Gerbiilin terraarion siivous

...

Aion hankkia tässä kesällä kaksi gerbiiliä, mutta haluaisin tietää niiden terraarion siivoamisestä. Ostaisin terraksi suunnilleen pituus 70, leveys 45 ja korkeus 50cm, laittaisin puruja 30cm. Kuinka usein suunnilleen se täytyisi siivota? Luin myös, että jotkut imuroivat purut pois, mutta millä muulla tavoin purut saisi sieltä pois, kun normiimurihan menee tukkoon eikä terraa voisi välttämättä kantaa?

10

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aksuz

      Itse otan purut pois "lapiolla" ja laitan isoon muovipussiin, ja loput mitä jäi niin imuroin.

    • emminenh

      Yleensä terra on hyvä siivota viimeistään sitten kun se alkaa haisemaan. Tosin siihen voi mennä montakin viikkoa. Useimmille hyvä aika väli on siivota terraario noin kerran kuukaudessa, itse kuitenkin siivoan terraarion kolmen viikon välein.

      Henkilökohtaisesti pidän tosi paljon terran siivoamisesta :D Voisin siivota sen vaikka joka viikko, mutta on tärkeää myös antaa gerbiileille rauhaa ja tarpeeksi aikaa tehdä tunneleita ja pesiä terraarioon ennen kuin järjestys taas sotketaan.

      Suosittelisin sinulle siis kolmen-neljän viikon aikaväliä :)!

      • emminenh

        Ainiin, ja itse tosiaan otan purut pois lapioimalla ne ihan tavalliseen Alepa-muovipussiin (pusseja menee yleensä 2 tai 3 siivouksen yhteydessä). "Lapioinnin" hoidan käytetyllä turkkilaisjogurtti-purkilla ;D


    • Gerbu

      Ite siivoan noiden kahden terran n. puoleentoista kuukauteen (jostain syystä välillä laiskahkoja nakertamaan :D) Sitten yleensä täyttyy meidän terrasta n. 4-6 sellaista prisman muovikassia, vaikka terra näyttääkin pieneltä. Yleensä se pitää siivota juuri n. kuukauden välein, eikä se terra niin helposti nyt haisemaankaan ala, tai sitten olen tottunut siihen. Kaverit tosin saattaa vähän aina haistella, että mikä oikein haisee. :)

    • ...

      Kiitoskaikille auttajille :)

    • Gerbiili-Fani :3

      TERRAARI SIIVOTAAN KERRAN VIIKOSSA! =)
      EIKÄ VAIN SILLOIN KUIN SE HAISEE!

      Itse kerään purut hanskoilla, ja laitan ne sitten muovipussiin.
      Purut voi ottaa myös lapiolla tai jollain muulla sieltä pois :D

      • joku vaa =)

        Gerbiili-Fani:3:EI EI EI!! terraariota EI voi siivota kerran viikossa ,koska gerbiileille PITÄÄ antaa rauha tehdä pesää ja muita juttuja ennen kuin ne taas sotketaan!


      • nopeee

        Taitaa tuo Gerbiili-Fani olla joku eläinrääkkääjä tai sitten ei tiedä mitään gerbuista. :) Tai sitten kumpaakin


      • 13vGerbuomistaja:)

        Ei, ei, ei!!! Gerbiilit tarvitsee omaa rauhaa, älä joka viikko vaihda puruja! Kulutat rahaa ja luontoa, tuskin kaikki purut kerkeävät pilaantua viikossa.
        Itse otin rantalapion (semmonen minisize) ja lapioin mahd. paljon pois. Loput närpin sormin ja siitä loput imuroin. Imuroin myös terraarion lasit nopeasti, ettei pölyä ja tomua olisi niin paljon. Vaihdan purut kerran kuussa.


    • Anonyymi

      Ite siivoon kahen gerbiilin terran (100*45*45) 1kk - puolentoista kk välein. Kerään purut muovipusseihin ja vien pussit roskiin. Jotkut siivoo terran esim 3vk välein, mutta jos terra ei esim haise, niin miksei voisi siivota vaikka just 1,5kk välein. Riippuu tottakai terran ja lauman koosta! :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe