Taikakuu tai Souvarit

Ihastunut

Olen tosi ihastunut naiden kahden bandien musaan. Mita mielta olette uusimmista kappaleista: Sininen huivi(souvarit)tai TQ:n Hiljainen on laulu rakkauden?

21

1600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et oo tosissas

      Souvarit eivät edes itse soita "omilla" levyillään. Tämähän on kaikkien vähänkään musiikkia seuraavien tiedossa.
      Keikoilla taas soittavat niin pirusti pieleen, että hirvittää. Mutta kukas siihen huomiota kiinnittää?Tanssiyleisö senkun vaan tanssii.Ja ne jotka musiikista haluavat nauttia, eivät käy souvareiden keikoilla.

      • Reepo

        mitä lauletaan taikakuun kappaleessa
        hiljainen on laulu rakkauden kertosäkeessä
        kohdassa, maailmani oikein ...... ....... vaan hiljainen jne...minä kun en saa selvää


      • näin
        Reepo kirjoitti:

        mitä lauletaan taikakuun kappaleessa
        hiljainen on laulu rakkauden kertosäkeessä
        kohdassa, maailmani oikein ...... ....... vaan hiljainen jne...minä kun en saa selvää

        ...maailmaani aiheet annoit laulujen, vaan hiljainen on laulu rakkauden.


      • haitarimies

        Ei tietenkään soita. Ja soittavat pieleen keikoilla. On tainnut souvareitten haitarimies viedä sun naises ja sitä myötä sinä oot ruvennu inhoamaan souvareita. Oliko baarissa väljähtynyttä kaljaa...?


      • Hetero olen
        haitarimies kirjoitti:

        Ei tietenkään soita. Ja soittavat pieleen keikoilla. On tainnut souvareitten haitarimies viedä sun naises ja sitä myötä sinä oot ruvennu inhoamaan souvareita. Oliko baarissa väljähtynyttä kaljaa...?

        Tietääkseni olen hetero joten naistani ei ole voinut viedä ;)
        Satun vaan tietämään musiikista normaalia keskiverto tanssilattiatallaajaa enemmän.


      • Souvarit on JEEE

        Aika hienosti veikattu, heh heh haitar poika vei morsmaikun heh.heh.Miksi salit on pullollaan väkeä Souvari tansseissa? Varmana siksi kun ei tajua musiikista mittää.. MUTTA meilläpä on todella kivaa....


    • hyviä

      Sininen huivihan on alun perin venäläinen (neuvostoliittolainen) valssi. Muistaakseni sama säveltäjä on tehnyt Huopikkaat. Sinisen huivin on aiemmin esittänyt suomeksi yhtye nimeltä Taljanka. Kaunis kappale niin sanojen kuin sävelenkin puolesta. Taikakuun Hiljainen on laulu rakkauden -laulua ovat monet väittäneet kopioksi Yön Rakkaus on lumivalkoinen -kappaleesta. Niin tai näin Taikakuun kappale on hyvä, ja Janne osaa sen mahtavasti tulkita.

      Mitä sitten tulee Souvareihin ja Taikakuuhun muuten, niin itse pidän Taikakuusta enemmän. Ensinnä se soittaa monipuolisempaa ja tansittavampaa musiikkia kuin Souvarit, ja kappaleiden tempot ovat kohdallaan. Souvarit puolestaan soittavat usein aivan liian nopealla tempolla, ja äänenvoimakkuuskin on tosi korkea. Yksi tärkeä seikka Taikakuun eduksi vielä, että se kerää tansseihin tanssitaitoista nuorehkoa väkeä. Souvareiden yleisö puolestaan koostuu lähinnä keski-ikäisistä pariskunnista. Kaikesta huolimatta Souvareilla on hyviä kappaleita, ja niitä on kiva kuunnella.

      • haitarimies

        Nämä yhtyeethän on aivan erilaisia. Tottakai souvareissa on karismaa ja taikakuun pojat on vielä poikia vaikkakin ovat ammatti muusikoita.
        Kyllähän souvareilla on pikkuisen parempi/laajempi musiikki tarjonta.


    • nimi

      Taikakuu on mielestäni parempi ,koska kappaleet ovat monipuolisempia.Souvareilla on paljon Lappi-aiheisia.

    • Jassu

      molemmista kappaleista yhtä paljon :)

      • Both

        Minakin pidan molemmista. Vertailla heita keskenaan on hankalaa, ovat niin erityyppisia, mutta erikseen molemmat hyvia.
        Souvareiden soittotaitoihin olen itse ihan tyytyvainen ja Taikakuu yllatti ammattitaidoillaan kun paasin livena kuuntelemaan.


      • M-lk
        Both kirjoitti:

        Minakin pidan molemmista. Vertailla heita keskenaan on hankalaa, ovat niin erityyppisia, mutta erikseen molemmat hyvia.
        Souvareiden soittotaitoihin olen itse ihan tyytyvainen ja Taikakuu yllatti ammattitaidoillaan kun paasin livena kuuntelemaan.

        Minäkin tykkään molemista.Taikakuun tämä uusin Hiljainen on laulu rakkauden on ehdottomasti paras.


      • sk81
        M-lk kirjoitti:

        Minäkin tykkään molemista.Taikakuun tämä uusin Hiljainen on laulu rakkauden on ehdottomasti paras.

        Taikakuun musasta tykkään mut souvarit ei kyl mene.
        Hiljainen on laulu rakkauden- laulu on parempi mitä enempiä sitä kuuntelee.


    • Anonyymi

      Taikakuusta tykkään Souvareista en

    • Anonyymi

      Taikakuuta ei oo tarvinnu katella/kuunnella sen jälkeen kun solisti vaihtui.....

    • Olettekos iskelmäfanit kuunnelleet sellaista englantilaista poppoota kuin Smokie (oli tosi suosittu 1970-luvulla ja kasarin alussa)? Alkuperäinen laulaja Chris Norman. Tällä orkesterilla paljon iskelmä-ja countrytyylistä musiikkia, esim. "Living next door to Alice" (Kari Tapio "Viisitoista kesää"), "I ´ll meet you at midnight" (Markku Aro "Keskiyön aikaan"), "Lay back in the arms of someone" (Matti ja Teppo "Tunteitaan ei voi stää"), "Mexican girl" (Ainakin J. Eskelinen nimellä "Kyyneleet nuo"), "San Francisco bay", "Run to me". Jos tällainen poppoo olisi aikoinaan ollut suomessa tai olisi nykyään, niin soittelisi takuulla kesäisin tanssilavoilla samaan tapaan kuin nuo Souvarit, Finlanders, Neljän suora, Taikakuu yms. On nimittäin monet kipaleet ihan tanssilavoille sopivaa materiaalia (tosin ei ihan kaikki, esim. "Going home" -niminen kipale, joka hieman rokahtavampi ei niin paljon tai miksei, jos sovitettaisiin enemmän tanssittavammaksi).

    • Itse pidän paljon tuosta Smokiesta.

    • Samaan aikaan, kun tuo Smokie oli suosionsa huipulla vaikutti täällä Suomessa sellainen kööri kuin Kaseva, joka vähän samantyyppinen kuin tuo brittiläinen vastineensa. Smokie olikin yksi, joka viitoitti tietä monille sen jälkeen tulleille brittiläisille ja muunmaalaisille samantyylisille orkestereille ja oli varmaan (ainakin tiedostamattaan) luomassa myös pohjaa tuleville tanssiorkesterien kappaletyyleille (iskelmän lisäksi, esim. countrytyyli ja vähän rokahtavampikin meninki, millaista settiä moni tansiorkesteri onkin myöhempinä aikoina ja vielä nykyäänkin soitellut). Itse olen ainakin näin kokenut.

    • Souvarit on ihan jees.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe