Baixako parasta Lissabonia?

mrs matkaaja

Ensi syksylle ostettiin lennot Lissaboniin ja hakusessa asunto. Ollaan perillä viikko ja tykätään majoittua asunnossa mielummin kuin hotellissa. Moni saitti, jota olen tutkinut, nostaa Baixan ylivoimaiseksi ykköseksi, jos haluaa majoittua keskustan tuntumassa, kuten me. Löysin Alfamasta tosi kivan asunnon, mutta jossain matkaoppassa kerrotiin, kuinka Alfama on hakala paikka majoittua, koska on todella mäkistä seutua....

Koska asuntoja on vielä paljon vapaana haluamallemme ajankohdalle niin onko siis syytä vain rajata hakualueeksia Baixa. Vai onko jollain muista suosituksia kivasta alueesta kuitenkin lähellä keskustaa? Ilm. Bairro Alto ei tule kysymykseen, koska on iltaelämän keskus (?) ja siksi ehkä meluisa?

9

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lienee makuasia. Olen käynyt Lissabonissa kerran-kaksi vuosittain viimeisen 20 vuoden ajan enkä ole koskaan asunut Baixan alueella vaan säännönmukaisesti Marquês de Pombalin hotellialueella. Voisin kuvitella asuvani Chiadossa (Baixasta välittömästi länteen), jossa käyn ostoksilla joka kerta Lissabonissa käydessäni. Viimeisen kolmen vuoden ajan olemme majoittuneet Clairon Suites-huoneistohotelliin. Todennäköisesti asumme siellä myös ensi lokakuun matkallamme.

      Marquês de Pombalin patsaalta on Baixaan kävelymatka Avenida da Liberdadea pitkin, paluu on lievää ylämäkeä, jonka voi myös taittaa metrolla.

      • odotus201

        Voisitko neuvoa,miten voin käyttää 6h odotuksen Lissabonissa.Pääseekö kentältä ulos kaupunkiin.


      • odotus201 kirjoitti:

        Voisitko neuvoa,miten voin käyttää 6h odotuksen Lissabonissa.Pääseekö kentältä ulos kaupunkiin.

        Ihan lyhyesti: kentältä on lyhyt matka keskustaan metrolla ja matkatavarat voi jättää kentälle säilytykseen. Tätä aihetta käsiteltiin pari-kolme vuotta sitten tällä palstalla. Katson, löydänkö aiheesta yksityiskohtaisempaa tietoa.


      • odotus201 kirjoitti:

        Voisitko neuvoa,miten voin käyttää 6h odotuksen Lissabonissa.Pääseekö kentältä ulos kaupunkiin.

        Matkatavaroiden säilytys lentokentällä:

        http://www.ana.pt/en-US/Aeroportos/lisboa/Lisboa/TheAirport/Inside-the-Airport/Arrivals/Pages/arrivals.aspx (depósito de bagagem, Left Luggage)

        Yhteydet Lissabonin keskustaan, metro ja muu julkinen liikenne:

        http://www.ana.pt/en-US/Aeroportos/lisboa/Lisboa/PlanYourTrip/Public-Transport/Pages/Public-Transport.aspx

        Punainen metrolinja São Sebastiãohin saakka ja siitä vaihto Santa Apolloniaan menev'ään junaan (sininen linja), pois Terreiro do Paçossa ja olet Tejo-joen rannalla. Toisella puolella eteesi avautuu Praça do Comércion aukio.


      • odotus201
        masseur kirjoitti:

        Matkatavaroiden säilytys lentokentällä:

        http://www.ana.pt/en-US/Aeroportos/lisboa/Lisboa/TheAirport/Inside-the-Airport/Arrivals/Pages/arrivals.aspx (depósito de bagagem, Left Luggage)

        Yhteydet Lissabonin keskustaan, metro ja muu julkinen liikenne:

        http://www.ana.pt/en-US/Aeroportos/lisboa/Lisboa/PlanYourTrip/Public-Transport/Pages/Public-Transport.aspx

        Punainen metrolinja São Sebastiãohin saakka ja siitä vaihto Santa Apolloniaan menev'ään junaan (sininen linja), pois Terreiro do Paçossa ja olet Tejo-joen rannalla. Toisella puolella eteesi avautuu Praça do Comércion aukio.

        Kiitoksi avusta.


      • Trinity 99

        Itse olen kohta varaamassa hotellia kevääksi Lissabonista. Tuo Clairon tarkoittaa ilmeisesti Clarion Suitesia. Kelpaa listaehdokkaaksi vallan hyvin.

        Mikä mahtaa olla Lissabonin pää(kävely)katu? Ennen ei ole tullut sielläpäin pyörittyä.


    • Junde1

      Uskoisin että R. Augustaa pidetään kaupungin "keskeisimpänä" katuna. Itse olen menossa keväällä neljättä kertaa Lissaboniin yöpyen myös neljättä kertaa Pensao Nova Goassa. Pieni keskeisesti sijaitseva hotelli täyttää kaiki perustarpeet, mutta mikään huoneistohotelli se ei ole.

    • Trinity 99

      Itse olen ihmetellyt kun tuo Trivago mittaa hotelleista matkaa kaupungin keskustaan, joka näyttäisi olevan Marques de Pombal....

    • Junde1

      Voisin kuvitella että Marques de Pomball on liike-elämän ja hallinnon keskipiste mutta jos vilinää etsii niin Rossion metroaseman seutu lienee parempi keskipiste.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe