Ryan air ja heidän matkavakuutus?

U_rsis

Hei!

Varattiin ystävän kanssa lennot Lontooseen, per henkilö lennon hinta hakuvaiheessa oli 135 e, lisättynä, paikat, yksi ruumalaukku ja luottokorttimaksu hinnaksi tuli 182e per nenä.

Tuli siis hiukan kalliimmaksi kun ennalta ajattelin.
Tästä syystä kiinnostaa heidän myymänsä matkavakuutus.
Olen etsinyt ehtoja (mitä korvataan) ja hintoja, mutta en löydä selkeää vastausta.
En haluaisi alkaa ostamaan sikaa säkissä.

Onko kenelläkään tietoa Ryan Airin vakuutuksesta? Korvaako se matkan hinnan, jos sairauden takia ei pääse lähtemään ja on lääärintodistus?

Matkatatavaran korvaaminen ei kiinnosta, vaan matkan hinnan takaisin saaminen sairaustapauksessa Ryan airin vakuutuksesta.

Entäpä jos toinen ei pääse lähtemään, kai toinen voi lippunsa käyttää, kun kerran mitään muutoksia ei tule. Ainakin ennen chek inniä se on varmasti mahdollista.

Onko kenellään kokemusta matkan peruuntumisesta ja heidän vakuutuksesta?
Kiitos.

4

2215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+15

      Korvaa:

      http://ryanair.insurengine.com/Content/pdf/en-GB/integrated/policy_wording/policy_wording.pdf

      Ainakin suomalaiset vakuutusyhtiöt vaativat lääkärintodistuksen, jossa mainitaan ettet voi lentää. Itse olen joutunut perumaan matkan tryggin jatkuvalla matkavakuutuksella, aika samanlaiset ehdot. Korvaukseen tarvittiin Ryanairilta no-show -kuittaus, ja matkatoimistolta selvitys siitä että hotelli ei maksa rahoja takaisin.

      Itse matkustan sen verran paljon että pidän jatkuvaa matkavakuutusta, vaikea kommentoida onko tuo vakuutus hyvä vai ei - ainakin matkan ajan vakuutukseksi se on helppo ottaa. Saattaa kyllä olla helpompaa asioida suomalaisen vakuutusyhtiön kanssa jos jotain menee pieleen.

      Jos kahdesta vain toinen lähtee, lähtöselvitys tehdään vain matkustavalle. Matkustus ok.

      • Kaiken varalta hyvä

        Lisäisin vielä että mikäli matkakumppani sairastuu myös "terve" voi perua matkansa ja hänen omasta matkavakuutuksesta suoritetaan korvaus. Tämä yleisten matkavakuutusehtojen mukaan. Sitä en tiedä korvaako mainitun lentoyhtiön matkavakuutus tällaista tapausta.

        Jatkuva matkavakuutus kannattaa pitää voimassa. Minulla on khdenkertainen varmistu: Nordea MasterCardin ja ammattijärjestön jäsenyyteen liittyvä vakuutus. molemmat Ifissä


      • 14+18
        Kaiken varalta hyvä kirjoitti:

        Lisäisin vielä että mikäli matkakumppani sairastuu myös "terve" voi perua matkansa ja hänen omasta matkavakuutuksesta suoritetaan korvaus. Tämä yleisten matkavakuutusehtojen mukaan. Sitä en tiedä korvaako mainitun lentoyhtiön matkavakuutus tällaista tapausta.

        Jatkuva matkavakuutus kannattaa pitää voimassa. Minulla on khdenkertainen varmistu: Nordea MasterCardin ja ammattijärjestön jäsenyyteen liittyvä vakuutus. molemmat Ifissä

        Vakuutusehtojen mukaan näyttää korvaavan:

        Death, serious injury or illness during the period of insurance of:
        • you, or
        • a person you are travelling with, or
        • a relative, or
        • a close business associate who lives
        • in your country of residence, or
        • a friend or relative who lives abroad, with whom you were staying.

        Vähän OT, mutta onko kenelläkään kokemusta noista ifin matkavakuutuksista. Oma alunperin Nordealta otettu matkavakuutus siirtyi tryggin kautta ifiin. Ifin vakuutuksesta en ole hakenut mitään korvausta, mutta taloyhtiön vakuutuskorvausten kanssa on tullut ifin kanssa aika iso kädenvääntö, ja olen miettinyt pitäisikö matkavakuutus siirtää jonnekin muualle.


    • U_rsis

      Hei!

      Ihanaa, että joskus saa luettavakseen tälläisiä helmiä eli asiallisia vastauksia, kiitos!!!

      Huomattiin, että raikulla voi jättää myös rahaa "sisään", kulut taisi olla 40 e tms. Kannattaa siis tuolla maksetulla hinnalla pohtia myös tuota, jos ei päästäisi reissuun.
      Se taitaa olla meille sitten pelastus, jos omat matkavakuutukset ei korvaa. En lähde sittenkään ostamaan raikulta, vaan selvitellään omat vakuutukset ensin.
      Kiitos vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe