Kuvastaa hyvin 80-90 lukuja

ertyuiop

Olihan se kiva kopioida pelejä :) Siinä ei 500 man&maniltä tilattua korpua kauaa tyhjänä ollut. Itsekkin ostin 80 luvulla Seinäjoen infosta näitä 19 mk pelejä, joskus jouluna sai näitä lasivitriinistä pelejä lahjaksi.

http://www.v2.fi/keskustelut/?mode=viewtopic&tid=12914

8

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeps.

      Eipä siinä, itsellä oli Atari ST ja ei edes kovin paljon kavereita joten kopioinnit jäi minimiin, oikeestaa riitti aika pitkälle se koneen mukana tullut pelipaketti ja postin kautta tilasin muutaman pelin, vasta PC-aikana joku Duke Nukem 3D tuli kopioitua, levykkeitä vei joku 30 kpl.

      • PeteLarust

        Meikäläisen 80-luvun loppu ja 90-luvun alkupuoli meni aika paljon pelejä kopioidessa ja koodin tynkää vääntäessä. Kavereilla oli melkein kaikilla Atari ST ja pelejä kopsattiin rivakasti. Tuhatkunta korppua kertyi niitä kokoelma diskettejä, joissa yleensä useampi peli jokaisessa.
        Hyvähän se on jos on sama kone kuin kavereilla. Tosin myöhemmin se kaveripiirikin valikoitui vähän senkin mukaan mikä kone tyypeillä on.


    • ertyuiop

      C64 mukana tule ns moduuli 3 peliä shakki, ns noitapeli ja cupfinal, ei kauaa riittänyt pelattavaa. Ne 19Mk pelit oli lähes aina pettymyksia, kun kansikuvat oli aina mageita ja sitten itse peli oli täys nolla.

      • jeps.

      • satunnainen kävijä
        jeps. kirjoitti:

        Oman Atarin mukana tuli Powerpack, onhan tuossa muutama peli ja hyötyohjelma, ahh, muistoja muistoja :) ST-Basicilla aloitin koodailuharrastuksen, nykyisin tulee koodailtua työkseen.

        http://www.atarimania.com/game-atari-st-powerpack_21792.html

        Afterburner, mulla oli se peli Commodore 64:lle ja kasetilla tietysti mutta peräti alkuperäisenä ostettuna eikä kopiona :)

        Muistan telkkarimainoksista miten mustat pörssit ja infot kauppasi Amigoita ja Atari ST:tä noiden powerpackien jne. pakettien kanssa :)

        Nykyään esim. PS3 Gran Turismo 5 ja 6 konepaketit muistuttaa Amiga ajoista...


    • satunnainen kävijä

      Minä kopioin pelejä C-64:n aikana mutta en enää Amigalla, tosin siksi ettei ollut enää kavereita joilla olisi ollut Amiga silloin. En ole kopioinut millään myöhemmälläkään koneella enää mitään pelejä.

      En hirveästi pelannut Amigalla pelejä vaan piirtelin DeluxePaintilla, musisoin ProTrackerilla jne.
      DPaintin ostin ihan Infosta mutta muuten sain softat Amigalehtien coverdisketeiltä.

      Muutama pelikin tietysti oli, mm. Out Run, Leaderboard Golf, APB, jne.

      Olen joskus vitsinä sanonut että Commodore 64 oli 80-luvun sosiaalinen media, kavereita löytyi kun sana kiiri puskaradion kautta taajamassa kuka oli saanut taas kuusnelosen, mitä pelejä jne. :D

      • jeps.

        Olin aikeissa myös hommata C-64:sen, kaupoissa kiertelin niitä katsomassa. Mutta se oli jo aikaa 1988-89, C-64 alkoi olemaan (jos oikein muistan?) menneen talven lumia, katseet kääntyi sitten jo Amigaan. Noh, isäukko lupasi avustaa ja sanoi että hommataan se kone, toi tullessaan Atari ST:n, hehe. Siinä vähän aikaa huuli pyöreenä ihmettelin että mikähä kone se tää on, ei ainakaan Amiga? Isäukko sanoi että sehän on parempi, 520 on paremin kuin 500 =D. No, toki loppujen lopuksi olin ihan tyytyväinen tuohon tietsikkaan, olihan se melkein kuin Amiga, modernimpi kuin C-64, ainut huono puoli tuossa oli se että kaikilla oli ne Amigat ja C-64 koneet, taisin tosiaan olla ainut jolla oli Atari ST omassa kaveripiirissä.


      • Samoja Tramiel tekni
        jeps. kirjoitti:

        Olin aikeissa myös hommata C-64:sen, kaupoissa kiertelin niitä katsomassa. Mutta se oli jo aikaa 1988-89, C-64 alkoi olemaan (jos oikein muistan?) menneen talven lumia, katseet kääntyi sitten jo Amigaan. Noh, isäukko lupasi avustaa ja sanoi että hommataan se kone, toi tullessaan Atari ST:n, hehe. Siinä vähän aikaa huuli pyöreenä ihmettelin että mikähä kone se tää on, ei ainakaan Amiga? Isäukko sanoi että sehän on parempi, 520 on paremin kuin 500 =D. No, toki loppujen lopuksi olin ihan tyytyväinen tuohon tietsikkaan, olihan se melkein kuin Amiga, modernimpi kuin C-64, ainut huono puoli tuossa oli se että kaikilla oli ne Amigat ja C-64 koneet, taisin tosiaan olla ainut jolla oli Atari ST omassa kaveripiirissä.

        .

        Samoja Tramiel tekniikoita ne oli molemmat vähän eri lailla pätchättyjä että atarissa oli käyttis suoraan ROMissa ja Amigassa levykkeillä mutta muuten prossut ym. pitkälti samaa

        .


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe