Kamera vaikuttaa todella mielenkiintoiselta, mutta onko hintansa väärti?
Optiikan laatu huippulokkaa...
Ainakin vanhat Leicat ovat kestävyydeltään ikuisia...
Uusi Leica T
13
265
Vastaukset
- vanha ruma
Kamera näyttää sonylta, punaisella lätkällä.
Punaisen leiman haluaville varmasti on.
Sää kirjotat väärin ja mää luen kans: huippulokaa. Pakko uskoa tähän kai...
Ikuisuus mitataan nykyään tunneissa... Wanhat oli rautaa, uudet kierrätysmuovia.- kierrätysmuovia
”Punaisen leiman haluaville varmasti on.”
—taidat olla ymmärtämätön Canonisti kun tuollaista kuvittelet.
Leica ei ole näyttökamera. Eikä tuo punainen merkki tee Leicaa halutummaksi. Ne oli parempia joissa ei ollut punaista logoa.
Nykyisin tuo punainen täplä on onneksi helpohkosti poistettava tarra.
Oikeat Leicat on vieläkin metallirunkoisia ja metallikuorisia. Canonit on kameran näköisiä muovikuorisia (ja -runkoisia) leluja joilla niilläkin voi hyvin opetella valokuvauksen alkeita
- L-nisti
Leican omistaminen on kai jotakin parantumatonta hulluutta minullakin.
Filmikamerat oli ikuisia, myös simmäinen vaikka ostin paljon käytettynä. Vain filmin takaisinkelausvipu piti ”päivittää” n. 10v käytön jälkeen.
Ensimmäinen digi-Leicani (kenno) simahti jo 7-vuotiaana. Nykyinen on vuosimallia 2009 lieneekö yhtä lyhytikäinen kuin edeltäjänsä?- ammattileicanisti
"Leicalla edustaminen" on iha "erikois" ammattilaisten hommeleita.
Tavis kuvaajat eivät ota Leicoja keikalle mukaansa.
Kenttäoloissa heillä on yleensä Canooni taikka Nikkori matkassa.
Sama se millä kuvaa rauhassa siivoissa rauhallisissa sisätiloissa joissa
ei rosvoja kilpailijoita taikka rähinöittijöitä paljookaan liiku.
Mutta sillon en kyllä toivoisi Leicaa mukaan leikkiin. - L-nisti
ammattileicanisti kirjoitti:
"Leicalla edustaminen" on iha "erikois" ammattilaisten hommeleita.
Tavis kuvaajat eivät ota Leicoja keikalle mukaansa.
Kenttäoloissa heillä on yleensä Canooni taikka Nikkori matkassa.
Sama se millä kuvaa rauhassa siivoissa rauhallisissa sisätiloissa joissa
ei rosvoja kilpailijoita taikka rähinöittijöitä paljookaan liiku.
Mutta sillon en kyllä toivoisi Leicaa mukaan leikkiin."Leicalla edustaminen" on iha "erikois" ammattilaisten hommeleita.
On todella hämmästyttävää mitä kamera sinulle merkitsee. Minulle kamera ei ole ollenkaan edustusväline. Olen yleensä yksin ”keikalla” eikä kukaan ole näkemässä millä kameralla kuvaan – ”ei rosvoja, kilpailijoita taikka rähinöittijöitä”. Kuvissani ei koskaan ole mainintaa millä kameralla ne on kuvattu.
En suostu esiintymään minkään kameramerkin mannekiinina. Kamera on minua varten – en minä jotain kameramerkkiä varten.
Minulla on kamera siksi, että haluan kuvata juuri sillä kameralla eikä minulla ole koskaan ”Canooni taikka Nikkori matkassa”. Enkä enää nykyisin juurikaan kuvaa ”rauhassa siivoissa rauhallisissa sisätiloissa” vaan mieluiten ulkona varhain aamulla. Sisätyö on muuttunut elkeläisen ulkona puuhasteluksi, vain kuvieni ennakkosuunnittelu ja säätö tapahtuu ”siivoissa sisätiloissa”.
Joillekin tietty kamera voi olla näyttöesine, heikon itsetunnon jatke ja on pelkästään hyvä asia jos se toimiin niin. Tämä näkyy yleensä kommenteissakin – ”Itsellä on FF …” - Fotoman
Voisiko joku asian tunteva kertoa kyseisen Leica T kameran tarkentamisesta kombinaatiolla M-adapteri Zeiss manuaalitarkenteiset objektiivit.
