Kertokaas kokemuksia matkailualasta ammattikoulussa :) itse hain yo-pohjaiselle linjalle matkailupalvelujen tuottajaksi. Onko matkailualaa vaikea päästä opiskelemaan, millaista opiskelu on? Kaikki tieto on tervetullutta :)
Matkailuala
5
222
Vastaukset
- matkailuvirkailija
Sisään pääsee helposti, mutta tuolla koulutuksella ei tee mitään.
Itse valmistuin yo-pohjaiselta linjalta 2012 ja luokkakavereistani muutama on työllistynyt hotelliin ja muut ovat menneet muiden alojen töihin tai kouluttautumaan lisää. Matkailualalla ei Suomessa ole töitä. Itse koulutus on naurettavaa pelleilyä, "opetus" on lähinnä sitä että käsketään etsiä netistä tietoa jostain aiheesta ja tehdä siitä PowerPoint-esitys muulle luokalle.
Ainoa hyvä asia tuossa koulutuksessa on työharjoittelut, itse olin 2 kk ulkomailla matkatoimistossa töissä ja sitä kokemusta en mistään hinnasta vaihtaisi pois. Tutkinnolla en kuitenkaan ole tehnyt mitään, tällä hetkellä ihan toisen alan töissä ja haen opiskelemaan paremmin työllistävää alaa.
Älä mene tuhlaamaan kahta vuotta elämästäsi. - matkailu avartaa
Matkailu on 2000-luvulla ENITEN TYÖLLISTÄVÄ palvelu-ala. Työpaikkoja on valtavasti, ja myös ammattinimikkeitä.
Itse kylläkin löysin työpaikan matkailu-alalta harrastuneisuuteni kautta, ja vasta 24-v. omaksi ilokseni ryhdyin opiskelemaan ulkomaankauppaa, ym. mutta pysyin edelleen samalla työnantajalla.
kulje kohden unelmiasi, töitä riittää. mutta pitää olla aktiivinen työ- ja harjoittelupaikkojen haussa, ja kova tekemään töitä muutenkin Onnea matkaan;) - tuleva amisko
Noh, nyt kävi kuitenkin niin että pääsin opiskelemaan matkailualan perustutkintoa ammattikouluun. Lähinnä vaan ajattelen sitä, että olisiko parempi vaan mennä töihin ja hakea ensi vuonna ammattikorkeaan restonomiksi. Kun kuitenkin amislaiset ja ammattikorkealaiset kilpailevat samoista työpaikoista.
- tai sitten
No tämän voi kääntää myös niin, että kannattaa mennä amikseen, kun kerran sieltä pääsee samoihin töihin kuin ammattikorkeasta.
- tuleva amis
Onhan se totta, ettei mikään koulutus sinänsä mene hukkaan. Ja monet kuitenkin kilpailevat samoista työpaikoista.. Olisi kuitenkin kiva kuulla lisää yo-pohjaisista opinnoista. Itse olen kuitenkin jo yli parikymppinen ja matkailuala on kuitenkin kiinnostava. ei kyllä tosin haittaa jos opiskelu on helppoa. Niin ja eroavatko nämä matkailuvirkailija ja tuottaja opinnoiltaan paljon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984