Hei!
Opettaja valittaa että nelosluokkalaisella pojalla on 4 keskeneräistä kuvistyötä, jotka pitäisi jäädä tekemään koulunjälkeen. Muuten tekemättömät työt arvostellaan neloseksi ja se vaikuttaa sitten todistukseen tulevaan numeroon. Mitä mieltä olette?
Miksi opettaja jakaa uusia aiheita, jos vanhatkin työt tekemättä? Opettaja vaatii tekemään myös työt, mitkä on sairauspoissaolon takia jäänyt kesken.
koulunjälkeen kuvistöitä tekemään?
6
145
Vastaukset
- Luokanopettaja
Eli sun mielestäs opetuksen pitäisi mennä lapsukaisesi mukaan? Mitähän muuta mahdat vaatia, kun tänne vikiset asiasta?
Opettaja kyllä tietää, mitä tekee. Samaa en voi sanoa sinusta. Olisit tyytyväinen, että lapsellesi tarjotaan tukiopetusta eikä laiteta suoraan nelosta. Toivon, että opettelisit arvostamaan opettajaa ja antamaan rauhan hänen työlleen. Ei kyllä kovin lupaavalta vaikuta. - Luokkakaverin äiti
Tosi paljon on lapsellasi sairauspoissaoloja, jos niiden vuoksi on neljä kuvistyötä tekemättä!
Miksi sanot, että opettaja VALITTAA? Kuulostaa teinikieleltä. Oliko opettajalla jotenkin erityisen nuriseva ja kitisevä äänensävy asiasta kertoessaan?
Tietysti tekemättömät työt arvostellaan neloseksi, niiden osaltahan suoritus puuttuu. Suurempi syy siihen, että töitä on tekemättä on kyllä sairauspoissaoloja paljon useammin se, että kuvistunti on käytetty vallan johonkin muuhun kuin kuvistyön tekemiseen. Sanoiko opettaja, että nämä puuttuvat työt ovat nimenomaan niitä, jotka muu luokka on tehnyt silloin, kun poikasi on ollut sairaana?
Uskotko oikeasti, että koko luokalla on ollut entiset työt tekemättä, kun uusi aihe on annettu? Minä en usko.
Eipä silti, kuviksen ja muidenkin taito- ja taideaineiden arvostelu on toisinaan kyllä hankalaa. Eihän osaamisen ja harrastuneisuuden mitta voi olla se, että työskentelee tietyllä nopeudella, mutta toisaalta jotain pitää kyllä valmiiksikin saada. - Luok.op. 67
Miksi poika ei tee töitä loppuun kotitehtävänä?
- 789687676576
Tuo tuli minullakin mieleen. Meilläkin jäi tytöllä lehtiteline puukässässä kesken, kun hän tuli allergiseksi puupölylle. Teline maalattiin kotona, ostimme siihen kankaan ja minä opetin työlle, kuinka kangas ommellaan telineeseen (koulusta oli moniste annettu mukaan). Tyttö vei telineen kouluun arvosteltavaksi ja ei siitä nyt ainakaan nelkkua tullut.
- Hitaan lapsen äiti
Sehän on vaan hyvä, että kuvistöitä saa tehdä kotona loppuun. Niin meilläkin tehtiin ja hyviä tuli, kun sai rauhassa tehdä.
- äitix
Olisit iloinen, kun ope välittää! Oman lapseni kuvisarvosana vain ennalta varoittamatta laskettiin kasista kutoseen. Jälkikäteen kyselin syytä, joka oli keskeneräiset työt. Lapsi oli ollut loppysyksystä sairaana. Olisin ollut mielissäni, jos silloin olisi tarjottu mahdollisuutta jäädä koulun jälkeen tekemään niitä. Tai olisi edes kerrottu kotiin, että tämmöinen tilanne on.
Kaikesta sitä viitsitäänkin valittaa. Ja pakkohan open on antaa uusia tehtäviä, kun muut oppilaat ovat saaneet entisen työn valmiiksi. Ei kai koko luokka voi jäädä tumput suorina odottelemaan, että sinun lapsesi tekee työnsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892