Miten tarkentaminen tapahtuu sähköisen etsimen kera tai ilman sitä?
Nykyinen kamerani Voigtländer Prominent vuodelta 1956!
Kameralla otettu suunnaton määrä kuvia, toimii vieläkin moitteettomasti.
Olisikohan aika siirtyä digiaikaan... - aika siirtyä
Fotoman kirjoitti:
Voisiko joku asian tunteva kertoa kyseisen Leica T kameran tarkentamisesta kombinaatiolla M-adapteri Zeiss manuaalitarkenteiset objektiivit.
Miten tarkentaminen tapahtuu sähköisen etsimen kera tai ilman sitä?
Nykyinen kamerani Voigtländer Prominent vuodelta 1956!
Kameralla otettu suunnaton määrä kuvia, toimii vieläkin moitteettomasti.
Olisikohan aika siirtyä digiaikaan...”Leica T kameran tarkentamisesta kombinaatiolla M-adapteri Zeiss manuaalitarkenteiset objektiivit … Miten tarkentaminen tapahtuu.”
– kameraa ei tarkenneta vaan kuva (objektiivi)
– tarkentaminen tapahtuu samoin kaikilla manuaalitarkenteisilla objektiiveilla, eli kiertämällä objektiivin ns tarkennusrengasta. - Fotoman
aika siirtyä kirjoitti:
”Leica T kameran tarkentamisesta kombinaatiolla M-adapteri Zeiss manuaalitarkenteiset objektiivit … Miten tarkentaminen tapahtuu.”
– kameraa ei tarkenneta vaan kuva (objektiivi)
– tarkentaminen tapahtuu samoin kaikilla manuaalitarkenteisilla objektiiveilla, eli kiertämällä objektiivin ns tarkennusrengasta.Niinpä tietenkin, mutta tuskin siinä on leikkokuvaa tai rasteria, vaan jokin sähköinen tarkennukesen ilmaisin.
No kysyn saiaa maahantuojalta (Foka Oy) tai Superkuvasta, josta kamernan mahdollisesti ostan.
Tunnen Canonin ja Nikonin toimintatavat, mutta ko. kamerat ovat aivan liian raskaita raahata esim. ympäri eurooppaa.
- Halpa ja nätti
Minulla on tosin vain "taskukamerana"semmoinen pikku Panasonic mikä muistuttaa ulkonäöltään aivan Leicaa mutta Leica vario siinä lukeekin objektiivin sivussa...
Sanosin et kevyt ja halpa..toi Pana verrattuna siihen samanmoisennäköseen Leicaan.
Maksaakohan paljon merkki eli se mitä siinä lukee suhteessa halvempaan samanlaiselta vaikuttavaan?
Ja Ai kuvausasennolla sillä saa iha kivoja jänniä kuvia.
Ainoo moite on et valitsimet ja säätimet=säätöpyörät pyörii taskussa miten sattuu ja jopa
virtakin kytkeytyy tahtomatta taskussa päälle eikä etsintä ole. - kelvollinen peli
Eikös nuo digileicat ole Panasonicin tekemiä? Punaisesta lätkästä saa maksaa itsensä kipeäksi.
- saa maksaa
Aitoja digi-Leicoja tehdään Saksassa. Havimmat Leicat on kaukoidässä tehtyjä.
Punaisesta lätkästä ruikuttaminen kertoo vain sinusta ei kameran ostajasta.
Maailma kohtelee sinua todella julmasti.
– Canonin ostajat saa objektiivin punaisesta renkaasta maksaa itsensä kipeäksi.
– Mersun ostajat saa tähdestä maksaa itsensä kipeäksi
– jne
Elämäsi on ihan pilalla kun muut maksaa itsensä kipeäksi milloin mistäkin, on see niin väärin. Älä missään tapauksessa osta Leicaa, tulet takuulla kipeäksi.
- Fotomam
Kamera ostetaan jos se kontraa hinnoituksetaan Canon EOS 5D mk3 kanssa L- opjektiiveilla.
Tarvittavan Leica 55-135 kakkulan hintaa ja saatavuutta ei vielä tiedetä.
Järjestelmä varustetaan vain kahdella zoom kakkulalla ja salmalla.
Kameralla myös kuvataan paljon, joten luotettavuus ja ennen muuta kaluston keveys ja koko merkitsee paljon, kuvan laadun ohella tietenkin.
Kuljetus vyölaukussa, koska selässä roikkuu rinkka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5045491Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1194709- 4072207
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292122Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1641139- 611063
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N9991Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll72961Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132938