pelkään ruotsinsuomalaisia

Olavi K.

Näen painajais unia ruotsinsuomalaisista. En ole koskaan kokenut tätä yhteisöä yhtenäiseksi ja rakastavaiseksi. Päin vastoin. Seuroihin en ole uskaltanut mennä puoleen vuoteen. Yksinkertaisesti pelkään Suomi-Seurojen tilaisuuksia. Se johtuu kaiketi siitä että olen koulukiusattu ja ruotsinsuomalaiset ovat olleet minun kiusaajia. Minua ei ole koskaan hyväksytty ruotsinsuomalaisten piiriin. Suomi-seuroissakin olen aina joutunut olemaan yksin. Ihan aina. Viime aikoina olen nähnyt painajaisia että minut pakotetaan seuroihin. Unessa huudan ja kiljun minkä pystyn. Sitten herään. Miksi minulle annetaan tämmöinen pelko tätä yhteisöä kohtaan? Onko tämä sittenkään se oikea usko joka vie perille? Pitäisikö minun lähteä tästä ahdistavasta yhteisöstä? Tämä on vaikuttanut minuun todella syvästi. En käy tällä hetkellä mitään koulua koska pelkään näkeväni ruotsinsuomalaisia. Olen eristäytynyt kotiin. Ikinä en käy missään koska pelkään niin paljon näkeväni ruotsinsuomalaisia. Olen miettinyt jos soittaisin RSKYlle ja kertoisin miten tämä on vaikuttanut minuun. Kannattaisiko soittaa?

11

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

Va fan e du rädd för????? Itte olen asunut täällä kohta 40-vuotta, eipä ole ollut hinkua suomiseuroihin.-

• on kysymys

missä asut

Skoonessa :D

• uvhygcvv

Päivänselvä trolli, samaa natsiporukkaa kun tämä palsta on pullollaan.
      Älkää vastatko tällaisiin.

Jumalauta sehän on totuus että suomalainen ei toista suomalaista kaipaa.- Yläjuoksulta kun tuli kaarnat vedessä niin jo lähdettin kirves kourassa ottamaan selvää......

• No probs

Mul ei oo koskaan ollut ongelmaa meikäläisten kanssa. Asennekysymys tämäkin!

• NouHätä
        No probs kirjoitti:

Mul ei oo koskaan ollut ongelmaa meikäläisten kanssa. Asennekysymys tämäkin!

No, ei kyllä mullakaan oo vaikeuksia ollu suomalaisten kaa, eikä kyllä muittenkaa. Tosin alkuaikoina Tukholman keskustassa piti aamuyöllä pikkusen malliksi ruotsalaisia opettaa. Siihen riitti yleensä jo meikäläisen persoona muutamalla Suomen kielen voimasanalla lisättynä.

• pentti3

Höpön Höpön Taas ????

• Om du är rädd för oss, gå till en psykiater.

• Pelkuri

Onko sillä eroa onko Ruotsinsuomalainen vai suomalainen turisti?.No rinkebyssä jos asuisi niin ei oe pahemmin pelkoa että vastaan tulisi Ruotsinsuomalaisia

• Hellanlettas vaan

No voihan hellanduudeli sentään!

Pikkuressu, mee äitis kainaloon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      64
      2116
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1722
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1186
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      357
      1126
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      329
      1103
    Aihe