Tarvitsen apua!!!

fattunicornn

Hei olen 12-vuotias tyttö joka täyttää kohta 13 vuotta.
Ollaan ajateltu hankkia siperian maaorava, meillä on ollut ennen
parikymmentä kalaa.
Mutta en saa suostuttelemaan isäni, koska me mennään joka kesä melkein aina ulkomaille 1 kk ja isäni aina mutisee minne se muka menisi, minulla ei ole mitään kaveria jolla on kokemusta maaoravista. Miten paljon maksaa, että voi ottaa maaoravan ulkomaille tarvitseeko se jonkun passin vai mitä?? Me menemme Bosniaan autolla. Kun tulee maahan ja he tarkistavat passisi tai jtn. semmosta nii mitä pitäisi tehdä, maksaako se?
Maaoravat ei tarvitse rokottaa (luki maaoravan hoito-ohjeessa)

1

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maaorava on sitten laumaeläin, eli niitä pitää olla ainakin kaksi.

      Teillä ei ole aikaisempaa kokemusta jyrsijöistä? En ehkä lähtisi ottamaan maaoravia ekoiksi, eivät ole mistään helpoimmasta tai kesyyntyvimmästä päästä. Ekaksi jyrsijäksi esim. rotat, hiiret, gerbiilit, marsut, hamsteri tai kääpiöhamstereista talvikko on suositeltavampia. Mut toki jos maaorava on susta oikea laji, niin kunhan maltat perehtyä siihen kunnolla, niin en toisaalta kannata minkään epäkiinnostavan harjoittelulemmikin ottoa.

      Maaoravien hoito ei ole mitään rakettitiedettä. Helpoimmalla pääset kun valtuutat jonkun kaverin/tutun/naapurin käymään hoitamassa niitä, ja annat hänelle perusohjeet kirjallisena ja näytät hänelle perushoitoa etukäteen. Etenkään maaoravat, mutta myöskään kesymmät jyrsijät, ei ole lemmikkejä joita voi raahata mukaansa reissaamaan. Pienestä autoiluun tottuneena jotkut kyllä taitaa kuljetella rottia.

      Maaoravia, tai muitakaan jyrsijöitä, ei rokoteta Suomessa :)

      Oravista eniten tietoa löytyy täältä, ja varmaankin myös kotia etsiviä poikasia ainakin ajoittain:
      http://www.lemmikkioravat.com/foorumi/YaBB.pl

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe