Millainen on kirjastovirkailijan koulutus? Miten paljon on työharjoittelua jne.
Olen hakenut tradenomin koulutukseen. Onko mahdollista päästä harjoitteluun/tutustumaan työhön vaikka ei olisi koulutusta?
Kirjastovirkailija
3
273
Vastaukset
- Vastausautomaatti
Täysin väärä palsta.
- asdf1359135
Väärä palsta tai ei, suosittelen harkitsemaan alaa vielä kertaalleen. Lähitulevaisuudessa kirjastojen tarjoamat palvelut tullaan saamaan netistä digitaalisen median muodossa, eikä siksi fyysisillä kirjastoille, saati kirjastovirkailijoille enää ole nykyistä tarvetta.
- Väärä ja väärä
Tavallisimmat kirjastovirkailijan koulutukset ovat kirjastomerkonomi (tieto- ja kirjastopalveluiden koulutusohjelma) ja tieto- ja kirjastopalvelujen ammattitutkinto.
Kirjasto- ja tietopalvelujen tradenomitkin pääsevät (joutuvat?) kirjastovirkailijoiksi.
Merkonomipuolella työssäoppimista vähintään noin puoli vuotta (20 ov). Tieto- ja kirjastopalvelujen ammattitutkinto tehdään yleensä (alan) työn ohessa.
Tottakai on mahdollista päästä tutustumaan alan työhön. Sitä kauttahan alalle usein tullaankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043