Hei!
Varattiin ystävän kanssa lennot Lontooseen, per henkilö lennon hinta hakuvaiheessa oli 135 e, lisättynä, paikat, yksi ruumalaukku ja luottokorttimaksu hinnaksi tuli 182e per nenä.
Tuli siis hiukan kalliimmaksi kun ennalta ajattelin.
Tästä syystä kiinnostaa heidän myymänsä matkavakuutus.
Olen etsinyt ehtoja (mitä korvataan) ja hintoja, mutta en löydä selkeää vastausta.
En haluaisi alkaa ostamaan sikaa säkissä.
Onko kenelläkään tietoa Ryan Airin vakuutuksesta? Korvaako se matkan hinnan, jos sairauden takia ei pääse lähtemään ja on lääärintodistus?
Matkatatavaran korvaaminen ei kiinnosta, vaan matkan hinnan takaisin saaminen sairaustapauksessa Ryan airin vakuutuksesta.
Entäpä jos toinen ei pääse lähtemään, kai toinen voi lippunsa käyttää, kun kerran mitään muutoksia ei tule. Ainakin ennen chek inniä se on varmasti mahdollista.
Onko kenellään kokemusta matkan peruuntumisesta ja heidän vakuutuksesta?
Kiitos.
Ryan air ja heidän matkavakuutus?
4
2461
Vastaukset
- 20+15
Korvaa:
http://ryanair.insurengine.com/Content/pdf/en-GB/integrated/policy_wording/policy_wording.pdf
Ainakin suomalaiset vakuutusyhtiöt vaativat lääkärintodistuksen, jossa mainitaan ettet voi lentää. Itse olen joutunut perumaan matkan tryggin jatkuvalla matkavakuutuksella, aika samanlaiset ehdot. Korvaukseen tarvittiin Ryanairilta no-show -kuittaus, ja matkatoimistolta selvitys siitä että hotelli ei maksa rahoja takaisin.
Itse matkustan sen verran paljon että pidän jatkuvaa matkavakuutusta, vaikea kommentoida onko tuo vakuutus hyvä vai ei - ainakin matkan ajan vakuutukseksi se on helppo ottaa. Saattaa kyllä olla helpompaa asioida suomalaisen vakuutusyhtiön kanssa jos jotain menee pieleen.
Jos kahdesta vain toinen lähtee, lähtöselvitys tehdään vain matkustavalle. Matkustus ok.- Kaiken varalta hyvä
Lisäisin vielä että mikäli matkakumppani sairastuu myös "terve" voi perua matkansa ja hänen omasta matkavakuutuksesta suoritetaan korvaus. Tämä yleisten matkavakuutusehtojen mukaan. Sitä en tiedä korvaako mainitun lentoyhtiön matkavakuutus tällaista tapausta.
Jatkuva matkavakuutus kannattaa pitää voimassa. Minulla on khdenkertainen varmistu: Nordea MasterCardin ja ammattijärjestön jäsenyyteen liittyvä vakuutus. molemmat Ifissä - 14+18
Kaiken varalta hyvä kirjoitti:
Lisäisin vielä että mikäli matkakumppani sairastuu myös "terve" voi perua matkansa ja hänen omasta matkavakuutuksesta suoritetaan korvaus. Tämä yleisten matkavakuutusehtojen mukaan. Sitä en tiedä korvaako mainitun lentoyhtiön matkavakuutus tällaista tapausta.
Jatkuva matkavakuutus kannattaa pitää voimassa. Minulla on khdenkertainen varmistu: Nordea MasterCardin ja ammattijärjestön jäsenyyteen liittyvä vakuutus. molemmat IfissäVakuutusehtojen mukaan näyttää korvaavan:
Death, serious injury or illness during the period of insurance of:
• you, or
• a person you are travelling with, or
• a relative, or
• a close business associate who lives
• in your country of residence, or
• a friend or relative who lives abroad, with whom you were staying.
Vähän OT, mutta onko kenelläkään kokemusta noista ifin matkavakuutuksista. Oma alunperin Nordealta otettu matkavakuutus siirtyi tryggin kautta ifiin. Ifin vakuutuksesta en ole hakenut mitään korvausta, mutta taloyhtiön vakuutuskorvausten kanssa on tullut ifin kanssa aika iso kädenvääntö, ja olen miettinyt pitäisikö matkavakuutus siirtää jonnekin muualle.
- U_rsis
Hei!
Ihanaa, että joskus saa luettavakseen tälläisiä helmiä eli asiallisia vastauksia, kiitos!!!
Huomattiin, että raikulla voi jättää myös rahaa "sisään", kulut taisi olla 40 e tms. Kannattaa siis tuolla maksetulla hinnalla pohtia myös tuota, jos ei päästäisi reissuun.
Se taitaa olla meille sitten pelastus, jos omat matkavakuutukset ei korvaa. En lähde sittenkään ostamaan raikulta, vaan selvitellään omat vakuutukset ensin.
Kiitos vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124510MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar882316Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 81299
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671177Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331118Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219990Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64947Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3918