Voiko metso painaa yli 5 kiloa?Mikä on metson ennätys paino?
Memememetso
44
4663
Vastaukset
- pöpi
metson ennätys paino oli muistaakseni n. 8,5kg
(en oo varma!?)- erämies
jopas on köllikkä. siinä mehtä lakkootuu kun tuommonen lähtöö siivittämmään. yli 5 kilosen uskon sitte kun nään sen tarkalla vaakalla. sitä ennen en.
- PRKL!!!
erämies kirjoitti:
jopas on köllikkä. siinä mehtä lakkootuu kun tuommonen lähtöö siivittämmään. yli 5 kilosen uskon sitte kun nään sen tarkalla vaakalla. sitä ennen en.
Melko uskomattomalta tuo 8,5kg:n metso kyllä tuntuu, vaan eihän sitä tiedä.
- Anonyymi
No ei todellakaan ole ainakaan kotimaisen rotumme joka käsittää kolme alalajia pienillä värivivahteilla. Siperianmetsosta en tiedä, kun venäjän eläimistä ei saa oikein edes tietoa mistään. Ainakin kuvissa vaikuttaa pienemmältä.
Itse olen useita metsoja elämäni aikana saanut. Keskimäärin painavat noin 3.8-4.2kg omien punnitusten mukaan. Parikin metsoa on yltänyt 4.5 kiloon, mutta sitä suurempia en ole saanut ja epäilen ettei juuri ole mahdollistakaan saada.
Metso myytit ja paino tuntuu aina olevan ikuinen puheenaihe.
Miksi kukaan ei koskaan ihmettele voiko pyy kasvaa kolme kiloiseksi ja onko kukaan sellaista saanut?
Biologinen raja, kun on joka eliölajilla aina. - AnonyymiUUSI
Älä höpötä
- PRKL!!!
http://media.keskisuomalainen.fi/luontokuvat/talvilinnut/koppelo1.html
Katsoppa tuolta :)- eränkäviä
Kolme erilaista mettoa. Eteläinen, itäinen ja pohjoinen. Pohjoinen on pienin niistä ja se ei tule yli viiskiloiseksi. Ja kyllähän se on niin, että helsingissä on tulivuori, ennenko eteläinenkhään metto on 8,5 kiloinen. Eipä taija edes kuuskilosta olla suomen mettissä.
- Anonyymi
En tiedä miten se vois painaa noin paljon?
- Anonyymi
Edesmenneen K.E.Kivirikon mukaan ,joka oli ennen sotia Suomen johtava lintututkia itäinen rotu ,joka esiintyy itä-ja keski-suomessa olisi pienin. Lapissa esiintyvä taas painavin. Itse olen ampunut kaksi 4,7 kiloista Etelä-Savon ja Keski-Suomen rajoilta. Muut olleet pienempiä ,3,7 kilosta 4,4 kiloon. Appiukkoni setä ,joka ampui eläissään yli 200 vanhaa kukkometsoa ei myöskään koskaan saanut samoilta alueilta yli 4,7 kiloista. Olen nähnyt punnituksen Savukoskelta ammutusta kukosta joka painoi 5,6 kiloa. Yli kuuden kilon metsot mielestäni tarua ,tai punnittu jollain vanhalla kalapuntarilla josta jousi löystynyt kilon verran. Tai aika kultaa muistot ja saajana ollut ukko ,joka laittanut vähän "savolaislisää".
- Anonyymi
Olen metsoa tutkinut aikoinani riista alaa opiskellessani.
Suurin metso on eteläinen laji tetrao urogallus major.
Keski-suomessa esiintyvä tetrao urogallus karelicus ns normaali kokoinen ja pohjois-suomessa esiintyvä tetrao urogallus urogallus rotu pienin.
Näissä on myös selkeitä väri eroja. Itse metsästän pääasiassa keski-suomessa joten tämä karjalan rodun metso on mahaltaan lähes kauttaaltaan valkoinen.
Lapissa elävä pienin nimirodun edustaja taas vatsaltaan lähes kokonaan musta.
Myös ruokailutottumukset ovat paikoin erilaisia. Keski-suomen rotu syö mielellään haavan lehtiä ja syksyisin niitä tapaa isoista haavoista usein, kun taas pohjoisen rotu ei juuri haavoissa ruokaile.
Käyn joka vuosi lapissa kanalintu jahdissa ja lapin raavaatkin linnut jäävät yleensä 3.8-4.2 kg tienoille. Kun taas keski-suomesta olen kahdesti ampunut 4.5kg metsot. Muuten raavaan linnun keskipaino nousee hieman noin 3.9-4.4 kg tienoille.
Alempana taas palstaa trollaava joka asian liioittelija satuilee omiaan, mutta tuon trollin voi jättää unholaan.😅 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keski-suomessa esiintyvä tetrao urogallus karelicus ns normaali kokoinen ja pohjois-suomessa esiintyvä tetrao urogallus urogallus rotu pienin.
Näissä on myös selkeitä väri eroja. Itse metsästän pääasiassa keski-suomessa joten tämä karjalan rodun metso on mahaltaan lähes kauttaaltaan valkoinen.
Myös ruokailutottumukset ovat paikoin erilaisia. Keski-suomen rotu syö mielellään haavan lehtiä ja syksyisin niitä tapaa isoista haavoista usein, kun taas pohjoisen rotu ei juuri haavoissa ruokaile.
Käyn joka vuosi lapissa kanalintu jahdissa ja lapin raavaatkin linnut jäävät yleensä 3.8-4.2 kg tienoille. Kun taas keski-suomesta olen kahdesti ampunut 4.5kg metsot. Muuten raavaan linnun keskipaino nousee hieman noin 3.9-4.4 kg tienoille.
Alempana taas palstaa trollaava joka asian liioittelija satuilee omiaan, mutta tuon trollin voi jättää unholaan.😅Palatahäirikkö näkyy tekevän kaikki iudet palstat riitelyjen temmellyskentäksi, jotta omat aloitukset pysyvät kärjessä. Nyt hän on jo lintututkija, psykologin lisäksi. Taitaa olla suljetulta vasta päässyt? Trollien kunkku sanoisinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alempana taas palstaa trollaava joka asian liioittelija satuilee omiaan, mutta tuon trollin voi jättää unholaan.😅Minäpä asun lapissa! Olet selvästi niitä tienpäälle ampujia.
- Anonyymi
Tuosta "tutkijatrollista"alempana ei kannata välittää, sillä hän vainoaa erimieltä olevia, eikä kykene koskaan asia keskusteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alempana taas palstaa trollaava joka asian liioittelija satuilee omiaan, mutta tuon trollin voi jättää unholaan.😅Minä näin kerran metsäsdä tutkapelle, joka oli eksynyt autostaan mentyään kuselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palatahäirikkö näkyy tekevän kaikki iudet palstat riitelyjen temmellyskentäksi, jotta omat aloitukset pysyvät kärjessä. Nyt hän on jo lintututkija, psykologin lisäksi. Taitaa olla suljetulta vasta päässyt? Trollien kunkku sanoisinkin.
Tässä jälleen nähdään mihin "keskusteluun" tutkatrolli kykenee eli ei mihinkään. xD
Heti, kun koet oman olemisesi uhatuksi alkaa trollille tyypillinen hyökkäys, riidan haastaminen, tarkoituksellinen keskustelujen häirintä jne mikä aiemmin liittämässäni nettitrolli tutkimuksessa tuotiin hyvin ilmi.
Toimit siis juuri nettitrollin tavalla eli kaikki metsästäjien väliset keskustelut tulet tarkoituksella häiriköimään ja pyrit näin ajamaan metsästys vastaista agendaasi.
Ja kuten nähdään sinulle tyypillinen itsesi kanssa keskustelu roihahtaa heti liekkeihin. xD
Se, että olet minusta koulutuksineni katkera kertoo hyvin paljon narsismin myrkyttäneestä luonteestasi eli, kun et saa itseäsi framille alkaa muiden kommentoijien alasajo pyrkimys.
Mutta kuten sanottu, kun itsesi ylennät se tietää sitä, että sinut alennetaan. xD
Tässäkin ketjussa sinun metsästys aiheeseen osallistuminen on tasan nolla eli kun ottaa sinun kommenteistasi pskan jauhannan pois jäljelle ei jää mitään. xD - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä jälleen nähdään mihin "keskusteluun" tutkatrolli kykenee eli ei mihinkään. xD
Heti, kun koet oman olemisesi uhatuksi alkaa trollille tyypillinen hyökkäys, riidan haastaminen, tarkoituksellinen keskustelujen häirintä jne mikä aiemmin liittämässäni nettitrolli tutkimuksessa tuotiin hyvin ilmi.
Toimit siis juuri nettitrollin tavalla eli kaikki metsästäjien väliset keskustelut tulet tarkoituksella häiriköimään ja pyrit näin ajamaan metsästys vastaista agendaasi.
Ja kuten nähdään sinulle tyypillinen itsesi kanssa keskustelu roihahtaa heti liekkeihin. xD
Se, että olet minusta koulutuksineni katkera kertoo hyvin paljon narsismin myrkyttäneestä luonteestasi eli, kun et saa itseäsi framille alkaa muiden kommentoijien alasajo pyrkimys.
Mutta kuten sanottu, kun itsesi ylennät se tietää sitä, että sinut alennetaan. xD
Tässäkin ketjussa sinun metsästys aiheeseen osallistuminen on tasan nolla eli kun ottaa sinun kommenteistasi pskan jauhannan pois jäljelle ei jää mitään. xDTutkijakin vielä....Psykologin lisäksi ja kasa tutkimuksia...Buahaahaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkijakin vielä....Psykologin lisäksi ja kasa tutkimuksia...Buahaahaa
Eihän sen pitäisi sinun metsästystä vastustavan trollin elämään vaikuttaa millään muotoa millaisia koulutuksia ja ammatteja täällä metsästäjillä on. xD
Ainoa vaan, että koet jollain muotoa uhkaa siitä, että oma yksinkertainen elämäsi olisi uhattuna kun toiset menestyy paremmin. xD
Kuten sanottua sinun anti TÄHÄNKIN metsästys aiheeseen on tasan nolla.
Nettitrolli siis tekee sille tarkoitettua tehtäväänsä eli pyrit häiriköimään kaikkia metsästyskeskusteluja metsästys vastaisen ideologiasi takia. xD
- Anonyymi
Ammuin 1977 metson joka painoi 6 kiloa ja 100 grammaa. Puntarista en muista, joten ei virallista. Mutta valokuvia löytyy pyrstöstä, jonka naulasin pirtin oven yläpuolelle ja se tyhjä väli oli 50 cm, eli pyrstösulkien pituus. Tämä etelälapista.
- Anonyymi
Joku kertoi minulle kerran saaneen ansalla joskus 40 luvulla 9 kilon metson ja kun epäilin asiaa, niin hän sanoi sen punnitsijaksi erään virkamiehen , joka oli sukulaiseni vahvistaakseen tarinaa. En uskonut siltikään ja varsinkin, kun sukulaiseni oli kuollut jo paljon aiemmin ko saalista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku kertoi minulle kerran saaneen ansalla joskus 40 luvulla 9 kilon metson ja kun epäilin asiaa, niin hän sanoi sen punnitsijaksi erään virkamiehen , joka oli sukulaiseni vahvistaakseen tarinaa. En uskonut siltikään ja varsinkin, kun sukulaiseni oli kuollut jo paljon aiemmin ko saalista.
Itsensä kanssa turinointi se näkyy jälleen olevan sinulle päivän kohokohta. xD
Etkö saa ketään muuta mukaan metsästys vastaiseen trollaamiseesi? xD - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsensä kanssa turinointi se näkyy jälleen olevan sinulle päivän kohokohta. xD
Etkö saa ketään muuta mukaan metsästys vastaiseen trollaamiseesi? xDVäittää tutkapelle, joka aloitti tämänkin palstan riitelyllä ja haukkumisella. Kurja ja epävakaa raukka olet, jonka päätehtävä on haastaa riitaa, kuten on huomattu. Summa summarum, ole huoleti, kyllä moni ymmärtää epävakaan ja katkeran käytöksesi, sillä eihän kaikilla elämä onnistu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väittää tutkapelle, joka aloitti tämänkin palstan riitelyllä ja haukkumisella. Kurja ja epävakaa raukka olet, jonka päätehtävä on haastaa riitaa, kuten on huomattu. Summa summarum, ole huoleti, kyllä moni ymmärtää epävakaan ja katkeran käytöksesi, sillä eihän kaikilla elämä onnistu.
Sinnikkyydestä mitali tammenlehvin teille molemmille, jaksatte uurastaa kuin Duracell-puput, vuoden- ja kellonajoista välittämättä, on pouta tai sade, pakkasta tai hellettä, te vain jaksatte, jatkakaa valitsemallanne tiellä, lopussa järki ja kiitos seisoo tai kaatuu jos niikseen tulee.
Onnea ja menestystä ja vielä kerran Onnea ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinnikkyydestä mitali tammenlehvin teille molemmille, jaksatte uurastaa kuin Duracell-puput, vuoden- ja kellonajoista välittämättä, on pouta tai sade, pakkasta tai hellettä, te vain jaksatte, jatkakaa valitsemallanne tiellä, lopussa järki ja kiitos seisoo tai kaatuu jos niikseen tulee.
Onnea ja menestystä ja vielä kerran Onnea !Kiitos kunniasta! Minä olen se joka vastustaa ajavien koirien käyttöä hirvenmetsästyksessä. Hirvenpyynti on muuttunut satelliittipaikantimien vuoksi semmoiseksi, että koirat löysätään suoraan autosta hirviä etsimään. Kun koira löytää hirven, niin se alkaa haukkumaan hirveä. Ennen koira kävi isännän luona aina välillä, mutta ei enää. Kun hirvet lähtevät pakoon, niin koirat seuraavat niitä ja isäntä seuraa paikantimen avulla hirveä ja ajaa autolla seuraavaan tienylityspaikkaan ns. "passiin"ja ampuu hirven. Kun koira on tottunut siihen, että isäntä on aina vastassa, niin se ei jätä paennutta hirveä, eli karkko, tai kaionnutta hirveä, vaan seuraa sitä niin kauan kuin jaksaa. Ennen koirat jättivät parin kilometrin seuraamisen jälkeen hirven ja palasivat isännän luo. Seisontahaukkuun ammutaan yhä vähemmän hirviä, sillä nykyään koirat ajattavat hirviä, sillä ne ovat jalostuneet ajaviksi, minkä metsästyslaki on kieltänyt jo ennen tutkan keksimistä. Jo muinoin tajuttiin hirvien kärsivän ajavista koirista, sillä syksyllä jo tiineet emät menettävät valtavasti energiaa joutuessaan jatkuvaan pakenemisiin runsaan koiramäärän vuoksi. Myös vasojen pienuus tukee tätä havaintoa. Kiimarauhoituksillakaan ei ole mitään merkitystä, sillä koiria on metsät sakeanaan karhu ym muilla syillä. Liikenne metsä ja viljelysteillä on kasvanut nykyään, kun koiria viedään ja tuodaan, sekä kiirehditään passiin. Vesilätäköt ja kuopat suurenee hirvimiesten eli koiramiesten kaasutellessako asian perässä. Kuolleita hirviä ja kesken tulleita vasan sikiöitä on löytynyt metsistä. Moni porukka on jättänyt lihat syömättä, kun hirvi on ajettu ns. hapoille ja liha on väkevää ja ihmisravinnoksi kelpaamatonta ns. Stressilihaa eli tervalihaa. Tässäpä syitä, miksi ennen oli ajavat hirvikoirat kielletty, joka on nykyään yleisin pyyntitapa. Tähän pitää puuttua jo eläinsuojelun näkökulmasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kunniasta! Minä olen se joka vastustaa ajavien koirien käyttöä hirvenmetsästyksessä. Hirvenpyynti on muuttunut satelliittipaikantimien vuoksi semmoiseksi, että koirat löysätään suoraan autosta hirviä etsimään. Kun koira löytää hirven, niin se alkaa haukkumaan hirveä. Ennen koira kävi isännän luona aina välillä, mutta ei enää. Kun hirvet lähtevät pakoon, niin koirat seuraavat niitä ja isäntä seuraa paikantimen avulla hirveä ja ajaa autolla seuraavaan tienylityspaikkaan ns. "passiin"ja ampuu hirven. Kun koira on tottunut siihen, että isäntä on aina vastassa, niin se ei jätä paennutta hirveä, eli karkko, tai kaionnutta hirveä, vaan seuraa sitä niin kauan kuin jaksaa. Ennen koirat jättivät parin kilometrin seuraamisen jälkeen hirven ja palasivat isännän luo. Seisontahaukkuun ammutaan yhä vähemmän hirviä, sillä nykyään koirat ajattavat hirviä, sillä ne ovat jalostuneet ajaviksi, minkä metsästyslaki on kieltänyt jo ennen tutkan keksimistä. Jo muinoin tajuttiin hirvien kärsivän ajavista koirista, sillä syksyllä jo tiineet emät menettävät valtavasti energiaa joutuessaan jatkuvaan pakenemisiin runsaan koiramäärän vuoksi. Myös vasojen pienuus tukee tätä havaintoa. Kiimarauhoituksillakaan ei ole mitään merkitystä, sillä koiria on metsät sakeanaan karhu ym muilla syillä. Liikenne metsä ja viljelysteillä on kasvanut nykyään, kun koiria viedään ja tuodaan, sekä kiirehditään passiin. Vesilätäköt ja kuopat suurenee hirvimiesten eli koiramiesten kaasutellessako asian perässä. Kuolleita hirviä ja kesken tulleita vasan sikiöitä on löytynyt metsistä. Moni porukka on jättänyt lihat syömättä, kun hirvi on ajettu ns. hapoille ja liha on väkevää ja ihmisravinnoksi kelpaamatonta ns. Stressilihaa eli tervalihaa. Tässäpä syitä, miksi ennen oli ajavat hirvikoirat kielletty, joka on nykyään yleisin pyyntitapa. Tähän pitää puuttua jo eläinsuojelun näkökulmasta.
Kunnioitettavaa, jatka samaan malliin, arvostus ei tule tyhjästä, uhrausta oman ajan käytöstä ei tule väheksyä, seisoo se järki (tai joku muu asia) ja kiitos aina lopussa kuitenkin !
Mutta kuitenkin, sinä olet kuin tuulessa helisevä vaski, ilman vastapariasi menestyksesi on vajavainen, siksikään sinun ei tule hellittämän hetkeksikään, vaikka kilvoittelijasi välillä suistuisi alhoon, eikä aina vastaisi välittömästi ja oikealla hetkellä huutoosi, pitkämielinen sellainen sinun tulee olla, kunniaasi ei voi pois ottaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väittää tutkapelle, joka aloitti tämänkin palstan riitelyllä ja haukkumisella. Kurja ja epävakaa raukka olet, jonka päätehtävä on haastaa riitaa, kuten on huomattu. Summa summarum, ole huoleti, kyllä moni ymmärtää epävakaan ja katkeran käytöksesi, sillä eihän kaikilla elämä onnistu.
Katsotaanpa kumpiko se JÄLLEEN aloitti täällä riitelyn.
Vastasin ylempänä 27.3 kello 14.00 toisen henkilön metso keskusteluun omalla kokemuksellani ja huom tämän ketjun aihe siis on metso.
Sinä tuttuun tapaan hyökkäät trollaamalla jälleen kerran kello 16.43, 16.44, 16.47 ja 16. 49 tavalliseen tapaasi aiheeseen mitään kommentoimatta, mutta metsästäjien keskustelua tarkoituksella häiriten ja sama meno jatkuu tässäkin ketjussa trollin tapaan eli aiheen kääntäminen pois varsinaisesta asiasta, huomion kiinnittäminen itseesi, kanssa keskustelijoiden alistaminen, häiriköinti, riitelyn aiheuttaminen jne jne eli juuri tutkimuksille tyypillinen nettitrollin toiminta.
Kyllä kovaa työtä tuo sinun metsästys vastaisuutesi vaatii. xD - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kunniasta! Minä olen se joka vastustaa ajavien koirien käyttöä hirvenmetsästyksessä. Hirvenpyynti on muuttunut satelliittipaikantimien vuoksi semmoiseksi, että koirat löysätään suoraan autosta hirviä etsimään. Kun koira löytää hirven, niin se alkaa haukkumaan hirveä. Ennen koira kävi isännän luona aina välillä, mutta ei enää. Kun hirvet lähtevät pakoon, niin koirat seuraavat niitä ja isäntä seuraa paikantimen avulla hirveä ja ajaa autolla seuraavaan tienylityspaikkaan ns. "passiin"ja ampuu hirven. Kun koira on tottunut siihen, että isäntä on aina vastassa, niin se ei jätä paennutta hirveä, eli karkko, tai kaionnutta hirveä, vaan seuraa sitä niin kauan kuin jaksaa. Ennen koirat jättivät parin kilometrin seuraamisen jälkeen hirven ja palasivat isännän luo. Seisontahaukkuun ammutaan yhä vähemmän hirviä, sillä nykyään koirat ajattavat hirviä, sillä ne ovat jalostuneet ajaviksi, minkä metsästyslaki on kieltänyt jo ennen tutkan keksimistä. Jo muinoin tajuttiin hirvien kärsivän ajavista koirista, sillä syksyllä jo tiineet emät menettävät valtavasti energiaa joutuessaan jatkuvaan pakenemisiin runsaan koiramäärän vuoksi. Myös vasojen pienuus tukee tätä havaintoa. Kiimarauhoituksillakaan ei ole mitään merkitystä, sillä koiria on metsät sakeanaan karhu ym muilla syillä. Liikenne metsä ja viljelysteillä on kasvanut nykyään, kun koiria viedään ja tuodaan, sekä kiirehditään passiin. Vesilätäköt ja kuopat suurenee hirvimiesten eli koiramiesten kaasutellessako asian perässä. Kuolleita hirviä ja kesken tulleita vasan sikiöitä on löytynyt metsistä. Moni porukka on jättänyt lihat syömättä, kun hirvi on ajettu ns. hapoille ja liha on väkevää ja ihmisravinnoksi kelpaamatonta ns. Stressilihaa eli tervalihaa. Tässäpä syitä, miksi ennen oli ajavat hirvikoirat kielletty, joka on nykyään yleisin pyyntitapa. Tähän pitää puuttua jo eläinsuojelun näkökulmasta.
Ja trollin tyhjäntoimittaminen se sen kuin jatkuu. Tuota samaa metsästys vastaista propagandaa ja metsästäjien maalittamista ketjussa kuin ketjussa ja tämäkään tuttu propagandasi ei liity tähän teemaan millään, vaan se sama metsästyskeskustelujen trollaus ja häiriköinti jatkuu aiheesta riippumatta koska metsästyksen vastustajat palstalle et saa lukijoita. xD
Lisäänpä tähän jälleen tutkimuksissa todetun nettitrollin määritelmän:
"Tutkimuksen mukaan nettitrollin takaa paljastuu lähes ihmishirviö.
Trollilla tarkoitetaan viestiä tai henkilöä, joka haluaa ärsyttää ihmisiä ja aiheuttaa ristiriitoja. Trolli siis provosoi. Trollaus on trollien kirjoittamista esimerkiksi erilaisiin uutisryhmiin tai keskustelupalstoille. Trolli kääntää asiat päälaelleen, joskus hauskastikin. Trolli liioittelee, valehteleekin ja saa usein paljon palautetta.
Kanadalaistutkijat halusivat selvittää, millainen ihminen trollaa.
Tutkimuksessa oli yhteensä yli 1200 henkilöä. Tutkittavilta kyseltiin kysymyksiä heidän käyttäytymisestään verkkokäyttäjinä.
Henkilöt, joiden suosikkitoiminto internetissä oli juuri trollaus, osoittautuivat tietyllä tapaa hyvin samankaltaisiksi ja muista selvästi poikkeaviksi.
Iloa loukkauksista
Trollaaja siis näyttää todellakin saavan siitä iloa ja nautintoa, että hän saa loukata ja pahoittaa toisen ihmisen mielen. Internet tarjoaa tälle toiminnalle loppumattoman avaran toimintakentän.
Asiantuntijoiden mukaan trolleihin törmäävän kannattaa pitää oman mielenterveyden vuoksi mielessään, että trolleihin ei kannata uhrata aikaa. Ne eivät ole sen arvoisia, koska ne haluavat vain kiusata." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasin ylempänä 27.3 kello 14.00 toisen henkilön metso keskusteluun omalla kokemuksellani ja huom tämän ketjun aihe siis on metso.
Sinä tuttuun tapaan hyökkäät trollaamalla jälleen kerran kello 16.43, 16.44, 16.47 ja 16. 49 tavalliseen tapaasi aiheeseen mitään kommentoimatta, mutta metsästäjien keskustelua tarkoituksella häiriten ja sama meno jatkuu tässäkin ketjussa trollin tapaan eli aiheen kääntäminen pois varsinaisesta asiasta, huomion kiinnittäminen itseesi, kanssa keskustelijoiden alistaminen, häiriköinti, riitelyn aiheuttaminen jne jne eli juuri tutkimuksille tyypillinen nettitrollin toiminta.
Kyllä kovaa työtä tuo sinun metsästys vastaisuutesi vaatii. xDENSIMMÄINEN kommenttini oli 27.3 klo. 13.05, jossa kerroin ihan tavallisen metsästysmuistoni metsosta 1977. Olit taitavasti jälkeenpäin kommentoinut johonkin muuhun minun jälkeeni, mutta taitavasti sait juttusi lopussa haukuttua minut tekstissäsi " alempana olevana trollina"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ENSIMMÄINEN kommenttini oli 27.3 klo. 13.05, jossa kerroin ihan tavallisen metsästysmuistoni metsosta 1977. Olit taitavasti jälkeenpäin kommentoinut johonkin muuhun minun jälkeeni, mutta taitavasti sait juttusi lopussa haukuttua minut tekstissäsi " alempana olevana trollina"
Niin näkyi vastaavan syyttäjä 27.3 klo 14.00 ylempänä johonkin juttuun, josta sai 6,1kiloisen jutun kertoja lopussa haukut trolliksi, vaikka oli kirjoittanut 13.05 juttunsa ihan asiallisesti. Eli riidankylvämisen aloittaja on todistetusti tämä "lintututkija ja psykologi"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kovaa työtä tuo sinun metsästys vastaisuutesi vaatii. xDJuuri todistit itseäsi vastaan, jonka jokainen näkee. sinun trollisi oli kirjoittanut sinua ennen klo. 13.05
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri todistit itseäsi vastaan, jonka jokainen näkee. sinun trollisi oli kirjoittanut sinua ennen klo. 13.05
Siis olit kirjoittanut minua ennemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ENSIMMÄINEN kommenttini oli 27.3 klo. 13.05, jossa kerroin ihan tavallisen metsästysmuistoni metsosta 1977. Olit taitavasti jälkeenpäin kommentoinut johonkin muuhun minun jälkeeni, mutta taitavasti sait juttusi lopussa haukuttua minut tekstissäsi " alempana olevana trollina"
Sinun "metsästysmuistosi" xD
Me palstaa lukeneet tiedämme, että sinullahan kaikki on isompaa, parempaa ja kaikkea muuta, vaikka todellisuudessa sinä et metsästystä edes ole koskaan harrastanut tai no jos metsästäjien mustamaalaamista voidaan sellaisena pitää, niin toki siinäkin on eräänlaista metsästysharrastusta. xD
Vähänkään luonnosta tietävät sivistyneet metsästäjät ymmärtävät sen, että metso ei ylitä käytännössä viiden kilon rajaa koskaan muutamaa harvaa lukuunottamatta.
Sen sanelee biologiakin sillä eihän pyistäkään kerrota koskaan myyttisiä tarinoita kolmen kilon rotikoista. Edelleenkin siis biologinen raja tulee vastaan joskin mutaatioiden kautta eläimillä on ollut tapana kehittyä. Korpimetso saattaa joskus olla sellainen mutaatio joka kehittää muuttuvaan ilmastoon uuden sopeutuvaisemman lintulajin.
Itse ammuin korpimetson vuonna 2013 näin kun kerran tuli puheeksi.
Mutta sinun "kuuden kilon" metsosi on sinulle tyypillistä puuta heinää ja tuttua tapaasi toimia. Jos joku sanoo ampuneensa vaikka 20 kilon supikoiran, niin ei menisi kuin muutama tunti kun sinä olet jo vuonna 1965 ampunut 30 kilon supikoiran. xD
Että kuten sanottua sinulla ei ole mitään käsitystä näistä aiheista ollut eikä tule ja sinun pääasiasi on tutkatrollaamisesi ja metsästäjien mustamaalaaminen ja niin kauan kun minä olen tällä palstalla, niin jokaisen öyhötrollisi paljastan. xD - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri todistit itseäsi vastaan, jonka jokainen näkee. sinun trollisi oli kirjoittanut sinua ennen klo. 13.05
Turhaan sinä yrität trollaamistasi kääntää päälaelleen, kun jokainen näkee että tulit jälleen kerran häiriköimään metsästys keskusteluja trolleinesi herra metsästyksen vastustaja. xD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan sinä yrität trollaamistasi kääntää päälaelleen, kun jokainen näkee että tulit jälleen kerran häiriköimään metsästys keskusteluja trolleinesi herra metsästyksen vastustaja. xD
Sinä narsisti se kyllä tulit ensimmäisenä paskaa jauhamaan, mutta kuten tiedämme sinun kärsivän mielenterveydellisistä psykooseista ja olevan muitten yläpuolella, niin annamme anteeksi. Me metsästäjät kyllä tiedämme uhosi ja katkeruutesi näinä aikoina, jolloin voi menettää aseensa ja lupansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisitpa itse yrittää kääntää päälaelleen, kun olit ensimmäinen haukkuja minun muistoilleni jne. Edes toisen kertoma 8,5 kilon metso ei trollissa sytyttänyt, mutta 6,1 kiloa oli liikaa, vaikka olin punnituksistani epävarma.🤣🤣..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä narsisti se kyllä tulit ensimmäisenä paskaa jauhamaan, mutta kuten tiedämme sinun kärsivän mielenterveydellisistä psykooseista ja olevan muitten yläpuolella, niin annamme anteeksi. Me metsästäjät kyllä tiedämme uhosi ja katkeruutesi näinä aikoina, jolloin voi menettää aseensa ja lupansa.
Et edelleenkään löydä täältä ensimmäistäkään "paskanjauhantaani"😂
Trollaamistasi ja keskustelujen häiriköintiäsi et pääse pakoon, koska se on suoraan täältä todistettavissa herra metsästyksen vastustaja.😅 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisitpa itse yrittää kääntää päälaelleen, kun olit ensimmäinen haukkuja minun muistoilleni jne. Edes toisen kertoma 8,5 kilon metso ei trollissa sytyttänyt, mutta 6,1 kiloa oli liikaa, vaikka olin punnituksistani epävarma.🤣🤣..
Epävarma voi olla vaikka kymmenen kilon hauen punnitsemisessa, mutta ei se totuutta suuremmaksi muuta, vaikka se painaisi lopulta neljä kiloa enkä sellaista edes kehtaisi kirjoittaa, mutta sinä trollaat herra metsästyksen vastustaja 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epävarma voi olla vaikka kymmenen kilon hauen punnitsemisessa, mutta ei se totuutta suuremmaksi muuta, vaikka se painaisi lopulta neljä kiloa enkä sellaista edes kehtaisi kirjoittaa, mutta sinä trollaat herra metsästyksen vastustaja 😂
Ei kyllä ollut trollaus mielessä siinä 6,1 kilon metossa. Sinä se siitä ensimmäisenä alot moittimaan. Se oli vuosi 1977, mutta iso se oli ihan tosissaan ja isävainaakin sitä ihmetteli, tosin ei ollut vainaa vielä silloin. Nuorin velipoikakin paino 5,1 kiloa syntyessään, ja minusta net oli suurinpiirtein saman painosia. No samapa tuo, mutta se kaverin 9 kilon metto on jo kyllä liikaa. Sehän vaatis jo vähintään varsitien, jotta ilimaan pääsis. Ansalangalla oli saanut. On tullut ammuttua monia mettoja, mutta kyllä ne taitaa olla 2-3 kilon painosia vähän jokkaisella net painot. Mutta onhan sitä siinäki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä ollut trollaus mielessä siinä 6,1 kilon metossa. Sinä se siitä ensimmäisenä alot moittimaan. Se oli vuosi 1977, mutta iso se oli ihan tosissaan ja isävainaakin sitä ihmetteli, tosin ei ollut vainaa vielä silloin. Nuorin velipoikakin paino 5,1 kiloa syntyessään, ja minusta net oli suurinpiirtein saman painosia. No samapa tuo, mutta se kaverin 9 kilon metto on jo kyllä liikaa. Sehän vaatis jo vähintään varsitien, jotta ilimaan pääsis. Ansalangalla oli saanut. On tullut ammuttua monia mettoja, mutta kyllä ne taitaa olla 2-3 kilon painosia vähän jokkaisella net painot. Mutta onhan sitä siinäki.
Edelleenkään biologisesti kuuden kilon metso ei olisi edes mahdollista. Kuten olen aina ihmetellyt näitä mystisiä metsojen muka painoja joka elää sitkeänä myyttinä vuosikaudet metsästäjien keskuudessa ja aina on taatusti joku joka on ampunut mielestään suomen suurimman metson tosin kukaan ei ole ollut todistamassa, siitä ei ole edes kuvaa ja puntarinakin on toiminut vaarivainaan ensimmäisen maailmansodan aikainen täysin luotettava punttivaaka jolla aikoinaan myytiin kilo sokeriakin kahden kilon hinnalla jne.
Edelleen, jos käydään teoria tasolla asiaa läpi, niin miksi koskaan ei puhuta myyttisista neljän kilon teeristä? Suhteessa teeriä ammutaan enemmän ja saalistakin on siten enemmän ja kohdalle tulee varmasti epäkehittyneitäkin yksilöitä, niin silti koskaan ei kuule puhuttavan superteeristä.
Nämä lajit ovat kuitenkin niin läheistä sukua toisilleen, että pystyvät risteytymäänkin. Suhteessa siis pitäisi olla yhtälailla puhetta, että "minäpä olen ampunut neljän kilon teeren", kun verrataan että urosteeren paino menee juuri ja tuossa kahteen kiloon, mutta ei tämmöistä keskustelua edes käydä. Sekin jo kertoo kuinka nämä ennätys metsot ovat poikkeuksetta aina myytti ja punnitustilanteessakin on muka aina jotain epäselvyyksiä, mutta "taatusti oli suomen isoin"
Yhtälailla, kun nykyään erinomaiset kuvauslaitteet puhelimineen on jokaisen taskussa, niin aina "varma ufohavaintokin" on kuvattu niin epäselvänä pikselimössönä hosuten ja heiluen, että oikein kummastuttaa miten se markkinoiden paras älypuhelin muuttuukin tuossa tilanteessa vanhanliiton veivattavan videokameran tasolle.
Palaten edelleen metsoon, jos oletetaan että metsopoikueessa on mutaatio joka voisi kehittyä normaalia suuremmaksi, niin untuvikon elämä olisi jo heti alkuunsa vaikeampaa verraten muihin poikasiin. Suuriosa poikuetappioista tulee jo muna vaiheessa petojen syödessä pesät tyhjiksi. Kun poikue kuoriutuu on linnuilla elämänsä vaarallisin aika. Noin seitsemän vuorokauden päästä poikanen lentää ensimmäiset lennot, mutta mutaation kärsinyt metson poikanen ei taatusti, vaan väittäisin että muutamaa päivää myöhemmin. Emo johdattelee ja suojelee suurintaosaa poikasista muunmuassa lämmittelemällä siipiensä alla. Jos yksi jo alussa jää joukosta se on silmätikku pedoille eikä se tule pysymään emon ja muiden poikasten mukana.
Jos edelleen teoria tasolla kuuden kilon mutaatio metso kuviteltaisiin aikuiskokoon se todennäköisesti olisi kirjaimellisesti maalintu, koska lentäminen olisi vaikeaa tai jopa mahdotonta. Mikäli kroppa olisikin kehittynyt ottamaan suuremman määrän ruokaa vastaan, niin jostain tarvitsisi tinkiä joka olisi luultavammin lentokyky. Tuo lintu olisi kuin kana ja jaksaisi korkeintaan nousta puoleenväliin kuusen oksille ja siitä seuraavana aamuna taas maahan syömään. Suhteessa supermetso olisi siis yhä alttiimpi niin maa kuin ilmapedoillekin.
Summa summaarum mikäli näitä kuuden kilon metsoja olisi ne eläisi korkeintaan ihmisen kasvattamana aitauksessa eivät luonnossa ja toisekseen silloin me puhuisimme yhtä mystisinä ennätyslintuina myös neljän kilon teeristä. Kuuleeko sellaisia myyttejä metsästäjien keskuudessa? Niinpä. Ei sellaisia ole eikä kuule. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkään biologisesti kuuden kilon metso ei olisi edes mahdollista. Kuten olen aina ihmetellyt näitä mystisiä metsojen muka painoja joka elää sitkeänä myyttinä vuosikaudet metsästäjien keskuudessa ja aina on taatusti joku joka on ampunut mielestään suomen suurimman metson tosin kukaan ei ole ollut todistamassa, siitä ei ole edes kuvaa ja puntarinakin on toiminut vaarivainaan ensimmäisen maailmansodan aikainen täysin luotettava punttivaaka jolla aikoinaan myytiin kilo sokeriakin kahden kilon hinnalla jne.
Edelleen, jos käydään teoria tasolla asiaa läpi, niin miksi koskaan ei puhuta myyttisista neljän kilon teeristä? Suhteessa teeriä ammutaan enemmän ja saalistakin on siten enemmän ja kohdalle tulee varmasti epäkehittyneitäkin yksilöitä, niin silti koskaan ei kuule puhuttavan superteeristä.
Nämä lajit ovat kuitenkin niin läheistä sukua toisilleen, että pystyvät risteytymäänkin. Suhteessa siis pitäisi olla yhtälailla puhetta, että "minäpä olen ampunut neljän kilon teeren", kun verrataan että urosteeren paino menee juuri ja tuossa kahteen kiloon, mutta ei tämmöistä keskustelua edes käydä. Sekin jo kertoo kuinka nämä ennätys metsot ovat poikkeuksetta aina myytti ja punnitustilanteessakin on muka aina jotain epäselvyyksiä, mutta "taatusti oli suomen isoin"
Yhtälailla, kun nykyään erinomaiset kuvauslaitteet puhelimineen on jokaisen taskussa, niin aina "varma ufohavaintokin" on kuvattu niin epäselvänä pikselimössönä hosuten ja heiluen, että oikein kummastuttaa miten se markkinoiden paras älypuhelin muuttuukin tuossa tilanteessa vanhanliiton veivattavan videokameran tasolle.
Palaten edelleen metsoon, jos oletetaan että metsopoikueessa on mutaatio joka voisi kehittyä normaalia suuremmaksi, niin untuvikon elämä olisi jo heti alkuunsa vaikeampaa verraten muihin poikasiin. Suuriosa poikuetappioista tulee jo muna vaiheessa petojen syödessä pesät tyhjiksi. Kun poikue kuoriutuu on linnuilla elämänsä vaarallisin aika. Noin seitsemän vuorokauden päästä poikanen lentää ensimmäiset lennot, mutta mutaation kärsinyt metson poikanen ei taatusti, vaan väittäisin että muutamaa päivää myöhemmin. Emo johdattelee ja suojelee suurintaosaa poikasista muunmuassa lämmittelemällä siipiensä alla. Jos yksi jo alussa jää joukosta se on silmätikku pedoille eikä se tule pysymään emon ja muiden poikasten mukana.
Jos edelleen teoria tasolla kuuden kilon mutaatio metso kuviteltaisiin aikuiskokoon se todennäköisesti olisi kirjaimellisesti maalintu, koska lentäminen olisi vaikeaa tai jopa mahdotonta. Mikäli kroppa olisikin kehittynyt ottamaan suuremman määrän ruokaa vastaan, niin jostain tarvitsisi tinkiä joka olisi luultavammin lentokyky. Tuo lintu olisi kuin kana ja jaksaisi korkeintaan nousta puoleenväliin kuusen oksille ja siitä seuraavana aamuna taas maahan syömään. Suhteessa supermetso olisi siis yhä alttiimpi niin maa kuin ilmapedoillekin.
Summa summaarum mikäli näitä kuuden kilon metsoja olisi ne eläisi korkeintaan ihmisen kasvattamana aitauksessa eivät luonnossa ja toisekseen silloin me puhuisimme yhtä mystisinä ennätyslintuina myös neljän kilon teeristä. Kuuleeko sellaisia myyttejä metsästäjien keskuudessa? Niinpä. Ei sellaisia ole eikä kuule.Jätkä kehui metsäkämpällä saaneensa 1m 90cm pituisen hauen, johon Nätti Jussi pisti paremmaksi saaneensa niin ison hauen, että sitä lyötiin kirveellä päähän, josta lohkesi palanen, jota syötiin savotalla kaksi viikkoa ja mikä kummallisinta, niin sillä hauella paloi lyhty silmien välissä. Jätkät nauroivat ja suurhauen saanut sanoi tuon olevan valhe. Semmoista lyhty haukea ei ole olemassakaan.Nätti Jussi sanoi rauhallisesti, että jos heivaat metrin, niin minä sammutan sen lyhdyn.
Läskinen mönkijällä liikkuva metsästäjä painaa helposti 130 kg.
- AnonyymiUUSI
Ruohoa poltteleva ituhippi painaa lähes 49 kg, vaikka on 187 cm pitkä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ruohoa poltteleva ituhippi painaa lähes 49 kg, vaikka on 187 cm pitkä
Tervempänä pysyy kunnon hoikka, mainitsemiasi ituhipit eivät yleensä polta ruohoa tai käytä päihteitä koska elävä terveellisesti toisin kuten metsästäjät joilla elimistö huutaa hoosiannaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tervempänä pysyy kunnon hoikka, mainitsemiasi ituhipit eivät yleensä polta ruohoa tai käytä päihteitä koska elävä terveellisesti toisin kuten metsästäjät joilla elimistö huutaa hoosiannaa.
Eiköhän se ole juurikin toisinpäin. Öyhötät propagandaasi, vaikka et tunne yhtäkään metsästäjää. Kyllä se on tuo sinun vihasi metsästäjiä kohtaan ja ideologinen stressi joka sinun elämääsi vaarantaa. Eikä siellä sohvan pohjalla päivät pitkät makaamalla ja netissä metsästäjiä provosoiden kunto ainakaan kasva. 😂
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän puolue se oikein olikaan joka suhtautuu huumeisiin kaikkein positiivisemmin ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293567- 851845
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151641Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541362VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu911202Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1121182- 681079
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k98942Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi28942