Lapsentekoon tulisi olla samanlainen testi kuin adoptiolapsiin on. Eikö?
Adoptio on luvanvarainen — miksi ei lapsentekokin?
15
310
Vastaukset
- älyäläjätä
Miten ajattelit käytännössä estää ihmisten raskaaksitulon ja seksin harrastamisen?!
hei haloo!- Haloo itselles
Lisääntymistä ei voi käytännössä estää, mutta tuet pois näiltä testin läpäisemöttömiltä olisi hyvä. Ts. jos haluaa lapsesta tukia ja yhteiskunnan tarjoamat koulut, terveydenhuollot ym, niin testi läpäistävä. Tämän lapsenhankintalupaprosessin tulisi kestää kolme vuotta vähintään.
- äläjätäälyy
Entäpä, jos tämän lisäksi testattaisiin ovatko geenisi ihmiskunnan kannalta tarpeellisia ja jos eivät ole, ja entä,jos et itse läpäise suunnittelemaasi lapsentekotestiä?
niin kuinkas suusi sitten taipuu?- Fghhjdfg
Kannatetaan geenitestiä ja lisäksi kaksi lasta per aikuinen!
Ei yhtään enempää, ei vaikka kuinka perheet hajoavat ja uusioperheitä perustetaan. - Pena penis
Fghhjdfg kirjoitti:
Kannatetaan geenitestiä ja lisäksi kaksi lasta per aikuinen!
Ei yhtään enempää, ei vaikka kuinka perheet hajoavat ja uusioperheitä perustetaan.Kaksi lasta per aikuinen eli neljä lasta per pariskunta :) Sinähän kannatat suurperheitä :) Hatun nosto sinulle :)
- Olet aika tyhmä
Pena penis kirjoitti:
Kaksi lasta per aikuinen eli neljä lasta per pariskunta :) Sinähän kannatat suurperheitä :) Hatun nosto sinulle :)
Kaksi per aikuinen tarkoittaa tietenkin sitä, että nainen ei elämänsä aikana saa synnyttää kuin kaksi ja mies ei saa siirtää kuin kaksi.
- Toisenlainen tarina.
Tiedätkö, että vuosittain n. 3000 pariskuntaa hakeutuu hedelmöityshoitoihin ja vuosittain aloitetaan n. 14 000 hedelmöityshoitoa. Sen lapsen saaminen kun ei ole kaikille, niin yksinkertaista ja jos luulet, että kaikki tulee ensimmäisestä yhdynnästä raskaaksi, niin ei todellakaan ole! Tiesitkö myös, että joillakin voi mennä vuosia tai jopa kymmenen vuotta ennen, kun saavat kaivatun kaksi viivaa raskaustestiin. Kannattaa miettiä asiaa! Vakavasti.
- ööhööhöö
Ja 14 000 hedelmöityshoitoa on sontaa, koska Suomessa syntyy 16 000 lasta vuodessa ja se on liikaa.
- Toisenlainen tarina.
ööhööhöö kirjoitti:
Ja 14 000 hedelmöityshoitoa on sontaa, koska Suomessa syntyy 16 000 lasta vuodessa ja se on liikaa.
Tiesitkö,että hedelmöityshoidoistakaan huolimatta ei raskaudu ja tuo 14 000 on ihan fakta tietoa. Niitä hoitojakin pitää tehdä enemmän kun yksi jos tiesit.
Niin ja öööhhööö, tämä nyt liittyy lapsentekoon ja että kaikki kun eivät niitä lapsia saa luomusti tai koskaan, vaikka olisivat haaveilleet lapsesta 10-vuotta. - uhhuhhhuhhuh
Toisenlainen tarina. kirjoitti:
Tiesitkö,että hedelmöityshoidoistakaan huolimatta ei raskaudu ja tuo 14 000 on ihan fakta tietoa. Niitä hoitojakin pitää tehdä enemmän kun yksi jos tiesit.
Niin ja öööhhööö, tämä nyt liittyy lapsentekoon ja että kaikki kun eivät niitä lapsia saa luomusti tai koskaan, vaikka olisivat haaveilleet lapsesta 10-vuotta.Suomeen syntyy 16 000 ihmisapinaa vuodessa, niin nyt saat kaivaa lähteet esiin ja heti!? Ja millä tavalla mahdollinen lapsettomuus oikeuttaa hankkimaan kersoja ihan hulluihin elämäntilanteisiin? Lapsenhankinta kun ei ole vain se raskaus ja synnytys, vaan se on vähintään 18 v lestävä kasvatusprosessi, ja jos lapsia hankitaan vain jotta saadaan niitä, niin en ihmettele yhtään huostaaanotto- ja avioerotolastoja sun muuta tilastollista ongelmaa.
sinun kaltaises vastuuttomani idiootin ei tulisi missään nimessä paskoa lapsia maailmaan. Geenisi ovat huonot ja tuhoisat muille ihmisille. - Toisenlainen tarina.
uhhuhhhuhhuh kirjoitti:
Suomeen syntyy 16 000 ihmisapinaa vuodessa, niin nyt saat kaivaa lähteet esiin ja heti!? Ja millä tavalla mahdollinen lapsettomuus oikeuttaa hankkimaan kersoja ihan hulluihin elämäntilanteisiin? Lapsenhankinta kun ei ole vain se raskaus ja synnytys, vaan se on vähintään 18 v lestävä kasvatusprosessi, ja jos lapsia hankitaan vain jotta saadaan niitä, niin en ihmettele yhtään huostaaanotto- ja avioerotolastoja sun muuta tilastollista ongelmaa.
sinun kaltaises vastuuttomani idiootin ei tulisi missään nimessä paskoa lapsia maailmaan. Geenisi ovat huonot ja tuhoisat muille ihmisille.14 000 hoitoa tehdään vuodessa kyllä ja se ei tarkoita, että jokaisesta hoitokerrasta tullaan raskaaksi. Joillekkin niitä tehdään enemmän kun muille. Elämäntilanne ei varmasti ole silloin hullu jos lapset eivä tule luonnollisin keinoin. Kaikki ei vain tule siitä muutamasta harratelusta raskaaksi. Ihan kun en tiennyt, että lapsesta on vastuu se 18v tai enemmänkin vielä ja siihen kyllä ihan kuuluu se kasvatus lisäksi.
Lapsia en halua siksi kun muutkin haluaa vaan siksi kun haluan, että mieheni kanssa on jälkeläisiä täälä maapallolle ja kasvatta heistä kunnollisia kansalaisia ja joskus saada omia lapsenlapsia.
Minusta ei tee se vastuuttomaksi, että olen mieheni kanssa halunnut lapsia jo pari vuotta, mutta niitä ei tule normaalin keinoin miehen siittiöiden pienen määrän takia. Miehellä on ikää siis melkein 40v. Siksi omasta mielestäni sitä lapsen saamista ei kannata lykätä liian myöhään jos se ei olekkaan silloin enää välttämättä mahdollista luonnollisesti vaan joutuu turvautumaan hedelmöityshoitoihin. Eikä välttämättä hoitojenkaan avulla saa sitä lasta ja joutuu mahdollisesti miettimään adoptiota, mutta sekään ei takaa, että sen lapsen joskus saa.
Sinun päähäsi ei näytä menevän, että kaikki ei niitä lapsia saa, vaikka harrastaisivat joka päivä! - realisti olen
14 000 hoitoa tehdään vuodessa kyllä ja se ei tarkoita, että jokaisesta hoitokerrasta tullaan raskaaksi. Joillekkin niitä tehdään enemmän kun muille. Elämäntilanne ei varmasti ole silloin hullu jos lapset eivä tule luonnollisin keinoin. Kaikki ei vain tule siitä muutamasta harratelusta raskaaksi. Ihan kun en tiennyt, että lapsesta on vastuu se 18v tai enemmänkin vielä ja siihen kyllä ihan kuuluu se kasvatus lisäksi.
Lapsia en halua siksi kun muutkin haluaa vaan siksi kun haluan, että mieheni kanssa on jälkeläisiä täälä maapallolle ja kasvatta heistä kunnollisia kansalaisia ja joskus saada omia lapsenlapsia.
Minusta ei tee se vastuuttomaksi, että olen mieheni kanssa halunnut lapsia jo pari vuotta, mutta niitä ei tule normaalin keinoin miehen siittiöiden pienen määrän takia. Miehellä on ikää siis melkein 40v. Siksi omasta mielestäni sitä lapsen saamista ei kannata lykätä liian myöhään jos se ei olekkaan silloin enää välttämättä mahdollista luonnollisesti vaan joutuu turvautumaan hedelmöityshoitoihin. Eikä välttämättä hoitojenkaan avulla saa sitä lasta ja joutuu mahdollisesti miettimään adoptiota, mutta sekään ei takaa, että sen lapsen joskus saa.
Sinun päähäsi ei näytä menevän, että kaikki ei niitä lapsia saa, vaikka harrastaisivat joka päivä!14 000 hoitotoimenpidettä tehdään, mutta se ei tarkita 14 000 naista. Hoitotoimenpide on lapsettomustutssksimus tai joku hormoonipillerin ottaminen, myöskin radigaalimmat hoidot.
80% lapsettomuushoitoa saavista hyötyy hoidoista - siis iso osa, ja näin ollen lapsenhankintaa kannattaa lykätä eikä hankkia lapsia hulluihin tilanteisiin. Pääosa oikeanikäisistä eli 30 - 40v pereista saa lapsen luomuna.
paha juttu jos ei miehellä nalli pala. Minkä ikäinen ja kuntoinen itse olet? Vaihda miestä, sillähän tuosta pääset. - Toisenlainen tarina.
realisti olen kirjoitti:
14 000 hoitotoimenpidettä tehdään, mutta se ei tarkita 14 000 naista. Hoitotoimenpide on lapsettomustutssksimus tai joku hormoonipillerin ottaminen, myöskin radigaalimmat hoidot.
80% lapsettomuushoitoa saavista hyötyy hoidoista - siis iso osa, ja näin ollen lapsenhankintaa kannattaa lykätä eikä hankkia lapsia hulluihin tilanteisiin. Pääosa oikeanikäisistä eli 30 - 40v pereista saa lapsen luomuna.
paha juttu jos ei miehellä nalli pala. Minkä ikäinen ja kuntoinen itse olet? Vaihda miestä, sillähän tuosta pääset.Ehkä sinun mielestä lapsen hankintaa kannattaa lykätä, mutta ei minun mielestä yli 32v ikään asti. Hedelmällisyys alkaa laskea yli 30-vuotiailla ja myös miehillä alkaa esiintyä vaikeuksia oman spermansa kanssa.
Minä en sille oikein mitään voi, että miehellä on matala määrä siittiöitä ja ne on huonokuntoisia. Sitä kun ei voi tietää etukäteen kenellä on hyvää ja kenellä huonoa. Valitsen miehen sen luonteen ja olemuksen mukaan, en sperman mukaan. Olen alle 30-vuotias ja hyvässä kunnossa, vaikka jotain "pientä" häikkää minullakin jo nyt hormonien kanssa. Miestä en kuitenkaan ole vaihtamassa, se ei katsos mene niin, että miestä vaihdetaan sen takia jos spermassa on ongelmaa! - Safe the world!
Ehkä sinun mielestä lapsen hankintaa kannattaa lykätä, mutta ei minun mielestä yli 32v ikään asti. Hedelmällisyys alkaa laskea yli 30-vuotiailla ja myös miehillä alkaa esiintyä vaikeuksia oman spermansa kanssa.
Minä en sille oikein mitään voi, että miehellä on matala määrä siittiöitä ja ne on huonokuntoisia. Sitä kun ei voi tietää etukäteen kenellä on hyvää ja kenellä huonoa. Valitsen miehen sen luonteen ja olemuksen mukaan, en sperman mukaan. Olen alle 30-vuotias ja hyvässä kunnossa, vaikka jotain "pientä" häikkää minullakin jo nyt hormonien kanssa. Miestä en kuitenkaan ole vaihtamassa, se ei katsos mene niin, että miestä vaihdetaan sen takia jos spermassa on ongelmaa!Ei voi hankkia lapsia tuolla ajatusmallilla olematta itsekäs . Se on vastuutonta ja ei oikeuta lapsen edun nimissä laistamaan 12/32:sta!
Maailmassa on liikaa ihmisiä jo nyt.
- ööööhhöööö
Miten tuo lapsettomuus aiheeseen littyy? Ei anna oikeutta tuolla perustella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134495Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja353326Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3043325Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112489Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk152245- 2561983
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2821578- 861499
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi441284Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81153