Imetys ja ehkäisy

taaskoäiti

Mulla on 3kk vauva. Lapsiluku on nyt täynnä, 3kpl. Me ollaan käytetty kondomia, otetaan kuparikierukka sitten myöhemmin kesällä. Lääkäri kun ei mielellään laittanut vielä, kun täysimetän. Hormonaalista ehkäisyä en halua käyttää, koska vuosien varrella olen todennut ettei ne sovi.

Aiemmin synnytyksien jälkeen kuukautiset on alkaneet n. 7kk synnytyksen jälkeen. Molempia isompia lapsia olen täysimettänyt 6kk ja siitä vielä osittain 1v asti. Raskaaksi olen aina tullut imetyksen lopettamisen jälkeen. Tosin silloin on jätetty ehkäisy pois ja heti tultu raskaaksi.

En ole siis koskaan tullut vahingossa raskaaksi, mutta aina tullut heti kun on ehkäisy jätetty pois.

Ensimmäistä kertaa lapsi nukkuu pitempiä pätkiä yössä, joten yöllä tulee syötettyä vain 1-2 kertaa, jos sitäkään. Kondomia tosiaan on kyllä koko ajan käytetty ja päivällä imetän enemmän. Tiedän että mahdollisuus olla raskaana on pieni, mutta viime aikoina on ollut kummallisia oireita. Kuukautiskipumaista jomotusta on ollut jo viikon verran. Viikko sitten tuli parina päivänä ihan vähän vaaleanpunaista vuotoa. Ei kuitenkaan tullut suurempaa vuotoa. Kuukautiskipumainen jomotus tosiaan kuitenkin jatkuu. Yhtäkkiä olen aivan kiukkuinen, väsynyt ja noustessa alkaa huimaamaan.

Tiedän ettei kukaan voi vastata tähän kysymykseen, mutta jos sattuisi linjoilla olemaan, joka on tullut tällaisesta "tuplaehkäisystä" huolimatta vahingossa raskaaksi, eli täysimetyksestä ja oikein käytetystä kondomista huolimatta. Ei olla kertaakaan edes aloitettu ilman kondomia.

Käyn ostamassa huomenna raskaustestin, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia. Onko muilla ollut kuukautisoireita synnytyksen jälkeen, mutta silti kuukautiset pysyneet poissa? En vain millään muista miltä tuntui kun kuukautiset alkoi viime raskauksien jälkeen, enkä muista oliko kuukautistuntemuksia ennen kunnon kuukautisia. Raskautta en tosin vakavasti ajatellut vanhempien lasten syntymän jälkeen. Nyt kuitenkin se on alkanut hiipiä mieleen.. Ehkä johtuu vain pelosta, kun tosiaan ajateltiin jos lapsiluku olisi tässä.

1

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla näin

      Hei
      Onhan siinä pieni mahdollisuus, että raskaana olisit, onhan se aina kun seksiä harrastaa :D kuulostaa kyllä epätodennäköiseltä. Minulla on takana kaksi synnytystä, nuorempi on nyt 5kk vanha. Täysimetän edelleen. Koskaan en ole hormonaalisia ehkäisyä käyttänyt ja tälläkin hetkellä mennään kondomilla. Ensimmäisen raskauden jälkeen kuukautiset alkoivat 8kk jälkeen. Tässä toisessa raskaudessa ovat kai omalla tavallaan alkaneet. Aina kuukautisten aikoihin on tullut iiihan pientä tippaa hyvin vähän, mutta kuukautisjomottelua on ihan, kuin olisi kuukautiset. Tälläiset "kuukautiset" ovat olleet siitä asti, kun nuorin oli 2kk vanha. Kerran olen myös raskaustestin tehnyt ja tee sinäkin ihmeessä mielenrauhan vuoksi :) raskaudet muuttavat naisen kehoa ja hormoonitoimintaa, uskoisin sen olevan syynä, varmemmin kuin raskauden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe