ISS kokemuksia kaivataan

siivoojaksi?

Lähettelin työhakemusta ilta ja viikonloppu siivouksesta ja heti soittivat perään.
Vaikutti asialliselta ihmiseltä.
En ole tehnyt työkseni ennen siivousta ja ilmeisesti saisin minimi palkkaa. Vai saako erialan työkokemuksesta (terveydenhuolto 10v) mitään ekstraa?
Työ on íson marketin siivousta.
Onko kenellekkään tarjottu firman puolesta mitään koulutusta/etuja?

Kiitos asiallisista vastauksista =)

160

36594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surffaaja.

      Nyysseissä on tällänen kirjotus. Ei siis ole mun tekemä:

      Lähettäjä: ISS:ssä työskennellyt ([email protected])
      Aihe:Työnantaja ja rosvo nimeltä ISS palvelut
      View: Complete Thread (20 viestiä)    
      Original Format   
      Keskusteluryhmät:sfnet.keskustelu.talous, sfnet.keskustelu.yhteiskunta, sfnet.keskustelu.mainonta, sfnet.keskustelu.ymparisto, sfnet.alueet.suur-helsinki
      Päivämäärä:2003-05-19 05:24:50 PST
         

      Työskenneltyäni vuoden ja muutaman kuukauden kestäneessä työsuhteessa
      siivoustehtävissä ISS palvelut -nimiseen kokonaisuuteen kuuluvalla työnantajalla
      nimeltä ISS siivouspalvelut kerron nyt kokemuksistani tämän ylikansallisen
      yhtiön töissä. Työskentelin pääkaupunkiseudulla, mutta ISS toimii muillakin
      paikkakunnilla. Työsuhteeni aikana esimiehet, työnjohtajat, tai
      "palveluesimiehet", kuten ISS heitä nimittää, vaihtuivat tiuhaan. Minulla ehti
      olla kolme eri työnjohtajaa, joista jokaisen aikana, riippumatta siitä, kuka oli
      työnjohtajana, esiintyi jatkuvasti ISS:stä johtuvia ongelmia, jotka selkeästi
      osoittavat ylikansallisen ISS palvelujen selvää piittaamattomuutta
      työntekijöistään, työehtosopimuksesta ja laeista. Kokemuksiini nojautuen
      suosittelenkin kiertämään kaukaa työnantajan ja palveluntarjoajan nimeltä ISS
      palvelut.


      PALKOISTA PUUTTUVAT MONEN TUNNIN ANSIOT

      Aivan työsuhteen alussa palkat tulivat oikein laskettuina, mutta kuukauden tai
      parin kuluttua alkoivat ISS:stä johtuvat ongelmat, selvästi suunnitelmallisesti
      organisoidut. Palkoista alkoi puuttua rahaa. Rahaa puuttui ainakin 12:n
      palkanmaksukauden palkoista. Puuttuva rahamäärä oli palkanmaksukaudessa yleensä
      useasta kymmenestä markasta useaan sataan markkaan! Kun huomautin puutteista
      työnjohtajalle, puuttuva määrä tuli joissakin tapauksissa (vasta!) seuraavassa
      palkassa. Useissa tapauksissa puuttuva määrä ei tullut edes seuraavassa
      palkassa, vaan vasta monen palkkakauden kuluttua ja usean huomautuksen jälkeen!
      Järjestyksessä toisen työnjohtajan, joka suuresti muistutti Atrian Punaisen
      lenkkimakkaran taannoisessa tv-mainoksessa makkaraa "pataan porisemaan"
      heittävää naista, aikana palkoista puuttui jopa useita satasia, jotka saattoivat
      viipyä monia palkkakausia useista huomautuksista huolimatta! Kerrankin kun
      soitin tälle työnjohtajalle, ei puhunut puhelimessa paljon mitään; vaikutti
      siltä, että kyseinen ISS:n lumppu pidätteli nauruaan. Kolmannen eli viimeisen
      työnjohtajan, noin 200-kiloisen tukkansa lähes mustaksi värjänneen tai peruukkia
      käyttävän, tupakkaäänisen (ajokortittoman) tantan, jota nuori ISS:n miespuolinen
      työntekijä kuskaili autolla työkohteesta toiseen, aikana sattui sellainenkin
      tapaus, että palkasta puuttuivat palvelusvuosilisät, jotka, kun ne kerran
      asettaa palkanmaksujärjestelmään, tulevat tavallisesti itsetoimivasti joka
      palkassa. Näin ollen ne on täytynyt ottaa tarkoituksellisesti pois
      palkanmaksujärjestelmästä!


      ISS HUKKAA VEROKORTIT

      Järjestyksessä toisen työnjohtajan, sen Atrian lenkkimakkaramainoksessa makkaraa
      "pataan porisemaan" heittävää muistuttavan aikana, kun uudet verokortit tulivat,
      jätin korttini työnjohtajalle, mutta pian yhden palkanmaksukauden palkasta oli
      otettu ennakonpidätystä sillä prosentilla, jota käytetään, ellei verokorttia ole
      työnantajalle annettu. Työnjohtaja, sama, jolle olin verokorttini jättänyt,
      väitti, ettei ISS ole saanut uutta verokorttiani! Vietyäni uuden verokortin
      vielä yksi palkka tuli kuitenkin väärällä, korkealla pidätysprosentilla
      pidätettynä! ISS ei palauttanut liikaa pidätettyä rahaa ennenkuin soitin.
      Sittenkin palkanlaskija vielä yritti:
      -Sinäkö maksat pikasiirron palvelumaksun [useita kymmeniä markkoja]?
      Yritti vielä väittää, etten ole uutta korttia vienyt ajoissa.


      ISS JÄTTÄÄ MAKSAMATTA TES:KSEN MUKAISET YLITYÖKORVAUKSET

      Työsuhteen alkupuolella tehtyäni usein ylitöitä ja tutkittuani maksettuja
      palkkoja havaitsin, että ISS on jättänyt kokonaan maksamatta työehtosopimuksen
      mukaiset korotetut ylityökorvaukset! Huomautin tästä silloiselle työnjohtajalle.
      Tämä erittäin teeskentelevästi käyttäytyvä, jopa teatraalinen, pikkublondi
      sinisissä ISS-liiveissään ilmoitti, että ISS ei maksa TES:ksen mukaisia
      korotettuja ylityökorvauksia! Sitten mallasi teatraalisesti käsillään auton
      ohjauspyörän pyörittämistä ja sanoi, että jos ISS maksaisi ylityökorvaukset,
      hänkin ajaisi jo Mersulla. Pian vaihtui työnjohtaja, ja kappas: ISS:hän
      maksoikin TES:ksen mukaiset ylityökorvaukset. Tosin luultavasti sen takia, etten
      muuten suostunut enää ylitöitä tekemään. (Mutta moni muu asia olikin vielä
      enemmän pielessä uuden, järjestyksessä toisen työnjohtajan aikaan, kuten
      edellisissä kohdissa kerron.) Työsuhteen päätyttyä laskeskelin kaikki
      ensimmäisen työnjohtajan, teatraalisen pikkublondin, ajalta saamatta jääneet
      ylityökorvaukset ja lähetin ISS:lle palkkasaatavailmoituksen, ja kas: taas ISS
      maksoi TES:ksen mukaiset korvaukset (korkoineen), mutta viivytteli niitten
      maksamisessa useita viikkoja. Ennen maksamista se pikkublondi kuitenkin soitti
      minulle ja yritti, että eikös sovittu, että pelkkä tuntipalkka on se korvaus
      ylitöistä. (No ei varmasti!) Sitten tämä pikkulumppu pamautti:
      -Teitkö sä ylitöitä?
      Näin kysyi sama pikkublondi, jonka kanssa sovin ylitöitten tekemisestä ja jolle
      ilmoitin tekemäni ylityötunnit ja joka juuri oli kysynyt, että eikö sovittu
      pelkästä tuntipalkasta ylityöpalkkana. Samoista saatavista jotakin soitti myös
      ISS:n palkanlaskija, joka mm. laukaisi:
      -Olisit vaan sanonut [jo töissä ollessasi].
      Pikkublondi on siis (palkanlaskijalle) valehdellut, ettei ole ylitöistä tiennyt!


      ISS LASKEE YLITYÖ- JA LOMAKORVAUKSET VÄÄRÄN TUNTIMÄÄRÄN MUKAAN JA EI MAKSA
      PALKKASAATAVIA

      Jatkoin saamieni palkkojen perusteellista tarkastamista. Laskin, että ISS on
      laskenut ylityökorvaukset puolta tuntia todellista lyhyemmän päivittäisen
      ylityöajan mukaan eli on jättänyt jokaiselta ylityöpäivältä ylityöpalkan
      korotusta maksamatta puolelta tunnilta. Laitoin taas ISS:lle
      palkkasaatavailmoituksen. ISS jätti maksamatta. Huomautin sähköpostilla,
      tuloksetta. Siispä ryhdyin valmistelemaan saatavani perimistä oikeusteitse.
      Pelkkä asianajajan yhteydenotto ISS:ään pani vauhtia masiinaan: viimeisin
      työnjohtajani, noin 200-kiloinen mustatukkainen tai -peruukkinen, tupakkaäänellä
      röhisevä (ajokortiton) tantta, jota nuori ISS:n miespuolinen työntekijä autolla
      kuljetteli työkohteesta toiseen, soitti vain pari minuuttia asianajajani kanssa
      käymänsä puhelinkeskustelun jälkeen ja teeskenteli hengästynyttä. Valehteli
      aikoneensa maksaa saatavat, mutta muka sitten ei ollutkaan maksanut, kun oli
      saanut kirjeen asianajajaltani, (ikäänkuin se olisi jotenkin estänyt
      maksamasta). Todellisuudessahan asia on juuri päinvastoin: ryhtyi toimeen vasta
      yhteydenoton jälkeen. Saatavat tulivat, mutta vasta viikon kuluttua.


      SINNE NE RAHAT MENEVÄT...

      Lähes jokaisen palkkalaskelman mukana tuli ISS:n uutiskirje. Monessa
      uutiskirjeessä kerrottiin ISS:n ostaneen muita, pieniä siivous-,
      kiinteistönhoito- yms. yrityksiä ja liittäneen ne itseensä. ISS yrittää
      edellisissä kohdissa kertomillani tavoilla huijata rahaa työntekijöidensä
      matalista palkoista ja varmaan se monen työntekijän kohdalla siinä onnistuukin.
      Nekin rahat kiero ja laho, ylikansallinen paisumistautia sairastava ISS käyttää
      mm. toisten yritysten ostelemiseen voidakseen niillä paisuttaa itseään.


      ITSE TYÖSTÄ ISS:LLÄ

      Työalue ISS:llä oli noin 1,7 kertaa niin suuri, kuin mikä olisi kohtuullista
      työtehtäviin nähden. Näin ollen työtä tehdessä oli jatkuva kiire; koko ajan oli
      lähestulkoon juostava työtä tehdessä.


      ISS EI PIDÄ TYÖPAIKOILLA NÄHTÄVILLÄ TYÖEHTOSOPIMUSTA, JA VÄLTELLÄÄN VASTAAMASTA
      PUHELIMEEN

      Työpaikalla ei ollut nähtävillä voimassa olevaa työehtosopimusta. Huomautin
      tästä silloiselle, järjestyksessä ensimmäiselle työnjohtajalle, teatraaliselle
      pikkublondille sinisissä ISS-liiveissään. Tämä pikkublondi ilmoitti, että eräs
      toinen työntekijä tuo TES:ksen kotoaan, niinkuin sitten sentään toikin, oman
      TES-kirjasensa. Lain mukaan TYÖNANTAJAN on huolehdittava TES:kset työpaikoille.

      Työsuhteen päätyttyä työtodistukseni viipyi. Soitin tästä järjestyksessä
      viimeiselle työnjohtajalle, sille noin 200-kiloiselle mustatukkaiselle tai -
      peruukkiselle, tupakkaäänellä röhisevälle tantalle, jota nuori ISS:n
      miespuolinen työntekijä autolla kuljetteli. Avasi puhelimensa, mutta vaikutti
      siltä, että piti päällä mykistystä: linja oli selvästi auki, mutta mitään
      vastausta tai muuta ääntä ei kuulunut. Minäkään en mitään puhunut. Pian katkaisi
      puhelun. Näin meni pari puhelua. Kolmannella soitolla vastasi puhelimeen, mutta
      heti kun esittelin itseni, meni mykistys päälle ja pian katkesi puhelu.
      Seuraavana päivänä numerossa oli puhelinvastaaja, johon sanoin asiani.


      ISS:N PINTAKIILLOTUSTA - MUTTA VAIN PINTA

      Työsuhteeni aikana saapui postitse ISS:n lehtiä, useimmin "ISS uutiset", joissa
      kaikissa meuhkattiin kovasti yrityksen ulkoisen kuvan merkityksestä. Esim.
      lehdessä 5/2001:

      Onhan autosi kunnossa? Jatkuvasti liikkeellä olevat autot ovat yksi
      näkyvimmistä käyntikorteistamme. Onkin tärkeää, että ne liikkuvat
      yrityskuvan mukaisessa kunnossa puhtaina ja ilman näkyviä
      peltivaurioita.
      Auton käyttäjä huolehtii siitä, että auto on aina siisti.
      Ulkopesu on tehtävä niin usein kuin olosuhteet sitä vaativat.
      Sisäpuolinen imurointi ja muu puhdistus tehdään tarpeen mukaan.
      Ulkopesu maksetaan yrityksen luottokortilla. Sisäpuhdistukset tekee
      auton vastuuhenkilö. Siisteyshän on yksi tuotemerkkimme.

      Kaikkeen kertomaani viitaten voi vain todeta, että näin ISS palvelut
      kiillottelee pintaansa, mutta on pinnan alta täydellisesti kaikkea muuta!

      • OnnekasOona

        Huh, onneksi en mennyt ISSille työnjohtajaksi!


      • iss-ssi
        OnnekasOona kirjoitti:

        Huh, onneksi en mennyt ISSille työnjohtajaksi!

        Miksi olisit mennyt työnjohtajaksi ISS.ille ? Siellä on niitä raakkuja jo ihan tarpeeksi. Jos menet niin mee kunnon työntekijäksi Iss:lle tai mihin hyvänsä.


      • issin pomo ?
        OnnekasOona kirjoitti:

        Huh, onneksi en mennyt ISSille työnjohtajaksi!

        Miksi olisit menny ? Onhan siellä jo niitä akkoja työnjohtajina jotka eivät käytännössä osaa mitään. Ovat hemmetin suttapyttyjä aina vain syödä mässyttävät mut ovat kyllä sennäköisiäkin tanttoja hyvä et pääsevät kävelemään ja jos pääsevät niin jalat levällään.


      • ex Issikkö

        Loistavaa tekstiä.Olen kokenut kaiken tuon.Tosin kiinteistönhoitajana.Kykenemättömiä työnjohtajia,jotka eivät tiedä mistään mitään.Palkkahuijausta.Lomarahojen maksamatta jättämisiä.Soitin toimistolle palkanlaskijalle joka selittää että "tulee sit kato ekassa tilissä loman jälkeen".Johon vastasin itse että "ellei ne rahat ole siellä tilillä tänään, mun lomieni ekana päivänä kello 12, tulen hakemaan ne itse sinulta ja sä maksat sen vittu vaikka omistasi mun käteeni.Jep,rahat tuli tilille aika tarkkaan tunnissa.Tosin kello oli jo vartin yli 12.Laitankin tässä aikani kuluksi ihan vittuuttani tonne PAM:iin vielä pyynnön kaikkien saatavieni tarkistamiseksi.Sain nimittäin laittomasti monoa koko tuosta paskakasasta syyskuussa.Ja koko ajan palkka haisi 10 vuoden ajan siltä ettei kaikki tullut mun kukkarooni.


      • Kerran kokenut

        Aivan paska koko iss.


      • Järkyttynyt

        Sama tahti edelleen😈
        Vanhemmilla esimiehille hirveä ikäkriisi.Yrittävät syödä nuorempia pois työstään.


      • Anonyymi
        ex Issikkö kirjoitti:

        Loistavaa tekstiä.Olen kokenut kaiken tuon.Tosin kiinteistönhoitajana.Kykenemättömiä työnjohtajia,jotka eivät tiedä mistään mitään.Palkkahuijausta.Lomarahojen maksamatta jättämisiä.Soitin toimistolle palkanlaskijalle joka selittää että "tulee sit kato ekassa tilissä loman jälkeen".Johon vastasin itse että "ellei ne rahat ole siellä tilillä tänään, mun lomieni ekana päivänä kello 12, tulen hakemaan ne itse sinulta ja sä maksat sen vittu vaikka omistasi mun käteeni.Jep,rahat tuli tilille aika tarkkaan tunnissa.Tosin kello oli jo vartin yli 12.Laitankin tässä aikani kuluksi ihan vittuuttani tonne PAM:iin vielä pyynnön kaikkien saatavieni tarkistamiseksi.Sain nimittäin laittomasti monoa koko tuosta paskakasasta syyskuussa.Ja koko ajan palkka haisi 10 vuoden ajan siltä ettei kaikki tullut mun kukkarooni.

        Minä sain kenkää Iss palveluilta joulukuussa enkä saanut irtisanomiseeni mitään syytä varmaa on se että kyseiseen puljuun en mene enää ikinä töihin kaikkee lupailtiin mitään ei tapahtunut pahinta siinä niiden ihmisten kaksinaamaisuus että edesssä päin ollaan että hyvä tyyppi oot ja hyvin teet sit kumminkin koko ajan kaikesta valitetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain kenkää Iss palveluilta joulukuussa enkä saanut irtisanomiseeni mitään syytä varmaa on se että kyseiseen puljuun en mene enää ikinä töihin kaikkee lupailtiin mitään ei tapahtunut pahinta siinä niiden ihmisten kaksinaamaisuus että edesssä päin ollaan että hyvä tyyppi oot ja hyvin teet sit kumminkin koko ajan kaikesta valitetaan

        Sama jatkuu edelleen,kaksi naamaisuutta koko ajan,haukutaa työnjohdosta lähtien kaikkia ja kun olisi paikka avata suu,niin se avataan persettä nuoleskelemalla ja ollaan ,niin mielin kielin.Aivan Vitun selkärangatonta porukkaa ja kirjoitan nyt Savosta,miettikää millaista se voi olla ku vastuu on aina kuulialla.Työnjohdolta vauhti pois ja enemmän ajatusta.
        Ainoa mikä Savossa on,niin mikäli kuvattaisiin
        Joitakin työvaiheita,katsoja joutuisi laittamaan pikakelauksen päälle,niin se näyttäisi vähän edes miltä normaali työn pitäisi näyttää,kaikki tapahtuu Vitun loivasti ja se sama laiskuus tarttuu nuoriin nuuskahuuliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama jatkuu edelleen,kaksi naamaisuutta koko ajan,haukutaa työnjohdosta lähtien kaikkia ja kun olisi paikka avata suu,niin se avataan persettä nuoleskelemalla ja ollaan ,niin mielin kielin.Aivan Vitun selkärangatonta porukkaa ja kirjoitan nyt Savosta,miettikää millaista se voi olla ku vastuu on aina kuulialla.Työnjohdolta vauhti pois ja enemmän ajatusta.
        Ainoa mikä Savossa on,niin mikäli kuvattaisiin
        Joitakin työvaiheita,katsoja joutuisi laittamaan pikakelauksen päälle,niin se näyttäisi vähän edes miltä normaali työn pitäisi näyttää,kaikki tapahtuu Vitun loivasti ja se sama laiskuus tarttuu nuoriin nuuskahuuliin.

        Iss juoksuttaa mielin määrin alta 40v naisia monta kohdetta päivässä, ja sitten valitetaan kun väsyy jokainen hullun tahtiin. Moni opiskelija on myös jättänyt hommat, koska heillä teetättää hommat vielä huonommilla ajoilla, joita kyylätään mobilogissa. Sama homma vakituinen ei saa mennä 5min enemmän yli, muuten saat kuulla valitusta joka päivä. Ohjaajaksi otetaan kaikkiin firmoihin mielin kielin olevia akkoja. Vaikka kuinka olisi kokemusta alalta ohjaajat ovat monesti ihan pihalla hommista, ja perseen nuolija akkoja vaihtuu vähän väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain kenkää Iss palveluilta joulukuussa enkä saanut irtisanomiseeni mitään syytä varmaa on se että kyseiseen puljuun en mene enää ikinä töihin kaikkee lupailtiin mitään ei tapahtunut pahinta siinä niiden ihmisten kaksinaamaisuus että edesssä päin ollaan että hyvä tyyppi oot ja hyvin teet sit kumminkin koko ajan kaikesta valitetaan

        Kaksinaamaisuudesta olen kuullut paljon etenkin pomot ynm tietääkö kukaan mikä on lappeenrannan tilanne iis palvelussa. Kovasti on paikkoja auki myös täällä. Mikä mättää kun ei saa työntekijöitä.


      • Anonyymi

        Monesti se pienempi siivousyritus on parempi työnantaja


      • Anonyymi
        iss-ssi kirjoitti:

        Miksi olisit mennyt työnjohtajaksi ISS.ille ? Siellä on niitä raakkuja jo ihan tarpeeksi. Jos menet niin mee kunnon työntekijäksi Iss:lle tai mihin hyvänsä.

        Onko niillä pomot koskaan saikulla yhessä siivfirmassa ei palveluesimiehet kauvanaikaa pysyneet. Siinäkin työsssä vaihtuvuus kova.


      • Anonyymi

        Eivät palkanneet minua vaa eipä tuo haittaa luettuani tätä palstaa olen jopa kiitollinen etten päässy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain kenkää Iss palveluilta joulukuussa enkä saanut irtisanomiseeni mitään syytä varmaa on se että kyseiseen puljuun en mene enää ikinä töihin kaikkee lupailtiin mitään ei tapahtunut pahinta siinä niiden ihmisten kaksinaamaisuus että edesssä päin ollaan että hyvä tyyppi oot ja hyvin teet sit kumminkin koko ajan kaikesta valitetaan

        Jep👍 Saman kokenut. Hirvee kiire, koko ajan palautetta tekemättä jättämistä. Ylityöt kielletty. Kukaan ei ole korvaamaton, joten löytävät varmasti 100 x paremman siivoojan kuin minä. Äänestin jaloillani ja kyseisestä firmasta jäi paskan maku suuhun. En aio asioida liikkeessä missä tämä firma vastaa elintarvikeosaston puhtaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep👍 Saman kokenut. Hirvee kiire, koko ajan palautetta tekemättä jättämistä. Ylityöt kielletty. Kukaan ei ole korvaamaton, joten löytävät varmasti 100 x paremman siivoojan kuin minä. Äänestin jaloillani ja kyseisestä firmasta jäi paskan maku suuhun. En aio asioida liikkeessä missä tämä firma vastaa elintarvikeosaston puhtaudesta.

        Erästä myymälää siivotessa alkoi henkinen ja fyysinen kanttori olla koetuksella, koska työ aika ei riittänyt mitenkään hyvään työn loppu tulokseen.

        Hyvä on sitten valittaa että olet vanha tekijä, pitäisi onnistua. Saa jokainen mennä kokeilemaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erästä myymälää siivotessa alkoi henkinen ja fyysinen kanttori olla koetuksella, koska työ aika ei riittänyt mitenkään hyvään työn loppu tulokseen.

        Hyvä on sitten valittaa että olet vanha tekijä, pitäisi onnistua. Saa jokainen mennä kokeilemaan..

        Kaikki nuo firmat on p:stä, mutta paras ISS niistä kuitenkin on. Ja itse olen kyllä ehtinyt useinkin käydä työaikana vessassa run...


    • mieti!

      Lue tuo edellinen viesti monta kertaa ja mieti tarkkaan.....

    • YHDEN PÄIVÄN KOKEMUS

      Työskentelin Engel Palveluilla siivouskohteessa 5 vuotta. ISS tuli ja teki paremman tarjouksen.. Engelin työntekijät irtisanottiin.. ISS osti Engelin.. Irtisanomiset peruttiin.. Työntekijät siirtyivät ISS Palveluiden alaisuuteen.. ISS laski työntekijöiden palkkaryhmää.. ISS teki työläisille urakkatarjouksia, jotka ovat noin 30-45% huonompia kuin heidän Engelillä työskennellessään.. Työntekijät vetosivat tulotason ennallaan säilyttämiseen.. ISS urakkatarjoukset eivät nousseet.. Sen sijaan He tarjosivat tuntityötä 7,5 h/päivä, irtisanomisajan puitteissa vanhalla(4.) palkkaluokalla maksettavaksi, jonka jälkeen maksu tapahtuu uuden (3.)palkkaluokan mukaisesti.. Työ on sama.. työläiset samat.. vain tulotaso on se joka tässä tapuksessa laskee eräillä jopa lähes puoleen.. ISS ei suostu irtisanomaan ainoatakaan työläistä.. Ainoa mahdollisuus on irtisanoa itse itsensä ja kärsiä...
      Työsopimukseni jatkuu.. ja katselen vielä tilannetta.. Eikä se hyvältä näytä

      • moppi

        Eikö liitolla ole tähän mitään sanomista?
        Otitko littoon yhteyttä?
        Miten tämä voi olla mahdollista ....


      • ISS(Ferrarri määrää tahdin)
        moppi kirjoitti:

        Eikö liitolla ole tähän mitään sanomista?
        Otitko littoon yhteyttä?
        Miten tämä voi olla mahdollista ....

        mitä tekee PAM?! Ei mitään. 200-kiloiset tukkansa lähes mustaksi värjänneet tai peruukkia
        käyttävän, tupakkaääniset (ajokortittomat) tantat issiltä määrää sävelen näissä asioissa. PAM tanssii ISS:n pillin mukaan. PAM on täysin alistettuna näitten tanttojen orjiks. Miksi palvelualoilla on huono palkka?!? PAM! PAM!


      • kahden päivän kokemus+stressi
        moppi kirjoitti:

        Eikö liitolla ole tähän mitään sanomista?
        Otitko littoon yhteyttä?
        Miten tämä voi olla mahdollista ....

        Tämän viikon tiistaina marssin taas kerran liiton toimistoon.. ovessa lappu olemme suljettuna sairaslomien vuoksi.. alko jo naurattaa.. liitto pakenee kenties?


      • kahden päivän kokemus+stressi
        ISS(Ferrarri määrää tahdin) kirjoitti:

        mitä tekee PAM?! Ei mitään. 200-kiloiset tukkansa lähes mustaksi värjänneet tai peruukkia
        käyttävän, tupakkaääniset (ajokortittomat) tantat issiltä määrää sävelen näissä asioissa. PAM tanssii ISS:n pillin mukaan. PAM on täysin alistettuna näitten tanttojen orjiks. Miksi palvelualoilla on huono palkka?!? PAM! PAM!

        veli puhuu vähän mutta asiaa


      • susku

        Ei, ammattitaitoisten siistijöiden ei kuulu saada huonoa palkkaa saati sitten huonosti organisoituja töitä, mielummin tuplapalkalla tehdastyössä hyvässä seurassa kun kitumalla raatamalla yksin rehkien voivottelemassa maailman pahuutta! Siivous on hienoa työtä mutta jotkut kihot pilaavat senkin!!!!!!


      • Paskaduunari
        moppi kirjoitti:

        Eikö liitolla ole tähän mitään sanomista?
        Otitko littoon yhteyttä?
        Miten tämä voi olla mahdollista ....

        Onhan meidänkin toimistolla "luottamusmies".
        Ei siitä mitään apua ole kun ukkeli on melkein hampaaton ja tyhmä kuin vasemman jalan molemmat saappaat.
        Eräs "markku" joka toimi muka luottamusmiehenä ennen kyseistä henkilöä, lauloi kaiken kyselemäni suoraan pomoille varttitunnin viiveellä.Ja siitä vasta meteli alkoi.Pomot soitteli puolessa tunnissa suoraan mulle että mitä HELVETTIÄ!?Tulkaa issille töihin....saatte kapallisen paskaa palkaksenne....


      • paikalla
        moppi kirjoitti:

        Eikö liitolla ole tähän mitään sanomista?
        Otitko littoon yhteyttä?
        Miten tämä voi olla mahdollista ....

        Osasto Pamissa on yhtä, kuin ISS. Osaston pikkujoulukin ISS:n pääkonttorilla.


      • ISS
        paikalla kirjoitti:

        Osasto Pamissa on yhtä, kuin ISS. Osaston pikkujoulukin ISS:n pääkonttorilla.

        ISS ON PASKAAA HUIJAUSTA PASKAA PASKAA..


      • Anonyymi
        susku kirjoitti:

        Ei, ammattitaitoisten siistijöiden ei kuulu saada huonoa palkkaa saati sitten huonosti organisoituja töitä, mielummin tuplapalkalla tehdastyössä hyvässä seurassa kun kitumalla raatamalla yksin rehkien voivottelemassa maailman pahuutta! Siivous on hienoa työtä mutta jotkut kihot pilaavat senkin!!!!!!

        Juurikin näin


      • Anonyymi
        susku kirjoitti:

        Ei, ammattitaitoisten siistijöiden ei kuulu saada huonoa palkkaa saati sitten huonosti organisoituja töitä, mielummin tuplapalkalla tehdastyössä hyvässä seurassa kun kitumalla raatamalla yksin rehkien voivottelemassa maailman pahuutta! Siivous on hienoa työtä mutta jotkut kihot pilaavat senkin!!!!!!

        Juurikin näin


    • ei ISS siivojaksi

      Kuulostaapa kauheelle, lupasivat eilen soittaa sieltä iss:stä mulle muttei ole mitään kuulunu.
      Olisin kysellyt ilta ym. korvaukset...

      Enpä taida tuohon nyt sitten ryhtyä, huomasin yhden yksityisen hakevan kanssa siivoojaa ja maksaa 10e/h. Sinne varmaan suuntaan tehden ensin työsopimukset selviksi.

      • kahden päivän kokemus+stressi

        Tuo 10e/h on ruhtinaallinen verratuna issin palkkoihin..


    • Vastavalmistunut

      Luin noita muiden kokemuksia ISS:stä. Mulla on enimmäkseen positiivista kokemusta. Opiskelin oppisopimuksella ensin yksityisellä, jotka huijasivat multa 11 kk iltalisät. Eivät maksaneet. ISS:lle menin suhteiden kautta ja kokemus siellä oli todella positiivinen ja sain koulun käytyä loppuun. Todistus puhuu puolestani. Sain huippupaperit. Työhön perehdytettiin hyvin, palkat maksettiin ja lisät maksettiin. Olen siinä mielessä onnellinen, kun osui hyvät tyypit ohjaajiksi ja työtovereiksi. Kokemuksiahan on erilaisia. Ainoa negatiivinen kokemus oli se, että työtodistus ei ollut riittävä työvoimatoimistolle. Työkkäri kertoikin, että joka ikinen kerta ISS:llä sama ongelma, että työtodistuksessa ei lue miksi työ on päättynyt. Joka kerta piti uusi todistus pyytää. Tämä vinkiksi teille muille ISS:läisille. Pitäkää huoli, että saatte kerralla riittävän työtodistuksen.

      • kenguru

        Olisin kiinnostunut palveluvastaavan työstä jonkin siivousfirman vaikka ISS:n palveluksessa. Riittääkö siihen laitoshuoltajan koulutus ja 9 vuoden työkokemus vai pitääkö olla siivoustyönohjaajan ammattitutkinto. Olen ollut sairaalassa, päiväkodeissa ja koulussa ja vanhaikodeissa ja kysynkin, että onko näistä työkokemuksista hyötyä jos menee siivousfirmaan työhön.Miten työt eroaa minun työkemuksistani ja onko vaikeampaa kuin esim. sairaalasiivous?


      • toimitilahuoltaja
        kenguru kirjoitti:

        Olisin kiinnostunut palveluvastaavan työstä jonkin siivousfirman vaikka ISS:n palveluksessa. Riittääkö siihen laitoshuoltajan koulutus ja 9 vuoden työkokemus vai pitääkö olla siivoustyönohjaajan ammattitutkinto. Olen ollut sairaalassa, päiväkodeissa ja koulussa ja vanhaikodeissa ja kysynkin, että onko näistä työkokemuksista hyötyä jos menee siivousfirmaan työhön.Miten työt eroaa minun työkemuksistani ja onko vaikeampaa kuin esim. sairaalasiivous?

        Palveluvastaava=siivooja, siistijä, toimitilahuoltaja, laitoshuoltaja jne.

        Palveluohjaaja=Siivoustyön ohjaaja

        Palveluesimies=Pomo


      • kehguru
        toimitilahuoltaja kirjoitti:

        Palveluvastaava=siivooja, siistijä, toimitilahuoltaja, laitoshuoltaja jne.

        Palveluohjaaja=Siivoustyön ohjaaja

        Palveluesimies=Pomo

        olen ollut kunnallisisa töissä ja siellä laitoshuoltajan tai laitosapulaisen nimikkeellä. Olen ihmetellyt sitä nimikettä, mutta se on varmaan yksityisillä yleisesti käytössä.Tarvitaanko sihen palveluohjaájan työhön siivoustyönohjaajan erikoisammattitutkintoa?Oletko itse yksityisellä työssä ja osaatko suositella hyvää työpaikkaa.Olen nyt työttömänä.


      • toimitilahuoltaja
        kehguru kirjoitti:

        olen ollut kunnallisisa töissä ja siellä laitoshuoltajan tai laitosapulaisen nimikkeellä. Olen ihmetellyt sitä nimikettä, mutta se on varmaan yksityisillä yleisesti käytössä.Tarvitaanko sihen palveluohjaájan työhön siivoustyönohjaajan erikoisammattitutkintoa?Oletko itse yksityisellä työssä ja osaatko suositella hyvää työpaikkaa.Olen nyt työttömänä.

        On monta nimikettä. Skolessa silloin kerättiin ihan niitä nimiä, että mitä eri paikoissa käytetään. Tulee mieleen sananlasku: Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Niinhän meillä puhdistuspalvelualan ihmisillä on. :)
        Yleensä varmaan tarvitaan, mutta mulla oli ISS:llä palveluohjaaja, jolla ei ollut sitä koulutusta ja hän oli samalla luokkakaverini oppisopimuksella ja valmistui samaan aikaan kuin mä toimitilahuoltajaksi. Välttämättä ei tarvitse, mutta suosittelen lämpimästi koulutusta. Se on aina hyödyksi ammattitaidon kannalta ja samallahan tulee vaihdettua kokemuksia luokkakavereiden kanssa.
        Olen ollut sekä yksityisellä että siivousfirmalla. Yksityinen huijasi. Siivousfirma oli hyvä paikka. Tällä hetkellä olen itsekkin työtön ja etsin töitä kokoajan.
        En osaa suositella tarkemmin. Jokaisella on omat kokemukset. Mulla on ISS:stä hyvä kokemus ja kuten noista muiden mielipiteistä lukee, niin heillä ei ole. Yksityisestä on huono kokemus.


      • susku
        toimitilahuoltaja kirjoitti:

        On monta nimikettä. Skolessa silloin kerättiin ihan niitä nimiä, että mitä eri paikoissa käytetään. Tulee mieleen sananlasku: Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Niinhän meillä puhdistuspalvelualan ihmisillä on. :)
        Yleensä varmaan tarvitaan, mutta mulla oli ISS:llä palveluohjaaja, jolla ei ollut sitä koulutusta ja hän oli samalla luokkakaverini oppisopimuksella ja valmistui samaan aikaan kuin mä toimitilahuoltajaksi. Välttämättä ei tarvitse, mutta suosittelen lämpimästi koulutusta. Se on aina hyödyksi ammattitaidon kannalta ja samallahan tulee vaihdettua kokemuksia luokkakavereiden kanssa.
        Olen ollut sekä yksityisellä että siivousfirmalla. Yksityinen huijasi. Siivousfirma oli hyvä paikka. Tällä hetkellä olen itsekkin työtön ja etsin töitä kokoajan.
        En osaa suositella tarkemmin. Jokaisella on omat kokemukset. Mulla on ISS:stä hyvä kokemus ja kuten noista muiden mielipiteistä lukee, niin heillä ei ole. Yksityisestä on huono kokemus.

        Kaikki siivousfirmat on yksityisiä. Kaikki ovat erittäin hankalia tavallaan. Julkinen sektori tarjoaa omalta osaltaan erilaista siivoustoimintaa kuten suuren organisaation sisällä voi olla, johon kuuluvat esim. koulut>kaupunki>sairaalat.Tälläinen sisäinen toiminta tuottaa erilaista siivouspalvelua vähän hienostuneemmin ja asianmukaisemmin ja ihmisläheisemmin. Joten kannattaa aloittaa soittelu paikallisiin paikkoihin eikä huokailla.


      • Anonyymi
        toimitilahuoltaja kirjoitti:

        Palveluvastaava=siivooja, siistijä, toimitilahuoltaja, laitoshuoltaja jne.

        Palveluohjaaja=Siivoustyön ohjaaja

        Palveluesimies=Pomo

        Ei tarvi ollenkaa siivous koulutusta ainakaan Kokkolassa.


    • iss tuleva ex

      moi...

      meillä issillä ei oikeestaan
      ehditä edes töitä tehdä
      ku tapellaan kokoajan...

      palkka ei riitä vuokraan...
      saati sitten muuhun...

      kukaan ei kanna vastuuta ja tiedotusta
      ei ole...

      viestintää voisi iss lisätä 99% ...
      meille ei edes kerrota kuka on pomo...
      eikä kelle saa valittaa jos "ohjaajat"
      sekoilee...

      7.63e tunti... hiki valuu...
      ja varaa ei ole ostaa röökii
      eikä limuu...
      sätkää polttelee ohjaajat ja siivojat...
      ja kaikkia vituttaa...
      kukaan ei tiedä mitä ees on myyty...
      ja mitä pitäis tehä...
      ihan ku joku huijari firma...
      omituista on se että kyseessä on kuitenkin
      ISO firma.. ja meillekin luvattiin
      ISON TALON EDUT...*nauraa*
      mitkäköhän ne on...

      nyt yritetään vissiin muuttaa
      hommaa vielä niin että duunari tulis
      töihin vaan kun on töitä...
      ja tekis juosten hommat ja merkkais
      tunneiks vaan ne juostut tunnit...
      ei oikeen kuullosta fiksulta...

      yritys ottaa rahat ja duunarit yrittäjän riskin...
      kiva firma...

      TYÖN ILOA... *nauraaaaaaa*

      • spedeliina

        morjens!!

        mullapa ei ookkaa issistä mittee muutaku hyvvee
        sanottavaa.. palkka o hyvä 13€h ja duunia sopivasti ja hyvät edut... kännykät yms yms

        Työn Iloa!!! :)


      • ISS
        spedeliina kirjoitti:

        morjens!!

        mullapa ei ookkaa issistä mittee muutaku hyvvee
        sanottavaa.. palkka o hyvä 13€h ja duunia sopivasti ja hyvät edut... kännykät yms yms

        Työn Iloa!!! :)

        Spedeliina !

        Oletko itse järjestänyt (esimiesasema), että muut ovat nälkäpalkalla, koska ISS tekee säästöjä mitä ihmeellisimmistä paikoista, eikä tuo palkka ole realistinen, sinun täytyy kirjoittaa mistä se koostuu, eipä ole muuta kuin hyvvee sanottavaa.

        Opiskelu kannattaa, vaikka toiseen toimenkuvaan.


      • sikke1
        spedeliina kirjoitti:

        morjens!!

        mullapa ei ookkaa issistä mittee muutaku hyvvee
        sanottavaa.. palkka o hyvä 13€h ja duunia sopivasti ja hyvät edut... kännykät yms yms

        Työn Iloa!!! :)

        Mitä työtä teet kun saat ton palkan?


      • Anonyymi
        spedeliina kirjoitti:

        morjens!!

        mullapa ei ookkaa issistä mittee muutaku hyvvee
        sanottavaa.. palkka o hyvä 13€h ja duunia sopivasti ja hyvät edut... kännykät yms yms

        Työn Iloa!!! :)

        Jouduitko odottamaan sen saamista monta kuukautta?


    • 5 vuotta talossa...

      ISS On alueesta ja työnjohtajista riippuen niin vaihteleva lafka että ole tarkkana.Palkka on saparon alta.Mut niin se on kaikkialla.Varsinkin siivouspuolella.Kyseisessä firmassa on niin sisäänlämpiävä systeemi kuin olla voi.Pomon perseen nuoleminen on ainoa keino selviytyä.Ja jos ei naama miellytä niin olet kusessa.Mitään ekstraa et tule saamaan tappelematta ja siihen tappelumomenttiin tulee olla vuosien jatkuva puurtaminen puhtailla papereilla.Suomen i** ajaa duunarinsa piippuun.Varahenkilöitä ei ole, eikä tule.Kaikki sairauspoissaolot korvaa joku lähialueen duunari.Ihan vinkkinä,älä laita itseäs likoon.

      • nainen 27

        Itsellä on vain hyviä kokemuksia molemmista otsikossa mainitsemista firmoista. hansalaisilla oli parempi palkka. Tein siivoustöitä opintojen ohella. Molemmissa ohjaus oli hyvää, palkka tuli ajallaan eikä muutenkaan moitteita. Siivoustyön palkka nyt on kehnoa ihan missä tahansa.
        Mutta kun ajattelee että sinulle maksetaan, että kuntoilet niin johan sujuu.


      • pettynyt
        nainen 27 kirjoitti:

        Itsellä on vain hyviä kokemuksia molemmista otsikossa mainitsemista firmoista. hansalaisilla oli parempi palkka. Tein siivoustöitä opintojen ohella. Molemmissa ohjaus oli hyvää, palkka tuli ajallaan eikä muutenkaan moitteita. Siivoustyön palkka nyt on kehnoa ihan missä tahansa.
        Mutta kun ajattelee että sinulle maksetaan, että kuntoilet niin johan sujuu.

        Jos vain saat töitä muualta, niin varo Hasalaisia. Todella epäluotettava firma. Huonoa koulutusta, huonot työolot ja -ajat sekä tyytymättömät asiakkaat jotka kaataa kaiken paskan siivoojan niskaan.


      • 3q prole
        pettynyt kirjoitti:

        Jos vain saat töitä muualta, niin varo Hasalaisia. Todella epäluotettava firma. Huonoa koulutusta, huonot työolot ja -ajat sekä tyytymättömät asiakkaat jotka kaataa kaiken paskan siivoojan niskaan.

        mutta sitä ei aina makseta ilmoitusten mukaan ja ilta ym lisätkin "unohtuvat" säännöllisesti.
        Kaikkea itselle kuuluvaa joutuu kerjäämään ja karhuamaan moneen kertaan MIKÄ ON HELVETIN NÖYRYYTTÄVÄÄ! Ja sittenkään ei gvälttämättä mitään tapahdu. Itse olen nyt siinä vaiheessa että perään puuttuvia tunteja ja muita itselleni kuuluvia korvauksia ja täytyy kai uhkailla raastuvalla ennnen kuin tämän firman pikkupomot saa perseeseensä vauhtia...

        Älkää helvetissä menkö ISSIlle töihin! Itse lähden sieltä heti kun saan rahani pois tai jo aikasemminkin.


      • luuttuliisi
        3q prole kirjoitti:

        mutta sitä ei aina makseta ilmoitusten mukaan ja ilta ym lisätkin "unohtuvat" säännöllisesti.
        Kaikkea itselle kuuluvaa joutuu kerjäämään ja karhuamaan moneen kertaan MIKÄ ON HELVETIN NÖYRYYTTÄVÄÄ! Ja sittenkään ei gvälttämättä mitään tapahdu. Itse olen nyt siinä vaiheessa että perään puuttuvia tunteja ja muita itselleni kuuluvia korvauksia ja täytyy kai uhkailla raastuvalla ennnen kuin tämän firman pikkupomot saa perseeseensä vauhtia...

        Älkää helvetissä menkö ISSIlle töihin! Itse lähden sieltä heti kun saan rahani pois tai jo aikasemminkin.

        persposket ruvella saat painaa töitä. Työohjeita ei tipu ja ilmaista työtä yritetään jatkuvasti teettää siivoojilla. Älä helvatissa mene ko. töihin. En suosittele jos jokin muu hengissäpysymiskeino on käytettävissä!!!!


    • huoh.

      mä olin iss töissä, koe aika purettiin just maanantaina. Vaikka mulla on oikeus tietää syy, sitä ei mulle kerrottu, vaikka asiallisesti kysyin. omasta mielestä mä olen hommani tehny hyvin, joten sen puolesta ei vois olla napittamista. mut näin kävi. mä vähän veikkaan että ne saattaa pelaa siellä sitä peliä että otetaan porukkaa töihin ja vähän ennen koe ajan päättymistä puretaan koe aika.
      en tiedä, mutta mulla on aavistukseni. nyt olen sitte soittanu pomolle, mutta eipä ole vastannut. ja aijon soittaa sille niin pitkään, että se vastaa.

      • täysin c:stä

        ei se vastaa. (se pomo)
        Itse lähdin yllätyshyökkäyksenä käymään toimistolla, kun kukaan ei vastannut.
        Siellä pomo ja palveluohjaaja "pörris" istuivat päät yhdessä supattaen, kun astuin ovesta.
        Esitin asiani, mutta ei kuulemma ole sopivaa, kun pitää varata palaveriaika, että pääsis esimiehen kanssa minkäänlaiseen kosketukseen. Arvaa onko vapaita palaveriaikoja jos kysyy!!!


      • hulluxtullu
        täysin c:stä kirjoitti:

        ei se vastaa. (se pomo)
        Itse lähdin yllätyshyökkäyksenä käymään toimistolla, kun kukaan ei vastannut.
        Siellä pomo ja palveluohjaaja "pörris" istuivat päät yhdessä supattaen, kun astuin ovesta.
        Esitin asiani, mutta ei kuulemma ole sopivaa, kun pitää varata palaveriaika, että pääsis esimiehen kanssa minkäänlaiseen kosketukseen. Arvaa onko vapaita palaveriaikoja jos kysyy!!!

        Ihan on paskaa paketissa. Urakka duuni ja palkka surkee. Pahin oli joutua työpaikka kiusatuksi kun erehdyin kertomaan mielipiteeni ja olemaan vielä erimieltä. Maksan tästä vielä vaikka olen eri firmalla töissä. Kiva oli olla duunissa kun kukaan ei puhunu kahteen kuukauteen mitää, ja palveluohjaaja syytti mua siitä. Siellä on tiirailevat mun töitä ja ihan varmana valitusta tehdään ämmien kesken urakalla.
        Et sinne en ikinä enää palaa, saaterin hullujen huone!!


      • ex-orja
        hulluxtullu kirjoitti:

        Ihan on paskaa paketissa. Urakka duuni ja palkka surkee. Pahin oli joutua työpaikka kiusatuksi kun erehdyin kertomaan mielipiteeni ja olemaan vielä erimieltä. Maksan tästä vielä vaikka olen eri firmalla töissä. Kiva oli olla duunissa kun kukaan ei puhunu kahteen kuukauteen mitää, ja palveluohjaaja syytti mua siitä. Siellä on tiirailevat mun töitä ja ihan varmana valitusta tehdään ämmien kesken urakalla.
        Et sinne en ikinä enää palaa, saaterin hullujen huone!!

        Useita vuosia minäkin työskentelin ISSillä. Sinä aikana ehkä kerran saattoi olla palkat oikein, yleensä puuttuva summa oli luokkaa 200-300 euroa per tili, ja vielä näillä palkoilla. Lakisääteiset tauot, vuorokausilevot tai vapaapäivät olivat täysin tuntemattomia asioita. Ja jumalan kiitos, se aika nyt on ohi.


      • 3 kuu E
        ex-orja kirjoitti:

        Useita vuosia minäkin työskentelin ISSillä. Sinä aikana ehkä kerran saattoi olla palkat oikein, yleensä puuttuva summa oli luokkaa 200-300 euroa per tili, ja vielä näillä palkoilla. Lakisääteiset tauot, vuorokausilevot tai vapaapäivät olivat täysin tuntemattomia asioita. Ja jumalan kiitos, se aika nyt on ohi.

        Vaikka ISS on ylisuuri firma, homma toimii kuin pienessä nyrkkipajassa. Kaikki riippuu lähimmästä esimiehestäsi, kuinka hän panostaa kohteisiin ja tekijöihin. Alueet taas vaihtelevat maan ja taivaan välillä. Olen ollut ISS:n palveluksessa v:sta 1987. Parasta aikaa oli vuosituhannen vaihde, töitä oli paljon ja hyvä esimieheni pysyi pestissään. En alle 1000 euron tiliä tainnut käteeni saada.
        Engelin osto ja Kyytsösen ero romuttivat taas kaiken. Viimeisen puolen vuoden aikana esimieheni on vaihtunut 3 kertaa. Seuraukset arvaa jokainen issiläinen.


      • minäkin!
        3 kuu E kirjoitti:

        Vaikka ISS on ylisuuri firma, homma toimii kuin pienessä nyrkkipajassa. Kaikki riippuu lähimmästä esimiehestäsi, kuinka hän panostaa kohteisiin ja tekijöihin. Alueet taas vaihtelevat maan ja taivaan välillä. Olen ollut ISS:n palveluksessa v:sta 1987. Parasta aikaa oli vuosituhannen vaihde, töitä oli paljon ja hyvä esimieheni pysyi pestissään. En alle 1000 euron tiliä tainnut käteeni saada.
        Engelin osto ja Kyytsösen ero romuttivat taas kaiken. Viimeisen puolen vuoden aikana esimieheni on vaihtunut 3 kertaa. Seuraukset arvaa jokainen issiläinen.

        Tuli edellisen kirjoittajan nimimerkistä mieleen, että ei pahemmin tieto liiku kehä kolmosen ulkopuolelle.. Eipä meillä ole tuosta tietoa :D
        Esimiehen jatkuva vaihtuminen ei ole kaksista, tiedän sen kyllä, mutta sinä olet ilmeisesti kuitenkin ollut aina tietoinen esimiehen vaihtumisesta..? :D


      • 155

        Kun tehdään koeaikapurku, syytä ei saa sanoa.


      • Anonyymi
        hulluxtullu kirjoitti:

        Ihan on paskaa paketissa. Urakka duuni ja palkka surkee. Pahin oli joutua työpaikka kiusatuksi kun erehdyin kertomaan mielipiteeni ja olemaan vielä erimieltä. Maksan tästä vielä vaikka olen eri firmalla töissä. Kiva oli olla duunissa kun kukaan ei puhunu kahteen kuukauteen mitää, ja palveluohjaaja syytti mua siitä. Siellä on tiirailevat mun töitä ja ihan varmana valitusta tehdään ämmien kesken urakalla.
        Et sinne en ikinä enää palaa, saaterin hullujen huone!!

        Oliko Iss Kokkolassa?
        Kuulostaa samalta.


    • Siivoojatar___

      Oon työskennellyt Oulun suunnalla iss:llä 2 vuotta ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Esimies on joustanut mukavasti opiskelujeni suhteen ja palkat on tullu ajallaan. Yhtä kertaa lukuun ottamatta palkat on ollut myös oikean suuruiset. Ainakaan palkkojen suhteen ei oo tarvinut tapella. Ylitöitä valitettavasti iss ei maksa yleensä ainakaan, mutta se ei oikeastaan ole minua koskettanut, koska saan aina työni valmiiksi annetussa työajassa.

      En ollut aiemmin tehnyt siivoustöitä siksi olenkin tyytyväinen siihen, että iss:llä perehdytetään siivous kohteisiin hyvin. Esimiehet ovat myöskin mukavia ja kehityskeskusteluissa tarjotaan mahdollisuuksia kouluttautua ja kyselleen myös omasta hyvinvoinnista.

      Iss on iso firma ja jos joku on kärsinyt vääryyttä kyseisessä firmassa niin ei kannata heti teilata koko firmaa lyttyyn, koska harva on työskennellyt kaikissa iss toimipaikoissa ja kohteissa.. :)

      • kokemusta löytyy

        muutaman tunnin kohteissa siivoamassa?? työaika muutaman tunnin illassa tai per vrk.?
        Kyllä sellaisissa joustetaankin ja opiskelijoilla etenkin, ettei maine tahraantuisi.
        Koetapa kokopäivätyötä ko. firman leivissä niin kohtelu ja tahti muuttuu...


      • Kuuraaja

        Olen ollut muutaman kk Issillä siivoamassa. Palkanmaksussa on ollut virheitä - sunnuntailisiä on jätetty maksamatta, samoin iltalisiä moneen otteeseen. Työntekijöiltä vaaditaan tuhkatiheään tuplatyön tekemistä omien työtuntien puitteissa, kun esim yövuorosta puuttuu joku. Kun tästä kieltäytyy, esimies näyttää hapansilakalta ja pitää mykkäkoulua kuukauden päivät. Sovittuja lomapäiviä ei muka olekaan sovittu. Siivousalueet ovat kohtuuttoman kokoisia. Vanhemmat työntekijät ovat kertoneet, että nykyään yksi alue on edellisen pomon aikana muodostanut kaksi aluetta jne.


    • iltintiltu

      samoja laittomuuksia tekee esim. sol ... ei mitään eroa! Niin kauan kun suostuu tekemään esimiesten pillin mukaan valittamatta väärin maksetuista palkoista, liian pieneksi mitoitetusta työajasta tm. olet ihan ok työntekijä. Mutta auta armias kun avaat suusi, kysyt liitosta oikeuksiasi (pääluottamusmies ainakaan sol:lla ei todellakaan auta) olet silmätikkuna siitä lähtien ja sinulle annetaan kaikki paskahommat.

      • eikä valittamista

        Ei pahemmin valittamista muuta kuin pieni palkka ja suht paljon työtä. Tavarat tuli kuitenkin kohtuullisessa ajassa eikä pomo käyny valittamassa.
        Kohteet on sijainneet pk-seudulla, hesa-espoo alueilla.
        Jos harkitset issille menoa, jonkun verran ratkaisee kohde. Ota kokeeksi joku alue, nykyään on kyllä kova taistelu paremmista alueista, ulkomaalaiset nappaavat ne mitä saavat, tekevät nurisematta vauhdilla.
        Eli jos jaksat pienellä palkalla raataa, ei se sen kummempaa ole kuin muuallakaan.


      • Issillä yhä
        eikä valittamista kirjoitti:

        Ei pahemmin valittamista muuta kuin pieni palkka ja suht paljon työtä. Tavarat tuli kuitenkin kohtuullisessa ajassa eikä pomo käyny valittamassa.
        Kohteet on sijainneet pk-seudulla, hesa-espoo alueilla.
        Jos harkitset issille menoa, jonkun verran ratkaisee kohde. Ota kokeeksi joku alue, nykyään on kyllä kova taistelu paremmista alueista, ulkomaalaiset nappaavat ne mitä saavat, tekevät nurisematta vauhdilla.
        Eli jos jaksat pienellä palkalla raataa, ei se sen kummempaa ole kuin muuallakaan.

        olit ISSillä???
        Ihan uteliaisuudesta:)
        Itse olen ollut pian kahdeksan vuotta ja lähestulkoon kaikenlaista kokemusta löytyy.


      • iss
        Issillä yhä kirjoitti:

        olit ISSillä???
        Ihan uteliaisuudesta:)
        Itse olen ollut pian kahdeksan vuotta ja lähestulkoon kaikenlaista kokemusta löytyy.

        ISS:ltä sain potkut koeaikapurkuna, puhelimessa pomo sanoi että jätä avaimet, syynä se ettei tuuraaja voi jatkuvasti sairastella.. Minkä mä sille olisin voinut tehdä että jouduin kahen viikon flunssakierteeseen, aina kun palasin töihin olin seuraavana päivänä kuumeessa! Liitto ei pystynyt mitään tekemään, työnantajan kun ei tarvii kertoo koeaikapurun syytä ja kun puhelua en ollu nauhoittanut missä syyn kertoi. Palkat oli koko ajan väärin, piti saada sen kohteen mukaista palkkaa missä milloinkin oli mutta mulle maksettiin samaa koko ajan vaikka ois pitänyt maksaa enemmän. Niin ja mulla oli kyllä ihan lekurintodistukset niistä päivistä kun pois olin. Paska firma ja mulla oli ainakin kamala harakka pomona! Palkka oli jotain 7,60e/tunti, nyt kunnalla 9,75e/h!!!


      • eipä valittamista.
        Issillä yhä kirjoitti:

        olit ISSillä???
        Ihan uteliaisuudesta:)
        Itse olen ollut pian kahdeksan vuotta ja lähestulkoon kaikenlaista kokemusta löytyy.

        Olin iss:illa (silloin servisystems) 70-80 luvuilla yht 7 v ja 2000 alussa 2v kohteet toimistoja, portaita, varastokohdetta. lopuksi ison firman toimistoa.
        joskus olin muissa pienemmissä eikä siellä pelannut hommat yhtään kummemmin.
        Ehkä olin sitten onnekas kun satuin olemaan sellaisissa kohteissa ja sellaisten esimiesten alaisena joissa ei ollut valittamista.
        Tietysti se että alueet isot ja palkka pieni, ei se mihinkään muutu.


      • PERC
        iss kirjoitti:

        ISS:ltä sain potkut koeaikapurkuna, puhelimessa pomo sanoi että jätä avaimet, syynä se ettei tuuraaja voi jatkuvasti sairastella.. Minkä mä sille olisin voinut tehdä että jouduin kahen viikon flunssakierteeseen, aina kun palasin töihin olin seuraavana päivänä kuumeessa! Liitto ei pystynyt mitään tekemään, työnantajan kun ei tarvii kertoo koeaikapurun syytä ja kun puhelua en ollu nauhoittanut missä syyn kertoi. Palkat oli koko ajan väärin, piti saada sen kohteen mukaista palkkaa missä milloinkin oli mutta mulle maksettiin samaa koko ajan vaikka ois pitänyt maksaa enemmän. Niin ja mulla oli kyllä ihan lekurintodistukset niistä päivistä kun pois olin. Paska firma ja mulla oli ainakin kamala harakka pomona! Palkka oli jotain 7,60e/tunti, nyt kunnalla 9,75e/h!!!

        TUTTUA SAMA KÄVI MULLE KOHDEVASTAAVA KUOPIONLIIKENTEELLÄ LUKI VIESTIT VÄÄRIN KUN LUULI ETTEN VOI TULLA OLLENKAAN ENKÄ OLLUT EDES SAIRAANA!,, TULI SIT VIESTI PALAUTA AVAIMET JA VAATTEET TOIMISTOLLE TODELLA TÖRKEÄÄ JA ALISTAMISTA!!ELKÄÄ MENKÖ KUOPION ISSILLE IKINÄ!! VAROKAA AINAKIN KUOPION LIIKENTEEN KOHDEVASTAAVAA!! JA KOKO KOHDETTA!!


    • ponsikyu

      huono palkka varmaan 7,81 ja teetävät ihan sairaasti töitä sekä koko ajan valittavat jostain ei ainakaan lappeenrannassa ole hyvä toiminta liekö palveluesimies paska eikä osaa hommia

      • iss.issä roikkuja

        Olipa paikka mikä hyvänsä iss.in kohteista niin pomot ovat samanlaisia paskoja eivät osaa hommiaan. Kysyitpä mitä hyvänsä eivät osaa vastata, eivätkä katso silmiin vaan aina tuijottavat lattiaan, tämäkin kertoo jotain kieroilusta. Siis kaikki pomot samanlaisia paskiaisia. Mutta piruuttani roikun iss.issä, katson mihin tämmöinen touhuilu johtaa. Uskoisin et perikatoon. Se ainainen pelottelu ja uhkailu ei oikein sovi mun järkeeni .


      • Katsellut, ei enää
        iss.issä roikkuja kirjoitti:

        Olipa paikka mikä hyvänsä iss.in kohteista niin pomot ovat samanlaisia paskoja eivät osaa hommiaan. Kysyitpä mitä hyvänsä eivät osaa vastata, eivätkä katso silmiin vaan aina tuijottavat lattiaan, tämäkin kertoo jotain kieroilusta. Siis kaikki pomot samanlaisia paskiaisia. Mutta piruuttani roikun iss.issä, katson mihin tämmöinen touhuilu johtaa. Uskoisin et perikatoon. Se ainainen pelottelu ja uhkailu ei oikein sovi mun järkeeni .

        Ei mikään massafirma ole juurikaan toista parempi, joka verisessä kilpailussa tekee sopimuksia saadakseen, liki nollakatteen tarjouksia kohteita haaliakseen. Kun vakiokuvia on:

        -Sille tuntimäärälle nyökytellään mitä asiakas haluaa,vaikka tiedetään ettei millään kyetä vaadittuun tasoon kyseisessä ajassa.

        -Siivousaikojen mitoitus ja siivouksen taso edellisen kohdan mukaan firman puolelta.

        -Kohteita oltava tolkuttomasti pienillä katteilla, että kannattaa.

        Kun nämä kohdat ynnätään, kenen ongelmaksi kaikki kaatuu? Ja vaikka firma olisi puheissa miten humaani ja ymmärtäväinen, niin jos esim. asialliset välineet ja varusteet ym ym. ovat liikaa tuloksesta pois eikä jossain kohteessa kannata satsata niin hyviä lupauksia saa mutta se mitä tapahtuu... on aina kovin kovin eri asia.


      • esimiehet herätys
        Katsellut, ei enää kirjoitti:

        Ei mikään massafirma ole juurikaan toista parempi, joka verisessä kilpailussa tekee sopimuksia saadakseen, liki nollakatteen tarjouksia kohteita haaliakseen. Kun vakiokuvia on:

        -Sille tuntimäärälle nyökytellään mitä asiakas haluaa,vaikka tiedetään ettei millään kyetä vaadittuun tasoon kyseisessä ajassa.

        -Siivousaikojen mitoitus ja siivouksen taso edellisen kohdan mukaan firman puolelta.

        -Kohteita oltava tolkuttomasti pienillä katteilla, että kannattaa.

        Kun nämä kohdat ynnätään, kenen ongelmaksi kaikki kaatuu? Ja vaikka firma olisi puheissa miten humaani ja ymmärtäväinen, niin jos esim. asialliset välineet ja varusteet ym ym. ovat liikaa tuloksesta pois eikä jossain kohteessa kannata satsata niin hyviä lupauksia saa mutta se mitä tapahtuu... on aina kovin kovin eri asia.

        ISSI likaa paskaisilla räteillään kaikki kohteet missä se ikinä siivookaan !!! Seuratkaa esimiehet edes vähä työntekiöitänne !!!!!


      • misc--
        esimiehet herätys kirjoitti:

        ISSI likaa paskaisilla räteillään kaikki kohteet missä se ikinä siivookaan !!! Seuratkaa esimiehet edes vähä työntekiöitänne !!!!!

        Äsken neljättä kertaa pyysin palkanlaskennasta yhden päivän erittelyä, mitä olen silloin tienannut, ammattiliiton päivärahan hakemista varten. Joka sekin hakemus on jo odottanut kuukauden ilman tuota erittelyä. Palkanlaskennassa ei vaan näytetä osaavan sitä tehdä!!


      • Siivousteknikko
        misc-- kirjoitti:

        Äsken neljättä kertaa pyysin palkanlaskennasta yhden päivän erittelyä, mitä olen silloin tienannut, ammattiliiton päivärahan hakemista varten. Joka sekin hakemus on jo odottanut kuukauden ilman tuota erittelyä. Palkanlaskennassa ei vaan näytetä osaavan sitä tehdä!!

        Huh kyllä kaikki tuo ISS:n kohdistuneet jutut olivat ihan totta. Minä itsekin työskentelin monet vuodet eri siivousliikkeillä. Kunnes mittani tuli täyteen. Koulutukseltani olen siivousteknikko ja ajattelin silloin opiskelu aikoina, että esimies työt kiinnostaisi ja sain tehdäkin sitä työtä 24h ja 7,5h mulle maksettiin lain mukaan. HIRVEESTI OMALLA AJALLA. Puhelin soi taukoamatta ja siistijät vaihtui harva se päivä.Kun yhden sai opastettua niin toinen lähti saman tien. Siistijän palkka on pieni ja arvostus vähäinen. Ei ihme, että tältä alalta lähtee hyvät tyypit kunnon töihin, jossa heitä arvostetaan ja riittää normaali työvuorot ja kunnon palkka. Toivon kaikille jaksamista tässä jatkuvassa siivous muutoksessa. Älkää antako periksi aina on vaihtoehtoja niin kuin minulle kävi.


      • siivous firmaa
        esimiehet herätys kirjoitti:

        ISSI likaa paskaisilla räteillään kaikki kohteet missä se ikinä siivookaan !!! Seuratkaa esimiehet edes vähä työntekiöitänne !!!!!

        Issin siivojat hiiteen varsinkin kauppakeskuksista on niin törkeen näköiset työvälineet että ihan oksettaa !!!!


      • siivoojat
        siivous firmaa kirjoitti:

        Issin siivojat hiiteen varsinkin kauppakeskuksista on niin törkeen näköiset työvälineet että ihan oksettaa !!!!

        Olen samaa mieltä issi pois ihmistenilmoilta.


      • HUOMIOOOOO
        siivoojat kirjoitti:

        Olen samaa mieltä issi pois ihmistenilmoilta.

        ISS POIS EI SITÄ KAIVATA..SIIVOOJAT BOIKOTOIKAA JA TOIVOTTAVASTI ISSIN PASKA MAINE MENEE KAIKKIEN KUULOLLE,,


      • taimi5
        iss.issä roikkuja kirjoitti:

        Olipa paikka mikä hyvänsä iss.in kohteista niin pomot ovat samanlaisia paskoja eivät osaa hommiaan. Kysyitpä mitä hyvänsä eivät osaa vastata, eivätkä katso silmiin vaan aina tuijottavat lattiaan, tämäkin kertoo jotain kieroilusta. Siis kaikki pomot samanlaisia paskiaisia. Mutta piruuttani roikun iss.issä, katson mihin tämmöinen touhuilu johtaa. Uskoisin et perikatoon. Se ainainen pelottelu ja uhkailu ei oikein sovi mun järkeeni .

        jyväskylän issiltä lähtee väkeä niin kauan muualle kunnes ylin siivous esimies jättää tehtävänsä.onneksi on yli 60reilusti eli pian jättää.


      • Heisuli
        taimi5 kirjoitti:

        jyväskylän issiltä lähtee väkeä niin kauan muualle kunnes ylin siivous esimies jättää tehtävänsä.onneksi on yli 60reilusti eli pian jättää.

        Joo onnex SS lähti. Kyllä sai porukka haukkuja ja jono lääkäriin oli taattu.


    • klhslmdinsaösit

      Itsellä todella huono kokemus ISS työnantajasta. Sain fudut koeaikana ja esimies valehteli päin naamaa ensin irtisanomisen syyn ja vielä väitti etteivät lähimmät työtoverit olleet tietoisia, että työsuhteeni lopetettiin.
      Irtisanominen syy oli kuulemma, ettei tarvita työntekijää, koska pärjäävät omin voimin, kuitenkin yrityksen nettisivulla haettiin jo tilalleni uutta työntekijää.
      Ei mitenkään reilua toimintaa,
      Jos vaan mitenkään olisin voinut tälläista kohtelua ennakoida, en olisi työpaikkaa edes ottanut vastaan. Kenellekään en voi enkä halua ko. firmaa suositella.

    • PERUS SUOMI

      ISS on käsittääkseni tanskalaisessa omistuksessa. ISS hoitaa valtion kohteita. Kulut maksetaan verorahoista.Voitot valuvat tanskaan. Sit valtio miettii missä voisi säästää. Säästäisivät siten,etteivät päästäisi ISS kaltaisia kansainvälisiä firmoja verorahoista maksettaviin kiinteistöihin.

    • ....

      kuulemma tuo siwojen siivous, minkä iss keksi nyt raha pulassa on aikamoista simputusta..eräällä paikkak. ovat haalineet myös nordean siivouksen..tunteja tarjoavat silti tosi huonosti, ja kiireellä joutuu hommat tekemään..eräs ex issläinen kirosi, että tosi huonoja siivouspyyhkeitä antavat, ja uuteen kohteeseen tilaavat vain parempia..vanhoja resuja saa käyttää, ja ne uudet jonh master mopit ovat kuulemma hankalia käyttää, kun ei pysy kunnolla se tarramoppi kiinni.. mahtaa ne säkitkin olla yhtä huonoja.ainakin näyttää siltä :D

      • SISSiiissiisisti

        On ne, kaks päällekkäin (niitä säkkejä), niin sit voi ehkä kestää.


      • laitoshuoltaja ISS

        Ei ISS sitä siwojen siivousta rahapulassa ole keksinyt tehdä. Suomen Lähikaupoilla, johon Siwat ja Euromarketit kuuluvat, on valtakunnallinen sopimus ISS:n kanssa, ja nyt joillakin paikkakunnilla on kuulemma ollut paniikki ja v***s päällä, kun määräyksiä on täytynyt alkaa noudattaa.
        Heillä on aiemmin ollut kai omat siivoojat..
        Minulla on itsellänikin tällainen kohde. Henkilökunta oli aluksi vähän näreissään, mutta olen hoitanut hommani hyvin, niin hyvin kuin vain osaan. Moppasin jopa hyllyjen alta vuosien villakoirat pois! Nyt kun olen aikani tätä siivouskohdetta tehnyt ja olen tehnyt jopa extraa, jos henkilökunnalla on jotain pyyntöjä ollut tai jos kassalla tai mymmälän puolella on rikkoontunut jokin pakkaus - yleensä ne on olutpulloja kassahihnan jälkeen. Jos olen huomannut tapauksen, niin aina olen kassalle sanonut, että tulen siivoamaan ennenkuin hän ehtii edes pyytää. Missään vanhassakaan kohteessa en ole joutunut käytämään vanhoja siivouspyyhkeitä tai edes siltä näyttäviä.
        Meillä ISS on toimittanut paljon hyviä mikrokuitupyyhkeitä ja niitä John Masterin moppeja.
        Juju niiden moppien käytössä on se, että niitä ei pidä kostuttaa liian märiksi, vaan ihan kostutusohjeen mukaan, jonka palveluohjaaja tuo siivouskomeron seinälle. Liian märän mopin käyttö on itsellekin raskasta, nihkeällä puhdistuu ihan yhtä hyvin, kunhan moppia vaihtaa tarpeeksi usein ja laittaa ne aina käytön jälkeen pesuun.
        Meille on hankittu hyvät koneet tekemään parempaa lopputulosta ja helpottamaan siivoojan työtä - on pienempiä ja suurempia yhdistelmäkoneita kohteesta riippuen. Mopataan vain ne alueet, joihin ei koneella pääse ja joka kerta ei uuseimpien oppien mukaan laiteta puhdistusainetta, vaan käytetään yhdistelmäkoneessa pelkkää vettä ja pestään vanhat pesuainekertymät pois, sitten se moppikin alkaa pikkuhiljaa luistaa lattialla.
        Toki levykehyksen pohjankin puhtaudesta tulee huolehtia.
        Säkitkin kestää, ei mitään säkkiä ole syytä tunkea ihan pulleaksi asti. Kyllä niitä voi vaihtaa useamminkin...ainakin perehdyttäjäni neuvoi tekemään niin, eikä yhtään pussia ole vielä rikkoontunut. Aivan kukkuroileen ahdettu säkki on sitäpaitsi vaikea saada siivousvaunusta pois. Miksi vaikeuttaa omaa työtä?
        Olen ollut ISS:ään ihan tyytyväinen. Joka paikassa on palveluohjaajan tekemä kohdekansio, jossa on sovittu asiakkaan kanssa, mitä kunakin päivänä tehdään. Työ on jaksotettua, eli joka päivä ei tehdä ihan samoja asioita, mutta mitoituksen mukaan mennään, eikä se nyt ole mikään ylivoimainen asia, voi olla, että jonain päivinä on kiireempää ja jonain päivinä ehtii tehdä hiukan enemmän seuraavaa päivää huomioiden.
        Saattaa olla, että paikkakunnittain ISS toimii eri tavoin, mutta meillä on asiat ihan "kondiksessa".


      • ISSillä jo pitkään..
        laitoshuoltaja ISS kirjoitti:

        Ei ISS sitä siwojen siivousta rahapulassa ole keksinyt tehdä. Suomen Lähikaupoilla, johon Siwat ja Euromarketit kuuluvat, on valtakunnallinen sopimus ISS:n kanssa, ja nyt joillakin paikkakunnilla on kuulemma ollut paniikki ja v***s päällä, kun määräyksiä on täytynyt alkaa noudattaa.
        Heillä on aiemmin ollut kai omat siivoojat..
        Minulla on itsellänikin tällainen kohde. Henkilökunta oli aluksi vähän näreissään, mutta olen hoitanut hommani hyvin, niin hyvin kuin vain osaan. Moppasin jopa hyllyjen alta vuosien villakoirat pois! Nyt kun olen aikani tätä siivouskohdetta tehnyt ja olen tehnyt jopa extraa, jos henkilökunnalla on jotain pyyntöjä ollut tai jos kassalla tai mymmälän puolella on rikkoontunut jokin pakkaus - yleensä ne on olutpulloja kassahihnan jälkeen. Jos olen huomannut tapauksen, niin aina olen kassalle sanonut, että tulen siivoamaan ennenkuin hän ehtii edes pyytää. Missään vanhassakaan kohteessa en ole joutunut käytämään vanhoja siivouspyyhkeitä tai edes siltä näyttäviä.
        Meillä ISS on toimittanut paljon hyviä mikrokuitupyyhkeitä ja niitä John Masterin moppeja.
        Juju niiden moppien käytössä on se, että niitä ei pidä kostuttaa liian märiksi, vaan ihan kostutusohjeen mukaan, jonka palveluohjaaja tuo siivouskomeron seinälle. Liian märän mopin käyttö on itsellekin raskasta, nihkeällä puhdistuu ihan yhtä hyvin, kunhan moppia vaihtaa tarpeeksi usein ja laittaa ne aina käytön jälkeen pesuun.
        Meille on hankittu hyvät koneet tekemään parempaa lopputulosta ja helpottamaan siivoojan työtä - on pienempiä ja suurempia yhdistelmäkoneita kohteesta riippuen. Mopataan vain ne alueet, joihin ei koneella pääse ja joka kerta ei uuseimpien oppien mukaan laiteta puhdistusainetta, vaan käytetään yhdistelmäkoneessa pelkkää vettä ja pestään vanhat pesuainekertymät pois, sitten se moppikin alkaa pikkuhiljaa luistaa lattialla.
        Toki levykehyksen pohjankin puhtaudesta tulee huolehtia.
        Säkitkin kestää, ei mitään säkkiä ole syytä tunkea ihan pulleaksi asti. Kyllä niitä voi vaihtaa useamminkin...ainakin perehdyttäjäni neuvoi tekemään niin, eikä yhtään pussia ole vielä rikkoontunut. Aivan kukkuroileen ahdettu säkki on sitäpaitsi vaikea saada siivousvaunusta pois. Miksi vaikeuttaa omaa työtä?
        Olen ollut ISS:ään ihan tyytyväinen. Joka paikassa on palveluohjaajan tekemä kohdekansio, jossa on sovittu asiakkaan kanssa, mitä kunakin päivänä tehdään. Työ on jaksotettua, eli joka päivä ei tehdä ihan samoja asioita, mutta mitoituksen mukaan mennään, eikä se nyt ole mikään ylivoimainen asia, voi olla, että jonain päivinä on kiireempää ja jonain päivinä ehtii tehdä hiukan enemmän seuraavaa päivää huomioiden.
        Saattaa olla, että paikkakunnittain ISS toimii eri tavoin, mutta meillä on asiat ihan "kondiksessa".

        montako tuntia on työaikasi ko. kohteessa? 2-4 tuntia vai?
        Taidat olla uusi alalla?
        Hetken kuluttua asiakas vaatii yhä enemmän ja enemmän ja pitää itsestään selvänä kaikki ns. ylimääräiset työt mitä olet alkanut omasta aloitteestasi tekemään.
        Sijaiset ovat ns. pississä, kun eivät tiedä mitä kohteessa huseeraat ja valituksia alkaa ryöpytä esimiehillesi jne.
        Järjen käyttö on sallittua!
        Miten talviin ja kurakelillä, kun et ehdikään kaljalätäköitä hihnoilta pyyhkimään, kun työaikasi juuri riittää työnkuvauksen mukaisiin tehtäviin? Hei haloo???


      • sappivaivojako?
        ISSillä jo pitkään.. kirjoitti:

        montako tuntia on työaikasi ko. kohteessa? 2-4 tuntia vai?
        Taidat olla uusi alalla?
        Hetken kuluttua asiakas vaatii yhä enemmän ja enemmän ja pitää itsestään selvänä kaikki ns. ylimääräiset työt mitä olet alkanut omasta aloitteestasi tekemään.
        Sijaiset ovat ns. pississä, kun eivät tiedä mitä kohteessa huseeraat ja valituksia alkaa ryöpytä esimiehillesi jne.
        Järjen käyttö on sallittua!
        Miten talviin ja kurakelillä, kun et ehdikään kaljalätäköitä hihnoilta pyyhkimään, kun työaikasi juuri riittää työnkuvauksen mukaisiin tehtäviin? Hei haloo???

        Hyvin riittää..älä ole siitä huolissasi! Kohteessa on jaksotuksen vuoksi 3,5 tunnista 4, 3 tuntiin. Kun käyttää sitä omaa silmää ja koulutuksen tuomaa ammattitaitoa, niin pystyy kyllä näkemään mihin panostaa, jos teen ylimääräistä..siistiä kun ei kannata siivota ja jos ylimääräistä aikaa jää, niin teen jotain extraa seuraavaa päivää ajatellen. Ei tämä ole minun ainut kohteeni, joten teidän tasan tarkkaan, milloin pitää lähteä seuraavaan..Sijaiset ja viikonloppusiivoojat tekevät aivan samoin kuin minä. Yhtään valitusta ei ole tullut, kiitosta kyllä, että ollan ehditty tehdä akuutisti vaatineita töitä. On ne olleet muitakin kuin kaljapullojen rikkoontumisia..on meitä joulun aikaan ja muulloinkin pienillä lahjoilla muistettu.
        Pitääkö sitä siivoojan olla kireä, joustamaton ja kulkea suu alaspäin puhumatta kenellekään, ketuttuneen sapen värinen väri naamalla? Sinä teet asenteillasi vain hallaa siivoustyölle! Kannattaisi sinunkin hankkia koulutus alalle, niin tö olisi paljon helpomaa.
        Ei puhdistuspalvelualan kiinnostus tai kunnioitus lisäänny tuollaisilla mielipiteillä, eikä palkkauskaan!! Siivous on nykyään asiakaspalvelua!
        En ole edes uusi alalla, vaan olen tätä tehnyt jo pitkään ja hyvin on mennyt. Oletko koskaan miettinyt, että koulutetuille maksetaan parempaa palkkaakin ja ehkä syystä...


    • --------

      mukava kuulla että iss siivoaa kauppoja myös nykyaikaisin menetelmin..sollikin tekee aika pitkälti samalla tavalla, mutta mopit ovat yleensä viledan, ja aika paljon jää käsin mopattavia alueita, vaikka koneet on käytössä.. :)

    • rääsyläinen

      Olen työskennellyt viikonloppusiivoojana ISS:llä kohta vuoden ja olen viime aikoina pettynyt firman toimintaan. Tänään tuli jälleen yksi syy pettymysten joukkoon lisää. Työsopimukseni tehtiin koskemaan vain lauantaisiivouksia ja mikäli olen halunnut lisävuoroja, olen niitä toki saanutkin. Tänään kävikin sitten niin, että työtoveri alkoi kyselemään, milloin tulen töihin huomenna enkä ollut edes tietoinen ennen sitä, että töihin pitäisi mennä jo huomenna perjantaina. Esimieheni ei ole ilmoittanut tällaisesta ylimääräisestä työvuorosta minulle mitään. Sapettaa. Tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun näin kävi. Ja lopulta kaikki kääntyy aina minun niskoilleni, vaikka syy olisi jossa kussa muussa kuin minussa.
      Lisäksi on käynyt useita kertoja niin, että mikäli olen pyytänyt vapaata esimieheltäni, tämä on samoin tein unohtanut päivät ja sitten motkottanut minulle, kun en ole hänelle tällaisista vapaista ilmoittanut..
      Viimeisin mokailu tapahtui kesälomien suhteen, palautin kirjallisen kesäloma-anomuksen esimiehelleni ja varmistin vielä viikkoa aiemmin kesäloma-aikani samaiselta esimieheltä. Tällöin hän vakuutti kaiken olevan ok ja kun ensimmäinen kesälomapäivä koitti, esimies soittaa tulikivenkatkuisen puhelun, miksi en ole kohteessa siivoamassa...

      Vaikka en kuukausittain olekaan tienannut kuin noin 350 euroa, se on silti tuonut talouteemme pienen lisän kuukausittaisiin tuloihimme. Sen vuoksi nyt mietinkin, uskallanko lopettaa työt kyseisessä firmassa, kun on tottunut tuohon ns. ylimääräiseen rahaan mitä palkkana olen saanut.

    • iss on susi

      no just joo..ite voin sanoa aivan suoraan, että sol palveluissa kyllä soittaa pomo etukäteen, heti kun tietää että lisähommaa on tiedossa, ja sen takia pitäs aikasemmin alottaa työt, tai pitäs tehdä joku toisen pvn homma..en ite ees suostu sellaseen, että viime tingassa soittavat perään, että tee sitten muutkin lisänä..ensinnäkin se on jo minusta vähän tessin kiertoa, että työkaverisi puhuu sinulle mahd. työvpstä,/vuorosta..pomon asia se on asiasta sanoa..ei työnt. ole velvollinen huolehtimaan toisten töistä, vaan omistaan..ei siinäkään tapauks. vaikka tekisitte 2 työt..aivan käsittämätöntä tuollainen homma..pomon pitää olla aika välin pitämätön lehmä, kun kehtaa vielä haukkua sinua syyttä suotta..

      minusta tuollaisen huolimattoman pomon pitäisi vähän ajatella kuinka hommat sössii..ei kyllä toisella fim. ole tuollaista että asiat sotketaan vpta myöten, pomon pitäisi ne ylös pistää, koska on vpt, lomat, ja muut lisätyö pvt.. no iss ón kusettaja!!

    • -<-<-<

      se on sitten eri asia siiivota tiukalla aikataululla kauppoja, jotka tosiaan ovat kovassa käytössä, ja pinnat ovat likasia..joka pv joutuu kunnolla ottamaan..syöpi työaikaa, mutta asiakas on tottunut siihe, että olen ripeä, ja kaikki tulee mitä kuuluu, ja mitkä näyttää siltä että pitäisi ottaa hoidettua..joten nou broblem! :)

    • Ylpeä issiläinen

      Kyllä huomaa miten kilpailevan firman työntekijät koittavat kateellisena mollata parasta Suomessa toimivaa siivousalan liikettä. Olen itse ollut alalla nyt 19 vuotta, josta suurimman osan ISS:llä.
      Syy siihen, miksi viihdyn alalla ja ISS:llä on erittäin reilu esimies ja hyvä työnantaja. Koulutusta saa niin paljon kuin haluaa, hygieniapassista alkaen, ja ilmaiseksi. Palkat ovat aina tulleet ajallaan ja oikein, kerran maksoivat väärin: 2,5 tunnilta liikaa. Eikä edes peritty takaisin, kun esimiehelle asiasta ilmoitin.
      Työvälineet ovat ergonomisia ja ajanmukaisia, kun joku menee rikki, niin saan uuden tilalle viimeistään parin päivän kuluttua. Mikrokuitutekstiilit pestään itse 90 asteessa, jotta saadaan puhdas siivoustekstiili, toisin kuin l&t:llä ja solilla (olen siis näilläkin firmoilla orjana ollut). Ja uusia saa aina tilata.
      Työyhteisö on reilu ja työkaverit mukavia, asiakkaatkin pitävät meitä ammattilaisina ISS:n hyvän maineen ja siistin ulkoasun ansiosta. L&T:llä minua luultiin paskakuskiksi. Solilla taas ollessani minulle puhuttiin hitaasti englantia, kai luulivat ettei suomalainen ole niin tyhmä että sinne menee :D
      Nykypalvelu maksoi 2 tunnin työstä 1,5h palkan, hansalaiset kusettivat joka asiassa. Viikon kokeilin uuspalvelua, niin persaukiseen firmaan en enää menisikään. Pyykit olisi kuulemma pitänyt pestä kotona kun ei joka paikkaan voi pesukonetta ostaa.
      Ja rtk:llakin maltoin kuukauden, mopit peräisin jostain kivikaudelta ja saastaisia, perehdyttäjä ei puhunut suomea ollenkaan mutta osoitti sentään sormella oven ja käski "koristamaan"!
      Mutta tämä on minun kokemukseni, vaikka tuo kilpaileva firma koittaakin saada ihmiset kääntämään selkänsä ISS:lle nin pyydän teitä muita muistamaan nettiviisauden "Don't feed the troll". Käyttäkää hieman järkeä älkääkä olko sinisilmäisiä.

      • en ole trolli

        ISSillä kesätöissä. Esimies on aika kamala. Oikein etsii virheitä ja ihan mitä tahansa haukuttavaa, kehuja ei tule koskaan. Olen yrittänyt vältellä koko tyyppiä (hänellä on toimisto samassa rakennuksessa, jossa teen töitä). Työvälineet, käsipaperitelineet sun muut hajoilevat jatkuvasti, mutta uusia saa ehkä parin kuukauden päästä. Kun kuulemma keskusvarastolla on loppu tms. Sama tilanne on kumihanskoissa, työvaatteissa sun muissa. Aina on kaikki loppu ja uusia saa odotella...ja odotella....ja odotella. Moppeja, mikroliinoja sun muita on olemassa aivan liian vähän. Isossa rakennuskompleksissa (=useita siivoojia) kaikki on aina loppu, mutta uusia ei tilata. Millä siivoat vaikka vessan, jos ei ole puhtaita välineitä? Työyhteisöä ei käytännössä ole. Kaikki tulevat taukotilaan samaan aikaan, mutta harvat puhuvat edes keskenään. Ihmisiin ei oikein saa kontaktia, vaikka yrittäisi. Alueet ovat todella isoja, jos haluaa kaiken saada tehtyä, mitä pitäisi, pitää juosta hiki otsalla ympäriinsä, että ehtisi. Niin ja vielä, työvaatteet pitää pestä kotona. Mutta kun työvaatteita on vain yhdet, ei se käytännössä onnistu, kuin viikonloppuisin. Eli n. puolet viikosta saakin työskennellä hieltä lemuavissa vaatteissa. Työvaatteet eivät myöskään ole sopivan kokoisia, koska sopivan kokoisia ei ole, eikä väitteen mukaan ole varastollakaan. Näillä on menty jo yli 2kk, eikä oikean kokoisia ole näkynyt, vaikka asiasta olen maininnut useaan kertaan.
        ISSin lisäksi olen siivoillut vain kaupungilla, jossa kaikki oli paremmin.


    • ------------------

      no joo.o..noinhan se kuulostaa monen spesiaalin mielestä, mutta ei se tosiaankaan näin mene! Ei tartte olla kilpailevan firman siivoojan kateellinen, vaan sanoa mitä mieltä siittä sorsimis firmasta ovat. meillä Sollilla jopa työkaverit nauraa, kun kuulee että iss tietysti hävis kilpailutuksen, ja alue siirty meille..saa hävetä silmät päästään, kun asiakas valittaa, että ei vaivauduta rappuja kunnolla vahaamaan ees..uutta vanhan p...päälle..se siitttä ammattitaidosta. Siinä vähän miksi asiakas tympääntyy tuohon touhuun. Eikä jos koulun harj. on harjottelu siellä, edes voida lainaan antaa, kun jonkun likaset ja vanhat siivoushanskat, koska ite pitää kaikki koulun puolesta viiä. Niin pihejä ollaan...mutta näin on itäsuomen puolella monen muunkin mielipide tästä läävästä..

      • SIStikki ???

        En tajunnut mitään koko tekstistä.
        Mistä oli kysymys.
        Ymmärsikö joku muu??


    • nähty on...

      joo samanlaisia kaikki tyynni... ne firmat siis.. huoh...
      olipa tekstit!

    • Totuuden TORVI

      ISS on pörssiyhtiö ja tuottaa jatkuvasti voittoa,mutta että saataisiin osakkeille lisää nousua, on välillä pakko potkia porukkaa pois,vaikka töitä olisi kaikille. Ei siinä minkään pikkupomon sana siinä vaiheessa mitään paina, vaikka ne olisi erimieltä.

      Tämänkaltaisessa firmassa kasvu tarkoittaa sitä että duunari on tehny enemmän töitä huonolla palkalla.

      Mutta ei elämäänsä kannata valittamalla pilata. senkus menee uudelleen koulutukseen, perustaa oman firman yms. Niin kauan ISS tekee mitä haluaa,ku idiootteja riittää tekemään työtä huonolla palkalla. Eikä nuo siivous ja talonmies ja vartija työt ole paljon vaativia ammatteja, että ehkä se vika löytyy peilistä,jos ei ole osaaja alalla missä maksetaan ja ammattilaisista on pulaa. Mitä tyhmemmän työ, sitä huonompi palkka.

      • lsdlfmdopsk

        ISS ei ole pörssiyhtiö. ISS tekee valtavaa tappiota ja on myynnissä halukkaalle, Viimeksi brittiläinen G4S aikoi ostaa amerikkalaiselta Goldman Sachsilta ISS:n, mutta G4S:n omistajat tyrmäsivät kaupan kannattamattomana. Ottaisit asioista selvää ennen kuin rääkyt täällä!


      • Pullopuolen pomo
        lsdlfmdopsk kirjoitti:

        ISS ei ole pörssiyhtiö. ISS tekee valtavaa tappiota ja on myynnissä halukkaalle, Viimeksi brittiläinen G4S aikoi ostaa amerikkalaiselta Goldman Sachsilta ISS:n, mutta G4S:n omistajat tyrmäsivät kaupan kannattamattomana. Ottaisit asioista selvää ennen kuin rääkyt täällä!

        Taidat olla siivoojana issillä,etkä oikeen siihenkään kelpaa, ku noin alat vaahtoamaan. Ottaisit itse selvää siitä kuka tuossa iss:n ja G4S kaupassa pani viimeisen pisteen, kun kauppa peruttiin. Mut sinusta vois tulla mahtava vartija??


    • Turhautunut

      Ite aloitin juuri ISS:llä työskentelyn siivoushommissa ja ei hyvää päivää. Taisin tehdä elämäni suurimman virheen. Työhön perehdyttäjät ei tiedä hevon vittuakaan mitä pitää tehdä ja MITEN. Tässä toissa päivänä yksi työnjohtajista soitti että " ny on kuule tullu valitusta että siellä paikassa X on se ja se paikka jäänyt siivoamatta. Lisäksi siellä on yksi väline rikki, josta et ole ilmoittaunut pomolle." Siis voiko olla typerimpiä ihmisiä? Mä olin huulipyöreenä ku ei kukaa ollu helkkarisoikoon näyttänyt ja OPASTANUT näitä kyseisiä paikkoja, jotka olisi pitäny siivota ja MITÄ niistä olisi tullut siivota. Opastus työhön oli iha " juu tästä siivotaan tää ja tää." sit ku kysyt et montako kertaa viikossa siivotaan nii vastaus: " Juu en tiiä, kysy pomolta." Sitten tämä välineen rikkoutuminen. Olin siitä viikkoa aiemmin pomolle ilmoittanut, joka sitten oli UNOHTANUT kertoa asiaa eteenpäin. Sitten minua sätvittiin siitä, että olin tehnyt VÄÄRIN, vaikka vikahan on nimenomaan siinä, että POMO EI OLLUT MUISTANUT KERTOA asiaa eteenpäin kuten oli sovittu ja sitten että minulle ei oltu näytetty kaikkia siivottavia paikkoja. Ehkä tässäkin olisi ollut oma-aloitteisuudesta hyötyä, mutta kun tietysti oletin että kaikki paikat jotka minulel näytettiin, siivotaan.

      Työajatkin kusevat. Avaimet työpaikalle on aina vain yhdellä, joita sitten etsitään kissojen ja koirien kanssa kun ei kaikille avaimia voi antaa. Sitten kun kysyt pomolta että moneltako työpaikalle mennään ja mikä on työaika niin kukaan tiedä mistään mitään. Sitten kun olen sataan kertaan kysynyt, että onko tämä sopimukseni nyt 3-6 kuukautta kuten työnhakuilmoituksessa oli lukenut niin vastaus " katsotaan sitä sitten myöhemmin". Minulle ei ole edes kerrottu, että kuinka pitkä koeaikani ja olenko töissä toisaiseksi vai määräaikaisesti.

      Sekin vielä, että työtä hakiessani olen hakenut kohteeseen, jossa tehdään vain viikonlopputyötä. Nyt minua on jo juoksutettu ympäri kyliä viikollakin lähes tulkoon päivittäin siivoammassa millon mitäkin luolaa. Alkaa ottamaan päähän. En kyllä tuolla firmassa aio töissä olla, heti kun löytyy uusi paikka niin painelen sinne. Nämä ensimmäiset 3 viikkoa on jo ollut ihan naurettavia.

      • x-iss

        Missä päin Suomea olet ISS:llä?

        "Sitten kun olen sataan kertaan kysynyt, että onko tämä sopimukseni nyt 3-6 kuukautta kuten työnhakuilmoituksessa oli lukenut niin vastaus " katsotaan sitä sitten myöhemmin". Minulle ei ole edes kerrottu, että kuinka pitkä koeaikani ja olenko töissä toisaiseksi vai määräaikaisesti."
        - Toi pitäis selvitä ihan työsopimuksesta. Olet ollut jo 3 vkoa, joten kai sulla nyt soppari on?

        "Sekin vielä, että työtä hakiessani olen hakenut kohteeseen, jossa tehdään vain viikonlopputyötä. Nyt minua on jo juoksutettu ympäri kyliä viikollakin lähes tulkoon päivittäin siivoammassa millon mitäkin luolaa."
        - Kannattaa nyt varmaan heti sanoa pomolle, että mitkä päivät sulle sopii töissä käydä. (Ja taas kannattaa vilkasta, että mimmonen työsopimus sulla oikein on työaikojen suhteen. Kun se soppari toivottavasti on...).

        Omasta kokemuksesta tiedän, että Issin ohjaajat eivät todellakaan tunne kaikkia kohteita! Mullakin oli joku ohjaaja-harjoittelija, joka ensimmäisinä päivinä ilmoitteli aina lisää uusia paikkoja, tiloja, käytäviä, huoneita yms., mitä vielä pitäisi siivota. Eli ei kannata liikaa murehtia alussa noita "on jäänyt siivoomatta sitä ja tätä palautetta", ei ole sinun vikasi.


      • siiISSistikkiiiii:)

        Heips, vaadi heti työsopimus - ja - kirjallinen
        . Katso se tarkkaan läpi ja ota vaikka mukaan tutkittavaksi tarkemmin ennenkuin allekirjoitat.
        Itse laitan sähköpostilla esimiehille tärkeimmät kysymykset, joihin tarvitsen vastausta (tai tekstarilla), jotta jää jokin dokumentti kyseisestä asiasta.
        Myös asiakaskohteen faksia voi käyttää työasioissa. Siitäkin jää kopio itselle.
        Pelkät puheet on helppo unohtaa ja väittää, että ei mitään ole puhuttukaan..
        Opittu on ko. firmassa työskennellessä - ja liittoon on hyvä liittyä, sillä epäselvyyksiä alalla riittää...


    • miisa 89

      tuota olen kuullut että iss on ihan hullu noiden työn tarjonnan suhteen. Eräs kolleega valitti että hän tekee lisukkeena 1x vk siwaa, ja muut pikku paikkoja, missä on vähän aikaa, ja tilat mielettömiä. En tajua varmaan koskaan miten iss säästää väärässä päässä esim. likaset kumihanskat toisille vaan kiertoon..eka niitä pestään kloritlla, että kehtaa käteen tukkia, ei oo enää siistin näköset. Sama kun työ asut, yks vaivanen siisti paita, ja loput käytettyjä lumppuja...en yhtään ihmettele, jos siellä ei pysy työnt. kun tuuraajien kohtelu on ala arvoista simputusta..ei turhaan työk. mene palaute, että hullun tahti, ja teetätetään kaikki hommat, vaikka työsopimus on yks silli salatti

    • turhautunut

      Juu! Tätäkin piti valittaa, että en ole saanut edes työhanskoja itselleni vaan joudun muilta lainaamaan likaisia(pesen ne tietysti itse ensin viimesen päälle). Työasutkin housuja lukuunottamatta aivan liian suuret.

      • olethan 1 parhaista

        Ei kai nyt kansainvälinen suuryritys, jonka liikevaihto on miljardeja euroja ja voitot miljoonia euroja, ole kyvykäs hankkimaan varusteita työntekijöilleen!! :)


    • turhautunut

      Olen Pirkanmaalla, en viitsi tarkalleen paikkakuntaa sanoa. Mulla on työsopimus mut en ole siitä löytänyt kyseistä kohtaa. Yläkulmassa lukee kuitenkin jotain että " määräaikaisissa sopimuksissa käytetty sopimus". tarkkaa ajankohtaa ei kuitenkaan lue. Ilmeisesti siis määräaikainen. Kaipa sitä pitää taas soitella ja kysellä, vaikka sekin varmaan turhaa kun vastaus on aina " en tiedä".

    • 1017

      Määräaikaisessa sopparissa pitää ehdottomasti olla peruste, miksi on määräaikainen, esim. sijaisuus. Vähän outoa, että määräaikaisuuden pituutta ei ole sopimuksessasi määritelty. Ja mä olen vähän sellaisessa käsityksessä, että jotkut päivämäärät siinä sopimuksessa tulisi myös olla, että mikä on kesto.

      Alle kahdeksan kuukauden pituisissa määräaikaisissa työsuhteissa koeaika saa olla enintään puolet sovitusta määräajasta.

      (Eteläisessä) Hämeessä on myös parantamiseen varaa issin puuhissa. No, kohteita on alkanut jo loppua, eli sekoilulla ei pitkälle kilpailussa siivouskohteista pärjätä...

      • asdfghjh

        Työ suhteesi on varmaankin toistaiseksi voimassa. Koe aika on lakisääteinen 4 kuukautta. Sen jälkeen et voi lähteä tosta noin vaan, vaan sinulla on irtisanomis aika.


    • akdnjsfnjd

      Tuli tässä mieleeni, että tietääkö ns. asiakasfirma vuokrausfirman työntekijän työajan? Eli kun omassa kohteessani on asiakasfirma eräs myymälä ja itse olen siivoojana.. Kun ei kukaan oikein ole kertonut, että onko siivoojalla ja jonkun toisen alan tekijällä samat työajat? olisi vain kiva tietää, kun kaveri on samantapaisessa paikassa töissä ja siellä on eri työajat(tosin ei ole ISS kuten minä)

    • tyytyväinen

      Minulla ei ole muuta kun hyviä kokemuksia iss:ltä, Muutaman kerran on pomot vahingossa maksaneet vähemmän palkkaa kun piti, ilmoitin asiasta ja palkka tuli heti =) ihmisiä ne pomotkin on ja ihmiset ei oo täydellisii. Itse olen jopa ystävystynyt pomon kanssa =) ja palkkakin on se 8,75 tms ilman mitään koulutuksia ylityölisät maksetaan ja töitä riittäis vaikka 12 h/päivä =) kannattaa vaan olla ahkera ja MUKAVA varsinkin asiakkaille ne siitä maksaa, eikä jokaisesta valituksesta tarvii itteensä ottaa . Suositteleenn

    • voi ie...

      Provo1 Onko 8.75 - verot muka hyvä palkka? Lisäksi muut vähennykset tuosta pois.
      Harjoittelijat saa 7,5 euroa tunnilta ja niitä ne kaikki opiskelijat ym. on!
      Hei haloo! Mitä tuosta jää työmatkojen jälkeen käteen??

    • en tekisi

      8,75 tunnilta vuonna 2012 on kurja palkka.

    • joku issllä orjana

      9,72€/h vuona 2013 on "hyvä" korotus :D

      • hullua touhua

        En suosittele kenellekkään,petyin ite ihan täysin,fiasko homma.


    • iss ihan ok

      Olen itse Iss:ällä töissä, surkea palkka,mutta kun ei ole muutakaan tarjolla,niin tähän tyydyttävä. Mutta ihmiset jotka haukkuu koko ajan ja aina jotakin,on niin persekipeitä 24/7 koneella istumisesta:D

    • Nyt jo kyllästynyt

      Itse on ollut nyt töissä ISS:llä heinäkuusta alkaen. Ihan alunalkaenkin otin vastaan paskimmat duunit mitä varmaan koko paikkakunnan ISS:llä oli tarjota, eli poliisilaitoksella viikonloppuisin putkien siivousta ja viikolla yötöitä eräässä linja-autofirmassa. Ensinnäkin, minusta on aivan naurettavaa, että putkien/sellien siivoamisesta saa jonkun naurettavan pienen "likaisen työn lisän", vaikka kohteessa voi joutua siivoamaan vaikka mitä eritteitä. Ei hirveästi naurata siivota jonkun paskaa alle kympillä tunnissa.
      Epämääräinen työsopimus- sopimukseni työajoissa lukee vain " suostuu tekemään sunnuntaityötä ja pari muuta kohtaa samalleen ??? Eli sopimus ei periaatteessa velvoita, eikä oikeuta mihinkään tuntimäärään.
      Linja-auto firma on todella tarkka bussien siivouksen jäljestä, mutta koitapa siinä saada siistiksi kun siivottavien bussien määrä nousee koko ajan, mutta työtunnit ja henkilömäärä pysyy samana. Itse asiassa osalla työkavereista burnoutti, koska väkeä on liian vähän kohteelle, eikä kohteessa ole varmaan yhtään vakkaria. vaan kaikki tekee osa-aikaisena. Tosin jos suostut tekemään aina peruutukset (jotka kyllä oikeastaan kuuluisivat kohdevastaavalle), niin saat varmasti niitä vuoroja vaikka kuinka kamalasti, ihan sama vaikka opiskelu tai toinen työ painaisi päälle. Ja jos työkaveri on töissä ihan väsähtäneenä, niin se paine töiden tekemisestä kaatuu toisen niskaan eikä enää kenelläkään ole kiva olla. Parin kuukauden perään pidetty henkilöstöpalavereita 2kpl, mutta asiat vaan huonontuneet koko ajan. Sentään saatiin välineet, mitä oltiin kyselty ikuisuus. (Mm. hengityssuojaimet jotka kohteessa aika merkittävä työturvallisuus asia) Ja nyt sentään saadaan 2 viikon työvuorolistat, kun ennen sai loppuviikosta tietää seuraavan viikon työvuorot, että parannusta silläkin saralla.
      Niin ja ne perehdytykset. Tasan yhdessä kohteessa perehdytys oli oikeasti hyvä, muualla vähän niin ja näin. Yhdessä kauppakeskuksessa perehdytys oli sitä, että käveltiin alue läpi ja työntekijä joka ei kyseistä aluetta ollut aikoihin tehnyt edes, näytti mitä HÄNEN aikanaan kyseisessä hommassa tehtiin. No, ei ole ainakaan valituksia sieltä päin kuulunut. Itellä on sentään palkat tulleet sovitusti ja saikusta maksettu, vaikka muilla tuntunut olevan niiden kanssa paljonkin ongelmia.

    • raskaantyönraataja

      Itsekin iss:llä töissä. Ihmetyttää kun monet sanoo ettei kerkeä siivota aluitaan annetussa ajassa. itse kyllä ehdin ja hyvin ehdinkin. Luulen että on paljon ihmisestä kiinni kuinka kauan siivoukseen menee. palkat on tulleet ajallaan ja oikein. esimies on reilu, pitkän kokemuksen omaava ihminen. Kaikkea välineitä ja vaatteita saa aina kun pyytää. Mulla ei siis ole moitteita. Tottakai palkka on paska ja työ raskasta mutta muuten ihan kiva työpaikka. Kuulun tietenkin liittoon ja pidän oikeuksistani kiinni.

      • riippuu kohteesta

        Riippuu hirveästi kohteesta ja minkälainen sopimus ja millä hinnalla se on tehty, miten on mitoitettu, pyritäänkö koko ajan tekemään alle mitoituksen (eli voittoa kotiinpäin) ja tietysti esimiehestäkin sekä siitä saikuttaako muut siivoojat ja paljonko, työilmapiiri, saadanko sijaisia,onko helppo ja kevyt toimistokohde vai raskas ja vaikeasti puhtaana pidettävä kohde jne.


    • Kaiken nähnyt

      Tapeltu ISS:in kanssa laittomasta työsuhteen purkamisesta, syynä työuupumus siis suoranainen burnout. Ensin minulle tarjottiin oikeudessa sovitteluna 2 kk palkkaa ja itse oikeudenkäyntikulujen maksua. En suostunut. Ko määräsi Issin maksamaan 4 kk.n iritisanomisajan palkan. Ei kelvannut niille. Hovioikeus odottaa...älkää ikinä menkö töihin siihen lafkaan. Tein tuurauksina jopa kolmen ihmisen alueitten kiinteistönhoitoa kesät talvet lomien aikoina 12 vuotta. Ensimmäinenkin tili tammikuussa 2002 jäi saamatta tilipäivänä, sen lainasi eräs tiiminvetäjä, kas kun firma ei pysty suorittamaan summaa virheen vuoksi heti!! Lopulta alettiin syyttää töiden tekemättä jättämisistä, kyseessä oli huomio etteivät he ole kutsuttu ison alueen huollon kilpailutukseen.
      Siitä alkoi kyttääminen ja painostus, mulkoilu ja tutkiminen joka johti mihin edellä totesin. Lakisääteisiä taukoja ei voinut pitää määräaikoina koskaan. Puhelin soi jatkuvasti. Moniko pomoista pystyy hoitamaan kolmessa paikassa yhtä aikaa kaikkia töitä jatkuvaa ylityökieltoa noudattaen, hommat joita soppareissa on kirjoitettu? Aivan haistapaskan firma. Työnjohto vaihtui kolmesti 12 vuoden aikana ja viimeinen pisara oli tämä paskakasa jolta pikku sanailun jälkeen tuli työsuhteenpurku. Älkää koskaan ainakaan turussa ottako hommia issiltä...

    • jähmettynyt

      Iss on kusetusta,koko firma.Itse petyin pahemman kerran.Älä kysy heiltä neuvoja,jos joku asia mietityttää.Saat sitten mitättömän vastauksen.Kiitos ja näkemiin.

    • EIKINÄENÄÄTÄTÄ

      EI ENÄÄ IKINÄ tätä firmaa ja siivousalaa (tosin en enää ole ollut moneen vuoteen siivousalalla enkä sinne enää mene!).

      Karseeta kusetusta, hirveätä yritysvakoilua usalaisia myöten (Usa Tanska käyttää tätä yritystä väylänään vakoilla, yritysvakoojat seuraa perässä vaikkapa bussiin, baariin tai matkoillekin), lahjomista (kyseinen yritys on voidellut rahalla useat kerrat kunta-alan päättäjiä, Pammia, Pam-osastohan on käytännössä sama kuin ISS, eri yrityksiä jne. että saisivat kohteet itselleen. Lisäksi ay-liikkeet, vvo, eläkevakuutusyhtiöt ovat keskenään kietoutuneet tähän hyvä veli korruptio systeemiin) korruptiota, hyvä veli-systeemiä, nepotismia, karseeta ala-arvoista johtamista (joko johtaminen on hällä väliä-systeemillä toteutettua, jolloin suositaan omia sukulaisia tai sitten hirveätä nokittelua ja alistamista, heikkoitsetuntoisten egon pönkitystä muita alistamalla ja mustamaalaamista perättömillä juoruilla). Heikkoitsetuntoiset koulunsa onnettomasti aikanaan reputtaneet yrittävät nokittelulla, alistamisella ja piikittelyllä päteä. Esimieheksi saattaa kivuta tuosta noin vaan ehkäpä muutaman kuukauden eläessään siivousalalla ollut, jolla ei ole mitään siivousalan koulutusta eikä johtajakoulutusta kun taas se, jolla on vaikkapa 10 vuoden työkokemus ja siivousalan koulut käytynä (omaan piikkiin tietty) ei kelpaa. Toisia taas ei päästetä etenemään urallaan jos sattuupi sellainen esimies tielle, että ei halua alaistensa etenevän. Jos taas pomon oman pikkulellikki tai sukulainen hieman mokaa, niin vikahan aina on jossain toisessa, ei omassa lellikissä. Soittelevat toisiin työpaikkoihin, mustamaalaava perättömillä juoruilla hankkien työntekijöille potkut paremmista töistä (koettu on). Suurin osa esimiehistä aivan samasta muotista veistettyjä, kaikki jumalattoman ylipainoisia, mustalyhythiuksisia toistensa klooneja. Ilmeisesti stressi lihottaa ja työ ja työpaikkakiusaaminen masennuttaa ja siitä seuraa ahmimista. Esimiestasolla lähtien ohjaajista töitä pitäisi tehdä 24h kotona ILMAISEKSI, vastata puehluihin ilmaiseksi, olla jatkuvasti tavoitettavissa (ilmaiseksi tietty). Jos paskatsäkä käy niin ohjaajaa saat hoidella samaan aikaan 5-8 siivoojan työt plus ohjaajan työt plus käytännössä esimiehen työt (josta siis ei makseta mitään ylimääräistä). Saikkua et voi pitää vaikka olisit yli 40 asteen kuumeessa ja henki ei suunnilleen kulje, et kuule etkä kykene puhumaankaan,, töihin on pakko mennä. Sen lisäksi esimiestasolla narsisteja, pikkuhitlereitä, ahdistelijoita ja työpaikkakiusaajia, jotka yrittävät systemaattisesti nakertaa viimeisetkin itsetunnon rippeet. Esimiehet vaihtuvat tiuhaan jne. Pätevät ulos, sukulaiset ja ne ei niin pätevät tilalle. Palkoista tahalleen pudottavat lisiä pois, etenkin niiltä mamuilta, hehän kuulema eivät osaa lukea palkkalaskelmia tai vaatia oikeuksiaan. Epätoivoiset mamut tulevat töihin vaikka sitten piristeiden tai huumeiden avulla ja heille teetetään aivan kaikki mitä vaan nahasta saadaan irti.

    • minnanpimu

      VÄLTELLÄÄN VASTAAMASTA

      PUHELIMEEN pitää niin paikkansa mieheni joka kyseisessä paskalaitoksessa on töissä sai tänään kirjallisen varoituksen koska ilmoitti sairaslomasta sähköpostilla kyllä kai kun SAATANAN MULKUT EI VASTAA PUHELIMEEN...... ja muutenkin kierrän kaukaa tuollaiset firmat olen itsekkin siivooja ja pysyn kaupungin palveluksessa jossa sentään joku roti eli EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN ISS TÖIHIN MENOA PASKAPAIKKA JA PASKA POMOT AAG OLEN PUHUNUT.

    • VÄLTÄTYTTÖHYVÄ

      Täyttä paskaa, työnantaja vissiin kosti mulle,kun olin myymäläsiivoojana iltaisin ja päivisin kävin koulua,sit kun enää jaksanut,niin irtisanoin itseni,samana keväänä kun valmistuin koulusta,hain takaisin kesätyöntekijäksi, ei sovittu kirjallisesti tai suullisesti koeajasta,määräaikainen työsopimus,piti olla 3 kuukautta töissä,

      kuukauden jälkeen esimies soitti äkäisenä ja sanoi,et töihin ei tarvitse tulla seuraavana päivänä luovuta avaimet ja työvaatteet, kysyin syytä,mut en saanut kunnon vastausta,muuta kuin et mut kuulemma ois jouduttu patistaa töihin?:D

      sanoin et ei pidä paikkaansa,kukaan ei valittanut työnjäljestä,eikä palautetta oo annettu,sit änkyttäen sanoi,et kysy pomoltasi,en kysynyt vaan otin liittoon yhteyttä,mut eipä auttanut vaikka kerroin tilanteeni,soitti kuitenkin pomolle ja kysyi syytä ja se valehteli,et ois laatu ollut huonoa,soitti mulle takaisin ja kertoi mitä se sanoi, sanoi, että valehteli,et kukaan, ei työntekijät tai asiakkaat valittanut työnjäljestä, työsuojeluvaltuutettu piti outona tapausta,mut sanoi et voi ne noin tehdä,eli en saanut ees mitään korvausta.

      VÄLTTÄKÄÄ AINAKIN KESKISUOMEN NARSISTISTA JA PATOLOGISTA TYÖNJOHTOA, POTKITAAN IHMISIÄ NÄKÖJÄÄN PÄRSTÄKERTOIMEN PERUSTEELLA POIS

      • Anonyymi

        Henry Hämäläinen?


    • SIIVOOJA

      OLEN IHAN SAMAA MIELTÄ ISSISTÄ, TÄYSIN SURKEA, AINAKI TÄÄLÄ LAPISSA ESIMIEHET TÄYSIN NARSISTEJA

    • Isseimuutu

      Vanha ketju utelias pakko nostaa: ei oo muuttunut tämän firman paska toiminta yhtään: työntekijöille räyhätään turhasta,,palkoista puuttuu lisät,potkitaan aina uusi työntekijä aina ennen koeajan loppua pois ettei tarvitse maksaa parempaa palkkaa,,kytätään ja mustamaalataan työntekijöitä yms

    • joosellasta

      Olen Iss:llä töissä, en voi suositella. Juuri samaa täällä jo mainittua työntekijöiden mustamaalaamista, esimies puhuu kaikista selän takana paskaa ja haukkuu poissaolevan aina muille työntekijöille. Esimieheksi taitaa päästä kaikki, joilla on riittävästi hiekkaa siellä kaihertamassa, mihin aurinko ei paista. Vaitiolovelvollisuutta ei noudateta, kaikki varmasti kyllä tietävät sinun asiasi hiivasta alkaen. Mitään koulutusmahdollisuuksia ei tarjota ja ne henkilökuntaedut?? Eipä ole näkynyt ainokaistakaan etua, mitä tämä laaki tarjoaisi. Joululahjatkin saa itse ostaa, jos sellaisen mielii saada. Työntekijöiden arvostus on täysin olematonta, orjia ollaan orjapalkalla, meille saa huutaa ja haistattaa päin naamaa ihan vain koska esimiehestä tähdet sattuu olemaan väärässä asennossa.

    • justmemu

      Riippuu varmaan vähän esimiehestä, mutta ei ISS läpeensä paha firma ole minun mielestä.

      • Ei-IkinäTonne

        ISS= IloinenSontaSotku


      • Anonyymi

        Niin itsekin ennen mietin, mutta en enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin itsekin ennen mietin, mutta en enää.

        Siis ei läpensä paha, mutta nyt tiedän, että on.


    • kyrvänsyylät

      Kerran hain ja eivät ottaneet, koska en näytä suomalaiselta. Kysyivät sitä suoraan haastattelussa, mistä närkästyin. En enää hae rasistipaska lafkaan ellei ole ihan pakko. Täälläpäin kaikki ISS:n työntekikäjät näyttävät umpisuomalaisilta.

    • NavanHaistelija

      Haistelin läskin tantan napaa siivouskomerossa....jännä oli haju...

    • Moustaffa

      ISS on ihan okei toiminut.

    • NIPPE72

      ISS on epäoikeudenmukainen työpaikka,kuuluttiin yhdessä vaiheessa lääkäraseman palvelukseen,kunnesISS tuli ja pilas ihan kaiken,siivousaluetta laajennettiin ja tunteja vähennettiin,osa pomoista todella ilkeitä ja käyttää asemaansa väärin.olin yhdessä vaiheessa pitkällä sairaslomalla,niin pomo vaihtu sillä välillä,niin sanoi minulle kun palasin töihin,ettei ton ikänen kuulu olla noin kauan pois........ja välissä jutteli asiallisesti mut sillon haukku ja nauroi kuinka oli antanu aamulla potkut/potkuja.kerroin asioista työterveyslääkärille kaikki mitä olin saanut kärsiä,lääkäri oli aivan järkyttyny ja lupasi ottaa asian esille seuraavissa palavereissa,niin ei menny kauaa kun pom vaihto mun työpisteen kokonaan eri kaupunkiin ja kun piti keventää mun töitä niin sain 2työpistettä
      .lopulta irtisanoin itteni,oman terveyteni takia!!!!en voi kun toivoa hänelle todella helvetillistä ja kärsivää loppu elämää,joskus paha saa palkkansa,sitä odotellessa😎ps.saittua vielä paljon paljon muuta,tässä oli muutama tosi asia

    • Heka22

      Kyllä ISS toimii PAM:min valvovan silmän alla, jos ISS:ssä vikaa, voi katsoa PAMmin tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Esimerkki, koska ISS:n luottamusmies tulee Kotkaan, vastaus on ei koskaan koska sen toimipaikka on Imatralla. Tämän siunaa PAM.

      • rosvoiss

        näinpä,eipä se pam auttanut mua,kun iss irtisano mut laittomasti "voi ne tehdä noin,sori en osaa auttaa, ne sano näin ja näin..." eli uskoivat iss;n valheita mutteivät yksityistä henkilöä, ei niitä kiinnostanut auttaa mua mitenkään. Ja näin tapahtunut aika monelle


    • Huomannut

      PAIKALLISET

      13.6.2017 14.47

      "Miekkailua" ja miljoonan euron vuosisopimus – ISS:llä jatkuvia ongelmia Hyvinkään kouluissa ja päiväkodeissa, mutta sopimus jatkuu silti

      Kahdessa päiväkodissa on mennyt niin huonosti, että luottamus on kokonaan mennyt, sanoo ateria- ja puhtauspalvelupäällikkö Pirjo Kujanpää. Kuvituskuva. Armi Suojanen/Kuvituskuva
      HYVINKÄÄ | Hyvinkää on jatkanut sopimustaan ateria- ja siivouspalveluissa ISS:n kanssa jatkuvista ongelmista huolimatta.

      Paavolan ja Jussilankadun päiväkodeista on reklamoitu ISS:n työn laadusta tänä keväänä toistuvasti.

      – ISS hoitaa kesän aikana peruspesut ja sai nyt mahdollisuuden myös aloittaa elokuussa normaalin ylläpitosiivouksen. Seuraamme tilannetta, sanoo Hyvinkään ateria- ja puhtauspalvelupäällikkö Pirjo Kujanpää.

      Kaupunki ulkoisti osan ateria- ja siivouspalveluista ISS:lle vuonna 2015. Sopimuksen arvo on noin miljoona euroa vuodessa, ja se päättyi toukokuussa.

      Tämän kuun alusta alkoi kuitenkin niin sanottu optiokausi, joten ISS jatkaa töitä kohteissaan ainakin toukokuun 2018 loppuun.

      Kahdessa päiväkodissa on mennyt niin huonosti, että luottamus on kokonaan mennyt.
      Ongelmia on ollut koko ajan niin ruoan kuin siivouksenkin laadun kanssa.

      Sivistystoimenjohtaja Pentti Halonen kuvailee ulkoistamisen alkutataivalta "miekkailuksi" ja ruoan tasoa aneemiseksi.

      – Kyllä ruoan pitää olla lämmintä. Vaikka ei ruusuilla tanssimista ollut omakaan, sanoo Halonen ja viittaa murskapalautteeseen, jota Sairaalanmäelle perustetun uuden keskuskeittiön ruoka aluksi sai.

      Kujanpään mukaan tämän kevään ongelmat ISS:n kanssa painottuvat siivoukseen: esimerkiksi työntekijät ovat vaihtuneet tiuhaan.

      Kahdessa päiväkodissa on mennyt niin huonosti, että luottamus on kokonaan mennyt, hän sanoo.

      Jatkossa ISS nimeää Paavolan ja Jussilankadun päiväkoteihin tietyt kolme työntekijää ja kaupunki seuraa laatua.

      Maanantaina valtuustossa asiaa kommentoineen kaupungin liiketoimintajohtaja Annukka Lehtosen mukaan syksyllä on päätettävä, jatketaanko kilpailutusta.

      Kujanpää pitää ulkopuolista toimijaa hyvänä verrokkina omien toimintojen kehittämiselle. Sitä, kuinka paljon ulkoistaminen säästää, on hänen mukaansa vaikea laskea.

      ISS ei halunnut kommentoida asiaa.

    • slvao

      No mitoitus ei ainakaan ole yhtä tiukka, kuin joillakin tosi pikku firmoilla, joissa ei millään ehdi tekemään aluetta annetussa ajassa. Kyllähän ISSilläkin tosi vauhdilla joutuu tekemään, mutta ehtii, jos ei sinä päivänä ota konetta käyttöön. Jos joutuu konettamaan, niin ylitöiksi menee, koskapa koneen purkaminen ja peseminen vie aikaa. Ylitöihin kysellään usein ja paljon ja tämä onkin tosi ongelma jos sinulla on muutakin elämää kuin työ. On yksinhuoltajia, sairaiden omaisia, opiskelijoita,jne. jotka eivät ylitöitä pahemmin voi tehdä- etenkin jos on jo täydet tunnit. Esimiehiksi soisi myös palkattavan ihmisiä, joilla on itsellään siivoustyökokemusta muultakin kuin yhdeltä kesältä nuoruusvuosina. Myöskin empatia- ja tilannetajutaidot tuntuvan useinkin olevan hakusessa noin yleisestikin siivousalalla noilla pikkupomoilla. Toisaalta jos on kykyä tehdä paljon töitä ylitöineen, niin silloin voi olla ihan ok firma. Esim. Solilla taas jos erehtyy tekemään tarvittaessa-sopimuksen, niin töitä saa todellakin odotella. Soittavat vasta sitten kun se tietty firma( yleensä kunta), jossa siivoat tarvitsee taas Solin väkeä omansa täydennykseksi. Asiakasfirman kannalta tietysti ihan ymmärrettävää, jotta saavat aina ne samat tutut keikkalaiset ja Sol pystyy nämä toimittamaan. Toimitusvarmuuttahan ei ole jos ei pidä tiettyjä keikkalaisia reservissä. Työntekijän kannalta huonompi juttu. Töitä kun varmasti olisi muissakin kohteissa.

      • MatalanTasonTyö

        Koska kyse on matalan tason suorittamisen töistä niin ei varmasti haittaa millään tavalla yritystä jos joku siivooja tai esimies ei enää tulekaan töihin. Työntekijä tai esimies on aina korvattavissa uudella joten varsinkaan isompi firma ei siitä millään tavalla mene konkkaan jos työntekijät tai esimiehet vaihtuvat. Tämä firma muuten maksaa esimiehille työntekijätasoista palkkaa, teettää palkatta ylitöitä ja esimiehet vetävät lonkkaa. Koska esimiehen työ onkin noin helppoa niin esimies on aina korvattavissa uudella esimiehellä, onhan kyseessä ns. matalan tason työ, jossa ei koulutusta eikä kokemustakaan vaadita laisinkaan.


    • Anonyymi

      ISS esimies ammattitaidoton, ei hoida töitään. Ei vastata kysymyksiin eikä saa puhelimella kiinni kun olisi asiaa. Todella huono työnantaja. Siivouskohteeni on hyvä olisin voinut jatkaa mutta liian tiukkaan mitoitettu, hullukaan kerkeä pitää puhtaana kaikkea yksin. Selkeästi kahden ihmisen työt teetetään yhdellä. Onneksi pääsen eroon. Ei mitään hyvää sanottavaa!

    • Anonyymi

      Ei kannata, valehtelevat ja potkivat pihalle ihan ilman pätevää syytä keksityyyn koeaikaan vedoten, palkat tulee ajallaan kylläkin mut kierrätetään just sillan et ennen koeaikaa potkitaan vaan pois koska ei haluta maksaa koeajan jälkeen normi tuntipalkkaa

    • Anonyymi

      Kokemus 2020!

      Hain kesätöitä ISS:ltä. Lyhyesti: kuukausien odottelu. Sain esim. 13.3 tekstiviestin: ryhmähaastattelu peruttu, olemme yhteydessä ensi viikolla - ja kaksi kuukautta (!) myöhemmin 18.5 sain seuraavan tekstarin, ei pahoittelua. Seurasin kaikkia ohjeita ja käytin aikaa hakuprosessiin. Lopulta tänään 2.7 ISS suvaitsi ilmoittaa ettei ota töihin. No, olisin voinut arvata. Taisin välttää onneksi firman, jossa olisin ollut arvoton.

    • Anonyymi

      Iss on pahin paikka missä on tullut oltua. Narsistinen ja psykoottinen esimies. Joka ivaili, haukkui, huusi ja laittoi jokaisen alaisensa alas. Koskaan ei ole niin paljon tullut sontaa esimiesten suusta. Työpaikkakohde oli ok ja pidin ihmisistä Mutta itse työpaikka Eli Iss- irvokkaasti sorretut sontaläjät. Oli viho viimeinen. Nyt odotellaan tuleeko loppupalkkoja ja lakisääteisiä lomarahoja tilille..älkää menkö

      • Anonyymi

        Tää on niin totta. Vain sellaiset jotka ei tajua mistään mitään pystyy oleman joten kuten, mutta ei normaali TERVEJÄRKINEN ihminen. KANNATTAA VÄLTTÄÄ PAIKKAA. NÄMÄ KAIKKI KIRJOITUKSET ON NIIN TOTTA. Kouluttamattomat sekoilee esimiehistä lähtien ja huijaa asiakasta niin paljon. Ei välitä yhtään miten työtä tehdään. Samoilla välineillä vessanpöntöt ja pöydät ja mitä nuorempi, tyhmempi saadaan töihin, niin sen parempi. Työpaikka helvetistä. Tervemenoa ja mitä paskempi olet sen parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on niin totta. Vain sellaiset jotka ei tajua mistään mitään pystyy oleman joten kuten, mutta ei normaali TERVEJÄRKINEN ihminen. KANNATTAA VÄLTTÄÄ PAIKKAA. NÄMÄ KAIKKI KIRJOITUKSET ON NIIN TOTTA. Kouluttamattomat sekoilee esimiehistä lähtien ja huijaa asiakasta niin paljon. Ei välitä yhtään miten työtä tehdään. Samoilla välineillä vessanpöntöt ja pöydät ja mitä nuorempi, tyhmempi saadaan töihin, niin sen parempi. Työpaikka helvetistä. Tervemenoa ja mitä paskempi olet sen parempi.

        Järkky työpaikka. Ei ikinä kannata mennä. Kiristävät loppuelämäsi tekemään heillä töitä. Luulevat omistavansa sinut, elämäsi, sielusi ja mielesi. Pistävät vaikka koko maapallon palasiksi jos vain haluavat sinut töihin jatkossakin. Todella psykoottinen paikka.


      • Anonyymi

        Kuulostaa tutulta,itse sain "potkut" vain sen takia kun esimies ei pitänyt mun pärstästä:D mistäkö tiedän: en kuulunut hänen hoviporukkaan,tein työni "liian nopeasti ja tehokkaasti",naama kuin norsun vitulla aina,paitsi jos oli joku suosikki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tutulta,itse sain "potkut" vain sen takia kun esimies ei pitänyt mun pärstästä:D mistäkö tiedän: en kuulunut hänen hoviporukkaan,tein työni "liian nopeasti ja tehokkaasti",naama kuin norsun vitulla aina,paitsi jos oli joku suosikki!

        Samat vanhat akat kiertää sollilta isslle. Sollilla on jäänyt eräässä ja paljon kohteita pois, ha näin ollen on esimies saanut lähteä. Mikään ei muutu, koska mielin kielin lässyttää tietää miten työntekijät ajetaan loppuun. Ei ole ihme että ovi käy tiuhaan tahtiin, ja ohjaajia eikä siivoojia ole tarpeeksi.


    • Anonyymi

      Issi pissittää joka suunnalta,samoin sol,älkää ikinä menkö noihin kahteen firmaan!

    • Anonyymi

      Lassila tikanoja yhtä paska paikka. Kaikki pielessä.

    • Anonyymi

      Ei nykyisin kysellä kokemusta kun siivoojia on vaikea saada. Hoonosoomisia on joka paikassa eivät jymmärrä mitään

    • Anonyymi

      En suosittele ISS:ää työpaikkana enkä etenkään ostamaan tältä yritykseltä mitään palveluita. Teimme sopimuksen vuosi sitten ISS palvelut Oy:n kanssa huolto- ja siivouspalveluista. Tämän jälkeen asukkaat ovat soitelleet maksulliseen numeroon, jonottaen 20-40 minuuttia asiakaspalveluun(rahastamista). Keikat on otettu vastaan, mitään ei sitten ole tapahtunutkaan erillisen uudelleen soittamisen ja reklamoinnin jälkeen. Sen jälkeen onkin tultu hoitamaan asiaan tietämättä edes mitä pitäisi tehdä ja pelkkää silikonia pursottaen esim. lattiakaivon tiivisterenkaan vaihtoa vaativaan ongelmaan. ISS toiminta heijastelee suuria ongelmia osaamisessa ja johtamisessa. Taloyhtiölle nimetty palvelupäällikkö paloin vuoden aikana loppuun ja jätti tehtävänsä.
      On parempi, kuin tällaiset ei edes ohjeita kuuntelevat poistuvat markkinoilta luonnollisen poistuman kautta eli asiakaskadon aiheuttaman konkurssin seurauksena.

    • Anonyymi

      Ihmettelen mistä sikiää firmaan yli 50v pomot ja ohjaajat, jotka on etenkin kaupungeissa tunnettuja monen puljun
      Kiertäjiä, ja perseen jakajia. Ei kyllä paljon tarvitse kun sanan firman kiinteistö puolen ukot kehuu kuinka erästäkin esimiestä siis nainen, oli panneet 5 miehen jonossa joka suunnasta, eikä rouva ole moksiskaan koko touhusta. On kyllä hyvää mainosta kun röökille haistaan, ja kaikki tietää ketkä on jakorasioita.

    • Anonyymi

      Ei kannata ikinä tuohon firmaan töihin mennä. Aivan kusetusta. Teetetään aina yhdellä ihmisellä hirveästi töitä ja palkka on aivan surkea.. Palkanmaksussa myös ollut ongelmia. En suosittele kellekkään.

    • Anonyymi

      Olen lukenut näitä kommentteja jo useilta eri keskustelupalstoilta. Päätin kertoa oman tarinani:

      Vuonna 2006 aloitin intoa täynnä palveluohjaajan työt ja samantien laitoshuoltaja ammattitutkinnon suorittamisen oppisopimuksella... Työaika meni siinä että juoksin paikasta toiseen aamu-, ilta-, yövuoro ja viikonloppu työntekijöiden töitä paikkaillen ja piti vielä omat ohjaustyöt tehdä. Sitten esimies ilmoitti että hän lopettaa työt, ei jaksa enään. No minä ohjaajana omien töiden ja opiskeluiden ohella tein sitten oman esimiehen työt, tein sitä sijaistusta useamman kuukauden mielelläni ja palvelujohtaja sanoi että liian nopeasti pääsit "isoihin kenkiin" ja olen nyt päättänyt palkata sulle uuden esimiehen. Se uusi esimies oli oikea hirviö ja päätti savustaa minut ulos keinoja kaihtamatta!
      Minä sairastuin vatsatautiin ja kun ilmoitin että olen sairaslomalla niin tuo esimies ilmoitti minulle tekstiviestillä että palauta kaikki avaimet, työvaatteet yms, sinun työsopimuksesi on nyt purettu.

      Ammattiliitto nosti kädet pystyyn eikä tehnyt mitään asialle ja minulle tuli 3kk karenssi. No menin muualle töihin kunnes halusin edetä urallani.

      Vuonna 2020 hain esimiestehtävään ja sain sen. Ensimmäiset viikot oli todella hienoa ja kaikki meni hyvin tai niin luulin kunnes... Ohjaaja soitti pomolle ja tuon jälkeen päällikkö tuli linjoja pitkin..haukkui minut pystyyn ja sanoi että multa loppuu työt jos tilanne ei muutu..ihmettelin tuota ohjaajan käytöstä ja kerroin päällikölle miten asian laita oli oikeasti että en ole tehnyt mitään sellaista mitä ohjaaja oli väittänyt minun tehneen ja pystyin todistamaan kaiken, niin samana iltana ohjaaja jäi heti sairaslomalle. Oli viikon poissa ja kun palasi töihin niin antoi irtisanoutumislappunsa minulle, kerroin päällikölle niin se soitti sille ja ohjaaja ilmoitti että hän ei tee sekunttiakaan tuon henkilön kanssa töitä eli minun kanssa.
      Kun tuon ohjaajan työsopimus sitten päättyi niin minulle kerrottiin että ohjaaja oli aiemmin aiheuttanut samanlaisella toiminnalla edeltäjäni potkut ja ilmiselvästi ajatteli että tälläkin kertaa onnistuisi kyynärpää taktiikassaan. Ja kun ei onnistunut niin alkoi pommittamaan kaikki entisiä kolleegojaan ja käski tehdä ilmoituksia ihan kaikesta, jos ei heti vastaa puhelimeen niin soittakaa luottarille jne. Yksi työntekijä kertoi minulle että entinen ohjaaja oli luvannut palkankorotukset kaikille jotka auttaa häntä minun irtisanomiseksi, jotta hän saa oman työnsä takaisin. Show mitä tuosta seurasi oli jotain ihan kauheaa ja tuo päällikkö uskoi siivoojia ennemmin kuin minua. Maanpäällinen H**vetti alkoi.
      Tuon tapahtuman jälkeen päällikkö huohotti niskassa kuin yleinen syyttäjä kokoajan kytäten kaikkea mahdollista ja keksi kaikenlaista nipottamista vaikka mitään aihetta ei ollut.
      Sitten alkoi tulla kummallisia tekstiviestejä joissa mustamaalattiin minua, puheluita, vastaajaviestejä yms. Mun eväät syötiin kun olin pois toimistolta. Asiakkaat kuulemma valitti minusta ja kun pyysin faktoja niin ei suostunut näyttämään niitä. Työntekijät huusi kokoajan kurkkusuoraa huutoa ilman mitään syytä. Ja auta armias jos huomautit jotain heidän työnjäljestä, myöhästymisistä tai kun unohtivat että on työpäivä ja töissä pitäisi olla tai tuntien merkitsemisestä mobilogiin niin johan alkoi huuto ja kuinka olen ihan p**ska kun vahdin/kyttään heitä jne ja aina päällikkö tuli linjoja pitkin kimppuun..hän on antanut varoituksia vähemmästäkin jne...

      Sitten sairastuin ja jouduin jäämään sairaslomalle niin päällikkö käskytti istumaan ja paikka...niinkuin olisin joku koira. Ja aloitti uhkailun.

      Että ei se pelkästään siivoojilla ole vaikeaa olla tuolla niin se on esimiehilläkin omat haasteensa.... Tuolla yrityksellä on vuosikaudet ollut toimintatapana: TULOS TAI ULOS keinoja kaihtamatta.

      Tuossa yrityksessä ei ole terve työilmapiiri, sen he tiedostavat hr-osastolla/johtoportaassa ja kyllä oli elämääkin pahempi virhe mennä tuonne töihin..

    • Anonyymi

      Tämä kyseinen firma on pilannut maineensa kun mistään ei välitetä. Asiakkaat ihmettelee, ja ottaa selvää millä tavalla on asioita oikaistu. Mielenkiintoista on seurata mitä tuleman pitää, kun sopimuksia loppuu, ja sana kulkee. Isompi aluepäällikkö akka on yhtä tyhjän kanssa, ohjaajia ei mistään löydy nuorempia, ja kaikki hakee muualle.

    • Anonyymi

      Harmi että teille on sattunut kohdalle huonot esimiehet tai alaiset. Meillä homma toimii ihan ok, työt saa tehtyä oman vuoron aikana ja palkka on oikein. Meillä onkin erityisen kiva esimies, se vaikuttaa jaksamiseen.

      On toki muitakin kokemuksia tähän ikään mennessä kertynyt. Yksi esimies aloitti ryyppyputken alle 2 viikkoa työsuhteensa alkamisesta ja siitä alkoi samalla koko työnjohtoalueen alamäki. On ollut epäpäteviä ja laiskoja palveluohjaajia, painajaismaisia siivoojia "työkavereina" jne mutta niin oli myös toisessa suuressa siivousyrityksessä.

      Aina kannattaa kokeilla jos omalle kohdalle sattuisi hyvä tiimi, jos ei niin heippa ja uutta matoa koukkuun. Siivooja saa AINA töitä.

    • Anonyymi

      Niin paska firma että en kellekkään suosittele menemään töihin!

      • Anonyymi

        Maailman paskin firma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman paskin firma.

        Kun on kerran elämässä 20 vuotta sitten tullut kesäksi töihin niin kuvitellaan, että koko loppuelämä joka ikinen kesä tulee töihin tähän firmaan. Voiko ihmiset enempää vttu olla tyhmempiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on kerran elämässä 20 vuotta sitten tullut kesäksi töihin niin kuvitellaan, että koko loppuelämä joka ikinen kesä tulee töihin tähän firmaan. Voiko ihmiset enempää vttu olla tyhmempiä?

        Kerran siivooja aina siivooja. ”Me omistamme sinut”. Minkälainen voi olla yritys,mikä kuvittelee omistavansa sinut?


    • Anonyymi

      Totta joka sana. Kehutaan kuinka hyvät ja laadukkaat välineet on. Pötypuhetta.etenkin juoksu kohteet annetaan yksi kunnollinen moppi, kaikki muut on parhaat päivänsä nähneet, ja sillä yhdellä pitäisi joka nurkka lääppiä, no, eipä tarvitse kun ne kohde aika on ihan onneton.

    • Anonyymi

      Terve ihmiset saan paikka ISS kiinteistöhuolto mitä te sano mulle kun en ole mitään tietoa firma

    • Anonyymi

      Kaikki perehdytetään aluksi, olet toisen siivoojan kanssa yhen tai puolipäivää ja sitte sun pitää osata eikö ookki kätevää? Kun kysyt niin ilmeisemmin vastataan neuvottiinhan sua. Kantsii olla herreillä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe