Kun rakkaus pelottaa

särkynyt

Mitä pitäisi tehdä tälläisessä tapauksessa, kun molemmilla osapuolilla on tunteita toisiaan kohtaan ja elämän varrella on tullut kolhuja pahastikin niin että luottamus on kärsinyt??
Uskaltaako sitä antautua rakkaudelle kun on saanut useasti turpaan.....

91

4610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semmone_

Uskaltaa! ;) Rakkaus parantaa. :)

• pidä huolta itsestä

Mitä tarkoitit turpaan saamisella?
        Jos ihan konkreettisesti joku on tehnyt jotain pahaa sinulle, olisin varovainen.
        Rakkaus parantaa haavoja, mutta satutetut haluavat niitä lisää.
        Ihmistä voi satuttaa monella tavalla...

• No se mitään,

paranna, eikä tarviikkaan. Ei rakkaudelle voi asettaa strategisia tavoitteita jotka sen pitäis suorittaa. Eikä rakkaudesta voi tulla suoritus. Eiks sitä voi edetä sen verran hitaammin, että ehtii opetella askeleen verran kerrallaan luottamaan siihen, että se ihminen jonka kanssa rakkautensa jakaa välittää niin paljon, että tunteet kohdataan yhdessä jatku romanttinen rakkaus tai ei.

• Huonoon tyytymätön
        No se mitään, kirjoitti:

paranna, eikä tarviikkaan. Ei rakkaudelle voi asettaa strategisia tavoitteita jotka sen pitäis suorittaa. Eikä rakkaudesta voi tulla suoritus. Eiks sitä voi edetä sen verran hitaammin, että ehtii opetella askeleen verran kerrallaan luottamaan siihen, että se ihminen jonka kanssa rakkautensa jakaa välittää niin paljon, että tunteet kohdataan yhdessä jatku romanttinen rakkaus tai ei.

Nimenomaan strategisia tavoitteita on oltava, ja niitä minä vaadin: jatkuva kunnioitus ja ystävällisyys, huomioonottaminen, hyvä käytös, naimisiinmeno, yhdessä eläminen. Ei luulisi rakastuneelle olevan liian vaativia suorituksia nämä. Jos eivät tapahdu, menen etsimään jostakin muualta. Selityksiä en kaipaa, enkä jää niitä kuuntelemaan. Miksi pitäisi tyytyä johonkin vähempään? Huomatakaa, että missään kohdassa ei mainittu, että pitää olla rikas.

• SomeoneSomewhere

Kyllä se niin on ettei takastamaansa ihmistä halua loukata millään tavalla.
      Haluaa suojella olla hänen lähellään. Nauttia hänen läheisyydestään.
      Näin ainakin miehenä ajattelen. Koitan myös teoillani sen todistaa.

• asdasd2323

• hyvä siitä tulee

Kyllä se on vaan uskallettava. Jää paljon hienoa kokematta, jos arkailee. Kokemusta on...
      Kohtelet vaan toista hyvin ja kunnioituksella. Annat aikaa ja pysyt hänen rinnallaan tukena jos tarvitaan. Ole itse luottamuksen arvoinen ja usko että toinenkin on.

• cure

Rakkauteen heittäytyminen on aina riski. Rohkea ei ole se joka ei pelkää, vaan se joka toimii pelostaan huolittamatta.

Suoraan sanottuna, kyllä kehoittaisin antautua rakkaudelle. Se on ehkä ainoa tie päästä niistä menneistä kolhuista, jos hyvin käy. Toinen vaihtoehto on elää loppuelämä ilman rakkautta.

• särkynyt

Kiitos teille ihanaiset! :)
      On tullut teiltä mukavaa palautetta. :) Kiitos! :)

Sanotaan nyt näin että kyseinen mies on arka...Itse naisena olen antanut hänelle rakkautta,luottamusta,tukea,kannustusta sekä kysynyt usein hänen vointiaan. Haluan tällä osoittaa että välitän hänestä sekä hänen hyvinvoinnistaan...Sekä annan hänen huomata että minuun voi luottaa.Hän tietää tunteeni.Ja hän on kertonut myös omat tunteensa.Mutta haluaa edetä hitaasti ja saada luottamuksen.

Joten mitä tässä pitäisi tehdä?
      Annan hänelle kyllä aikaa.Mutta sitten se etten voi loputtomiin odottaa ja odottaa.Rakkaus kestää kaiken.Kyllä mutta odotan jonkun aikaa mutten loputtomiin.Sillä en voi elämää heittää hukkaan.Ja aina odottaa toista.

Minulla on suuri sydän joka vaan rakastaa ja jolla on lämpöä ja rakkautta jaettavana.Rakkaus pelottaa myös minuakin sillä olen saanut pahoja iskuja....Mutta nyt vaan siltä tuntuu että haluan kokea rakkauden ja juuri tämän mukavan miehen kanssa.

• rakkaus voittaa

Ymmärsinkö oikein, että teitä on kaksi siipirikkoa. Onko miehellä vaikea lapsuus vai miksi on niin arka ja kauanko olet jo antanut hänelle aikaa. En kyllä ihan heti antaisi periksi jos siltä tuntuu, että juuri tämän miehen kanssa haluaisit kokea rakkauden. Jos ne traumat on olleet hyvinkin pahoja ehkäpä vaatisi käyntiä jollain terapeutilla (tarkoitan nyt siis miestä), jotta sitä luottamusta syntyisi niin että rakkaudelle tulisi tilaisuus.

• mikä on vointinne

Ihanaa ja tsemppiä teille. Kun tiedätte toistenne tunteet on teidän helpompi rakentaakin jotain.

• särkynyt

Kauanko olisitte valmiita odottamaan toista?
      Eli antamaan aikaa toiselle niin että hän uskaltautuu tulemaan esiin ja sanomaan että nyt olisin valmis.

• omituisten otusten

Miksi sun pitää odottaa tumput suorina, etkö sä itsekin voi tehdä jotain. Ihme meininki ja loppu ketjun arvaan....

• särkynyt

Oon mä tehnytkin.Enkä oo tumput suorina

• dhdhdhd

Joo, teilläkin varmaan kaikilla kuitenkin joku onnistunut "rakkausjuttu" aina vähintään alkuun ollut vaikka särkymiseen johtanutkin. Entäs kun on täysin pyöreä nolla kokemusta eikä kukaan ole koskaan osoittanut noita tuntemuksia itseä kohtaan ja aina joutunut pettymään yksipuolisten tuntemustensa kanssa. Siinä ei enää juuri huvita tunteitaan päästää valloileen kun "tyhjän saa pyytämättäkin". Ja vaikka haluaisikin epäillen että ehkä nyt toisellakin saattaa olla tunteita niin siihen ei enää vaan yksinkertaisesti pysty kun se itsesuojeluvaisto on niin ylikehittynyt ja ajaa ihan järjettömään epävarmuuteen.

• särkynyt

Totakin on joskus itse kullekin tullut.Mut niist on vaan päässyt tosi helposti irtaantumaan.Sillä optimistisena luonteena jaksan uskoa aina että edessä löytyy jotain hyvää jos edellisestä tuli takkiin....

• dhdhdhd
        särkynyt kirjoitti:

Totakin on joskus itse kullekin tullut.Mut niist on vaan päässyt tosi helposti irtaantumaan.Sillä optimistisena luonteena jaksan uskoa aina että edessä löytyy jotain hyvää jos edellisestä tuli takkiin....

No hyvä jos olet selvinnyt, yhtä onnellisesti ei ole asiat muilla... Joskus ylipääsemätön solmu pään sisällä voi tosiaankin olla niin ylipääsemätön että vaikka tiedostankin katuvani pelosta tekemättä jättämiäni asioita viimeistään kuolinvuoteellani niin silti en pysty niitä tekemään koska tuo esto ennemmin ajaa masennukseen ja itsetuhoisiin ajatuksiin.

• muureja edessä

Luin jostain neuvoja, että suhteen päättymistäkin miettivien tulisi yhtenä asiana miettiä tilannetta, että sopivaa kumppania ei koskaan enää löydykään. Itsekin pohdin tuota ja tuumin, että vaikka seuran löytäminen missä nyt olenkin liikkunut ei ole koskaan ollut vaikeaa, niin vaikka kiinnostusta itseä kohtaan muualta on ollut niin itse olen hirveän huono ihastumaan ja rakastumaan. En tiedä mistä se johtuu, sillä en niin sanotusti ole mitenkään ronkeli enkä laadi mitään listoja ihanneominaisuuksista ihmisissä, vaan pikemminkin olen avoin. Mutta ehkä jotain suojamekanismeja sitten ja se että kumminkin päin natsaisi.

• saketeus

No itsellä on sama juttu, mutta olen sinut itseni kanssa ja tiedän että olen herkkä ja muista välittävä persoona. Mutta siinnä se pointti juuri tuleekin et vaikka paljon on ollut kauniita naisia nii ne ei oo vaan sytyttänyt koska ovat olleet liian itsekeskeisiä ja eivät ole välittäneet muista. Kaksi kertaa elämässäni oon ollut rakastunut, mutta se on johtunut siitä naisen luonteesta ja persoonasta. Eli tarviin samankaltaisen ihmisen rinnalleni, naisen jolla on herkyyttä ja empaattisuutta ja joka on sinut itsensä kanssa. Nykypäivänä kaikille vaan merkkaa materia ja omaisuus, eli siinnä on yks syy miks ihmiset ei löydä hyvää parisuhdetta koska enää ei oikeasti haluta tutustua siihen persoonaan ja luonteeseen mihin oikeasti rakastuu. Vaan tutustutaan toisen varallisuuteen ja omaisuuteen.

• särkynyt
        saketeus kirjoitti:

No itsellä on sama juttu, mutta olen sinut itseni kanssa ja tiedän että olen herkkä ja muista välittävä persoona. Mutta siinnä se pointti juuri tuleekin et vaikka paljon on ollut kauniita naisia nii ne ei oo vaan sytyttänyt koska ovat olleet liian itsekeskeisiä ja eivät ole välittäneet muista. Kaksi kertaa elämässäni oon ollut rakastunut, mutta se on johtunut siitä naisen luonteesta ja persoonasta. Eli tarviin samankaltaisen ihmisen rinnalleni, naisen jolla on herkyyttä ja empaattisuutta ja joka on sinut itsensä kanssa. Nykypäivänä kaikille vaan merkkaa materia ja omaisuus, eli siinnä on yks syy miks ihmiset ei löydä hyvää parisuhdetta koska enää ei oikeasti haluta tutustua siihen persoonaan ja luonteeseen mihin oikeasti rakastuu. Vaan tutustutaan toisen varallisuuteen ja omaisuuteen.

Sinulle "saketus"Minäkin olen herkkä ja välitän muista.Aina asetan muut ensimmäiseksi ja itse tulen perässä.
        Min' en ole ulkonäkökeskeinen.Vaan tykkään aidoista ihmisistä; eli siis ihmisistä jotka on omia itseään.
        Ei kukaan jaksa pinnallisia ihmisiä.Niistä vaan ei saa mitään irti....
        Minä en ole rahan perään koskaan ollut.Rahahan ei tee onnelliseksi.Haluan vaan miehen jolla on aikaa minun kanssa ja tykkää tehdä kaikkea kivaa yhdessä ; esim tehdä yhdessä ruokaa,lenkkeillä,jne jne.
        Oon oikeesti sinun "Saketus" kanssasi samaa mieltä tuosta mitä kirjoitit ja toit todella hyvin esiin sen kuinka ihmiset ovat nykyään muuttuneet.Kun ei mikään riitä muuta kuin raha ja materiaali.Sitten kun sitä saadaan liikaa niin kyllästytään ja turhaudutaan ja lähetään vetään.

Mutta minun tarina ei liity tähän....Todella mutkikas juttu.Minä olen vastaanottava ja rakastava ja valmiimpi.Mies arka.Ja vaikea.Ja pelkään että jos olisin vielä roikkunut tässä niin olisin satuttanut itseni pahasti.Voihan olla että rakkaus syttyy vielä.Nyt vaan haluan olla hetken tauolla.Ja keskittyä omien asioiden hoitamiseen ja katsotaan mitä aika näyttää....Koska se mikä on totta niin tunteet, niitä kun ei tule eikä voikaan kieltää.Enkä' aio.Pidän hänestä silti.Viäläkin.Paljon.

• tekoäly
        särkynyt kirjoitti:

Sinulle "saketus"Minäkin olen herkkä ja välitän muista.Aina asetan muut ensimmäiseksi ja itse tulen perässä.
        Min' en ole ulkonäkökeskeinen.Vaan tykkään aidoista ihmisistä; eli siis ihmisistä jotka on omia itseään.
        Minä en ole rahan perään koskaan ollut.Rahahan ei tee onnelliseksi.Haluan vaan miehen jolla on aikaa minun kanssa ja tykkää tehdä kaikkea kivaa yhdessä ; esim tehdä yhdessä ruokaa,lenkkeillä,jne jne.
        Oon oikeesti sinun "Saketus" kanssasi samaa mieltä tuosta mitä kirjoitit ja toit todella hyvin esiin sen kuinka ihmiset ovat nykyään muuttuneet.Kun ei mikään riitä muuta kuin raha ja materiaali.Sitten kun sitä saadaan liikaa niin kyllästytään ja turhaudutaan ja lähetään vetään.

Mutta minun tarina ei liity tähän....Todella mutkikas juttu.Minä olen vastaanottava ja rakastava ja valmiimpi.Mies arka.Ja vaikea.Ja pelkään että jos olisin vielä roikkunut tässä niin olisin satuttanut itseni pahasti.Voihan olla että rakkaus syttyy vielä.Nyt vaan haluan olla hetken tauolla.Ja keskittyä omien asioiden hoitamiseen ja katsotaan mitä aika näyttää....Koska se mikä on totta niin tunteet, niitä kun ei tule eikä voikaan kieltää.Enkä' aio.Pidän hänestä silti.Viäläkin.Paljon.

ei kannata olla OMA ITSENSÄ.. mä olin ja huonosti kävi!!
        kannattaa teeskennellä aika paljon..ehkä voittaa??

• georgemccartney
        särkynyt kirjoitti:

Tää on just ku mun tarina. Itsekin olen vastaanottava, rakastava ja olin omassa tarinassani valmiimpi kait. Mutta toinen ei uskaltanut heittäytyä siihen mukaan. Harmittaa. Silti rakastan häntä erittäin paljon yhä edelleen. Hän taas taitaa potea jotain syyllisyyttä siitä, ettei pystynyt antamaan tunteilleen valtaa ja hypätä mukaan :( Voisinpa antaa sille edes osan siitä sokeasta rohkeudesta, joka itellä oli, kun hyppäsin täysillä mukaan siihen junaan.

Se munkin kohtaama nainen oli persoonaltaan ihan mahtava ja ei todellakaan minkään rahan ja materian perään. Just sellanen jota itsekin olen aina halunnut. Mulle ei rahalla ja materialla ole kovinkaan isoa merkitystä. Jos toimeen tulen elämässäni niin olen tyytyväinen.

"särkynyt" tykkään tuosta sun luottavaisesta ajatustavasta, että katsot mitä aika näyttää ja syttyykö se rakkaus joskus vielä. Ite olen samanlaisella asenteella liikkeellä oman tapaukseni kanssa. En enää jaksa murehtia ja kaipailla hänen perään aktiivisesti. Enkä myöskään odota enää, mutta jos joskus vielä tilaisuus tulee niin uskon, että omalta puolelta ei tule olemaan ongelmaa päästää niitä tunteita hänen kohdallaan jälleen valloilleen. Mahtavin ihminen, johon olen pitkään aikaan tutustunut :) Käsittämätöntä miten sitä voi vieläkin toista niin rakastaa kuitenkaan tuntematta, että maailma olisi kaatunut. Siellä hän jossain menee ja on toivottavasti onnellinen ja tyytyväinen.

• särkynyt

Tein ratkaisun tänään.Helppoa se ei ollut....Pitkään mietin ja puntaroin....

Miehiä tulee ja menee.
      En voi odottaa tätä miestä....Tämä ei ole minun juttuni.
      Jos toisella on ongelmia itsensä kanssa ja elämänsä niin en voi antaa hänen imeä kaikkia energioitani hukkaan, niin että itse menetän elämänilon ja muutun harmaaksi.
      Odotin tätä miestä pitkään ja turhaan.Petyin.

Mutta jos ei elämään kuuluisi pettymyksia ja aina menisi kivasti niin eihän täällä olisi järkeä elää.Olkoon tämä minulle taas yksi kokemus lisää.Toivottavasti opin jotain tästä.

Ja mikä parasta; KESÄ TULEEEEEEEEEEE!!!!! :D
      Aion löytää sen minun oman kullan tänä kesänä joka on samalla aaltopituudella minun kanssani ja joka kunnioittaa myös minuakin.

RAKKAUS VOITTAA KAIKEN!!!!

• OulunTyär

Hei,
        Viisas, mutta vaikea päätös varmasti sinulla jatkaa eteenpäin. Itse kolhuja kokeneena tunnen myös, että jos antaa ja antaa toiselle itsestään, eikä saa mitään realistista vastakaikua toisen tunnelukkojen/puhumattomuuden tms. vuoksi, pitää osata luopua, ennen kuin rikkoo itsensä liikaa. Vaikka se ihastumisen tunne olisi niin huumaavan ihana, ja haluaisi sen kasvavan rakkauteen ja luottamukseen.

Mun sydän ei ainakaan kestä toisen ajatusten arvailua, jos ei saa mitään puhumalla tai joutuu epäilemään koko ajan, mistä tuulee..en tiedä tarkalleen sun tilannetta, mutta itselleni on käynyt niin. Ja itsensä kun laittaa likoon täysillä, kyllä sen huomaa, jos toinen ei tunne samoin. Tuun jo muistelusta surulliseksi...kaikkea hyvää sulle! Kesä tulee juu :)

• Saketeus

Tuommoiselle naiselle antaisin itsestäni kaiken, enkä pakenis pelkojani.

• Mies 25 v

Minä en jaksa iloita kesästä, ennemminkin se vetää mieleni ihan maahan kun en ole koskaan elämässäni seurustellut. Kesällä tuo yksinäisyys ja erilaisuus senkun vain korostuu ja itsetuhoiset ajatukset valtaa mielen. Naisilla se on helpompaa kun miehiä tulee ja menee mutta useimmilla miehillä naisia ei tule ja mene.

• Eteenpäin

Minä olin tällainen odotettava eräässä elämänvaiheessa. Mies odotti, odotti, odotti ja lopulta ei enää odottanut. Hassua, että se tapahtui juuri silloin, kun olisin ollut valmis. Tässä nyt sitä sitten kaipaillaan. Olen kyllä varma, ettei hän enää palaa ja ymmärrän häntä erittäin hyvin. Totuus on, että hyvinkin voimakkaat tunteet voivat sammua toisen osapuolen käytöksen vuoksi. 'Särkyneelle' tsemppiä ja muista, että joskus oikeasti asiat voivat olla esteenä rakkaudelle. Joten älä vain luule, että sinussa oli jokin vika. Hyvää kesää sinulle!

• unosia vain

Ei ole todellista rakkautta silloin. Todellinen rakkaus kaataa esteet eikä pienistä hätkähdä.

• Eteenpäin
        unosia vain kirjoitti:

Ei ole todellista rakkautta silloin. Todellinen rakkaus kaataa esteet eikä pienistä hätkähdä.

Ei pidä paikkansa väitteesi, 'unosia vain'. Elämme arjessa eikä satukirjojen sivuilla.

• särkynyt

Kiitos sinulle "eteenpäin" kauniista sanoista sekä ymmärryksestä.Näät myöskin asiat monilta eri kantilta.Toisen osapuolen että itsesi.

Mitä pitkään miettii ja punnitsee ajatusta niin loppujen lopuksi edessä päin aukeaa totuus ja valoa.Luotan todella paljon omaan vaistooni koska se ei ole ikinä johdattanut minua harhaan.Olen vain liian kiltti persoona.

Mukavaa kesää sinullekin! :)

• särkynyt
        unosia vain kirjoitti:

"unosia vaan".
        Tämäkin on totta.Olen ennenkin kuullut väittämän " se ei ole todellista rakkautta"....

Mutta ei ole oikein että toinen antaa odotuttaa ja roikottaa toista turhaan jos ei ole itse valmis.Se on jo kiusan tekemistä.Vai mitä mieltä sinä olet?
        Onko oikein että toinen harmaantuu ja väsyy? Energiat imetty.

• muurimestari
        unosia vain kirjoitti:

Ymmärrän täysin jos toinen osapuoli ei jaksa odottaa loputtomiin. Mikään ei ole raskaampaa kuin yksipuolinen rakkaus, ei kenenkään pidä itseään toiselle uhraamaan ja odottamaan maailman tappiin asti. Kyllä siinä odottavalla alkaa omat muurit nousemaan ja usko loppumaan jos ei saa vastavuoroisesti takaisin ja elää jatkuvassa epävarmuudessa. Parisuhde ja rakkaus vaatii kaksi syttyäkseen ja kestääkseen.

Itse olen odotuttanut aloittajan tavoin ja aivan samoista syistä. Tai en odotuttanut, mutta mua aikani odotettiin vapaaehtoisesti. En voisi ikinä sellaista toiselta edellyttää jos en itse pysty tarjoamaan vastineeksi jokinasteista varmuutta takaisin.

• viisain neuvo

Teidän pitää juosta lujaa eri suuntiin, juostessanne tehdä ristinmerkkejä toistenne suuntaan käsivarsillanne ja rukoilla jeesusta ja jumalaa ja buddhaa, sekä juoda puhdistavia juomia 5 kertaa päivässä aina 3:n vuoden ajan kunnes ette jaksa enää juosta.

Juoksun jälkeen teidän tulee peseytyä kirkkaan järven rannalla korkealla vuorilla 5 kertaa päivässä, oli talvi tai kesä, aina 3:n vuoden ajan, sekä syödä puhdistavia ruokia ainoastaan kynttilän valossa vihkivedellä siunatun hirsimökin sisällä.

Tämän jälkeen seuraavat 3 vuotta teidän tulee ripittäytyä papille 5 kertaa viikossa kunnes olette päässeet yli rakkauden kuvitelmistanne.

• Eteenpäin

'Viisain neuvo' on kyllä aika työteliäs. Minä taktikoin ja käyn asiaa läpi haikaillen ja rukiisella järjellä. Ja luulenpa, että hyvin se asia hoituu näinkin.

• särkynyt

"viisaan neuvo"
        Pysytäänpä asialinjalla.

• 015

Mä kävin tänään ravintolassa syömässä kunnon lounaan. Kasasin lautaselleni erilaisia salaatteja, riisiä, kastiketta ja broiskua kokonaisena rintapalana.

Lisäksi otin kiisseliä jälkkäriksi.

Osallistuin johdon kokoukseen - AI ETTÄ TÄLLÄISIÄ ASIOITA HE JAUHAVAT SIELLÄ! Tunsin itseni pieneksi -todella pieneksi! Ja vähän avuttomaksi, vaikka ymmärsin yskän....

Ei kontekstia!

• Pettymyksistä

Useasti pettynyt =? No nythän osaat ja tiedät miten vastapuolen olemukseen ja esitykseen pitää suhtautua . Alkuun on aina jotain ylimitotettua juuri toisen naruttamiseen , huomaat heti mitä toinen havittelee , ehkäpä sinun varallisuutta onhan asuntosi ylen upea .

• Kahden asian liitto

Jep, tunteet ovat vallan pelottava juttu, jos järki ei toimi lainkaan. Tunne ja älyä, käytä tunneälyä, koska molemmat yksinään tekevät paljon pahaa.

• veikkaaja

jos ei veikkaa, ei voi voittaa.

• Jätä se

Sika !

• "Elämän onnea ei voi kukaan takoa teräksestä.
      Se on aina vain silmänräpäyksen lahja.."
      --Karl Heinrich Waggeri ---

pitää uskaltaa ja luottaa itseensä..

• rohkelikko

Jos oikeasti rakastaa niin silloin jaksaa vähän aikaa myös odottaa. Loputtomiin ei tietenkään kenenkään jahkailuja kannata katsoa. Onhan se niinkin että jos vastapuoli on oikeasti rakastunut niin kyllä hän tietää mitä haluaa, ei sitä tarvitse miettiä. Oikea rakkaus vie mennessään, halusit tai et.

• särkynyt

Kiitos kaikille teille rakkaille lukijoilleni!!! Kiitos ihanista vastauksista sekä mielenkiinnostanne että olette lukeneet tekstini.Näinkin paljon olen saanut lukijoita mikä oli mukava nähdä että aihe on kiinnostanut näin monia ja teille jotka olette kirjoittaneet mielipiteenne tänne, niin näinkin monelta.Iso kiitos! :)
      Arvostan! :)

Nyt tuli turpaan rakkaudessa......Väilillä pitää ottaa turpaan...vähän niinkuin hyvässä nyrkkeily ottelussa....Mutta sieltä noustaan. :)

Niinkuin tuossa aiemmin jo totesin teille rakkaat lukijat; KESÄ TULEE :D
      Niin nautitaan siittä hetkestä ja eletään siittä hetkestä.Joka hetkestä.

• VikkiA

Rakkaus vaatii aikaa, rakkaus kasva ja vahvistu ja jos sinä näytät että sinä kin rakkastat hän varmasti nopeammin kasvaisi.
        Jä mitä tarkoittaa turpa rakkaudesta oletko alaikäinen ? onko sinun rakas mies lyö sinua ? Sinä olet negativi mielinen negatiivinen mielinen ajatele positivisesti!
        jos aina ja koko ajan ajattela tule turpa kyllä turpa varmasti tule jos ajatella kaikki onnisu, kaikki kyllä onnistu elämä ihme toteutu kaikki mitä sinä haluat tai siten mitä et haluat jos sinä ajatela ja odota ennemän mitä et haluat kuin sitä mitä haluat
        ole rehelinen ajatle positivisesti odotele vain hyvä alä ajetele pahasta ihmisen mieli
        ajatukset rakentavat ihmisen ympäristo.

• VikkiA

Pelturi.
      Jos et pystyt vähän aika odota ja sinua jännittää ja pelota sinä et osat rakastaa
      et olet rakkauden arvoinen.

• särkynyt

Ei se kyllä ihan noin mene.Vika ei ollut minussa.Minä osaan rakastaa ja odottaa.mut jos mies jänistää ja on vaikea....

• saketeus

Jos oikeasti haluat olla onnellinen ja rakastaa nii ainoa vaihto-ehto on ottaa se riski ja luottaa toiseen. Mitään et saa jos et uskalla ottaa riskejä. Itse olen myös saanut minta kertaa turpiin, mutta aina sinnikkäästi olen uskonut et toinen on sitä mitä itse myös on ja kohtelee toista arvostavasti ja kunnioittavasti. Ja vaikka kuinka ois pelännyt nii enole paennut. Helpoin keino on tietysti aina paeta tunteitansa ja sitä toista ihmistä. Ei ole kuin kaksi vaihto- ehtoa joko pakenet koko ikäsi tunteita tai otat sen riskin et ehkä sydän särkyy tai se kestää koko elämän. Mutta pakenemalla et oikeasti saa mitään suurempaa ja kyllä aidosta rakkaudestakin ajan myötä pääsee yli.

• särkynyt

Kokeiltu on.Yritetty on.Kaikkeni olen yrittänyt.Mut pitääkö mun tehdä itteni tyhmäksi ja jäädä roikkumaan siihen ja toinen nauttii???

• saketeus
        särkynyt kirjoitti:

Kokeiltu on.Yritetty on.Kaikkeni olen yrittänyt.Mut pitääkö mun tehdä itteni tyhmäksi ja jäädä roikkumaan siihen ja toinen nauttii???

Ei siinnä oot oikeassa et ketään ei kannata liian pitkään jäädä oottamaan jos vastakaiku ei ole samaa ja toisella on omat ongelmat, eikä ole sinut itsensä tai menneisyytensä kanssa.

• Saketeus
        särkynyt kirjoitti:

Se ei riitä jos vaan toinen yrittää, kyllä siinnä täytyy olla molempien täysillä mukana. Ketään et voi ehjäksi rakastaa.

• OulunTyär
        Saketeus kirjoitti:

Se ei riitä jos vaan toinen yrittää, kyllä siinnä täytyy olla molempien täysillä mukana. Ketään et voi ehjäksi rakastaa.

Samaa mieltä Saketeus. Tarvitaan kaksi osapuolta, jotka tahtovat kumpikin. Vaikka olisi vaikeuksiakin. Ja niitähän yleensä elämässä riittää, toisille enempi ja toisille vähempi.

• sljfaijfoisdihgao

tuntuu, että "särkynyt" olisi tekstien perusteella mies ehkä nainenkin sekä melko herkästi kiihtyvä, nuori tai kiihkoa täynnä oleva aikuinen. rakkaudesta olisi kiva puhua syvällisesti ja pitkään sellaisen ihmisen kanssa, joka joka solulla on ottanut riskejä elämässään, tehnyt oikeasti kaiken rakkauksien eteen, ottanut rakkauden vakavasti. ihmisen, jonka suusta kuulisi karhean elämänkokemuksen. ne keskustelut taitaa löytyä ihan muualta. oikea rakkaus ei pelaa, tunneälyllistä eikä riiputa.

• särkynyt

Hei "sljfaijfoisdihgao"
        Olen nainen.Aikuinen nainen. :)
        Ja olen kokenut elämässäni paljon asioita.....Jätetäänpä ne muualle ku eivät kuulu tänne.

• lelle3

Jollet tunne , että on hyvä olla ja odottaa , niin älä odota!
      Jos pidät miehestä , kerro , että hän voi tulla luoksesi sitten , kun on valmis ja uskaltaa .
      Voi tulla , mutta sinä et voi luvata olevasi vielä vapaa .
      Tsemppiä!
      On niin monia syitä siihen , että ei uskalla sitoutua . Totuudeksi jää , ettei uskalla tai ei ole valmis.

• särkynyt

Hei "Lelle"
        Kiitos kauniista sanoista.Näin olenkin tehnyt.Kertonut hänelle tunteeni.Antanut siedätyshoitoa.Antanut hänelle rakkautta.Ymmärrystä.Kannustanut.Kaikkeni.

No,ehkä nyt parempi vaan jatkaa eteenpäin ja olla "jäähyllä".Katsoa mitä kesä tuo tullessaan ja jos sinä aikana rakkaus leiskuu ja molemmat haluavat toisiaan niin sitten katsomme tilanteen uusiksi....

• ikäväkin voi olla

Kyllä ja kyllä, mutta voithan sinäkin lelle3 ottaa jonkinlaisen lähestymisaskeleen.

• Lelle3

Nim."Ikäväkin voi olla" - et sinä tiedä , millaisia suhteita minulla on/on ollut :)
        Askel sinne , askel tänne .
        Rohkeus voi olla uhkarohkeutta ja itsesäilytysvaiston puutettakin joskus.

Kun molemmat oavt valmiita , silloin astutaan ne askeleet.
        Vasta silloin.
        Tsemppiä AP:lle !
        Molempien täytyy haluata tosissaan.

• Jos se elämä olisi helppoa, olisiko se elämää?

Rakkaus - Tuo vihattu ja siunattu tunne =) Onhan se ihanaa jos kumpikin sen tuntee yhtälailla. Mutta helvetistä jos vain toinen. Onko se siis edes odottamisen arvoista? Kyllähän se on. Parisuhde on asia jota nykyään katsotaan kintaalla viitaten. Ihmiset eivät näe ihmistä, vaan kuoren tai ulkonäön, se sisin saattaa jäädä pinnallisuuden varjoon. Tai sitten ei edes haluta katsoa pintaa syvemmälle.

Jokatapauksessa, odottaminen kannattaa jos toisella on mietittävää ja pohdittavaa. Mutta ei ikuisesti. Jossain vaiheessa on pakko jatkaa omaa elämäänsä ja kulkea eri polkua.

Jos sitten rakkauttaan ei enää löydä, niin on ainakin ollut valmis ottamaan sen vastaan ja antamaan sitä. Ja se, ystäväiset on rohkeutta ja avoimuutta hienoimmillaan !

Joskaan en myöskään tuomitse niitä jotka sitä ei uskalla ottaa vastaan. joskus.. mennyt elää liian vahvana. Elämä on liian työlästä ja liian hmm. täynnä , jotta sen keskeltä näkisi niitä kultakimpaleita joita jalkoihin lasketaan. Mutta silti, vaikka se oma unelma ei sitä kimpaletta nostaisikaan jaloistaan. Se on kuitenkin annettu ja tarjottu. On yritetty tehdä unelmista totta. On annettu aikaa ja haluttu luoda jotakin oikeasti kestävää. Jotain , josta on kiitollinen loppuelämänsä ajan.

-Mitään ei saa ellei yritä-

Aloittajalle paljon voimia. Hienosti sinä laitoit nuo sydämet ja positiivisen huudahduksen tulevasta, mutta jos sinä aidosti välitit, niin sattuuhan sinuun-
      Anna itsellesi aikaa. =)

• särkynyt

Hyvä "metalheart_79"

Hienosti kirjotettu juttu.Annan kyllä aikaa ja vaikka päätinkin että katselen nyt eteenpäin, niin en hylkää tätä miestä...Koska minulla on edelleen tunteita häntä kohtaan.....Paljon.Pikemminkin jäähylle nyt parempi.Ja jos tässä vielä rakkautta roihuaa kesän aikana niin mielelläni palaan asiaan uudelleen sillä niinkuin hienosti kirjoitit tuosta rakkaudesta, niin yhdyn kanssasi samaan.tottahana tuo on.

Kiitos siis sinulle kauniista sanoista! :)

• Sonbänätny!
        särkynyt kirjoitti:

Hyvä "metalheart_79"

Hienosti kirjotettu juttu.Annan kyllä aikaa ja vaikka päätinkin että katselen nyt eteenpäin, niin en hylkää tätä miestä...Koska minulla on edelleen tunteita häntä kohtaan.....Paljon.Pikemminkin jäähylle nyt parempi.Ja jos tässä vielä rakkautta roihuaa kesän aikana niin mielelläni palaan asiaan uudelleen sillä niinkuin hienosti kirjoitit tuosta rakkaudesta, niin yhdyn kanssasi samaan.tottahana tuo on.

Kiitos siis sinulle kauniista sanoista! :)

Älä anna sen ihmisen käyttää sinua hyväksi..kun tietää tunteesi. Haluaa sinut vain silloin, kun tekee mieli läheisyyttä ja seksiä. Ja sitten samalla pitää sua ns.liekassa, ettet pääse eteenpäin. Näitäki hemmoja riittää, sitoutumiskammoisia, vasta eronneita, tunnekylmiä, puhumattomia, varsinkin alkoholin voimalla sitten pikku pelailu onnistuu. Toivottavasti ei mee niin.

• muurimestari
        Sonbänätny! kirjoitti:

Älä anna sen ihmisen käyttää sinua hyväksi..kun tietää tunteesi. Haluaa sinut vain silloin, kun tekee mieli läheisyyttä ja seksiä. Ja sitten samalla pitää sua ns.liekassa, ettet pääse eteenpäin. Näitäki hemmoja riittää, sitoutumiskammoisia, vasta eronneita, tunnekylmiä, puhumattomia, varsinkin alkoholin voimalla sitten pikku pelailu onnistuu. Toivottavasti ei mee niin.

No toi on niin totta. Ja olen mies ja ollut ja osittain vielä aivan kuvaamasi kaltainen.

Tosin tiedostin asian itsessäni ja olin hyvin avoin tapailukumppaneilleni tuntemuksistani, tunteideni ailahtelevuudesta ja epävarmuudestani. Asiassa on se kääntöpuoli, että muhun rakastuttiin kaikista antamistani varoituksista huolimatta, silloin iski aika valtava ahdistus koska toinen alkaa väistämättä lataamaan paineita niskaan ja se menee helposti naiselta syyllistämisen puolelle jos ei tulosta ala heti tulla. Eli tuo pelaaminen ei sinänsä mielestäni istu minuun, mutta hetkeen kykenen toki antautumaan ja se onnistuu nimenomaan parhaiten alkoholin kanssa.

Silloin jotenkin uskalsi ja pystyi hetkellisesti ne muurit pudottamaan ja tuntea paljon sellaista hyvää, jota kaipaa ihan helkkaristi. Liian pahasti olen ottanut siipeeni, ei pysty tunteita pakottamaan pintaan, ovat vielä kuoressa, mutta nimenomaan noi tietyt hetket olivat jotenkin toiveikkaita, että jonain päivänä uskallan heittäytyä niiden kanssa elämään, en vain yksittäisiin hetkiin.

• Kirs27

Hei!

Tiedän saman tunteen!

Meilläkin tuli ero avomiehestäni marrask.

Tosi vaikea suhde oli..

Mm.väkivaltaa, pettämistä, valehtelua.. Mieheltä.

Itsekin just miettinyt samaa, kuin Sinä, kirjoittaja.

Oli yks lyhyt "suhde", mut se kaatu.

"Potkas taas päin lasiseinää, haavoineen.."
      Tämä tyyppi vasta itsekin eronnut.

Siinä oli kaikkea..

Senhän näkee sitte..Miten käy.

Mutta Toivotaan Parasta! :)

• vaalea karkulainen

Mä olin viime kesänä sellaisessa elämäntilanteessa, että en yksinkertaisesti voinut kuvitella tutustuvani keneenkään saati aloittaa suhdetta.
      Pakenin erään miehen lähestymistä. Jälkeenpäin harmitti tosi paljon, mutta kun nyt katson taaksepäin tätä mennyttä syksyä ja talvea, olen tyytyväinen etten sotkenut elämääni ketään. En olisi ollut vielä valmis.
      Nyt alkaa olla upea fiilis, olen toipunut ikävistä asioista ja elämä alkaa näyttää niitä valoisampiakin puolia vihdoin.
      On vahva tunne, että tästä tulee mieletön kesä :D
      Toki haluaisin kohdata sen miehen uudelleen joskus, mutta luulenpa että jää haaveeksi.
      Hänelle kuitenkin hyvää kesää!

• haurasta voi olla

Tilanne voi kyllä luisua melko hankalaksi, jos avoimesti ei tiedetä kummankin tunteista. Ainahan toinen ei tiedä, että toinen edes odottaisi. Tai niiinkuin sanoit tuntee yksipuolisesti.

• kirjavakissa

Olethan selvinnyt niistä entisistäkin, kun näemmä taas olet rakastunut =)
      Anna palaa hyvä ihminen! Meillä on vain yksi elämä (vissiin), joten menox, sanoi Annie Lennox =)

• vaikea tapaus ---

alotukseen :

siinäpä vasta kysymys,
      omakohtaisesti JOS kohtaisin rakkauden pelottaisi varmasti antautua rakkauteen,
      en osaa edes kuvitella kuinka sen tekisin, kuinka päästäisnin toisen ihmisen lähelle ihoani, hymm,
      puoliso poistui tuonpuoleiseen vuosi sitten,
      edelleenki kaipaan ja suren mennyttä elämää,
      näen paljon ihmisiä päivittäin, juttelen niitä näitä,
      mutta tunnen keskellä kaiken, kuin olisin kaikesta huolimatta yksin maailmassa,
      en tajua kun joku siinä vieressä juttelee että siinä olisi jotain erityistä,
      tai ehkä joskus jään miettimään, että olikohan hän minusta hieman kiinostunu,
      ei varmaankaa,
      kuhan jutteli vaan toinen yksinäinen jotain äännelläkseen,
      ETTÄ JOS olet oikeesti rakastunu ja tunnet jo kohteen paremmin, suosittelen sinua antautumaan rakkaudelle kuitenki varauksella, koska rakkaus on kovin kovin haavoittuvainen tunne,

oman puolisoni voin vain päästää lähelle ihoa, hön vaan on poissa lopullisesti , pilvenreunalta hän seuraa elämääni,

• kylloo

Kauanko kerkesitte tapailla?

• minäkin

Oletko se sinä?

• petetty&jätetty

Juu, ei kannata koska ihminen oikeesti rakastaa sitä rakastamisen tunnetta ja toisesta luomaa mielikuvaa. Eihän ihmiset koskaan eroais jos se ei olis näin.

Eli suosittelenkin harlekiini-kirjojen lukemista rakkauden nälkään koko loppuiäksesi.

Ja sian sonnat!

Anna palaa ja mitä sulla on enää hävittävää, kun olet kerran ennenkin itsesi kolhinut. Se mikä ei tapa, vahvistaa. Ja suhde kannattaa aina aloittaa ihan iisisti, ei aseta liian suuria paineita sen kumppanin päälle. Toiseen tutustumiseen menee aina aikaa ja on ihan älytöntä heti tavattaessa kuvitella tietävänsä, että tämä toinen on juuri sinulle se täydellinen vaihtoehto. Se on aluksi tosiaankin vain pelkkä mielikuva toisesta mihin ihastut toisessa. Rakastaminen alkaa siitä mihin tuo mielikuva päättyy.

Ei se voi olla niin vaikeeta!

• jäänyt yksin

Rakkaus antaa voimaa elämälle.Rakasta ja tule rakastetuksi,
      vaikka omalla kohdallani se ei ole vielä toteutunut.

• mieti kaks kertaa

ei saa kannatusta..ainakin näin miespuolisena voin sanoa ku oli toi yks peltilehmä..mieti kaks kertaa mies..jos töissä käyvät molemmat ja asuvat samankaton alla,niin joudut aamusin aikaistaa ainakin tunnilla herätystäsi koska naisten pitää ehtiä käydä suihkussa ja laittautua ennen töihinlähtöä(aivan kuin jotain työpaikalla kiinnostaa miltä joku näyttää) myös jos naisesi käy kakalla..niin se vessa haisee sen jälkeen ihan hirveeltä,kun itse sinne menet tarpeillesi..ja lopuksi..viimeisenä,muttei vähäisimpänä..joudut merkittävästi raottamaan lompakkoasi naisten kaikkien jonninjoutavien ostosten suhteen..se harvemmin mieltä kovin keventää

• mies85jns

Itse rakastuin hiljattain naispuoliseen ystävääni. Tapasin hänet toisen ystäväni kautta. Olemme aika paljon samanlaisia ja pidämme samoista asioista, mutta hän on varattu. Olen kertonut hänelle tunteeni suoraan ja meillä on ollut yhteisiä öitä (ilman seksiä, mutta kuitenkin vierekkäin nukuttu yms.) Hän aina vastaa, että ollut tuon nykyisensä kanssa niin pitkään yhdessä, että turha toivo minulla, mutta joskus hänen puheistaan saa kuitenkin sen kuvan, että jokin hiertää suhteessa, mutta hän ei uskalla erota ja silti hän myös viettää aikaa kainalossani silloin kun olemme kahden yms.

Toivon kuitenkin vilpittömästi, että hänellä olisi hyvä olla tulevaisuudessakin oli se sitten minun, nykyisen miehen tai jonkun muun kanssa. Siksi joskus inhoan itseäni, kun toivon, että he eroaisivat ja sitten taas mietin kuinka surulliseksi se taas hänet tekisi. Sekin ärsyttää minua kun tiedän kykeneväni tekemään hänet onnellisemmaksi, kuin mitä hänen nykyinen miehensä, mutta en pysty ilmaisemaan sitä hänelle niin, että hän ymmärtäisi sen. Rakkaus on hulluutta......

• EnnenPelkäsin

Olin itse joskus samankaltaisessa tilanteessa. Olin eronnut poikaystävästäni ja siksi kärsin sitoutumiskammosta jonkin aikaa. Tapasin kuitenkin ihmisen, johon pystyin luottamaan täysin ja hän sai mut voittamaan pelkoni ja hyvin kävi. Olen nyt hänen kanssaan onnellisempi kuin koskaan.

• Tsemppiä sinullekin!

Minä suosittelen hyppäämään mukaan vaan, pitämällä kuitenkin jalat maassa :) Olin varma etten uskalla enää kenenkään kanssa suhteeseen, mutta nyt olen menossa 2v päästä naimisiin :) Kerroin miehelle miksi olen niin arka, hän antoi aikaa, tuki, rakasti ja nyt oon vahvempi ku koskaan, vanhat murheet on tottakai syvällä mielessä mut nyt koen ne jo positiivisena asiana, niiden myötä en oo enää niin sinisilmäinen :) Kyl se oikee o meit kaikki varte tääl olemas :) Tsemppiä!

• ths67

Hei Särkynyt,

olen itse samassa tilanteessa. Kyselit tuossa, miten kauan kannattaa odottaa, että mies on valmis ja antamaan sinulle rakkautta ja heittäytyvän suhteen kanssasi kunnoolla ? Minä päätin tällä viikolla liki 6 vuotta kestäneen seurustelusuhteeni. Minä odotin 6 VUOTTA, milloin mies olisi valmis !!! Kuihduin henkisesti pystyyn ja todellakin harmaannuin. Tällä viikolla minulla vaan tavallaan naksahti päässä jokin, en ollut kuullut hänestä pääsiäsisen jälkeen mitään, häipyi Ruotsiin kalalle ym ym.

Ja olin kuten sinä, suuri sydän täynnä rakkautta, välttämistä, itsensä unohhtamista, toisen asettamista etusijalle, kyselin aina miehen voinia.Tällä miehellä on ollut oma elämän koko ajan sekaisin, oli ennen kuin me tapasimme. Muista sinä "Särkynyt", että parisuhteessa myös sinun tunteet ja toiveet ovat yhtä tärkeitä kuin sen toisen osapuolen toiveet. Ei sellainen parisuhde toimi, jossa toinen unohtaa itsensä ja toinen korjaa potin. Erotessa tämä mies sanoi minulle, että hän ei ole rakastanut minua ollenkaan.Ja kaikki pienetkin tunteet kuolivat jo pari vuotta sitten.

• ths67

Ja tuo 6 vuotta oli todellakin sitä, että hän piti minua tavallaan narussa. Ja kun halusi seksiä ja läheisyyttä, alkoi lämmittely puhelimessa. Me ei tehty koskaan mitään yhdessä,ei käyty reissussa, ei suunniteltu tulevaisuutta, viimeiset neljä kesälomaakin vietin lähestulkoon yksin, koska hän ei ollut kiinnostunut tekemään mitään lomasuunnitelmaia kanssani.Ja todellakin kuukausi sitten minun mitta tuli yks kaks täyteen, kun otin puheeksi tulevan kesän ja kysyin mitä tehtäisiin yhdessä lomalla. Hän ei halunnut puhua asiasta ollenkaan. Tänä keväänä mietin ekaa kertaa ihan tosissani, onko hän elänyt nämä vuodet kaksoiselämää, toinen kuvio jossakin ?

• särkynyt
        ths67 kirjoitti:

Ja tuo 6 vuotta oli todellakin sitä, että hän piti minua tavallaan narussa. Ja kun halusi seksiä ja läheisyyttä, alkoi lämmittely puhelimessa. Me ei tehty koskaan mitään yhdessä,ei käyty reissussa, ei suunniteltu tulevaisuutta, viimeiset neljä kesälomaakin vietin lähestulkoon yksin, koska hän ei ollut kiinnostunut tekemään mitään lomasuunnitelmaia kanssani.Ja todellakin kuukausi sitten minun mitta tuli yks kaks täyteen, kun otin puheeksi tulevan kesän ja kysyin mitä tehtäisiin yhdessä lomalla. Hän ei halunnut puhua asiasta ollenkaan. Tänä keväänä mietin ekaa kertaa ihan tosissani, onko hän elänyt nämä vuodet kaksoiselämää, toinen kuvio jossakin ?

Voi sua "ths67".

Kyllä 6 vuotta on pitkä aika odotella toista.Ja jos toinen elää siinä uskossa että saa vasta kaikua toiselta mutta sitten se osoittautuukin yksipuoliseksi.Niin kyllähän se syö itsetuntoa.Sitä harmaantuu,masentuu,pahimmassa tapauksessa menettää uskonsa ja otteensa elämästä....

Mielestäni se on väärin jos tunteilla leikitään.Eikö nykyajan miehillä ole tänä päivänä "MUNAA" ilmaista rehellisesti tunteensa????????????????
        Kysyn vaan.Koska kyllä toi on aika typerää pelleillä toisen tunteilla,aikuiset ihmiset.
        Teinit ymmärrän et he pelleilee kun ovat muutenkin pyörällä päästä elämänsä suhteen ja etsivät itseään sekä paikkaa tässä yhteiskunnassa.En kyseenalaista vaan totesin ja tottahan se on.Kyllähän näitäkin tapauksia löytyy aikuisista ihmisistäkin löytyy.......

Sullekin "ths67" ISOSTI TSEMPPIÄ!!!!!!!!!!
        Jaksa uskoa hyvään sillä jonain päivänä tunnelin päässä loistaa valo. :)

• Oeyutta

Älä perhanassa, jos noin...:/

Rakastelette vain silloin tällöin, niin homma säilyy ihan jeessinä.

• joohnii

Ei ole riskin arvoista, pidättäydy tunteistasi ainakin toistaiseksi

• miä

EI KANNATA, pettää se kuitenkin

• Pohdiskelija

Rakkaus on aika pitkälle tunnetila,entä sitten kun tulee arki vastaan.

• puenore

Ei tunteet kuole. Oli arki tai ei. Rakkaus kyllä kuolee jos toinen ei ole rakastamisen arvoinen.

• Hei vaan

Nyt on aika vapaudelle , uusille ja raikkaille ajatuksille ja teoille. Minä en kaipaa elämääni enää yhtään miestä.

• Dr.Phil Terapeutti

No jos et kerran luota siihen, niin älä pane sitä. Avioehto on olemassa, jos on jotain taloudellisia syitä olla varovainen. Ehkäisyvälineet on keksitty, joten voit välttää tilanteen, että jäisit mahapystyssä seisomaan yksin tundralle. Asiaan voi suhtautua myös siltäkannalta, että mitä voitettavaa sinulla on istumalla sen piirakan päällä vaippaikään asti. Takeita ihmisuhteen toimivuudesta ei koskaan ole, joten kannattaa mielestäni ottaa riski tai hankkia vaikka nykyään niin suosittu seksikoira hoitamaan arjen askareita.

• vastaus peilistä

olen ollut samantapaisessa tilanteessa kuin sinä nyt "särkynyt" .
      minun rakas ystävä, viisas vanhempi mies sanoi että : huolehdi vain siitä että itse rakastat. päästä irti toisesta ja anna hänen huolehtia itse omasta rakastamisestaan.
      näin tein ja koin suurta vapautta rakastamalla häntä.
      saimmekin hyvän aikuisten ihmisten suhteen moneksi vuodeksi, suhteen jossa oli
      kunnioitusta ja tilaa molemmille yhdessä ja erikseen. hän kuoli muutama vuosi sitten.
      suru oli suuri ja syvä. nyt ei ole surua, vaan ilo on muistoissa. heittäydyin, annoin palaa. ihanat vuodet. nyt elän toisenlaista elämää, hyvää elämää nytkin.

• Rovasti

Niin..jos mies lähtee akan v1ttua nuolemaan,niin siinä samalla see heittää sotilasarvonsa roskiin ja myös miehen status lähtee siinä samalla. Naisen tehtävä on lipoa miehen jölliä 24/7 ja antaa miehen vedellä papana-aukkoon..v1ttu on väärä reikä,se on tarkoitettu synnyttämiseen

• Rohkaisuapöksyyn

Hyi rovasti, pilaat ihmiskunnan maineen. Rakkauden vuoksi kannattaa kyllä riisua sotilasarvot ja rakentaa onnellista tulevaisuutta piaria nakerrellen. Kannustaisin AP:ta rohkeasti kokeilemaan kantaako se rakkaus läpi elämän. Ei sitä voi heittäytymättä tietää, ja molemminpuolinen kiinnostus on harvinainen mahdollisuus.

• Kokeile edes

Tyhjän saa pyytämättä. Jos et uskalla niin et saa rakkautta, jos uskallat saat rakkautta. Mitä haittaa jos epäonnistut, vähä ottaa päähän, mutta siitä selviää ja ei muuta kuin uutta etsimään.

• särkynyt

Miksi rakkaus on niin vaikeaa......
      Vaikka teinkin päätöksen että annan asian nyt olla ja ehkä myöhemmin palaan tähän mieheen niin silti hän kummittelee mielessäni ja tykkään hänestä paljon....

Kumpa asiat muuttuisivat hyvään suuntaan ja hän uskaltaisi tulla luokseni ja uskaltaisi heittäytyä rakkauteen......

• Särkynyt

Luojan kiitos.Onneksi tajusin mennä eteenpäin elämässä. Sillä jutussa ilmeni muutakin häikkää......

Sen vaan sanon teille jotka mietitte ihastustanne todella pitkään ja odotatte häntä tuleeko hän vai ei.Niin suosittelen menemään eteenpäin.Sillä jos miestä /naista kiinnostaa ihan oikeasti niin hän pitää sinuun usein yhteyttä,kyselee kuulumisia,haluaa nähdä jne jne.
      Miettikää jonkin aikaa ennenkö poltatte siipenne.Sillä kun saa siipeensä niin se vie aikaa saada siivet taas ehjäksi....

Tsemppiä kaikille teille ihastuneille ihastuttaville hupsuille romantiikan nälkäisille!!!!
      Muistakaa että kesä tulee, joten nautitaan siittä, joka hetkestä ja eletään hetkessä!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

with love
      Särkynyt (ex särkynyt)

• SSSSsr

Turha miettiä tuollaisia. Ei rakkaudelle voi mitään, vaikka sitä pelkäisi kuinka.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe