Millä hirsiseinät valkoiseksi?

Strui

Rakennamme hirsitalon kuusesta. Millä seinät saisi mahdollisimman valkoisiksi niin, että hengittävyys kuitenkin säilyisi? Panu Kaila väittää että vaha estää kosteuden imeytymisen eli eikö voikaan vahata? Lisäksi en siedä liuottimia, eli pitäisi olla vesiliukoinen aine.

12

1288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vahaa vaan

Onko tarkempaa tietoa, missä Kaila sanoo niin?

Perinnerakentajat-sivuillakin Osmon vahaa pidetään hyvänä vaihtoehtona. Toki pitää muistaa, että lisäkerrokset aina vähentää tätä puun kosteushengittävyyskykyä. Yhden kerroksen jälkeen tuota kykyä on 80% jäljellä, kahden kerroksen jälkeen 60%. Sitten on on Uulalla hengittävää maalia ja Colorialla Greenline kans. Teoriassa ainakin pitäisi säilyttää hengittävyys. Itse vedin katot greenlinella ja hirsiseinät Osmon vahalla kaksi kerrosta. Se oli tosin läpikuultavaa vahaa (sävy kuusi). Peittävällä sävyllä (Osmo deko mattalumi tai lumi) saisi kahdella kerroksella peittävän.

• piste.com

maalilla

• Pajuteksiä
      • äskeinen

Siis suoja-aineita piti kirjoittaa..

• luonnollinen valinta
        äskeinen kirjoitti:

Siis suoja-aineita piti kirjoittaa..

Osmo color on ainut hyvä vaihtoehto hirsitaloon, muita ei kannata edes harkita.

• A-W-Wilenius

Höpö höpö. Osmossa on puolet lakkabensaa. Sitä en itse halua sutia mihinkään.

• Maalarisisustaja

Bloom paneelivaha on vesiliukoinen ja peittää hyvin kertakäsittelyllä. Itse maalasin sillä viime kesänä hirsiaitan sisäseinät kun halusin säästää työaikaa. Oikein hyvä tuli, mainio uusi tuttavuus oli mulle toi tuote. Niitä saa ainakin terrasta, ja värikartat voi tilata Liberonilta suoraan, mulle ainakin lähettivät mielellään kun olin myös suunnittelijan rolissa.

• Artukainen_33

Paitsi että tuo BLOOM vahat on muovia. muuten varmaan ihan ok.

• Anonyymi

Vanha viestiketju mutta kanssasi samaa mieltä. Osmo haisee ja kuivuu hitaasti, bloom ei haise, kuivuu nopeasti. Iso asia monelle jotka eivät voi lähteä evakkoon hajujen takia.
        Kahteen kertaan sudittuna peittää hyvin kellastuneen paneelin ja puun elävä pinta jää näkymään.
        Äärettömän hyvä paneelivaha. Harmi että tuotteen asiakaspalvelijoilla ei ole omakohtaisia kokemuksia asioista.
        Itse joudun kokeilemaan ensin osmoa myyjän suosituksesta, hajun takia vaihdoin bluumiin. Kukaan ei erottaa lopputuloksesta kumpi on kumpi.

• Ei mitään järkeä

Miksi? puuseinät pitäisi valkaista?
      Anna puun olla luonnollinen tai rakenna kipsilevystä,.

• Anonyymi

Tummunut vanha paneeli on pimentävä

• Anonyymi

Aloittaja ei kerro paneeleistä vaan hirsiseinistä. Ei IKINÄ valkoista. Ei Ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      88
      2018
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      82
      1810
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      54
      1459
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      48
      1405
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      146
      1348
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1292
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      144
      1234
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1084
    9. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      25
      983
    10. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      975
    Aihe