pelkään ruotsinsuomalaisia

Olavi K.

Näen painajais unia ruotsinsuomalaisista. En ole koskaan kokenut tätä yhteisöä yhtenäiseksi ja rakastavaiseksi. Päin vastoin. Seuroihin en ole uskaltanut mennä puoleen vuoteen. Yksinkertaisesti pelkään Suomi-Seurojen tilaisuuksia. Se johtuu kaiketi siitä että olen koulukiusattu ja ruotsinsuomalaiset ovat olleet minun kiusaajia. Minua ei ole koskaan hyväksytty ruotsinsuomalaisten piiriin. Suomi-seuroissakin olen aina joutunut olemaan yksin. Ihan aina. Viime aikoina olen nähnyt painajaisia että minut pakotetaan seuroihin. Unessa huudan ja kiljun minkä pystyn. Sitten herään. Miksi minulle annetaan tämmöinen pelko tätä yhteisöä kohtaan? Onko tämä sittenkään se oikea usko joka vie perille? Pitäisikö minun lähteä tästä ahdistavasta yhteisöstä? Tämä on vaikuttanut minuun todella syvästi. En käy tällä hetkellä mitään koulua koska pelkään näkeväni ruotsinsuomalaisia. Olen eristäytynyt kotiin. Ikinä en käy missään koska pelkään niin paljon näkeväni ruotsinsuomalaisia. Olen miettinyt jos soittaisin RSKYlle ja kertoisin miten tämä on vaikuttanut minuun. Kannattaisiko soittaa?

11

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

      Va fan e du rädd för????? Itte olen asunut täällä kohta 40-vuotta, eipä ole ollut hinkua suomiseuroihin.-

    • on kysymys

      missä asut

      • :-)

        Skoonessa :D


    • uvhygcvv

      Päivänselvä trolli, samaa natsiporukkaa kun tämä palsta on pullollaan.
      Älkää vastatko tällaisiin.

    • :-)

      Jumalauta sehän on totuus että suomalainen ei toista suomalaista kaipaa.- Yläjuoksulta kun tuli kaarnat vedessä niin jo lähdettin kirves kourassa ottamaan selvää......

      • No probs

        Mul ei oo koskaan ollut ongelmaa meikäläisten kanssa. Asennekysymys tämäkin!


      • NouHätä
        No probs kirjoitti:

        Mul ei oo koskaan ollut ongelmaa meikäläisten kanssa. Asennekysymys tämäkin!

        No, ei kyllä mullakaan oo vaikeuksia ollu suomalaisten kaa, eikä kyllä muittenkaa. Tosin alkuaikoina Tukholman keskustassa piti aamuyöllä pikkusen malliksi ruotsalaisia opettaa. Siihen riitti yleensä jo meikäläisen persoona muutamalla Suomen kielen voimasanalla lisättynä.


    • pentti3

      Höpön Höpön Taas ????

    • Om du är rädd för oss, gå till en psykiater.

    • Pelkuri

      Onko sillä eroa onko Ruotsinsuomalainen vai suomalainen turisti?.No rinkebyssä jos asuisi niin ei oe pahemmin pelkoa että vastaan tulisi Ruotsinsuomalaisia

    • Hellanlettas vaan

      No voihan hellanduudeli sentään!

      Pikkuressu, mee äitis kainaloon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe