Kissallamme on ollut viikon ajan punertava ja rähmivä silmä. eläinlääkärille saatiin aika vasta keskiviikkona.
Onko konsteja millä hoitaa kotona. Olen putsannut pari kertaa päivässä keitetyllä vedellä ja apteekin huuhteella.
Tulehtunut silmä?
8
68
Vastaukset
- poh0pokjm
Kotona voi vain putsailla.Eikö teilläpäin ole päivystävää eläinlääkäriä?
Kovin kummallista jos ei.Asutteko jossain syrjäseudulla?
Jos ulkona ollut, voi olla saanut tartunnan muilta kissoilta.Sisäkissalla ei yleensä niin vakavia silmäsairauksia.
Katso täsmääkö oireet.Toivottavasti ei ole vakavaa.
http://www.elainlaakariin.fi/kissan-herpesvirus-kissan-silmatulehdus/ - ***********
Päivystävälle on matkaa kaupunkiin 20 km mutta hän päivystää pitkin pitäjää joten matkaa voi kertyä tuplasti eikä ole omaa autoa, aina pyydän kyytiä kaverilta.
Soitin kuitenkin tänään päivystävälle ja hän sanoi että näkemättä silmää vaikea sanoa mutta jos kisa ei hankaa sitä niin voi huuhdella kotona ja vaikka ma aamulla soittaa omalle lääkärille. Tuo ke aika on ihan eri asiaa varten tilattu, rokotuksia ym. mutta voinee katsoa silmän samalla. - 85dh
Soita viimeistään ma aamuna sille lääkärille jolle on varattu aika ja kysy voiko odottaa keskiviikkoon asti, lääkäri voi ottaa aikaisemmin jos epäilee jotain vakavampaa.
- eyeinfection
Kun minun vanha kissani sai pahan silmätulehduksen, soitin päivystävälle eläinlääkärille, joka heti määräsi antibiootit sekä silmävoiteen apteekkiin, kissaa näkemättä. Ymmärsi, että lääkärireissu olisi ollut vanhalle sairaalle kissaparalle liikaa. Kissa parani. Olen vieläkin kiitollinen nopeasta avusta.
- Annu.
Pitäisi sitten viedä eri klinikalle koska tämä lääkäri ottaa paikkakunnalla vain keskiviikkoisin vastaan.
- vaihtoehtoja
Annu. kirjoitti:
Pitäisi sitten viedä eri klinikalle koska tämä lääkäri ottaa paikkakunnalla vain keskiviikkoisin vastaan.
Ei siitä varmaan haittaa ole, jos on eri syy käyntiinkin.Kyllä minä käytän monella lääkärillä, vien aina sille, joka parhaiten oireet hoitaa, toinen osaa toisen asian paremmin .Rokotukset haen halvimmasta, ja tarkemmat asiat hoidan kalliimmalla jne.
Nyt on sitten saatu lääkäriltä silmätippoja ja ohjeita. Kyseessä oli naarmu sarveiskalvossa. 2 viikkoa tippoja ja toivotaan että sillä paranee.
todennäköisesti saanut kissakaverilta kynnestä sen vaikka leikkaankin kyllä kissojeni kynnet.- taistelevat kissat
Rapatessa roiskuu, kissat aiheuttaa tommosia herkästi toisillee, ihan vahingossakin, ja varsinkin sitten jos ottavat yhteen ulkona vieraan kissan kanssa.Silloin pöllyyää ihan kunnolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.475067- 743265
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3142057Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651855Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151709Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531296Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951259- 701202
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331177Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137