Tarkottaaks se jos sanoo munat, niin siis pojan pippeliä ja kiveksii? Kun jotkut sanoo yksikös muna, joka on siis pelkkä kalu ja joittenki puheess munat tarkottaa vaan palleja. Kuin se menee?
Sanotaanko muna vai munat, mitä eroa?
41
3235
Vastaukset
- Elmeriabc
Mun kielenkäuytössä munat kyl tarkoittaa elimet yhteensä! Oonko vääräs?
- Anonyymi
Hölmöt! Munat on monikko samalla tavalla kuin "housut". Ei ole olemassa 'housu". Laitan housu jalkaan. Vaan onko munat hyvin housuissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmöt! Munat on monikko samalla tavalla kuin "housut". Ei ole olemassa 'housu". Laitan housu jalkaan. Vaan onko munat hyvin housuissa.
Sulla on pieni muna.
- bbbbbbbgki6
Kyl munat o vaan pallit.
- oiskoo noin?
muna = kikkeli
munat = kivekset - koo ja koo
Ai ettei munat tarkota kulli kivekset?
- brtdesa
Munat olis yleismini.
- 4+5
Sanotaan kyrpä tai penis
- aloittajaa
Niin sanotaanki mut ne molemmat tarkottaa sitä kalua. Jos sanoo munat, eiks se sisällä sitä kalua?
- PerseeseenPenis
Penistä ite käytän kuten kaikkien pitäisi... oikea nimitys. :)
- nolo kysymys
Niin onki, mutta mitä itse sit ymmärrät sillä kun joku sanoo munat?
- PerseeseenPenis
munat: koko kalusto ...
- cvcvgy
Kyl muna on se elin ja munat on sen alla musta.
- todi on
Jos joku sanoo toiselle Hei sulta näkyy munat! Niin kyl se peniskin sillon näkyy eikä pallit vaan!
- 007 selvitti
Joo samat sanat.
- Henriikka Hopo
Mielenkiintoinen juttu siinä sivussa: penis-sana kotiutui suomen kieleen vasta 1970-luvun alkupuolella. Sitä ennen asiateksteissä puhuttiin siittimestä tai harvemmin kalusta.
- nuodrem
Onko totta että niin myöhään? Mut ainakin ku lli oli käytössä jo 1800-luvulla suomessa.
- Henriikka Hopo
Kyllä se ihan totta on. Olen viime aikoina ihan huvikseni lukenut vanhoja seksikirjoja... ja isänperintönä saatu Lauri Hakulisen kirja "Suomen kielen rakenne ja kehitys" kertoo että ainakin kuIIi, k-rpä, piIIu, p-rse, suoro (eläimen muIkku) ja v-ttu ovat kantasuomalaisia sanoja eli enemmän kuin satoja vuosia vanhoja.
- normaalia
Vittu ei kyllä ole mikään kantasuomalainen sana, sehän on ruotsalaisen fitta-sanan muunnos.
- Henriikka Hopo
Tai sitten kumpikin on samaa indoeurooppalaista juurta - saksaksihan se on Fotze.
- Kiinostonut
Mielenkiintoinen keskustelu.
- suoraa
Älkää tytöt vääristelkö. Pojt sanokaa suoraan.
- Mulkuttaja
Jos joku sanoo että munat, ymmärrän sen koko settinä jalkojen välissä. Muna on se letkun pätkä. Itse käytän sanaa kivekset ja mulkku. Esim kiveksille potku sattuu nimenomaa niihin kiveksiin eikä siihen letkuun juurikaan. Miksi silloin sanotaan että muniin sattuuu?
Tietty jokainen käyttää näitä sanoja ihan miten kaveripiirissä ne kulkee tai on vanhemmilta (iskältä) oppinut :D- letkuttaja
Ottaisitko sä sit mieluummin osuman letkuun?
- mulkuttaja
letkuttaja kirjoitti:
Ottaisitko sä sit mieluummin osuman letkuun?
Kyllä, jos potku tulisi nimenomaan vain letku osaan, se heilahtaisi heilurimaisesti ja tekisi tietysti hieman kipeää, muuta parempi sekin kun suoraan kiveksiin jotka painuu kasaan, halkeaa ja kivespussirepeää. Eli KYLLÄ, mielummin suoraan letkuun kun pussiin!
- munaaja lll
Onko teillä munat vai muna?
- on on
Mulla ainaki on munat!
- pöljääää
Mun muna on munien päällä eiks teillä muka? Missä se sit on?
- hosen
Samassa ku sulla. Eri housut vaan.
- ilmaus
Pystyyks tätä sanaongelnaa kiertämään jollain ilmauksella?
- naseva juttu
Ei kai. Mut ei välii kun se toimii ;)
- söpö pili
mulla on tollanen 6cm ohut karvaton pikkupojan pippeli, oon vasta 13v. mun mielestä sit voi sanoo muna kun pippeli on kasvanu ja tullut paksummaksi..
- säkkinen
Mun mielestä on selvintä käyttää peniksestä nimeä k.ulli tai kalu ja kiveksistä sanaa munat, pussit tai pallit.
Wooh, kivasti mielipiteitä...
Mää oon käyttäny sillai, et:
Muna = kyrpä, penis, kulli...
Munat = Sukukalleudet, vehkeet, (muna kivekset)
En oo ikinä kuullu, et kukaan ois käyttäny munia pelkkien kivesten synonyyminä ennen tätä päivää...
Tietysti jos joku potkasee palleille, sanotaan, että "potkastiin munille".
Eli pojilla on "munat", jos puhutaan kumpaa käytetään. Yhtä mieltä kaikki, että muna tarkoittaa penistä. Ja sitten monikossa sitä voi käyttää monimerkityksellisenä.- iinar
Tämä vaikuttaa selkeeltä.
Munat = penis kivekset
Pallit = kivekset- ::::::::::::::::::::
onks teil oikeesti munat :O
Olen poika ja mul eioo muna eikä munia!!
Mulla on kyrpä, kulli, penis, siitin tai vehje tai kokoneisuudessa sukuelimet. (kivekset tai pallit).
Naisilla on munat!!! (ja naisilla on enemmän munaakun miehillä, jos hauuttee käyttää muna sanaa)- Anonyymi
Oot aivan sekaisin..
- Anonyymi
MInä sanon aina: Peeniksen kopio https://youtu.be/DBZ7RQ38jLk?t=87
- Anonyymi
Muna kait tarkoittaa penistä ja munat koko pakettia. Sisältäen kivekset siis.
- Anonyymi
Muna on kulli
Ja munat on joko pallot tai koko setti
Riippuu asian yhteydestä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384330Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3342169Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32044Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481871- 1061790
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4791604MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571429Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4761330Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316