Pariisin pummit ja huijarit

Niihin kyllästynyt

Pariisissa riittää kaiken sortin huiputtajaa ja varasta. Esim Sacre Courin edessä tuloväylällä seisoskeli joukko Afrikan mustia. Tartuivat kiinni hihaan ja yrittivät myydä ja samalla ujuttaa sormeen jonkinlaista "rukousnauhaa".
Jäi epäselväksi, mikä oli sen tarkoitus. Kaverini kanssa puhuttiin, että jos olisivat saaneet sen "hirttosilmukan" sormen ympärille, niin olisivatko voineet peräti kiristää?

Törmäsin pariinkin kertaan romanialaiseen sormuksenheittelijään. Kun olin selin häneen niin oli heittänyt arvokkaan näköisen sormuksen viereeni maahan. Sitten poimi sen siitä ja kysyi, että onko minun? Lue: yritti päästä lähelle - ilmeisesti varkausmielessä.

Kolmas ryhmä oli "hyväntekeväisyyskeräykseen" nimikirjoituksia pyydystävät - ilmeisesti romanialaiset. Lopuksi olisi köyhtynyt 20 euroa.

Sanomattakin selvää, että niiden kanssa ei pidä alkaa millekään.

10

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oignonne

      Jep, osittain juuri tämän takia Pariisi ei ole se omin paikkani Ranskasta. Tosin itse olen valitettavasti törmännyt vähän vastaaviin jopa ihan Mentonissakin, siellä mm. musta amulettieläinten kaupustelija tunki puoliväkisin seuraan ollessani äitini ja tätini kanssa penkillä huilaamassa eli ei ole pelkästään Ranskan topten-väkirikkaimpien kaupunkien ongelma tuo.

      Mutta jos Pariisin suunnalle lähtee, kannattaa harkita majoittuvansa itse Pariisin sijaan vaikkapa Boulogne-Billancourteen, Maisons-Lafitteen, Conflans-Sainte-Honoreen, Cergyyn tai muihin luoteessa sijaitseviin esikaupunkeihin. Niissä on vielä säilynyt paremmin se leimallinen paikallistunnelma ja vaikka sielläkin (ainakin Cergyssä ja Maisons-Lafittessa) paljon mustia ja pohjoisafrikkalaisia on, niin harvempi heistä kuuluu noihin käyhiin kaupittelijoihin ja kerjääjiin, jotka tietävät löytävänsä helpommin turisteja isoissa kaupungeissa kyttäämällä. Sen sijaan tiettyjä pohjois- ja itäpuolen esikaupunkeja kannattaa välttää, erityisesti Seine-St-Denisiä, Drancyä ja Argenteuilia, niissä on usein aika levotonta.

    • Michelle2

      Ne mustat loiset ja pyllistelijät ovat täysin pilanneet Länsi-Euroopan kaupungit.

    • pariisinmatkaaja

      Tämäpäs sattuikin: itselleni kävi juuri sama juttu kuin tämän ketjun aloittajalle. Olin Pariisissa viikko sitten, ja kun olin tulossa Sacre Coeurin kirkolta, nuo mustat miehet tulivat kysymään mistä maasta olen ja yrittivät sitoa jotain nauhaa toinen minun ranteeseeni ja toinen matkaseuralaiseni ranteeseen. Vaikka sanoin "No", musta mies ei irrottanut otettaan ja jouduin voimakkaasti riuhtaisemaan käteni irti. Mies jäi vihaisen näköisenä huutelemaan jotain perääni.

      En tiedä oliko tempun tarkoitus viedä huomio muualle hetkeksi ja samalla tyhjentää laukkuni vai olisiko mies punonut ranteeseeni jonkun nauhan ja pakottanut sitten ostamaan sen kalliilla hinnalla? Joka tapauksessa tilanne oli ahdistava. Muualla Pariisissa ei vastaavaa tapahtunut, ainut kerta oli juuri tuon kirkon edessä.

    • Emmmiiiiii

      Sama kävi minulle! Vaikka elantoahan ne siellä pusertavat. Raasut.

    • tosikyllästynyt

      Onko muslimi-pyllistelijät viime kuukausina vallanneet uusia alueita valkoisilta ranskalaisilta itselleen ja luoneet no-go -alueita entisten lisäksi?

    • Sinisilmäturisti

      Tämä sama tapaus yllätti meidätkin sinisilmäiset turistit. Jäi paha maku suuhun koko Pariisista, koska pariisilaiset vaikuttuvat töykeiltä englantia puhuville. Nauhat sidottiin väkisin käsiin. Mulle sanottiin että se maksaa 5 euroa. Miehelle hinta olikin jotain 14 euroa. Ihan järjetöntä huijausta. Ja nauha on solmulla joten sitä ei saa kädestä pois. Ei maksettu pyydettyä summaa. Olin vihainen. He sitten huusivat ja solvasivat, että "miss Finland". Varokaa näitä siis!

    • Sinisilmäinenturisti

      Tuli mieleeni toinenkin "turistihuijaus". Opettele ravintolassa sanomaan ja ilmaisemaan, että haluat juomaksi hanavettä. Turisteilta pyydetään järjettömiä hintoja lähdevedestä/pullovedestä ravintolassa. Toki tämä ei haittaa jos rahaa on kuin roskaa mutta budjettimatkaajille huomioksi! Varaudu että englantia ei suostuta puhumaan ja jos erehdyt kysymään englanninkielistä menua, niin sinua kohdellaan kuin ruttotautista.

    • Rkdkdk

      No kyllä kaikilta muiltakin pyydetään järjetön hinta pullovedestä, ei vain turisteilta. Paikalliset pyytää vettä karahvissa - hanavettä.

    • Raacel3

      Tuo on jo legenda että Pariisilaiset eivät muka puhu englantia. Oma kokemukseni puhuu jotain aivan muuta; Aina kun henkilö on osannut edes vähän on hän koettanut neuvoa parhaansa mukaan. On eri asia jos ei ole osannut. Ei kaikki Pariisilaiset ole opetelleet englantia, eikä tarvitse.

    • IhimePorukkaaEnMeneEnää

      Yrittivät huiputtaa? Onko tuo tosi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe