Ryan air ja heidän matkavakuutus?

U_rsis

Hei!

Varattiin ystävän kanssa lennot Lontooseen, per henkilö lennon hinta hakuvaiheessa oli 135 e, lisättynä, paikat, yksi ruumalaukku ja luottokorttimaksu hinnaksi tuli 182e per nenä.

Tuli siis hiukan kalliimmaksi kun ennalta ajattelin.
Tästä syystä kiinnostaa heidän myymänsä matkavakuutus.
Olen etsinyt ehtoja (mitä korvataan) ja hintoja, mutta en löydä selkeää vastausta.
En haluaisi alkaa ostamaan sikaa säkissä.

Onko kenelläkään tietoa Ryan Airin vakuutuksesta? Korvaako se matkan hinnan, jos sairauden takia ei pääse lähtemään ja on lääärintodistus?

Matkatatavaran korvaaminen ei kiinnosta, vaan matkan hinnan takaisin saaminen sairaustapauksessa Ryan airin vakuutuksesta.

Entäpä jos toinen ei pääse lähtemään, kai toinen voi lippunsa käyttää, kun kerran mitään muutoksia ei tule. Ainakin ennen chek inniä se on varmasti mahdollista.

Onko kenellään kokemusta matkan peruuntumisesta ja heidän vakuutuksesta?
Kiitos.

4

2699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+15

Korvaa:

http://ryanair.insurengine.com/Content/pdf/en-GB/integrated/policy_wording/policy_wording.pdf

Ainakin suomalaiset vakuutusyhtiöt vaativat lääkärintodistuksen, jossa mainitaan ettet voi lentää. Itse olen joutunut perumaan matkan tryggin jatkuvalla matkavakuutuksella, aika samanlaiset ehdot. Korvaukseen tarvittiin Ryanairilta no-show -kuittaus, ja matkatoimistolta selvitys siitä että hotelli ei maksa rahoja takaisin.

Itse matkustan sen verran paljon että pidän jatkuvaa matkavakuutusta, vaikea kommentoida onko tuo vakuutus hyvä vai ei - ainakin matkan ajan vakuutukseksi se on helppo ottaa. Saattaa kyllä olla helpompaa asioida suomalaisen vakuutusyhtiön kanssa jos jotain menee pieleen.

Jos kahdesta vain toinen lähtee, lähtöselvitys tehdään vain matkustavalle. Matkustus ok.

• Kaiken varalta hyvä

Lisäisin vielä että mikäli matkakumppani sairastuu myös "terve" voi perua matkansa ja hänen omasta matkavakuutuksesta suoritetaan korvaus. Tämä yleisten matkavakuutusehtojen mukaan. Sitä en tiedä korvaako mainitun lentoyhtiön matkavakuutus tällaista tapausta.

Jatkuva matkavakuutus kannattaa pitää voimassa. Minulla on khdenkertainen varmistu: Nordea MasterCardin ja ammattijärjestön jäsenyyteen liittyvä vakuutus. molemmat Ifissä

• 14+18
        Kaiken varalta hyvä kirjoitti:

Lisäisin vielä että mikäli matkakumppani sairastuu myös "terve" voi perua matkansa ja hänen omasta matkavakuutuksesta suoritetaan korvaus. Tämä yleisten matkavakuutusehtojen mukaan. Sitä en tiedä korvaako mainitun lentoyhtiön matkavakuutus tällaista tapausta.

Jatkuva matkavakuutus kannattaa pitää voimassa. Minulla on khdenkertainen varmistu: Nordea MasterCardin ja ammattijärjestön jäsenyyteen liittyvä vakuutus. molemmat Ifissä

Vakuutusehtojen mukaan näyttää korvaavan:

Death, serious injury or illness during the period of insurance of:
        • you, or
        • a person you are travelling with, or
        • a relative, or
        • a close business associate who lives
        • in your country of residence, or
        • a friend or relative who lives abroad, with whom you were staying.

Vähän OT, mutta onko kenelläkään kokemusta noista ifin matkavakuutuksista. Oma alunperin Nordealta otettu matkavakuutus siirtyi tryggin kautta ifiin. Ifin vakuutuksesta en ole hakenut mitään korvausta, mutta taloyhtiön vakuutuskorvausten kanssa on tullut ifin kanssa aika iso kädenvääntö, ja olen miettinyt pitäisikö matkavakuutus siirtää jonnekin muualle.

• U_rsis

Hei!

Ihanaa, että joskus saa luettavakseen tälläisiä helmiä eli asiallisia vastauksia, kiitos!!!

Huomattiin, että raikulla voi jättää myös rahaa "sisään", kulut taisi olla 40 e tms. Kannattaa siis tuolla maksetulla hinnalla pohtia myös tuota, jos ei päästäisi reissuun.
      Se taitaa olla meille sitten pelastus, jos omat matkavakuutukset ei korvaa. En lähde sittenkään ostamaan raikulta, vaan selvitellään omat vakuutukset ensin.
      Kiitos vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1359
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1144
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      207
      1136
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      194
      1125
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1029
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      896
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      124
      846
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe