Tuomo Vähäkuopus/Etelän HPL OY

miksi huijaat?

Etkö tiedä tai välitä siitä että kuluttaja-asiakkaalle pitää ilmoittaa arvonlisäverollinen hinta? Tarjoat Kalevassa kantojyrsintää xx eur/kanto alv. Eikö kauppa käy muuten kuin vilunkia harjoittaen?

Tiedoksi asiakkaillesi, arvonlisäveron osuutta ei tarvitse maksaa silloin kun kuluttajalle ei ilmoiteta arvonlisäverollista hintaa, siitä on lukuisia kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja!

22

6360

    Vastaukset

    • olet säälittävä

      Miksi et anna palautetta suoraan yrittäjälle? Minusta sinun toimintasi on säälittävää kun täällä jatkuvasti mainitset toisten nimiä, osoitteita, puhelinnumeroita ja arvostelen näin toisten toimintaa, otappas yhteys asianosaisiin, saat ehkä järkivastauksen. Sinustakin olisi varmaan kiva jos sinusta olisi tällä palstalla samanmoisia kirjoituksia.

      • Anonyymi

        aianteeksientiennytkään tämänkinolevaniloinenyritys!!!!


    • Yritysmaailmassa alv 0% hinnan kertominen on yleistä, mutta myös alvillinen hinta ruukataan kertoa, ainakin veron määrä on yrittäjien yleisessä tiedossa. Tarkoitan vero-prosenttia..

      Kuluttajakaupassa hinta tulee kertoa sisältäen kaikki verot ja muut maksut. Maksuja voi olla veron lisäksi tullaus, rahti taikka kierrätysmaksu. Voi niitä olla muitakin kuin mainitsemani.

      Jos kuluttajalle ilmoitetaan hinta kuten aloituksessa, ei se ole mikään kardinaalivirhe. Hinnassa pitäisi mainita ainakin vero-%, jotta lopullisen hinnan laskeminen olisi mahdollista. Toki tuo mainittu mainos voi olla myös yrityksille suunnattu, mutta eiköhän kyse ole pelkästä ajattelemattomuudesta. Mainitaanhan siinä kuitenkin se, että hinta on alv 0% (mikä siis on virhe, verollinen hinta pitäisi tässä kertoa)

      Linkki kuluttajaviraston ohjeeseen: http://www.kuluttajavirasto.fi/File/f26f2a9b-bdca-46e4-845d-3752e344653b/Hinnat selkeästi esille .pdf

      • Anonyymi

        Verollinen hinta ja myös ilman alv:tä oleva hinta on selkeästi ilmoitettava maksajalle. Jos yrittäjä harjoittaa tuollaista puolitotuuksien ilmoittamista, niin jossain on vikaa ja toimita on tarkoituksellista, jotta asiakas saataisiin ostamaan ko. työsuoritus ajattelematta sen enmpää. Ei kaikki osaa ja tule ajatelleeksi asiaa tarpeeksi tarkkaan.


    • Kirjoittajs

      Vilunkia harrastaa tämä kaveri. Ei asioita tuomo voi villasella painaa.

      • Komppiseitiedämitään

        Taas ihan turhaa paskanjauhantaa alvista. Kulutushyödykkeistä on lain mukaan ilmoitettava alvillinen hinta. Kantojen jyrsintä ei käsittääkseni ole kulutushyödyke. Riittää kun ilmoittaa asiakkaalle kauppaa tehdessä että kantojyrsinnän hinta on tämä ja tämä plus 24 % alv. Jos joku ei osaa laskea veroa niin pyytää joltain yläluokkalaiselta apua.


      • ihmettelijä.-
        Komppiseitiedämitään kirjoitti:

        Taas ihan turhaa paskanjauhantaa alvista. Kulutushyödykkeistä on lain mukaan ilmoitettava alvillinen hinta. Kantojen jyrsintä ei käsittääkseni ole kulutushyödyke. Riittää kun ilmoittaa asiakkaalle kauppaa tehdessä että kantojyrsinnän hinta on tämä ja tämä plus 24 % alv. Jos joku ei osaa laskea veroa niin pyytää joltain yläluokkalaiselta apua.

        onhan siinä iso vaiva ilmoittaa alvillinen hinta. Ei taida taito riittää laskemiseen. Voiko olla muuta syytä miksei sitä ilmoiteta.


      • Turhaaloitus

        Eipä sitä alvia tarvitse edes ilmoittaa kun mainostaa palvelujaan yrityksille. Rakentamispalveluissa on vielä käänteinen verovelvollisuus yritysten kesken, ostaja tilittää tällöin alvin. Kalevassa ei lue että mainonta on tarkoitettu alvittomille kuluttajille, yritys tarjoaa nettisivullaan "jämäkkää osaamista YRITYSTEN tarpeeseen". Jos yritys myy kannonjyrsintää yksityisille alvillisena niin riittää ennen sopimuksen tekoa kokonaishinnan ilmoittaminen verollisena. Itse ainakin ymmärrän helposti jos mainoksessa lukee alv 0% tai alv 24%. Joillekkinhan se voi olla ylivoimaista.

        http://etelanhpl.fi


      • ymmärrysvaje
        Turhaaloitus kirjoitti:

        Eipä sitä alvia tarvitse edes ilmoittaa kun mainostaa palvelujaan yrityksille. Rakentamispalveluissa on vielä käänteinen verovelvollisuus yritysten kesken, ostaja tilittää tällöin alvin. Kalevassa ei lue että mainonta on tarkoitettu alvittomille kuluttajille, yritys tarjoaa nettisivullaan "jämäkkää osaamista YRITYSTEN tarpeeseen". Jos yritys myy kannonjyrsintää yksityisille alvillisena niin riittää ennen sopimuksen tekoa kokonaishinnan ilmoittaminen verollisena. Itse ainakin ymmärrän helposti jos mainoksessa lukee alv 0% tai alv 24%. Joillekkinhan se voi olla ylivoimaista.

        http://etelanhpl.fi

        se että sinä ymmärrät jotain, ei tarkoita sitä, että joku muukin ymmärtää.


      • Anonyymi
        Komppiseitiedämitään kirjoitti:

        Taas ihan turhaa paskanjauhantaa alvista. Kulutushyödykkeistä on lain mukaan ilmoitettava alvillinen hinta. Kantojen jyrsintä ei käsittääkseni ole kulutushyödyke. Riittää kun ilmoittaa asiakkaalle kauppaa tehdessä että kantojyrsinnän hinta on tämä ja tämä plus 24 % alv. Jos joku ei osaa laskea veroa niin pyytää joltain yläluokkalaiselta apua.

        Kantojyrsinä on palvelua ja palvelujen alv on Suomessa 24%. Se on fakta - eivät ainoastaan tavarat ole alv-verollisia - huomaa: myös palvelut ovat sitä!


    • Anonyymi

      Uskomaton koko yrittäjä on!!!
      Titisyikaapas tarkemmin kaveriin,niin tiedätte.å

      • Anonyymi

        pitääkös siltä olla pahastikin kännissä kun Titisyikaapaa?

        å å å !!!!

        :D


    • Anonyymi

      Kyllä olen tutustunut myös ja totuus selveni myös,Tuomon liike toiminnasta ja koko ihmisestä minulle myös.

      Antaahan pojan yrittää.

      • Anonyymi

        On muuten totta.


      • Anonyymi

        Taas olisi karpolla tutkimisen aihetta tässä ja ei pääsisi,kuin koiraveräjästä.


    • Anonyymi

      Onko tämä ko. Firma kone vuokrausta harjoittava ,kun olemme ihmetelleet kun Haukiputaan tien varressa kaikki koneet vain seisoo tyhjän panttina kukaan ei käytä niitä ja ressuhallissa ohikin yleensä auki . Ja mikä on vuokraus hintataso ? Suosituksia tulemaan ,olisin hakennut vuokralle perunapellon jyrsimen.

      • Anonyymi

        Voin kyllä suositella vuokrausta !
        Hinta on kun käyt itse Tuomon kanssa "kahdenkesken" sopimassa hinnat pääsette normi hinnasta tuntuvaan alennettuun hintaan.

        Käyn uudestaan


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe