Mitä ajattelit tehdä kuolemasi jälkeen?

on jossain maa

Jos kuolemanjälkeinen elämä on tosiasia, niin kuinka vietät iäisyytesi?

Rupeatko kenties kummittelemaan ja säikyttelemään tänne jääneitä.
Vai onko tarkoitus ottaa sitten rennommin nauttimalla kiireettömästä menosta, ilman stressiä ja murheita.

Ikuisuudessa ei ole lisäveroja, maanantai-aamuja eikä siellä kärsitä unettomuudesta.
Voi olla mukava olinpaikka kaiken maallisen kekkaloinnin jälkeen.

46

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15-15

Siellä ei ole järkeä kuin meillä näin luulen.

Kaikki mitä aikaisemmin kirjoitin on pois niin myös muilla, tosin on ihmisiä jotka voivat saada yhteyden, mutta harvassa.

Itse ehkä mutta en yritä sillä elämä täällä tarvitsee kaikki voimat.

• -------

Kunhan saan maatua rauhassa. En kaipaa mitään tuonpuolesta.

• katellaan.

Mulla parhaat kaverit on manalassa, sinne vaan.
      On mahdollista palata maan päälle toisessa olomuodossa, en ole vielä päättäny,

• reppuriika

No ainakaan kenenkään nurkkiin en tule hiippailemaan. Se ei ole edes mahdollista. Kun henki jättää ruumiin, nin silloin annetaan joillekin mahdollisuus käydä hyvästelemässä rakkaita, mutta rajan takaa ei ole enää tänne paluuta.
      Taivas, elämä Jumalan suunnittelmassa iankaikkisuudessa on todella ihanaa. Ei sitä voi ihmismieli mitenkään maan päällä käsittää.

• reppuriika

"mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat". 1 Kor.

Lisään vielä, kun alkoi mielessä liikkumaan.

• sitroen.

Jatkan siitä, mihin viime kerralla jäin. Lepään ja toivun maallisista järkytyksistä niin kauan kuin saan. Toivottavasti ei enää tarvitse tulla takaisin kuten tähän asti.

• he heh heehh hi

Mä olen satikainen toisessa elämässä

• Asiat joista ei puhuta niin lapseni sanat kuukausi ennen menehtymistä,mun on kerran vielä tultava tänne.
      Olen mä niit miettiny ja kuten olen sanonut ,kuolema ei ole pelottava asia.
      Mietitään sitä vaihtoehtoo et tää ns elämä onkin se kokemus osio ja nyt tunnettu kuolema se varsinainen olomuoto ja elämä meille.

• auli-auli*

Kuka laittoi miinuksen??
        Lapseni kävi hyvästelemässä minut toden tuntuisessa unessa vähän kuoleman jälkeen. Hän sanoi että pitää mennä nyt. Sitä ennen oltiin kuin hän olis elossa vaikka tiesin että hän on kuollut. Kysyin koska taas tulet käymään, hän vastasi että en osaa sanoa, voin tulla joskus.
        Olen samaa mieltä k-k, kuoleman pelko se vähäinenkin, loppui silloin kun lapseni kuoli. Myös kaikki pelot, olin jo kokenut pahimman, mitä pahempaa enää voisi tulla.
        Käväisemme täällä niin lyhyen ajan että kuolema todella on varsinainen olomuotomme.

• auli-auli* kirjoitti:

Kuka laittoi miinuksen??
        Lapseni kävi hyvästelemässä minut toden tuntuisessa unessa vähän kuoleman jälkeen. Hän sanoi että pitää mennä nyt. Sitä ennen oltiin kuin hän olis elossa vaikka tiesin että hän on kuollut. Kysyin koska taas tulet käymään, hän vastasi että en osaa sanoa, voin tulla joskus.
        Olen samaa mieltä k-k, kuoleman pelko se vähäinenkin, loppui silloin kun lapseni kuoli. Myös kaikki pelot, olin jo kokenut pahimman, mitä pahempaa enää voisi tulla.
        Käväisemme täällä niin lyhyen ajan että kuolema todella on varsinainen olomuotomme.

Auli-aulille

Sisänen rauha ja mielen tasapaoino on elinehto kunnon elämälle.
        En koskan pilkkaa toisen uskomuksia ,en yritä tuputtaa omiani.
        Olen ain toiminut sen järjen ja tieron mukaan mikä mulla on sen puitteis olen oman elämäni järjestänyt.
        Olen myös nähnyt ja kuulllut sellasta minkä helposti laittaa järkkyneen mielen tekosiksi mut uskon olevani järjissäni.
        Sanoit oikein siin et oman lapsen kuolema on kauhein kokemus,kun tarttuu lapsen arkun kantoliinaan niin siin ollaa totisten kysymysten äärellä.

• eppu2
        auli-auli* kirjoitti:

Kuka laittoi miinuksen??

Auli
        Vain ymmärtämättömät laittavat miinuksia.

• sanailija.
        eppu2 kirjoitti:

Auli
        Vain ymmärtämättömät laittavat miinuksia.

Aika ymmärtämättömästi sanailtu.

• eppu2
        sanailija. kirjoitti:

Aika ymmärtämättömästi sanailtu.

Kyllä minä pidän sitä ymmärtämättömyytenä, jos tarvitsee halventaa toisen kokokemusta ja uskoa.
        Voithan sanailla oman näkemyksesi asiaan.

• sanailija.
        eppu2 kirjoitti:

Kyllä minä pidän sitä ymmärtämättömyytenä, jos tarvitsee halventaa toisen kokokemusta ja uskoa.
        Voithan sanailla oman näkemyksesi asiaan.

Minä en kohdentanut sanojani mihinkään yksityiseen viestiin.
        Mutta, jos joku puhuu törkeästi, ja vaikkapa haukkuu nimeltä mainiten jotain toista palstaajaa, en katso olevani rikollinen, jos häntä miinustan.
        Vai mitä mieltä sinä olet?

Minusta koko /- on naurettavan lapsellista.

• eppu2
        sanailija. kirjoitti:

Minä en kohdentanut sanojani mihinkään yksityiseen viestiin.
        Mutta, jos joku puhuu törkeästi, ja vaikkapa haukkuu nimeltä mainiten jotain toista palstaajaa, en katso olevani rikollinen, jos häntä miinustan.
        Vai mitä mieltä sinä olet?

Minusta koko /- on naurettavan lapsellista.

Vastaukseni liittyi Aulin sanomaan. Ajattelin, että hän ymmärtää tarkoitukseni, suuremmitta selityksittä.
        Eli, että toisen uskoa ja henkisiä kokemuksia ei pitäisi mielestäni miinustaa.
        Periaatteessahan, jokainen saa tietysti vedellä kumpaa merkkiä vaan.
        Minulle ei oikein auennut mitä sillä kommentillasi tarkoitit, tuo toinen kommenttisi on ihan asiaa.

• eppu2 kirjoitti:

Vastaukseni liittyi Aulin sanomaan. Ajattelin, että hän ymmärtää tarkoitukseni, suuremmitta selityksittä.
        Eli, että toisen uskoa ja henkisiä kokemuksia ei pitäisi mielestäni miinustaa.
        Periaatteessahan, jokainen saa tietysti vedellä kumpaa merkkiä vaan.
        Minulle ei oikein auennut mitä sillä kommentillasi tarkoitit, tuo toinen kommenttisi on ihan asiaa.

"eppu2"

Joskus on kiva olla auli, joskus taas joku muu.
        Silloin ainakin vastaukset tuntuvat hyvältä.

H.

• ihminen.

En mitään, kun kuolen, that's it.

• En ole ajatellut, koska minulle ei ole tietoa, jonka perusteella voisin tehdä suunnitelmia. Odotan kiinnostuneena.

Nykyisin on tullut jo tavaksi sanoa, että kuoleman hetken tullessa lähden elämäni viimeiselle, todella mielenkiintoiselle tutkimusmatkalle jonnekin sanoin kuvaamattoman ihaniin maisemiin. Olen saanut jo kurkistaa sinne.

Jos osaisin maalata, saattaisin yrittää maalata näkemääni "maisemaa" jollain erityisellä tasolla jossain tuntemattomassa, missä on vain kaunista, kaunista, kaunista; ei mitään kiinteää, kovaa eikä vähemmän miellyttävää.

• Ajattelin järjestää suuret iloiset juhlat ystäville, kavereille ja kaikille, jotka haluavat niihin osallistua. Juhlissa juhlitaan elettyä elämää ja iloitaan kaikesta siitä hyvästä, mitä se on minulle ja meille yhdessä tarjonnut.

Kun totesin, etten pysty järjestämään juhlia, olen sopinut, että tyttäreni hoitaa järjestelyt. Mielessä on käväissyt, että voisi olla mukavaa, jos saisi katsella juhlia jostain näkökulmasta.;)

• t.l.

"Avaan kukkaportin, suljen, hengittelen ilmaa kevyttä kuin tuuli... ihanassa maassa". Osa säettä, jota joskus luen ja toivon näin olevan sitten aikanaan.

Kauan sitten näin unen, olin taivaan eteisessä. Siellä oli paljon ihmisiä, lähinnä vanhempaa poleva ja kova puheen sorina. Väki vaihtoi omia vaatteitaan taivaan vaatteisiin. Joku sanoi minulle ettei minun aikani ole vielä tullut. Muuta en unesta muista.

• Haamuna

Mä tulen kirjoittelemaan haamukirjoituksia tälle palstalle. SItten alkaa oikein kunnon kirjoitukset kun ei pysty enää bannaamaan. Haamuna vaan näpyttelen, jopa homoista:)))

• Muistoissa

Minä maadun ja mullaksi muutun. Minäni jääköön jälkeenjäävien muistiin niin kauan kun minua kannattaa muistaa.

Kummituksiin ja muuhun höppänään en usko.

• näin teen

Minä aion vain nukkua ylösnousemukseen asti tietämättä mistään mitään, tuntematta mitään.

• Muistoissa

Uskotko ylösnousemukseen?

• sittepähä näkkyy

Helpompi elää ja kuolla, kun uskoo ylösnousemukseen. En missään nimessä haluaisi ainakaan harhailla täällä kummittelemassa. Enkä haluaisi uskoa sitäkään, että tämä on tässä nyt kaikki. Jos ei mitään ylösnousemusta kuitenkaan sitten olisi, niin enpä sitä kuolon unessa nukkuessani enää noteeraisi sinne enkä tänne.

• Viikatemies

Perustan viikatemyymälän.

• Joku tulee vastaan

On toinen todellisuus jonne meillä vielä täällä olevilla ei ole menemistä. Kekkaloidaan vaan, kärsitään kuka mistäkin. Rauha tulee siellä.

• Höpöhöpöö

Älä höperöi. Ei ole mitään toista todellisuutta.

Mihin perustuu tuo sinun luulosi toiseen todellisuuteen?

• ,.--.,

Eikö sittenkään saisi olla ihminen rauhassa?
      Pitäisikö sittenkin elää elämättömänä muiden sääntöjen mukaan?

Kun kuolema koittaa, silloin elämä poistuu.
      Ihmisen itsensä kehittelemä uskomus, että me olisimme muuta luomiskuntaa arvokkaampia.

Sen kun näkisi.

• ...

Alan lannoitteeksi, ryhdyn lannoittamaan vesistöjä, elikkäs kaloja. Merestähän se elämä on alkanut, saa päättyäkin sinne.

Mietin, kommentoisiko ollenkaan, palstoilla kiihkouskovaisia aika runsaasti. Vaan, ei niitä pidä pelätä mistään syystä, uskokoot harhoihinsa, jos muuta eivät voi.

Sen verran vaan. Mulla hieno "ikuisuusriita" kahelin potunviljelijän kanssa rajapyykeistä. Se on tällä hetkellä mallissa, että olen kehottanut kundia muistamaan minua kuolinvuoteellaan ja miettimään kuolemansa jälkeistä elämäänsä- Tyyppi kun on tyhmä, oli hetken aikaa kuin suurikin voittaja, nyt sitä alkanut arveluttamaan kaiketi noit uskovaisten jutut tuonpuoleisesta. Meitsi nimittäin toivotti sen tervemenneeksi helvettiin :DDD

Pitäähän ihmisellä illuusioita olla, jotkut odottelevat lottovoittoa, jotkut suuria loispummieläkkeitä, jotkut kuvittelevat menevänsä neitsyitä naurattamaan taivaaseen. Niinkuin jokaisen oma asia. Itellä ois tarkoitus mieluummin eläissään keritä tekemään joitain asioita. Kun nehän ne vaivaa, ei asiat, joita tehnyt, vaikka perceelleenkin, mutta siis ne asiat, jotka jääneet tekemättä. Noin suoraan sanottuna, mua vaivaa tällä hetkellä eniten, että arjalaisen muskeliauton myllytys on vieläkin laiskuuteni takia tekemättä. Pitäis toi ennen juhannusta kuitenkin...

Mun mielestä muuten useat vanhukset, siis oikeasti vanhat, ei loispummit, suhtautuu kuolemaan aika tyylikkäästi. On niillä omat mielipiteensä ja riittinsäkin. Mutta ällistyttävänkin usein, ihan realisteja asian kanssa. Pankkitille jätetty kuoppaamisrahat, jos ollut mistä jättää. arkunroudaajat pyydetty etukäteen jne. ite en ole hautajaisista tai muustakaan ruumiin paövonnasta kiinnostunut. Laskeskelin kuitenkin, melkosen monta arkkua pitääpi vielä monttuun kantaa, jos nyt ite sattuu elämään tarpeeksi kauan. Ei mulla sitä hommaa kohtaan mitään himoa ole, mutta jos pyydetty tai ei muita vaihtoehtoja, kyllä mä net koitan hoitaa.

Omat lähtöjärjestelyt kyllä hoidettu. Krematorio, pahviarkku, ehdottomasti ei minkään lahkon poppamiehiä, tuhkat mereen, se siitä. Riidelkööt perinnöistä, ketkä haluavat, ei kiinnosta mua enää sitten.

=DW=

• Pottu-aivo

Oletkos tehnyt hoitotahdon?

• ...
        Pottu-aivo kirjoitti:

Oletkos tehnyt hoitotahdon?

Not.

Suomessa hoitotahto ei toteudu. Johtuu eutanasiakiellosta Koittanut saada sukanvarteen rahaa, että pääsee sveitsiin tai muualle, kun alkaa menemään liian kehnoon kuntoon. Noita muita, elintestamentteja jne tokikin on. Hah, mun elimistä ei ole kuin harmia jollekin, joka niitä edes huolisis epätoivoissaan.... Taitaa verkkokalvot olla ainoita, joita ehkä vois kierrättää etiäpäin, muut ihan romua.

Näihin asioihin pitäis suhtautua realistisesti. Ei kukaan nyt kuolla halua. Mutta kun sille ei ole vaihtoehtoja olemassa. Ei ihmisen syntymää useinkaan suunnitella, sitä vaan jotkut harrastaa seksiä kaheleina ja tuloksena kakaroita. Mutta ihminen voi jonkin verran päättää siitä, miten kuolee. Mä en meinaa olla kenenkään rasite, kun se aika tulee. Ja tulee se, ihan kaikille aivan varmasti joskus.

EN yritä olla inhorealisti tai mitenkään pelotella ketään. Kuten mainitsin, mietin pitkään, kirjoitanko tähän aloitukseen yhtään mitään. Mä olen kuitenkin ite miettinyt asioita kohdaltani, ois varmaankin monen muunkin syytä tehdä sama joskus. Eikä elää unelmissa tai epärealistisissa harhoissa. Se vaan kaikki loppuu aikanaan, kaikilla.

Mutta muista äänestää 123. Hyvä teko jälkipolville.

=DW=

• I.P.
        ... kirjoitti:

Not.

Suomessa hoitotahto ei toteudu. Johtuu eutanasiakiellosta Koittanut saada sukanvarteen rahaa, että pääsee sveitsiin tai muualle, kun alkaa menemään liian kehnoon kuntoon. Noita muita, elintestamentteja jne tokikin on. Hah, mun elimistä ei ole kuin harmia jollekin, joka niitä edes huolisis epätoivoissaan.... Taitaa verkkokalvot olla ainoita, joita ehkä vois kierrättää etiäpäin, muut ihan romua.

Näihin asioihin pitäis suhtautua realistisesti. Ei kukaan nyt kuolla halua. Mutta kun sille ei ole vaihtoehtoja olemassa. Ei ihmisen syntymää useinkaan suunnitella, sitä vaan jotkut harrastaa seksiä kaheleina ja tuloksena kakaroita. Mutta ihminen voi jonkin verran päättää siitä, miten kuolee. Mä en meinaa olla kenenkään rasite, kun se aika tulee. Ja tulee se, ihan kaikille aivan varmasti joskus.

EN yritä olla inhorealisti tai mitenkään pelotella ketään. Kuten mainitsin, mietin pitkään, kirjoitanko tähän aloitukseen yhtään mitään. Mä olen kuitenkin ite miettinyt asioita kohdaltani, ois varmaankin monen muunkin syytä tehdä sama joskus. Eikä elää unelmissa tai epärealistisissa harhoissa. Se vaan kaikki loppuu aikanaan, kaikilla.

Mutta muista äänestää 123. Hyvä teko jälkipolville.

=DW=

Kuka täällä elää harhaisissa unelmissa, en minä ainakaan.
        Kuolen, kun viikatemies taas käy kohti.
        Ukko tulee, haluan tai en.
        Mikä ihmeen tulevaisuuden haave on kuolla eutanasian kautta, kun kuolen kuitenkin, vähemmälläkin uholla ja innolla. Pienemmälläkin tekoroolilla muka elämän suuressa seikkailussa päiväni ovat luetut.
        Ennemmin elän päivän eläen perin pohjin, kuin haaveilen ihanasta eutanasiasta, jonka saan, jos haluan. Itsekkäänä.
        Loppujen lopuksi olen aina olematon, kun elämään itseäni vertaan.

• ...
        I.P. kirjoitti:

Kuka täällä elää harhaisissa unelmissa, en minä ainakaan.
        Kuolen, kun viikatemies taas käy kohti.
        Ukko tulee, haluan tai en.
        Mikä ihmeen tulevaisuuden haave on kuolla eutanasian kautta, kun kuolen kuitenkin, vähemmälläkin uholla ja innolla. Pienemmälläkin tekoroolilla muka elämän suuressa seikkailussa päiväni ovat luetut.
        Ennemmin elän päivän eläen perin pohjin, kuin haaveilen ihanasta eutanasiasta, jonka saan, jos haluan. Itsekkäänä.
        Loppujen lopuksi olen aina olematon, kun elämään itseäni vertaan.

Ihmisen elinikää kasvatetaan keinotekoisesti pitkäksi.

Erittäin hyvät mahdollisuudet saada vaivoja, jotka tekevät elämisen heleevetiksi, johonkin syöpään sitten kuollaan, jos muu ei tapa. Tauteja hoidetaan, ei kaikkia saada parannetuksi. Turhan monta kitumiskuolemaa nähnyt, ei kiinnosta sellanen omalle kohfalle ollenkaan.

Tämä eutanasia kielto muuten aiheuttaa helevatasti itsemurhia,Loispummit alkavat tekemään niitä enenevässä määräin jatkuvasti. Siitä ei paljoa puhuta, kuten ei muuten eläkeläisten päihdeongelmista tai polttimoitten sekoamisista. Kun elinikä kasvanut kaksinkertaiseksi jossain sadassa vuodessa siitä monenlaista seuraamusta. Jos lääketiede olisi täydellistä ei ihmiset kuolisi ollenkaan. Nykylääketieteellä voi kyllä pidentää elinikiä, mutta läheskään kaikkia tauteja se ei pysty paranta,maan, yleisimmin vain lievennetään oireita, elikkäs kipulääkettä naamatauluun, että kuolevaa tekevä on tyytyväisempi lääketokkuroissaan.

Suomessa muuten sallittu sellainen asia, kuin avustettu itsemurha. Sitä avustajaa vaan hankala löytää, se kun helpolla joutuu oikeuteen murhasta. Mutta mahdollista se siis teoriassa on. Vähän sama asia, kuin eutanasia, ero siinä, eutanasian voi tehdä lekuri, avustettu itsemurha tarkoittaa sitä, että lekuri antaa vaikkapa myrkkyryiskun potilaalle, jonka on itse pystyttävä se käyttämään. Elikkäs just wittumaisinta mahdollista heikossa kunnossa olevalle.

Mitä perinpohjin elämistä on maata morfiinikännissä vaipoissaan jossain kuolevien osastolla odottelemassa kipujen loppumista . Sitä en voi käsittää ollenkaan. Ammutaanhan ne sairaat kotieläimetkin, miksi ihmisen pitäisi erikseen olla se elukka, jonka nimenomaan pitää kitua?

• Luonnollisesti ?

Miksi saastuttamaan merta, kun voisi lannoitaa maata?

• ihan tosi
        Luonnollisesti ? kirjoitti:

Vaikka potunkasvattajan peltoa lannoittamaan.

• ... kirjoitti:

Ihmisen elinikää kasvatetaan keinotekoisesti pitkäksi.

Erittäin hyvät mahdollisuudet saada vaivoja, jotka tekevät elämisen heleevetiksi, johonkin syöpään sitten kuollaan, jos muu ei tapa. Tauteja hoidetaan, ei kaikkia saada parannetuksi. Turhan monta kitumiskuolemaa nähnyt, ei kiinnosta sellanen omalle kohfalle ollenkaan.

Tämä eutanasia kielto muuten aiheuttaa helevatasti itsemurhia,Loispummit alkavat tekemään niitä enenevässä määräin jatkuvasti. Siitä ei paljoa puhuta, kuten ei muuten eläkeläisten päihdeongelmista tai polttimoitten sekoamisista. Kun elinikä kasvanut kaksinkertaiseksi jossain sadassa vuodessa siitä monenlaista seuraamusta. Jos lääketiede olisi täydellistä ei ihmiset kuolisi ollenkaan. Nykylääketieteellä voi kyllä pidentää elinikiä, mutta läheskään kaikkia tauteja se ei pysty paranta,maan, yleisimmin vain lievennetään oireita, elikkäs kipulääkettä naamatauluun, että kuolevaa tekevä on tyytyväisempi lääketokkuroissaan.

Suomessa muuten sallittu sellainen asia, kuin avustettu itsemurha. Sitä avustajaa vaan hankala löytää, se kun helpolla joutuu oikeuteen murhasta. Mutta mahdollista se siis teoriassa on. Vähän sama asia, kuin eutanasia, ero siinä, eutanasian voi tehdä lekuri, avustettu itsemurha tarkoittaa sitä, että lekuri antaa vaikkapa myrkkyryiskun potilaalle, jonka on itse pystyttävä se käyttämään. Elikkäs just wittumaisinta mahdollista heikossa kunnossa olevalle.

Mitä perinpohjin elämistä on maata morfiinikännissä vaipoissaan jossain kuolevien osastolla odottelemassa kipujen loppumista . Sitä en voi käsittää ollenkaan. Ammutaanhan ne sairaat kotieläimetkin, miksi ihmisen pitäisi erikseen olla se elukka, jonka nimenomaan pitää kitua?

"..."

Sulta puuttuu taas alle-kirjoitus.

Jesse on aina sanonut, että ei niin vanhaa Perunaa, etteikö sillä jotain tekisi.
        Ihmisestä se on aina sanonut että mädätkööt rauhassa, mitä häneen tulee.
        Kyllä se henki aina pihisee.
        Faijansa kyllä sano sille kerran: Että sä oot sitten kauhee.
        Jesse oli sanonut faijalleen että mitäs sit otit takasin?
        Joskus tulee ihmetelleeksi että kumpikohan niistä se viisas on.
        Itse hihittelen lukiessani ihmisten uskomuksia vaivoissaan.

H.

• ...
        Luonnollisesti ? kirjoitti:

Lannoituksesta.

Ihmisen raato nykyisellään ongelmajätettä. Hitosti kaikenlaisia sydämentahdistimia, tekoniveliä, raskasmetalleja, lääkeaineita, ties vaikka mitä tungettu ihmiseen elinaikanaan.

Krematoriossa katalysaattorit, metallinerottimet, puhtaat prosessit. Jäljelle raadosta jää pieni kasa tuhkaa, joka ei ole mikään saaste. Sen voi kipata vaikka kukkapenkkiin lannoitteeksi. Meressä tuhka säätelee happotasapainoja ja toimii luontaisena ravinteena. Jokin maatalous ja raskas teollisuus ne vesistöt pilaa laskemalla niihin sinne kuulumattomia aineita.

Hautausmaat, joissa montutettuja raatoja mätänemässä erittäin suuria ympäristömyrkkykeskittymiä. Nykyajan raatojen mätänemisaikaa pitänyt jatkaa kymmenillä vuosilla, koska kemikaalijäämien takia maatumusajat pidentyneet huomattavasti. Toisaalta, voivat joskus tulevaisuudessa olla arvokkaita mineraalikaivoksia, kuten kaikki ihmisten tekemät kaatopaikatkin. Niihin ne aineet luonnosta kertyvät, tosin haitallisesti keskitettynä aivan vääriin paikkoihin.

Kaikista järkevintä tietenkin olisi levittää ihmisten tuhkat pelloille keväisin, just lannoitteeksi. Mutta aika ei ole siihen viel kypsä, jotain taikauskoja kaikenlaisia. Mutta käsittelemätön ihmiskalma, se alkaa olemaan erittäin suuri ongelma maapallolla. Kaitpa niiyä kohtyapuoliin alkaa ilmestymään taas kulkutauteja, että raadot käytännössä pakko polttaa kaikki pois saastuttamasta.

=DW=

• ... kirjoitti:

Lannoituksesta.

Ihmisen raato nykyisellään ongelmajätettä. Hitosti kaikenlaisia sydämentahdistimia, tekoniveliä, raskasmetalleja, lääkeaineita, ties vaikka mitä tungettu ihmiseen elinaikanaan.

Krematoriossa katalysaattorit, metallinerottimet, puhtaat prosessit. Jäljelle raadosta jää pieni kasa tuhkaa, joka ei ole mikään saaste. Sen voi kipata vaikka kukkapenkkiin lannoitteeksi. Meressä tuhka säätelee happotasapainoja ja toimii luontaisena ravinteena. Jokin maatalous ja raskas teollisuus ne vesistöt pilaa laskemalla niihin sinne kuulumattomia aineita.

Hautausmaat, joissa montutettuja raatoja mätänemässä erittäin suuria ympäristömyrkkykeskittymiä. Nykyajan raatojen mätänemisaikaa pitänyt jatkaa kymmenillä vuosilla, koska kemikaalijäämien takia maatumusajat pidentyneet huomattavasti. Toisaalta, voivat joskus tulevaisuudessa olla arvokkaita mineraalikaivoksia, kuten kaikki ihmisten tekemät kaatopaikatkin. Niihin ne aineet luonnosta kertyvät, tosin haitallisesti keskitettynä aivan vääriin paikkoihin.

Kaikista järkevintä tietenkin olisi levittää ihmisten tuhkat pelloille keväisin, just lannoitteeksi. Mutta aika ei ole siihen viel kypsä, jotain taikauskoja kaikenlaisia. Mutta käsittelemätön ihmiskalma, se alkaa olemaan erittäin suuri ongelma maapallolla. Kaitpa niiyä kohtyapuoliin alkaa ilmestymään taas kulkutauteja, että raadot käytännössä pakko polttaa kaikki pois saastuttamasta.

=DW=

"..."

Joopati joo, taaskin

Jesse on aina sanonut, että ei niin vanhaa Perunaa, etteikö sillä jotain tekisi.
        Ihmisestä se on aina sanonut että mädätkööt rauhassa, mitä häneen tulee.
        Kyllä se henki aina pihisee.
        Faijansa kyllä sano sille kerran: Että sä oot sitten kauhee.
        Jesse oli sanonut faijalleen että mitäs sit otit takasin?
        Joskus tulee ihmetelleeksi että kumpikohan niistä se viisas on.
        Itse hihittelen lukiessani ihmisten uskomuksia vaivoissaan.

H.

• kaunista
        ... kirjoitti:

Lannoituksesta.

=DW=

Eikö se olisi upeeta, kun DW:n tuhkasta nousisi komea perunanvarsi. Sillä tavalla kävisit tervehtimässä rakasta naapuriasi vielä kuolemasi jälkeen.

• ei enää tietoisuutta

Kuoleman jälkeen ei ole elämää, olen tuhkana tuulessa,
      joku kasvi voi kasvaa mun tuhkaläjän päällä ja nuttia kivennäis ravinnosta mitä minusta lähtee, kasvin hyödyksi,
      kuoleman jälkeen olen poissa
      ei ole olemassa enään kohdallani tietoisuutta,
      JOS luoja on suunitellu sielun jatkavan elämää niin ilmeisesti sieluni asettuu jokun pikkulapseen,
      joku äiti kasvattaa minusta taas ihmisen,
      jos näin on niin rukoilen tervettä äitiä kunnon ihmistä hyiin olosuhteisiin , toisaaltaan en halua syntyä uudelleen, tahdon olla vaan poissa tuhkana tuulessa,

• Se riippuu vähän tosta Jessestä.
      Luulisin että me jatketaan tätä nykyistä urakkaa.
      Meillä on työn alla uusi maailma ihmisille.
      Jonne ne sit muuttaa, kun tältä pallolta loppuu voimat ja varat.
      Jesse varmaan, ihan tahallaan ylös-nostaa mut jonain Norsuna.
      Että mä saan taas tehdä kaikki raskaimmat duunit.
      Sen takia se varmaan sanokin, että et tee sitten Euthanasiaa, ettet ole heti
      aamusta ihan pöpperössä.

H.

• Taidan ensimmäiset sata vuotta vaan levätä ja toipua maallisen elämän koettelemuksista.
      Sen jälkeen vois sit katella, mitä kivaa puuhastelisi.
      Keinutuolin hankin ainakin ja siinä kiikuttelen muutaman vuoden.

• "Anceli"

Saako hän sit tarvittaessa tuolin lainaan?

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Saako hän sit tarvittaessa tuolin lainaan?

H.

H.

Kuka hän?
        Jospa hankin kahden hengen istuttavan, niin käyköön viereeni hän, kenellä halua ja joutoaikaa on.
        Tai jospa samoilla lämpöisillä otankin puutarhakeinun, siihen mahtuu vielä yks tai kaks muutakin.
        Sittenhän meillä lystii piisaa..

• nukun ainaki tuhat-

vuotta, enkä oo varma haluanko herätä vielä sittekää,

Kuoleman jälkeen minut pannaan grematorioon,
      minusta jää vain tuhkaa jäljelle, se upotetaan mun puolisoni kanssa samaan kuoppaan,
      toiveena olisi että molempien tuhkat haravalla sekotettaisiin hyvin yhteen, me vaan sitten olatis pois maailmaa saastuttamasta,
      meilltä on otettu jo eliaikan amalgaamit pois hampaista
      eikä meillä kulta hampaita ole, joten siinäkää mielessä emme saastuta enään maailmaa,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      88
      1940
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      18
      1196
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1192
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      81
      1014
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      904
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      154
      889
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      53
      814
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      56
      799
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      60
      759
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      704
    Aihe