Kertokaas kokemuksia matkailualasta ammattikoulussa :) itse hain yo-pohjaiselle linjalle matkailupalvelujen tuottajaksi. Onko matkailualaa vaikea päästä opiskelemaan, millaista opiskelu on? Kaikki tieto on tervetullutta :)
Matkailuala
5
224
Vastaukset
- matkailuvirkailija
Sisään pääsee helposti, mutta tuolla koulutuksella ei tee mitään.
Itse valmistuin yo-pohjaiselta linjalta 2012 ja luokkakavereistani muutama on työllistynyt hotelliin ja muut ovat menneet muiden alojen töihin tai kouluttautumaan lisää. Matkailualalla ei Suomessa ole töitä. Itse koulutus on naurettavaa pelleilyä, "opetus" on lähinnä sitä että käsketään etsiä netistä tietoa jostain aiheesta ja tehdä siitä PowerPoint-esitys muulle luokalle.
Ainoa hyvä asia tuossa koulutuksessa on työharjoittelut, itse olin 2 kk ulkomailla matkatoimistossa töissä ja sitä kokemusta en mistään hinnasta vaihtaisi pois. Tutkinnolla en kuitenkaan ole tehnyt mitään, tällä hetkellä ihan toisen alan töissä ja haen opiskelemaan paremmin työllistävää alaa.
Älä mene tuhlaamaan kahta vuotta elämästäsi. - matkailu avartaa
Matkailu on 2000-luvulla ENITEN TYÖLLISTÄVÄ palvelu-ala. Työpaikkoja on valtavasti, ja myös ammattinimikkeitä.
Itse kylläkin löysin työpaikan matkailu-alalta harrastuneisuuteni kautta, ja vasta 24-v. omaksi ilokseni ryhdyin opiskelemaan ulkomaankauppaa, ym. mutta pysyin edelleen samalla työnantajalla.
kulje kohden unelmiasi, töitä riittää. mutta pitää olla aktiivinen työ- ja harjoittelupaikkojen haussa, ja kova tekemään töitä muutenkin Onnea matkaan;) - tuleva amisko
Noh, nyt kävi kuitenkin niin että pääsin opiskelemaan matkailualan perustutkintoa ammattikouluun. Lähinnä vaan ajattelen sitä, että olisiko parempi vaan mennä töihin ja hakea ensi vuonna ammattikorkeaan restonomiksi. Kun kuitenkin amislaiset ja ammattikorkealaiset kilpailevat samoista työpaikoista.
- tai sitten
No tämän voi kääntää myös niin, että kannattaa mennä amikseen, kun kerran sieltä pääsee samoihin töihin kuin ammattikorkeasta.
- tuleva amis
Onhan se totta, ettei mikään koulutus sinänsä mene hukkaan. Ja monet kuitenkin kilpailevat samoista työpaikoista.. Olisi kuitenkin kiva kuulla lisää yo-pohjaisista opinnoista. Itse olen kuitenkin jo yli parikymppinen ja matkailuala on kuitenkin kiinnostava. ei kyllä tosin haittaa jos opiskelu on helppoa. Niin ja eroavatko nämä matkailuvirkailija ja tuottaja opinnoiltaan paljon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019