Tunnetteko aurinkomyrskyjä?

Auringosta lähtee aurinkotuulia, joiden voimakkuus vaihtelee ainakin auringonpilkkujen määrän mukaan. Voimakkaat tuulet ovat sitten myrskyjä.

Pohjoisessa näkyvät revontulet ovat aurinkotuulen aiheuttamia. Kun aurinkotuulen sisältämät ionit kohtaavat maan magneettikentän syntyy revontulena tunnettu valoilmiö.

Nyt on ilmeisesti tulossa "minimiaika" auringonpilkkujen määrässä ja se tietää myös säänmuutoksia.

Vain omana olettamuksenani esitän tiedon, että kylmenevää on tulossa.

16

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kas ihmeitä pallolla

Ilmeisesti jotain on ilmakehän magneettikentässä tapahtunut, kun ukkoset ja salamat ovat äkillisiä, kuten viime päivinä.

Revontulethan syntyvät juuri noiden ilmakehässä tapahtuvien, tai jo tapahtuneiden muutosten aikana.

Muistan jotain aiemmasta aurinkomyrskystä joka sekoitti jopa puhelinliikennettä.

Mistä johtunee auringon purkaus?
      Milloin sen voima loppuu ja räjähtää koko taivaankappale satamaan säteitä suurempina annoksina?

Kaikkea voi miettiä, tätä olen mietiskellyt mielessäni, kuten öljyn pumppaamista maaperästä, maan kuoren alle tyhjiön luomista.

Minulle ne asiat eivät miettimällä selviä, luulen etteivät ole tutkijoillekaan helppoja.

Nämä arkiset asiatkin kun olisivat helppoja ratkaista, se riittäisi minulle, koska suuren katasrrofin tullessa tiedoilla ei ole enää mitään tekemistä. Tieto ei aina auta.

• Tieto auttaa aina!

Tietämättömyys johtaa vain hysteriaan ja katastrofeihin jos jotain käsittämättömäksi koettua tapahtuu.

• kas ihmeitä pallolla
        Ruuneperi kirjoitti:

Tieto auttaa aina!

Tietämättömyys johtaa vain hysteriaan ja katastrofeihin jos jotain käsittämättömäksi koettua tapahtuu.

Mietipä tapahtuneita maanjäristyksiä.

Paljonko auttoi tieto ihmisiä kun suuret aallot tuhosivat talot ja tavarat?
        Ihmiset tietävät, että maanjäristyksiä tapahtuu, mutta ei tieto pelasta kun se osuu kohdalle.

Tieto ei auta, pitää osata tehdäkin jotain.

Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei tieto aina auta !

• kas ihmeitä pallolla kirjoitti:

Mietipä tapahtuneita maanjäristyksiä.

Paljonko auttoi tieto ihmisiä kun suuret aallot tuhosivat talot ja tavarat?
        Ihmiset tietävät, että maanjäristyksiä tapahtuu, mutta ei tieto pelasta kun se osuu kohdalle.

Tieto ei auta, pitää osata tehdäkin jotain.

Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei tieto aina auta !

Tiedon avulla pystyy ainakin varautumaan tilanteisiin, tietämättömyyden avulla ei mihinkään.

• kas ihmeitä pallolla
        Ruuneperi kirjoitti:

Tiedon avulla pystyy ainakin varautumaan tilanteisiin, tietämättömyyden avulla ei mihinkään.

Tunnustan tietämättömyyteni, mitä se varautuminen on auttanu, vaikka on olemassa tieto, että valtavat hyökyaallot vyöryvät alaville rannoille.

Juuri sellaisiin paikkoihin rakennetaan kalleimmat hotellit, juuri sellaisiin paikkoihin ihmiset matkustavat suurin joukoin lojumaan hiekkarannoille, eikä mitään ole tehty sen eteen, että ihmisillä oli pienintäkään mahdollisuutta selvitä odottamattomassa tilanteessa.

On turha puhua tiedosta ja tietämättömyydestä, koska ne lyövät kättä kädelle.

Tietämätönkin osaa paeta missä vaarassa tahansa, tieto ei anna siipiä sekään missään tilanteessa.

Lopetan tähän, yhtä tietämättömänä kuin aamullakin, mutta minua tieto ei aina auta, pitää osata tehdäkin sen tiedon avulla jotain järkevää.

Pakkasella puen lämpimästi ja helteellä riisun pois. Pukeutuskysymys näes molemmissa, ja siinäkin sanelee oma järki, vaikka ei kukaan olisi opettanut.

• kas ihmeitä pallolla kirjoitti:

Tunnustan tietämättömyyteni, mitä se varautuminen on auttanu, vaikka on olemassa tieto, että valtavat hyökyaallot vyöryvät alaville rannoille.

Juuri sellaisiin paikkoihin rakennetaan kalleimmat hotellit, juuri sellaisiin paikkoihin ihmiset matkustavat suurin joukoin lojumaan hiekkarannoille, eikä mitään ole tehty sen eteen, että ihmisillä oli pienintäkään mahdollisuutta selvitä odottamattomassa tilanteessa.

On turha puhua tiedosta ja tietämättömyydestä, koska ne lyövät kättä kädelle.

Tietämätönkin osaa paeta missä vaarassa tahansa, tieto ei anna siipiä sekään missään tilanteessa.

Lopetan tähän, yhtä tietämättömänä kuin aamullakin, mutta minua tieto ei aina auta, pitää osata tehdäkin sen tiedon avulla jotain järkevää.

Pakkasella puen lämpimästi ja helteellä riisun pois. Pukeutuskysymys näes molemmissa, ja siinäkin sanelee oma järki, vaikka ei kukaan olisi opettanut.

Tietävä varautuu ennakkoon mahdollisiin uhkiin!

• kolli kolmonen
        Ruuneperi kirjoitti:

Tietävä varautuu ennakkoon mahdollisiin uhkiin!

Oletko jo varautunut maailmanloppuun, tiettävästi sellainen on tulossa.

• katti kakkonen
        kolli kolmonen kirjoitti:

Oletko jo varautunut maailmanloppuun, tiettävästi sellainen on tulossa.

Olen, sillä silloin kuolet sinäkin!

• Kun herään aamuauringon säteisiin tyynylläni, tunnen heti hyväntuulen ailahduksen!

Se onkin lähes kaikki mitä tiedän aurinkotuulista, magneettikentistä ja aurinkomyrskyistä.

Nuo auringosta tapahtuvat purkaukset, ovatko nekin sulaa "massaa" joka syöksee avaruuteen?

Kitkako, pyörimisliikekö aikaansaa magneetti-ilmiön, kysymysmerkkejä riittää aiheesta!

• Prismastudio
      • Enpä saanut tuota linkkiä toimimaan. Luulen kuitenkin auringon olevan valtava kaasupallo joka on ainaisessa liekissä. lämpötila 15 00000 miljoonaa astetta celssiusta. välilä tulee suuria purkauksia josta ne aurinko tuulet syntyy. Kai ne auringon pilkut ovat merkki purkauksista. revontulet ehkä niistä purkauksista johtuvia. Mitään en tiedä oikeastaan muuta, kuin tuon lämpötilan. Maapallo sopivalla etäisyydellä, jolloin elämä täällä pallollamme on mahdollista.
        Mukavaa kesää odotellessa, terveiset aloittajalle. Late.

• Prisastudio
        LateVaan kirjoitti:

Enpä saanut tuota linkkiä toimimaan. Luulen kuitenkin auringon olevan valtava kaasupallo joka on ainaisessa liekissä. lämpötila 15 00000 miljoonaa astetta celssiusta. välilä tulee suuria purkauksia josta ne aurinko tuulet syntyy. Kai ne auringon pilkut ovat merkki purkauksista. revontulet ehkä niistä purkauksista johtuvia. Mitään en tiedä oikeastaan muuta, kuin tuon lämpötilan. Maapallo sopivalla etäisyydellä, jolloin elämä täällä pallollamme on mahdollista.

Minulle aukee hyvin.
        Koeile toista tapaa.
        Yle.fi / ohjelmat / tv-opas / klikkaa eilisestä ohjekmasta katsottavaksi.

• Prismanainen
        LateVaan kirjoitti:

Enpä saanut tuota linkkiä toimimaan. Luulen kuitenkin auringon olevan valtava kaasupallo joka on ainaisessa liekissä. lämpötila 15 00000 miljoonaa astetta celssiusta. välilä tulee suuria purkauksia josta ne aurinko tuulet syntyy. Kai ne auringon pilkut ovat merkki purkauksista. revontulet ehkä niistä purkauksista johtuvia. Mitään en tiedä oikeastaan muuta, kuin tuon lämpötilan. Maapallo sopivalla etäisyydellä, jolloin elämä täällä pallollamme on mahdollista.

Hatustako tuon lämpötilan vetäsit. Annas kun mää kopsaan vähän tarkemmi Wikipediaa. :))) Pinnalla 5500 Celsiusta, ytimessä 15 miljoona (15 000 000)
        Ollaanme viisaita.

• Prismatudio onkin kiinnostava ohjelma . Mutta nyt tämä kyseinen ohjelma on jäänyt näkemättä.
      Uritin päästä katsoman ,linkin avustuksella .
      Taas niinkuin usein Nähtävissä ei rajojen ulkopuolella .
      Paljon jää katsomatta arenan lähetyksiä juuri tästä syystä . Voi olla että se näytetään joskus meillekkin Tänne naapurimaahan . Onhan meillä yksi kanava josta tulee Suomalaista ohjelmaa -- mutta useinkin kaikenlaista alaarvoista hupiohjelmaa .. ja kohta tulee jumalanpalveluskin , joka täytyi kokonaan kieltää . Pakko syöntiä --niinkun suomessa pakkoruotsikin .

• ¤¤xvy¤¤

Uusintoina tuota avaruustietoa tulee maallikoille telkkarista. Tulee tutuksi kun monta kertaa samoja katselee.

• Herkkäl

Luule että tunnen voiakkaan aurinkotuulen aikana mina huippaa ja etenkin jaloissa pistelee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      144
      6232
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      193
      3864
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      31
      2741
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      478
      2740
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2365
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      185
      2033
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      134
      1495
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1314
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1294
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      89
      1064
    Aihe