Hirsi vai kivitalo?

Ensitalon hankkija

Mielipiteitä. Plussia ja miinuksia.
Ajatuksissa energiatehokas ja ekologinen vaihtoehto mielellään tietysti mahdollisimman halvalla. :)
Tuleeko tietyntyyppisissä piilokuluja/ongelmia minkälaisia muissa rakennustavoissa ja materiaaleissa ei esiinny?
Mikä toimittaja teillä ollut ja kuinka korkeiksi rakennuskustannukset lopulta nousivat?
Avaimet käteen periaatteella luultavasti tämän talon hankimme koska rakennuskokemusta ei itsellämme ole.

4

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viherpiipertäjä

      Jos haluat energiatehokkaan ja ekologisen talon, niin osta jo valmis vanha talo. Ei ole ekologista rakentaa uutta ja vanhan talon rakenteissa on jo valmiiksi niiden rakentamiseen käytty energia. Jos teet uuden, sen materiaaleihin käytetään uutta energiaa.

      On naurettavaa perustella jonkin hankkimista ekologisuudella. Jos haluaa olla ekologinen niin asuu kerrostalossa eikä liiku juuri yhtään.

      Viherpiiperrys on mainosmiesten myyntikikka, jolla saadaan kuluttamaan enemmän ja enemmän.

    • Ensitalon hankkija

      Ihan järkeviä vastauksia tosissaan kaipaillaan eikä mitään aktivistihöpöhöpöä.
      PK-seudulla helposti säästää 100 000€ rakentamalla uuden kuin ostamalla vanhan (ja tähän ei edes ole nyt laskettu remonttikuluja, vaan ihan puhtaasti meitä kiinnostaneiden kohteiden vs talopakettiratkaisujen alustava hintavertailu) En tiedä sinusta, mutta meille se on aika iso raha! :D
      Toiseksi saa tehdä aikamoisen uusiksi laiton vanhaan taloon että siitä saa oikeasti kunnolla energiatehokkaan. En todellakaan ajatellut hankkia öljy tai sähkölämmitteistä taloa!

      • Neppari

        Hirsitalot eivät ole kovin energiatehokkaita tai jos sellainen halutaan niin hinta karkaa. Kivitalot myös ovat kustannuksiltaan kalliit. Jos ekologista ratkaisua halutaan kohtuu kustannuksin on ekovillaeristeinen puuelementti talo varteenotettava vaihtoehto.


    • paha sanoa

      Aitoja hirsitaloja ei enää saa. Kaikki on jotain liimahirsiä ja niitä yhdistelmä materiaaleja joilla saadaan talo tiiviimmäksi. Ei siis eroa aikuisten oikeasti puutalon rakenteesta.

      Kivitalot sama juttu. Kenellä talopakettitoimittajalla on aito kivitalo ? Ne on joko lecaharkko tai jotain siporex taloja ja pahimmoillaan spu-levyt liimattu pintaan.

      Molempien hinnat selkeästi puutalopakettia kalliimmat joten em. syistä ottaisin laadukkaamman puutalopaketin pienemmällä kustannuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe