apteekin omatesti

ekalapsiko

Mietin tässä että miten luotettava testi se apteekin oma testi on?

Nimittäin yritämme miehen kanssa nyt lasta (ensinmäinen yrityskierto), kiertoni on 26-28 päivää, ovulaation tikutin 13-14 päivää menkkojen alusta. Nyt on oviksesta n. 10-11 päivää ja olen tehnyt kaksi apteekin testiä, joista toiseen vaalea viiva testi ajalla ja toiseen vaalea viiva testi ajalla, mutta 1h jälkeen tummeni ja selvä punainen viiva.

Olen myös tehnyt noita david liuskatestejä, mutta niissä vain todella vaaleita viivoja ja en ole varma onko punaista väriä.

Tiedän, että turhaa testata liian aikaisin, mutta kai olen liian innokas kun eka lapsi olisi kyseessä, nuo apteekin testit vaan nyt hämmentää kun viivoja antavat.

5

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota rennosti

      Jo kuulostaa stressaavalta touhulta. En ole koskaan tikutellut ovulaatioita ja raskaustestin olen tehnyt kun kuukautiset ovat olleet reilusti myöhässä. Mitenköhän sä jaksat odottaa, että lapsi syntyy?

    • anan87

      Tein myös apteekin oman testin juuri ja sain haamun, selkeän mutta haamun ja tämä tuli vasta pitkän ajan päästä siitä kun testiaika oli jo päättynyt... Täytyypä testailla uudestaan jollain toisella testillä....

    • a.p

      joo, voi olla että tressaan jonkun verran, mutta työ on vähän sellaista, että joutuu paljon nostelemaan tavaroita jne. Olisi siis kiva tietää että täytyykö ottaa töissä vähän rennommin.

      Erilaisia raskauteen liittyviä oireitakin on, mutta olen ajatellut niitten johtuvan muusta.

      Ovulaatiota en meinannut enää jatkossa testailla kun nyt tiedän, että milloin se mahdollisesti on.

      Jostain syystä arvasin, että joku rupeaa heti narisemaan. Kuule, jaksan varmana odottaa sen 9kk.

      Tosin en kysynyt tressaanko vaan onko tuo apteekin testi luotettava vai ei?
      Ehkä se tressi sitten aiheutti tuon viivan. :D

      • hupu2

        Herkimmät testit näyttää positiivisen tuloksen 4päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää. Näissä testeissä on kuitenkin riski että ne näyttää myös ne tulevat keskenmenot joita nainen ei siis tietäisi ilman että olisi testannut. Suurin osa raskauksista päättyy ennenkuin nainen tietää olevansa raskaana eli siis menkat alkaa normaalisti. Ilman testin tekemistä tästä ei olisi mitään käsitystä, eikä myöskään jos testinä oltaisiin käytetty "ei niin herkkää" testiä. Liian herkät testit siis tuottaa vain ylimääräistä surua ja korkealta tippumista :/

        Mutta siis hyvin mahdollista että olet raskaana. Kyllä minäkin sain ensin haalean plussan ja kaksi päivää sen jälkeen tuli vahva pulssa (apteekin testillä) Tälläisissä epäselvissä tilanteissa kannattaa aina seuraavaksi tehdä se digitaalinen testi, niin ei tarvitse tihrustella ja kyseenalaistaa omia silmiään :D

        Tuohon stressausasiaan, niin onhan siinä perääkin. Kaikki ihmiset kuitenkin toimii eritavalla. Ymmärrän kyllä sen alkuinnostuksen ja ehkäpä se sitten rauhottuu kun ei heti tärppääkkään. Sitä kyllä ihmettelen että miksi joku näkee vaivaa toisten testaamisesta? Jos itse tekee testin vasta kun menkat on reilusti myöhässä niin se on aivan oma asia aivan niinkuin nopeasti testaajillakin. Ei kukaan tervejärkinen ala väittämään että jos ei jaksa odottaa testin tekemistä niin hän ei jaksaisi odottaa vauvaa.

        Älä siis välitä tuollaisista kommenteista, joillakin ihmisillä vaan ei ole käsitystä siitä miltä tuntuu oikeasti haluta vauvaa :D koska kyllä suurin osa tekee testin samantien kun menkat on myöhässä kun haluaa tietää että olisiko se hartaintoive vihdoinkin toteutunut. Toista se on niillä joita ei voisi vähempää kiinnostaa ja testaa sitten joskus kun tajuaa että "ainiin ne menkathan on 2vk myöhässä"


    • atewerte

      Olen myös yrittämässä lasta (kolmatta) ja ovulaatiosta on nyt 11 päivää ja aiemmissa raskauksissa olen tullut heti ekasta kerrasta raskaaksi ja tiesin tämän jo ennen testausta. Itse sain tokasta tosi haalean haamun, joka muuttui myöhemmin vahvaksi positiiviseksi eli ei se tulos anna edes "haamua" jos et ole raskaana. Itsekin olen aina ollut malttamaton testin suhteen ja tekisi mieli jo mennä ostamaan testi (sen sijaan hyvin jaksoin nuo 9kk odottaa :-)), olen nimittäin myös tällä kertaa varma, että olen raskaana, koska samat oireet kuin aiemmissa kahdessa raskaudessa: pieni lämpö, väsymys, vatsaa kramppaa jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe