuollaisia moukkia vaikka vähän säälittääkin.
"Vastaan laittamisesta"?! no ohhoh... bessie* kirjoitti:
Voi mitä lööperiä taas sinulta, Hunksz
Paha nousta tuhkasta kun en ole siellä koskaan ollutkaan. Sinä taas et taida pystyä nousemaan tuhkastasi, suosittelen silti."Bessie*"
Kaiken-laista kirjainta on esiintynyt.
Ihan isotellenkin.
Mitähän se tarkoittaa?
Alentuvuus on useimmiten naiselle rikkaus.
Anna siis arvoa sille että jatkan naisellista ketjuasi.
Tytöttely näyttää jatkuvan hyvin.
H.- déjà vu
synsam kirjoitti:
käy optikolla
50 kirjoitteli aikanaan naisen nimimerkillä tyyppi joka vastaili jatkuvasti väärille eikä pysynyt millään kärryillä viestipuun rakenteesta, onko tämä hukztz se ja sama?
déjà vu kirjoitti:
50 kirjoitteli aikanaan naisen nimimerkillä tyyppi joka vastaili jatkuvasti väärille eikä pysynyt millään kärryillä viestipuun rakenteesta, onko tämä hukztz se ja sama?
"déjà vu"
Se oli varmaan HTZA, en mää ainakaan muista että se naisellinen ois ollu.
Kyllähän se yritti tehdä tietysti itseään tykö.
Mut ei se minusta mitenkään muista poikennut.
Mitä nyt naiset sitten tulivat...
H.- ....
déjà vu kirjoitti:
Kyllä se nainen on nykyisin täällä, LUULEN. Näkemäni perusteella, ja on nainen.
- kuka soittaa
hunksz kirjoitti:
"déjà vu"
Se oli varmaan HTZA, en mää ainakaan muista että se naisellinen ois ollu.
Kyllähän se yritti tehdä tietysti itseään tykö.
Mut ei se minusta mitenkään muista poikennut.
Mitä nyt naiset sitten tulivat...
H.Laita taas numero esiin linjat kuumenee. ;);)
- mutta mä ehdin,
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Semmonen kiukuttelija.
Lopetahan jo.
Nouse uuteen tuhkastasi.
H.hunski on oikeassa
ilolintu se on, yölläki salaa lentää meidänki talon ohi että höyhenet pöllyää, ettei vaan kukaan ehdi näkemään, kuka soittaa kirjoitti:
Laita taas numero esiin linjat kuumenee. ;);)
"kuka soittaa"
Teoriassa voisin ostaa Nokia N8:iin pikkuisen kortin.
Mutta kännyyn ei sa ostettua isompaa akkua.
Ja siks toisekseen, minä olen huono lirkuttelemaan puheella.
Varsinkin naamakkain.
Tarvii laittaa paljon teippiä, että jaksaa roikkua.
Mitähän, herran jumala sieltä sitten taas tulee?
Harkitsen kuitenkin ehdotustasi vakavasti.
Uskoisin pinnani vielä venyvän riittävästi.
Ja käyttäväthän muutkin rosvot niitä kortteja.
H.- reilu peli
hunksz kirjoitti:
"kuka soittaa"
Teoriassa voisin ostaa Nokia N8:iin pikkuisen kortin.
Mutta kännyyn ei sa ostettua isompaa akkua.
Ja siks toisekseen, minä olen huono lirkuttelemaan puheella.
Varsinkin naamakkain.
Tarvii laittaa paljon teippiä, että jaksaa roikkua.
Mitähän, herran jumala sieltä sitten taas tulee?
Harkitsen kuitenkin ehdotustasi vakavasti.
Uskoisin pinnani vielä venyvän riittävästi.
Ja käyttäväthän muutkin rosvot niitä kortteja.
H.Numero sitten reilusti palstalle että kaikilla on sama mahdollisuus soittaa.
- bessie*
Sorry, "näin on hyvä"
Vastasin aikaisemmin laiskan ylimalkaisesti, oli samaan aikaan aamiainen ja lounas menossa. Huomaan myös, että vastaukseni vaikuttaa turhan ärhäkältä, sillä vaikka olin ja olen täysin samaa mieltä kanssasi, en vain malttanut kunnolla miettiä miten itseäni ilmaisisin. Ajattelin myös, että jos vastaat niin saan jatkettua, on sitten helpompi muotoilla sanottavansa pienempinä paloina.
Juuri tuota ajoin takaa jo aloituksessa, että saahan sitä jokainen luulla, mutta luulottelu on eri juttu, eihän se kuulu tavalliseen kanssakäymiseen. Ilmaisin vähän vajavaisesti ajatukseni jo siinä.
Kahden kesken eli selvällä osoitteella nyt vielä voi luulotellakin toinen toisilleen mitä lystää ja myös syyttää toista luulottelusta. Jotkut taas haluavat luulotella muille jotain itsestään, kaipa sellaisenkin jokainen meistä osaa mielessään ottaa huomioon.
Mutta tosiaankaan ei saisi luulotella muista. Ja siitähän mielestäni on kysymys, jos jatkuvasti on kirjoituksia joissa pidetään luulottelua poikkeuksetta pahantahtoisena (toki se joskus sitäkin on) ja kaikkein eniten palstaa pilaavana asiana, ja samassa hengenvedossa väitetään täällä olevan paljon luulottelijoita.
Kyllä minäkin olen varma siitä, että täällä on paljonkin sellaisia jotka luulottelevat olevansa jotain muuta kuin ovat, mutta siitähän nämä luulottelusta rätkyttävät ymmärtääkseni eivät ole valittamassa. - ♡ Nainen Ihanainen ♡
bessie* kirjoitti:
Sorry, "näin on hyvä"
Vastasin aikaisemmin laiskan ylimalkaisesti, oli samaan aikaan aamiainen ja lounas menossa. Huomaan myös, että vastaukseni vaikuttaa turhan ärhäkältä, sillä vaikka olin ja olen täysin samaa mieltä kanssasi, en vain malttanut kunnolla miettiä miten itseäni ilmaisisin. Ajattelin myös, että jos vastaat niin saan jatkettua, on sitten helpompi muotoilla sanottavansa pienempinä paloina.
Juuri tuota ajoin takaa jo aloituksessa, että saahan sitä jokainen luulla, mutta luulottelu on eri juttu, eihän se kuulu tavalliseen kanssakäymiseen. Ilmaisin vähän vajavaisesti ajatukseni jo siinä.
Kahden kesken eli selvällä osoitteella nyt vielä voi luulotellakin toinen toisilleen mitä lystää ja myös syyttää toista luulottelusta. Jotkut taas haluavat luulotella muille jotain itsestään, kaipa sellaisenkin jokainen meistä osaa mielessään ottaa huomioon.
Mutta tosiaankaan ei saisi luulotella muista. Ja siitähän mielestäni on kysymys, jos jatkuvasti on kirjoituksia joissa pidetään luulottelua poikkeuksetta pahantahtoisena (toki se joskus sitäkin on) ja kaikkein eniten palstaa pilaavana asiana, ja samassa hengenvedossa väitetään täällä olevan paljon luulottelijoita.
Kyllä minäkin olen varma siitä, että täällä on paljonkin sellaisia jotka luulottelevat olevansa jotain muuta kuin ovat, mutta siitähän nämä luulottelusta rätkyttävät ymmärtääkseni eivät ole valittamassa.@bessie*
"nämä luulottelusta rätkyttävät"
Ja sinä itse rätkytät luulottelusta rätkyttävistä :D
No, minä en ole luulottelusta "räkyttänyt".
Vastasin tähän ketjuun, koska ei muita ilmaantunut kertomaan kokemuksistaan toiseksi nikiksi luulottelusta.
Itse olen jättänyt luulottelijat omaan arvoonsa, itsensäpä nolaavat.
Vastasit tuolla ylempänä varmaan minun kirjoittamaani http://keskustelu.suomi24.fi/node/12222743#comment-67609581-view
Olen samaa mieltä kuin "minä sinä vai hän" joka on siis kaltaiseni ;)
Vaadit mahdottomia luulottelulla kiusatulta!
Jos aikuinen ihminen (60 on kai jo aikuinen) kommentoi aloituksen aiheesta ja siihen joku vastaa luulemalla joksikin toiseksi nikiksi, niin joo, joo.
Siitä sinun mielestäsi pitää alkaa pitkään ja hartaasti keskustelemaan luulottelukiusaajan kanssa. Kerran kirjoitan, etten ole se, joksi luulee, jos viitsin, tai sitten en kertaakaan.
Tietenkin olisi hyvä käsitellä asia siinä heti. Ja sinä varmaan "räksyttäisit" luulottelijalle vaikka maailman tappiin.
Mutta kaikki eivät ole samanlaisia. - bessie*
@bessie*
"nämä luulottelusta rätkyttävät"
Ja sinä itse rätkytät luulottelusta rätkyttävistä :D
No, minä en ole luulottelusta "räkyttänyt".
Vastasin tähän ketjuun, koska ei muita ilmaantunut kertomaan kokemuksistaan toiseksi nikiksi luulottelusta.
Itse olen jättänyt luulottelijat omaan arvoonsa, itsensäpä nolaavat.
Vastasit tuolla ylempänä varmaan minun kirjoittamaani http://keskustelu.suomi24.fi/node/12222743#comment-67609581-view
Olen samaa mieltä kuin "minä sinä vai hän" joka on siis kaltaiseni ;)
Vaadit mahdottomia luulottelulla kiusatulta!
Jos aikuinen ihminen (60 on kai jo aikuinen) kommentoi aloituksen aiheesta ja siihen joku vastaa luulemalla joksikin toiseksi nikiksi, niin joo, joo.
Siitä sinun mielestäsi pitää alkaa pitkään ja hartaasti keskustelemaan luulottelukiusaajan kanssa. Kerran kirjoitan, etten ole se, joksi luulee, jos viitsin, tai sitten en kertaakaan.
Tietenkin olisi hyvä käsitellä asia siinä heti. Ja sinä varmaan "räksyttäisit" luulottelijalle vaikka maailman tappiin.
Mutta kaikki eivät ole samanlaisia.Sovitaan että rätkytin, mutta en kuitenkaan toistuvasti ja siellä täällä ja viikkotolkulla ole tästä asiasta rätkyttänyt.
Kyllä, sinulle vastasin, piti oikein käydä katsomassa. Siihen kommenttiini vastasi "minä sinä vai hän". Koska hän esitti kysymyksen, erehdyin hänen haluavan siihen vastauksen ja vastasin kertoen mitä k.o. asiasta itse ajattelen. Tähän (joka siis oli minun ensimmäinen hänelle osoitettu viestini) hän vastasi; "Jatka loputtomiin, ole hyvä! Riittääkö sinulle olla eri mieltä?"
Lauseeni josta tuon tosipahan?! sanan "kaltaisesi" poimit viittasi tietenkin tuohon yllättävään vastaukseen, eli kun kirjoitin "sinun kaltaisesi keskustelija" niin se kaltaisuus taas viittasi arvaamattomuuteen ja yllättävän pienestä hermostumiseen.
Jos sinäkin sellaiseksi itsesi tunnet, niin älä minua siihen vedä.
En vaadi yhtään mitään. Myöskään minun mielestäni ei tarvitse ruveta pitkään ja hartaasti keskustelemaan, mutta voihan oman vastauksensa antaa. Enkös minä muuten siellä samassa kohdassa jo mielipiteeni tästäkin sanonut...
Kyllä minä tosiaan käsittelisin asian siinä ja heti, JOS käsittelisin. Se vähän riippuu. Tuskin kuitenkaan maailman tappiin kenellekään räksyttäisin koskaan. - ♡ Nainen Ihanainen ♡
bessie* kirjoitti:
Sovitaan että rätkytin, mutta en kuitenkaan toistuvasti ja siellä täällä ja viikkotolkulla ole tästä asiasta rätkyttänyt.
Kyllä, sinulle vastasin, piti oikein käydä katsomassa. Siihen kommenttiini vastasi "minä sinä vai hän". Koska hän esitti kysymyksen, erehdyin hänen haluavan siihen vastauksen ja vastasin kertoen mitä k.o. asiasta itse ajattelen. Tähän (joka siis oli minun ensimmäinen hänelle osoitettu viestini) hän vastasi; "Jatka loputtomiin, ole hyvä! Riittääkö sinulle olla eri mieltä?"
Lauseeni josta tuon tosipahan?! sanan "kaltaisesi" poimit viittasi tietenkin tuohon yllättävään vastaukseen, eli kun kirjoitin "sinun kaltaisesi keskustelija" niin se kaltaisuus taas viittasi arvaamattomuuteen ja yllättävän pienestä hermostumiseen.
Jos sinäkin sellaiseksi itsesi tunnet, niin älä minua siihen vedä.
En vaadi yhtään mitään. Myöskään minun mielestäni ei tarvitse ruveta pitkään ja hartaasti keskustelemaan, mutta voihan oman vastauksensa antaa. Enkös minä muuten siellä samassa kohdassa jo mielipiteeni tästäkin sanonut...
Kyllä minä tosiaan käsittelisin asian siinä ja heti, JOS käsittelisin. Se vähän riippuu. Tuskin kuitenkaan maailman tappiin kenellekään räksyttäisin koskaan.@bessie*
"Jo pitkän aikaa on suorastaan ällöttänyt sana "luulottelu" ja loputon parku ja poru siitä kun täällä luullaan. Normaalissa vuorovaikutuksessa ja keskustelussa toistuva "luulottelun" mukaan tuominen on minun mielestäni outoa, jo sananakin harvinainen ja täällä sitä näkee melkein ketjussa kuin ketjussa ja nimenomaan niin että sitä pidetään pahana. Jotenkin ei ihan terveeltä kuulosta, suoraan sanottuna."
"toistuvasti ja siellä täällä ja viikkotolkulla"
Sinulla siis ei ole mitään havaintoa luulottelusta eikä luulottelijoista tällä keskustelupalstalla?
Vain luulottelusta rätkyttävät olet huomannut?
Hyvä, että teit tästä ihan oman ketjun.
Kovin on vähän nämä luulottelijat kommentoineet - mukaan vaan, että saadaan asia käsiteltyä puolin ja toisin. - luultu
@bessie*
"Jo pitkän aikaa on suorastaan ällöttänyt sana "luulottelu" ja loputon parku ja poru siitä kun täällä luullaan. Normaalissa vuorovaikutuksessa ja keskustelussa toistuva "luulottelun" mukaan tuominen on minun mielestäni outoa, jo sananakin harvinainen ja täällä sitä näkee melkein ketjussa kuin ketjussa ja nimenomaan niin että sitä pidetään pahana. Jotenkin ei ihan terveeltä kuulosta, suoraan sanottuna."
"toistuvasti ja siellä täällä ja viikkotolkulla"
Sinulla siis ei ole mitään havaintoa luulottelusta eikä luulottelijoista tällä keskustelupalstalla?
Vain luulottelusta rätkyttävät olet huomannut?
Hyvä, että teit tästä ihan oman ketjun.
Kovin on vähän nämä luulottelijat kommentoineet - mukaan vaan, että saadaan asia käsiteltyä puolin ja toisin.Hyvä kun toit tuon asian ettei yhtään luulottelijaa ole tullut kommentoimaan, Nainen Ihanainen.
Minustakin olisi mielenkiintoista tietää miksi minua on luultu täällä jo nimelltä mainituiksi nimimerkeiksi ja että esitän jotain muuta. Viittailut olen kokenut nimenomaan negatiivisiksi. reilu peli kirjoitti:
Numero sitten reilusti palstalle että kaikilla on sama mahdollisuus soittaa.
"reilu peli"
No jos noin tulee tapahtumaan, niin kyllä minä sitten taaskin reilusti.
Laitan kyllä jonkun sala-nikin.
Eihän siihen muuten kukaan uskalla soittaa.
Eivät ainaskaan mukavat, kiltit ja hellät.
Nii...ja lutuset.
Kaikenlaista akkaa vaan sataa :)
H.- jos oikein muistan
hunksz kirjoitti:
"reilu peli"
No jos noin tulee tapahtumaan, niin kyllä minä sitten taaskin reilusti.
Laitan kyllä jonkun sala-nikin.
Eihän siihen muuten kukaan uskalla soittaa.
Eivät ainaskaan mukavat, kiltit ja hellät.
Nii...ja lutuset.
Kaikenlaista akkaa vaan sataa :)
H.taisi viimeksi olla Hande tai Kednah nimierkillä täällä joku puhelinnumero
jos oikein muistan kirjoitti:
taisi viimeksi olla Hande tai Kednah nimierkillä täällä joku puhelinnumero
"jos oikein muistan"
Tuota en muista, mutta nuo nimmarit muistan.
Niitä epäiltiin usein minuksi.
Minä en hän ollut, enkä ole vieläkään.
Mutta voi olla, että minusta otettiin esi-merkkiä.
H.
- Hei kun keikuskelen
Aika pitkän pätkän luin tästä ketjusta. Hupaisaa luettavaa.
Ihan kamalan kamalasti en luuleskele.
Paitsi silloin tällöin.
Minulla on hyvin vahva intuitio.
Joskus käy niin, että tulee tunne, että toi on varmaan se ja se.
Sitten harraan vastaan ja sanon ittelleni, että ei, ei se oo se.
Yritän työntää tunteeni pois. Se menee kummasti takaraivoon piiloon,
niin etten ittekään tiedä sen olevan siellä.
Muutaman hetken kuluttua tulee jostakin taas tunne ja yhtäkkiä hokaan, että hei mähän luulen, että toi sama on taas se, jota ennenkin aattelin.
Mutta en kerro kenellekään :)
Mä vaan jatkan luulemista ja silloin naurattaa,
kun rupee hokaamaan, että takaraivon piilossa olija oli sittenkin oikeassa.
Vaivaako jos sanon, että Tiedän, että Hää on myös Hää,
vaikka hää yrittää hienolla tavalla peitellä häänsä.
Esim. kirjoittamalla oman Hään nimen ja kauhistelemalla sitä, että hääksikin on häätä luultu.:)- MääHää
Jos tarkoitat Häätä, niin oon Määkin se huomannut. ;)
Mutta jos meinaat että Hää on se joka väittää ettei ole Hää, niin en tiiä ketä tarkoitat.
:) - Hei kun keikuskelen
MääHää kirjoitti:
Jos tarkoitat Häätä, niin oon Määkin se huomannut. ;)
Mutta jos meinaat että Hää on se joka väittää ettei ole Hää, niin en tiiä ketä tarkoitat.
:)"MääHäälle"
Luulen niin, että luulet minun tarkoittamaani Häätä ihan oikealla luulemisella.
Se on nimittäin niin, että ei Hää nyt alvariin sano, että Häätä luullaan Hääksi, vaikka toki Hää Hää onkin, niin juonikkaasti Hää sopivin väliajoin tuo esille sen, että Häätä Hääksikin luullaan.
Varmaan ymmärrät mitä tarkoitan.
On se vaan niin, että en luule olevani ainoa, joka luulee oikein.
Joskus tuntuu, että luuleminen on taidelaji, enkä luule, että olen pahasti tuossa luulemisessani väärässä.
:) - eppu2
Eipä saisi työntää pois intuitiota, se alkaa luulemaan, ettei sitä haluta ja katoaa lopullisesti.
- MääHää
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
"MääHäälle"
Luulen niin, että luulet minun tarkoittamaani Häätä ihan oikealla luulemisella.
Se on nimittäin niin, että ei Hää nyt alvariin sano, että Häätä luullaan Hääksi, vaikka toki Hää Hää onkin, niin juonikkaasti Hää sopivin väliajoin tuo esille sen, että Häätä Hääksikin luullaan.
Varmaan ymmärrät mitä tarkoitan.
On se vaan niin, että en luule olevani ainoa, joka luulee oikein.
Joskus tuntuu, että luuleminen on taidelaji, enkä luule, että olen pahasti tuossa luulemisessani väärässä.
:)Sanotaan että luulo ei oo tiedon väärti, mutta jos ei tiedä varmaan, niin pakkohan se on luulla.
Ajattelen, siis olen olemassa.
Onko muuten luulo, oletus, uskomus, epäilys, hypoteesi ja intuitio negatiivisia tuntemuksia? - Hei kun keikuskelen
eppu2 kirjoitti:
Eipä saisi työntää pois intuitiota, se alkaa luulemaan, ettei sitä haluta ja katoaa lopullisesti.
"eppu2"
Intuitio on luonteeltaan jotenkin sellainen, että sitä pitää ensteks työnnellä veks. Montakin kertaa joskus. Aina se palajaa takaisin. Se on ku Tarra.
Ei se luuleskele se Intuitio, se pirhana viete Tietää.
Joskus ihan hävettää jälkeenpäin, ku on lintannut se pois-pois,
eikä millään oo meinannut sitä uskoa. - Hei kun keikuskelen
MääHää kirjoitti:
Sanotaan että luulo ei oo tiedon väärti, mutta jos ei tiedä varmaan, niin pakkohan se on luulla.
Ajattelen, siis olen olemassa.
Onko muuten luulo, oletus, uskomus, epäilys, hypoteesi ja intuitio negatiivisia tuntemuksia?"MääHäälle taas"
No ei ole ei, mielestäni ei ole negatiivisia tuntemuksia.
Voisinko sanoa, että ovat hyviä työkaluja.
Vähäköku vaikkapa Lapio. Helpompi sillä on ojaa kaivaa,
ku paljailla kourilla :) - eppu2
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
"eppu2"
Intuitio on luonteeltaan jotenkin sellainen, että sitä pitää ensteks työnnellä veks. Montakin kertaa joskus. Aina se palajaa takaisin. Se on ku Tarra.
Ei se luuleskele se Intuitio, se pirhana viete Tietää.
Joskus ihan hävettää jälkeenpäin, ku on lintannut se pois-pois,
eikä millään oo meinannut sitä uskoa.Tietää se ja, kun sitä ei usko, ihan harmittaa taas ne lisä-askeleet mitkä saa tehdä, kunnei uskonut.
Kerran vältin hirvikolarin, kun uskoin. - Hei kun keikuskelen
eppu2 kirjoitti:
Tietää se ja, kun sitä ei usko, ihan harmittaa taas ne lisä-askeleet mitkä saa tehdä, kunnei uskonut.
Kerran vältin hirvikolarin, kun uskoin."eppukaks"
Hyvä kun uskoit, ettei hirvi puskenut ittiänsä autoosi.
Oon pannut merkille, että intuitiot saattavat olla eri tempoisia.
Jotkut tulee salamana tajuntaan (niinku sulle tais käydä hirven kaa)
ja salamaviestit ottaa heti käyttöönsä, kun ovat niin voimallisesti tryykänneet ittensä tietoisuuteen.
Minulle on myös käynyt vähän vastaavia juttuja auton kanssa.
Yks intuition hylkäämiseni kaduttaa vietävästi. Liittyy ihmissuhteeseen.
Mutta enpähän hölmöyksestäni viitsi tämän enempää kirjottaa. - Toisen tason tieto
eppu2 kirjoitti:
Intuitiolla ja luulemisella ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä.
- Ensikäden tietoa
Toisen tason tieto kirjoitti:
Ei niin. Eikä tässä ole kukaan sellaista väittänytkään.
- eppu2
Toisen tason tieto kirjoitti:
Taisin ilmaista asian vajavaisesti. Ensikommentissani olisi kait pitänyt laittaa luulemaan sana sitaatteihin
- ♡ Nainen Ihanainen ♡
@Hei kun keikuskelen
"Aika pitkän pätkän luin tästä ketjusta. Hupaisaa luettavaa."
Luulottelukiusaamisen kohteena oleminen ei ole hupaisaa.
Supertyperiä ovat myös kesken jonkun ketjun ilmestyvät luulottelijan heurekaväläyset, että joku nikki onkin joku toinen nikki. Ja keskustelupalsta on 60
- Anonyymi00102UUSI
Luulee
Wi pidä luulla että että yhdellä pärjäm t telia - Anonyymi00103UUSI
Tässähän kirjoittelee kielitaidoton porukka
luulla-ongelma tulee siitä, että tämä on monimerkityksinen verbi
ja siten joku luulee toisen tarkoittavan muuta kuin toinen luulee
en voi sanoa
kriittinen luulo on kaiken perusta
el pensamiento critico es fundamental
mutta voin sanoa
luulen että kaikki Suomessa menee hyvin
tengo la creencia de que todo en Finlandia saldra bien
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11536Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras911450Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221031Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva183884Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2767- 102740
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42731Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks28718- 7694
- 60673