No niin, ovi hajosi, ja tosi helposti vielä, lastulevyä kun näyttää olevan. Mutta kerrostalossa vuokra-asunto ja en tajua miten tuota reikää korjattuakaan saisi, on palaset sisäänpäin ja reikä keskellä. Näyttää vähän kuin olisi nyrkillä sisään lyöty vaikka ei olekaan.
Mistä mahtaisi löytyä tuollainen sisäväliovi? Lienee ihan standardi, valkoinen heppoinen kuvioton ovi. Sileä ja saranat vasemmalla puolella. Oven ikää en tiedä mutta jos on ollut uusi talon valmistuessa on sillä ikää n. 14 vuotta, sillä talo on valmistunut 1990 tai -91.
Luulen että oven vaihto tulee halvemmaksi kuin jos ei saa vakuusmaksua aikanaan takaisin!
Tietoa mistä tuollanen ovi löytyis?
Mistä vanha kerrostalon perusväliovi?
9
4272
Vastaukset
- Vihjeitä.
Seuraavaksi vähän vähemmän alkoholia niin pysyy paikat ehjänä ja vältytään juoppohulluus kohtauksilta...
- Tohelotoope.
Katso kun ei tiedä mistään mitään niin pitää silti vastata. Juokse sinä vain Alkoon, minä en juo viinaa ollenkaan, katsos kun onnettomuuksia VOI sattua ilman sitä kuningas viinaakin, kun on lapsia yms.
Varmaan vaikea tajuta kun itse on lätrännyt aivonsa muussiksi ettei kaikki juo ollenkaan. Idiootti!
- löytyy
Joskus minulla oli puusepänliike ja korjailin juuri noita ihan kyllästymiseen asti.
Valkea laakaovi lienee tässäkin kyseessä, vaiko käytävänpuoleinen viiluovi?
Liene kumpi tahansa, en heti usko, että se sentään lastulevyä olisi.
Kovalevyä se on ja kenno sisällä. Reunoissa kiertää ohkainen puulista, (joka nykyään on lastulevyä!, että edes jotenkin saa saranat siihen kiinni.
Yleensä ne ovat myös huullettuja.
Ota mitta siitä ovesta sisäpuolelta, eli huulloksen päältä ja marssi mittojen kanssa lähimpään rautakauppaan, tai puukeskukseen.
Pyydä myyjältä ystävällisesti, suostuisiko hän taloudellista korvausta vastaan luovuttamaan likimain samankokoisen oven.
Ovet ovat vapaakätisiä, eli sillä ei ole merkitystä kummalla puolen saranat ovat.
Nimittäin olen suhteellisen varma, että uusi ovi ei passaa kuitenkaan alkuperäisten saranoitten sovituksiin.
Jos ovi sattuu olemaan standardikokoa, eli sopii aukkoon "heittämällä", on tilanne vielä hyvä.
Muussa tapauksessa joudut pienentämään ovea sopivaksi.
Mutta puusepäntaitoista ihmistä tarvitset viimeistään siinä vaiheessa kun saranoita aletaan sovittamaan karmiin ja oveen käypäiseksi. Se on pikku juttu, jos on käsijyrsinkone ja siinä sopiva terä. Puusepillä yleensä on.
Sitten vain lukon vastaraudan kohdistaminen....
Yleensä se käy helpoiten, että tämä sama puuseppä livauttaa jyrsillä uuden vastaraudan kolon karmiin, ja sitten vain pakkeloit entisen kolon umpeen ja maalaat, ja samalla myös ne saranan kolot, ym, ym,....
Kaikenkaikkiaan se on pikku juttu, mutta perin harmillinen.
Jos et omaa tarvittavia vehkeitä, tai et osaa tehdä muutostyötä, niin se vain piru vieköön tulee maksamaan.
P.S. Minulle vanha kaverini toi kerran valkean välioven korjattavaksi, koska "siihen oli tullut reikä...."
Katsoin ovea ja siinä olevaa reikää, ja kysyin että väistikö muija?
Kaveri vastasi, että ei kun minä väistin.
No, ilmiselvä pullonpohjankuvahan siinä oli, ja ovi meni uusiin puihin kokonaan....
Lykkyä tykö.- Tohelotoope.
Kiitos neuvoista. Vihdoin asiaa. Jotain osaan itsekin tehdä, mutta katsotaan.
On se muuten kumma kun aina oletetaan että humala tai tappelu on kaikkien kodin vahinkojen syynä! Kun absolutistejakin on olemassa ja vaikka mitä muutakin voi käydä kuin nyrkkitappelu! Minä ainakin olen tohelo luonnostani, samoin lapset.
No joo, ärsyttää tuollainen yleistäminen. Kiitos kuitenkin neuvoista. - Löytyy
Tohelotoope. kirjoitti:
Kiitos neuvoista. Vihdoin asiaa. Jotain osaan itsekin tehdä, mutta katsotaan.
On se muuten kumma kun aina oletetaan että humala tai tappelu on kaikkien kodin vahinkojen syynä! Kun absolutistejakin on olemassa ja vaikka mitä muutakin voi käydä kuin nyrkkitappelu! Minä ainakin olen tohelo luonnostani, samoin lapset.
No joo, ärsyttää tuollainen yleistäminen. Kiitos kuitenkin neuvoista.Pyydän vilpittömästi anteeksi jos loukkasin Sinua.
En todellakaan tiedä, miten ovesi on rikkoutunut, eikä se olekaan olennaista. Olennaista on saada ovi kuntoon.
Itselläni hajosi makuuhuoneen ovi!!!!!
En tosin väkisin pyrkinyt sisään, vaan muuton yhteydessä vaatekaappia vasten pystyyn jättämäni sängyn osat kaatuivat, ja tupsista vaan; läpihän ne ovesta meni.
Ja voin kyllä liittyä toheloitten kerhoon, jos sellainen perustetaan.
Taidan olla sellainen negatiivinen Midas; kaikki ei suinkaan muutu kullaksi, mihin kosken. Pikemminkin mullaksi. - matti korjaaja
Löytyy kirjoitti:
Pyydän vilpittömästi anteeksi jos loukkasin Sinua.
En todellakaan tiedä, miten ovesi on rikkoutunut, eikä se olekaan olennaista. Olennaista on saada ovi kuntoon.
En tosin väkisin pyrkinyt sisään, vaan muuton yhteydessä vaatekaappia vasten pystyyn jättämäni sängyn osat kaatuivat, ja tupsista vaan; läpihän ne ovesta meni.
Taidan olla sellainen negatiivinen Midas; kaikki ei suinkaan muutu kullaksi, mihin kosken. Pikemminkin mullaksi.Sisäovet: yleensä kovallevyä. Itse olen korjannut reiät siten,että tungen reikään rutistettua paperia ja päälle lasikuitukittiä
!
Sitten tarvitaessa heikompaa kittiä pohjamaali ja päälle pintamaali. Tietenkin välihionnat. - matti korjaa
Löytyy kirjoitti:
Pyydän vilpittömästi anteeksi jos loukkasin Sinua.
Taidan olla sellainen negatiivinen Midas; kaikki ei suinkaan muutu kullaksi, mihin kosken. Pikemminkin mullaksi.Tunge reikään paperia ja lasikuitu Kittilä päälle, tarvittaessä ohuenpaa kittiä sitten hionta koruskotaan pohjamaalia lopuksi koko oven pinta pintamaalilla esim. Vaahtomuovi tai mohairtelalla
- anomyyni
matti korjaaja kirjoitti:
Sisäovet: yleensä kovallevyä. Itse olen korjannut reiät siten,että tungen reikään rutistettua paperia ja päälle lasikuitukittiä
!
Sitten tarvitaessa heikompaa kittiä pohjamaali ja päälle pintamaali. Tietenkin välihionnat.hyvä vinkki.. ap tosin (toivottavasti) saanu jo ovensa kuntoo :)
- 4lkö4
matti korjaa kirjoitti:
Tunge reikään paperia ja lasikuitu Kittilä päälle, tarvittaessä ohuenpaa kittiä sitten hionta koruskotaan pohjamaalia lopuksi koko oven pinta pintamaalilla esim. Vaahtomuovi tai mohairtelalla
Jos lähelläsi on rakennusosia kierrättävä paikka niin käy sieltä katsomassa. Todenäköisest sarana tuossa on kiinni yhdellä paksulla ruuvilla, jolloin voita saada kierrätyksestä tai rautakaupasta uuden (kysele ns. halpiskaupoista ensin ja vasta viimeisenä rautakeskoon)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713