ollut viime kesästä tosi riesa. Pakottaa silmiä ja otsaa, nenän vierustat koskee...ei auta kosteutus tipat juurikaan. Todettu kuivasilmäisyys viime kesänä. Myös tässä netillä olo koskee silmiin , liian kirkas valo.... auringon paiste jne... pidettävä mustia laseja sisälläkin. Olen 52 vuotias nainen pian. Onko kohtalotoveraita??? Kertokaa mikä auttaisi vai ei mikään. Olen onneksi menossa magneetti tutkimukseen pään ja silmien takia ja kaularangan.
silmien kuivuus, kipu
15
2006
Vastaukset
- kohtalotoveri12
Kerro, jos löydät vaivaasi apua. Olen nuori, mutta kärsin samanlaisesta. Mitkään tipat ei auta, silmää särkee koko ajan. Silmälääkäri ei osannut auttaa. Apua kaivataan siis täälläkin.
- tarja 1
Hei. Menen tänään taas silmälääkärille ja tulossa on magneettikuvaus, jospa kotain apua saisin. Kerron sinulle sitten tarkemmin . Kokseeko sinulla otsaan, päähän, nenän vierustoihin ja silmien taakse vaiko silmien pinnalle? Inhottava vaiva on. Koeta jaksaa , samoin minä yritän. Mene uudestaan lääkäriin ja pyydä lähete magneettikuvaukseen, jos vika pään sisällä?? Itselläni epäilen sitäkin? Mutta katsotaan.
- kohtalotoveri12
Toivottavasti saat apua! Minulla koskee silmien pinnalle, mutta myös silmien taakse, otsaan ja nenänvierustoihin ja päänsärkyä tulee, kun kuivasilmäisyys aiheuttaa minulla myös huonoa näköä. Särky on kova, en näe kunnolla ja mistään ei meinaa saada apua. Kerro kuinka silmälääkärillä käy!
- Luulosairas..
Mul on kans toinen silmä kuiva.rupesin käyttää geeliä.auttaa,mut nyt silmässä liikkuu sellainen musta täplä.sitä ei saa kii.liikkuu ku räpsutän silmiä. Onkohan mul päässä vikaa.
- tarja 1
Moi kohtalotoveri12 . Silmälääkäri totesi vasemmassa silmässäni olevan reiän ja se poltettiin kiinni laserila. Tai laseroitiin . En itse älynnyt kysyä, missä se siellä oli , sen verta olin kauhistunut. Vaiva hoidettiin ja särky helpotti vasemman silmän puolelta. Silti särkyä on vieläkin ja lääkäri sanoikin, että hyvä, kun on tulossa se magneettikuvaus, jossa nähdään pää ja otsa jne.... tarkasti
Sinunkin kannattaisi mennä ja tarkistuttaa silmät uudelleen, josko vaikka reikä tjms..... ja vaatia magneettikuvausta
onko sinulla silmälasit?? Ja vielä, käytä vaan annospipetettejä silmän kostukkeeksi, sillä niissä ei ole säilöntäaineita. Ei pullossa olevia. Tälläistä nyt ja odottelen sitä magneettikuvausta. Mene heti uudelleen lääkäriin , suosittelen. - hei vaan
Minulla on ollut jo vuosia kuivasilmäisyyttä.Minulta leikattiin harmaa kaihi kaksiviikkoa sitten enkä tiennyt siitä mitään.Olin äimän käkenä kun lääkäri sanoi että tämä olisi vaivan syy.Olin vain normaalilla tarkastuksella kun ajattelin että pitääkö hankkia lasit kaukonäköön.Ei tarvi enää näen taas kauas.Mutta lääkäri sanoi että minulla on todella kuivat silmät.Kysyin lekkaavalta lääkäriltä mitä voisi tehdä,hän sanoi että siihen vaivaan auttaa vain tipat ei ole muuta konstia ikävä kyllä.
- tarja 1
MOI hei vaan ja kohtalotoveri12
Tuli mieleen , että voisiko nuorella olla kaihi?? Ja onneksi mulla ei ainakaan löydetty . Huippua , että sait apua ja homma hoidettu. Koskiko se silmään?? Silmiin?? Otsaan jne.... olen tuo aloittaja, joka kirjoittaa ..mulla todettiin se reikä silmässä ja hoito auttoi , mutta kuivuus jatkuu ja siihen ei auta kuin nuo tipat. Myös aurinkolasit auttaa , ainakin minua. Saunakin kuivattaa silmiä. Nautitaan kesästä ja koetetaan jaksaa :) - Tarja 1
Ja taas koskee silmänpohjiin , molempiin. Kun heräsin äsken, kipu oli asteikolla 9 ja koskee myös otsaan. Olisikohan tullut taas jotain uutta silmiin. Olen tuo aloittaja , joka kirjoittaa. Vaihdoin taas eilen kostutustippoja artelakista oftageeliin , olisikohan tuo syynä . Kuivasilmäisyys vaivaa. Vaikea uskoa, et tipat koskee?? Onneksi huomenna lääkäri aika muuta asiaa varten ja samalla voi taas kertoa silmistä .
- Myös kuivasilmä
Myös säilöntäaineettomat silmätipat voivat ärsyttää silmiä. Oftagel aiheutti minulle silmien polttelua. Jopa säilöntäaineettomalle Artelacille voi tulla yliherkäksi, vaikka se on yksi parhaiten siedettyjä silmätippoja. Joskus silmätippojen vaihto auttaa ja joka tapauksessa silmätippoja pitäisi välillä vaihtaa juuri sen takia ettei niille tulisi yliherkäksi. Vain kokeilemalla löytyy parhaat silmätipat.
Silmätipat eivät ole ainoa asia, joka voi auttaa silmien kuivuuteen. Silmiin voidaan laittaa kyyneltietulpat, jotka estävät kosteuden haihtumista silmistä. Tämä auttaa joskus ja siitä kannattaa puhua silmälääkärin kanssa.
Silmälasien vahvuudet kannattaa tarkistuttaa, jos silmien ympärille särkee. Minulla oli paljon päänsärkyjä ja lopulta selvisi, että ne johtuivat siitä, että minulla oli silmissä akkommodaatiospasmi (ns. silmäkramppi) ja valelikinäköä. Minulla oli siis ollut pitkään täysin väärän vahvuiset lasit. Asia selvisi laittamalla silmiini sykloplegia-tipat. Päänsärky hellitti kun laseista vähennettiin miinuksia.
Toivottavasti teidän vaivoihinne löytyy syy, jotta saatte apua. - Jojo15
Mikä sinulle on auttanut akkommodaatiospasmiin? minulla ollut todella vaikeana jo yli kaksi vuotta. mikään ei tunnu auttavan
- lasikdryeyes
En ole markkinamies, vaan kuivista silmistä kärsivä femtolasik-potilas. Itselläni kuivasilmäisyyteen on auttanut omega7-tyrniöljykapselit, jotka pitävät limakalvot kunnossa. Ajatuksena on, että voitelu pelaisi sisältäpäin.
- Kuivasilmäisyyttä
Auttavatko tyrniöljykapselit todella? Söin niitä paljon joskus femtolasikin jälkeen, mutta ne eivät tuntuneet auttavan ja ne ovat todella kalliita, joten lopetin niiden syömisen.
Minäkin olen kuivista silmistä kärsivä femtolasik-potilas. Leikkauksesta on nyt jo pari vuotta ja silmät ovat edelleen kuivat. Tämän kun olisin tiennyt ennen leikkausta, en koskaan olisi mennyt leikkaukseen. Eikä tämä ole suinkaan ainoa ongelma, joka leikkauksesta tuli.
- nyt ok,tarja 2
sama täällä,silmälääkäri totesi tulehdusta johon kosteustipat ja kortisoni antibiootti voide.jätä netti vähemmälle,
- tarja 1
En usko, et se tästä minun käyttämästäni ajasta netissä johtuu, tunnin verran päivässä ja sekin puolitettuna ja kirkkaus säädettyjä . Pitää kokeilla .
- Siklosporiini
Taisin löytää vahingossa itselleni avun kuiviin silmiin, laitan Niveaa silmänluomiini, imeytyy siitä omaan tahtiin... nyt uskallan taas ajaa autoa... Kuivuus johtuikin rasvan puutteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6416188Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?354240HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972557- 1351858
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311523Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3861469- 131283
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101243Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76972- 115945