Elämäss ei ole järkeä.

Miss runoilija

Kertokaa hyvät ystävät mitä järkeä on elämässä. Mielestäni ei yhtään mitään. Elämä on lyhyt ja nopea eikä mitään sen jälkeen.
Huomioikaa se seikka että en ole masentunt ja siksi näin toteaisin. Olen täydellisen onnellinen ihminen mutta omaan sen verran älyä että käsitän elämän olevan täysin turha hanke, mutta aika mielenkiintoinen sinänsä.

25

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss runoilija

      Mitä on järkeä elämässä
      mitä järkeä tohinassa tässä.
      Pieni on matka polku on kapea
      ja niin moni ihminen onneton apea.

      • Miss runoilija

        mä tallaan polun kuljen matkan
        ja sitten tuntemattomaan jatkan.
        Polku tallattu vain jälkeen jää
        kun lihat maatuu missin nää.


      • Miss runoilija
        Miss runoilija kirjoitti:

        mä tallaan polun kuljen matkan
        ja sitten tuntemattomaan jatkan.
        Polku tallattu vain jälkeen jää
        kun lihat maatuu missin nää.

        Mut onneks onhan ilo ihmiselle suotu
        onni rakkaus eteen tuotu.
        Vain itse minä päätän mitä teen
        se vapaus antaa onnen sydämeen.


    • pitää

      se "järki" elämään luoda. Kun kukaan ei voi vastata rehellisesti tohon kysymykseen. Pitää yrittää elää täällä maan päällä sen ajan kun elää. Jotkut kun uskoo että se "elämä" tulee sitten taivaassa.Miksi tunnet että elämäsi on "turha"? Koen itsekkin samaa. Minun pitäisi olla onnellinen. Minulla on oikeistaa kaikki mitä monell ei ole. Hyvä työ, palkka, kaksi lasta, joilla on asiat kuta kuinkin hyvin. Asunto, ruokaa,harrastuksia... jne. Kuitenkin mietin joskus mitä järkee tässä on? Mikä minua on auttanut on lukea Buddhaa.Buddha ei ole Jumala. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta toivon hyvää jatkoa.

      • Miss runoilija

        vähänkin niin ymmärtää että tämä kaikki on ihan turhaa vaikkakin hetkellisesti ihan mielenkiintoista.


    • Kerranhan täällä vain...

      Miksi missään pitäs nyt nii kauhiasti järkiä olla??? Pittää vaan ellää tätä päivää ja yrittää tehä itellesä (ja siinä sivusa muienki elämää) jottai kivvaa. Jos aina aattellee: "sitte joskus vielä minähi", nii jonnai kauniina päivänä kupla puhkiaa ja jääpi tyhyjän pääle.
      Jos asioita ruppee liikaa järellä aatteleen, nii siinä touhusa voi mennä järki!

      • kakadu

        niin kamalasti järkeä??Elää vaan kun on tänne syntynyt ja ei ole ollut valitsemassa haluaako tänne syntyä vai ei!? Tässä sitä ollaan ja eletään ns.kolmatta elämää,jokaisella ihmisellä on oma tarinansa,kohtalonsa ja täytyis vaan yrittää olla harmainakin päivinä optimistisempi ja kiittää siitä mitä on saanut kokea ja nähdä täsä elämässä.Kaikilla ei ole asiat hyvin ja toisilla vielä paremmin.mene ja tiedä,itse olen saanut paljon ja en ole katkera vaik jostain olen jäänyt paitsi.Se on vaan näin nähtävä.


      • Miss runoilija

        kannattaa käyttää niin voi sitten elää täysillä.


    • una mujer

      Ei kannata alkaa kovin syvällisesti edes miettimään sitä elämän järjellisyyttä. Kun siihen ei taida vastausta löytyä. En ainakaan minä ole löytänyt.
      Jos liikaa asiaa miettii, taitaa se järki pikkuhiljaa kadota sieltä päästäkin. Joten elellä porskutellaan täällä vain, niin kauan kun saadaan :=)))

      • miss runoilija

        että ei kannata ajatella. Jos nimittäin ajattelet syvällisesti elämää niin sinulla tulee olemaan varsin onnellinen ja mielenkiintoinen elämä.


    • ruskatar

      Olen pohtinut samaa asiaa monen monta kertaa.

      Vastausta en ole löytänyt eikä varmaan moni muukaan, silti meidän täytyy nousta joka päivä taas tehdäksemme samat asiat yhä uudestaan ja uudestaan.

      Yhdestä olen kuitenkin varma, että meille jokaiselle on annettu oma tehtävämme ja paikkamme tässä elämässä. On eri asia osaammeko hyödyntää tämän tiedon.

      • Miss runoilija

        En usko mihinkään tehtävään, me vain elämme kukin miten elämme ja sillä siisti.


    • ZeroOneZero

      oli pitkä, kuoppainen ja tylsä. Onneksi se on ohi..."
      Niinkö ?

      Jotkut ihmiset uskovat että heille on varattu jokin tietty kismet ja että sitä ei voi muuttaa.

      Minusta ajatus on aika kurja.

      Jos esim. ihminen kuvittelee että hänestä tulee vielä seuraava valtionpäämies mutta on kuitenkin tuomittu elämään lopulta pultsarina niin eikö ole aivan sama kuinka paljon ponnistelee, opiskelee taikka tekee työtä?

      Huomattavasti parempi olisi jos on olemassa useita "tienhaaroja" joista sitten valitsemalla voisi päätyä täysin erilaiseen ratkaisuun, valitsijan päämääristä riippuen.


      Valitettavasti tässäkin on se pulma että ratkaisu kohtia on liikaa (koko ihmiselo), niiden tarkkaa hetkeä on mahdoton ennustaa sekä ratkaisu hetkellä tapahtuva mahdollinen valinnan vaikeus (tietoinen taikka tiedostomaton).

      Ihminen joka yrittää käyttää koko elämänsä mahdollisimman "oikeiden" ratkaisujen tekemiseen huomaa pian olevansa jo elämänsä ehtoo puolella.


      In the nutshell: Elä huolehdi, ala elää.

      P.S.: Voi olla että elämässä ei ole mitään järkeä, että me kaikki olemme vain labrarottia.
      Mutta siinäkään tapauksessa asialle ei voi mitään...muuta kuin lakata kysymästä mikä on elämän tarkoitus.

    • mortti

      No ei todellakaan mitään järkeä.
      Eikä siitä selviä hengissä,
      ainakaan tässä 50 jengissä.

    • eastwood

      Elä se. Ja NAUTI joka hetkestä.
      Elämä on se arvoista !

    • Anonyymi

      itkekää ja naurakaa, elämässä ei ole hassumpaa

    • Anonyymi

      Olevinaan älykäs eikä keksi eli saa selville elämän järjellisyyttä. - Nm. 'Todella' fiksu ja filmaattinen

    • Anonyymi

      Paska reissu.

      • Anonyymi

        Mutta tulipahan tehtyä. - Nm. Opiksi tarkoitettu


    • Anonyymi

      Huomasin saman jo neljänkympin kriisissä, kun omaiset julistivat minut tarpeettomaksi. Ei ole mitään järkeä pyrkiä elämässä eteenpäin.

      "Älä mieti, mitä pitäisi tehdä, vaan minkä voisit jättää tekemättä." (Masanobu Hukuoka)

    • Anonyymi

      Elämä on koulu. - Nm. Älä ole huono oppilas

      • Anonyymi

        Koulu on instituutti, elämä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulu on instituutti, elämä ei.

        Ajattele avarammin. - Nm. Valaistu


    • Anonyymi

      Elämä on kuitenkin lahja. Kun on ollut perhe,lapset perustaneet omat kodit.Saanet lapsia,elämän jatkuvuuta. Köyhäkin 50vuotias voi nautia elämä ja sen lahjoista.Luonto,ilma, aurinko,miesytävästä, ennen koronaa lähiön ravintolan tansseista ja uudesta kirppu torilta ostetusta paidasta, Puna tulee ja väri kasvoihin kun ulkoilee.Ei kurkoita pilviin.ei istu ja kytää F.B. Miten muilla on auvoista.Se on valhelinen keinotekoinen maailma muokatut kuvat.Asenne sen ratkasee. terv.vaan Itä-Helsingistä,

    • Anonyymi

      " Ei elämästä selviä hengissä eikä ainakaan missään jengissä voi elämästä selvitä hengissä ... ". - Nm. Juicea

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe