Paljonkohan koivun istutus maksaa( taimen hinta)?
Voiko koivua istuttaa käyttämättömälle pellolle, kasvaako se semmoiseessa maassa? Kertokaa joitain vikkejä mitä minun pitää ottaa huomioon koivun isgtutuksessa ja kasvatuksessa. Mistä taimia yleinsä ostetaan?
koivun istutus
3
1192
Vastaukset
- kuokka hommiin
Itselle hinta taisi olla n.20 senttiä työtekijäpalkka. Voihan istuttaa, ainakin itse olen istuttanut. Taimia saa esim. paikallisen metsätalousyrityksen välityksellä.
- Puupaavo
Koivuntaimet maksavat noin 40c per kappale ja niitä kuluu 1600 hehtaarille. Taimia saa ostettua MHY:n ja metsäyhtiöiden kautta tai suoraan taimitarhoilta. Hinta on suunnilleen sama kaikilla tavoilla. Yleensä on myös tapana hieman muokata maanpintaa kaivurilla puuntaimille sopivammiksi. Tälle kesälle voi saada vielä "kesätaimia" mitkä ovat kasvaneet vain seitsemän viikkoa taimitarhalla ja ovat lyhyitä. Niillä voi olla vaikeaa niityllä ilman etukäteen suoritettua kemiallista kasvinsuojelua (=peltoon iltarusko).
Pellonmetsitykseen (=vajaatuottoisten alueiden uudistaminen) saa vielä nykyisen kemeran aikaan tukea. Tuki kattaa taimet, 1200 suojaa hehtaarille, osan maanmuokkauksesta ja suunnittelukustannuksen. Nykyisten ajatusten mukaan tuota tukea ollaan poistamassa jossakin lähitulevaisuudessa. Sitten pellot metsitetään omalla kustannuksella.
Näkemättä kohdetta on hankala antaa sen tarkempia neuvoja. Sitten kun olet saanut taimet maahan ja kasvamaan pitkiksi - muita kasvattaa koivuja harvassa. Koivut rakastavat vapautta. - Yks.jussi
Hirvituhojen mahdollisuus kannattaa ottaa huomioon koivikkoa perustettaessa.
Hirvi taittaa kolmimetrisenkin koivun, jotta vasa ylettyy ruokaileen. Kemiallisia karkotteita kannattaa käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315350Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283399HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2692424- 1281763
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1281474Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3691411Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101213- 121115
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76942- 115905