Mistä tonttisulku avain

auki on

Mistä voi ostaa tonttisulun/pääsulun avaimen kun ei tunnu löytyvän mistään ja kukaan ei tiedä??

16

16665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosteriukko

Minä tein sen itse. Jos et pysty itse tekemään, kyllä joku metallimies sen sinulle tekee.

• Anonyymi

Kyllä hyvä sulkea ulkoa sulku venttiili esim
        .. Mökillä kun lähtee talveksi pois!

• Ei mistään..

Tontti sulkuja ei ole lupa eikä tarkoitus itse väännellä. Soitto vesilaitokselle. Urakoijilla on laitoksen luvalla mahdollisuus vääntää.

• ei vakuutusta

Eikö vesivuotoa putkistossa saa sulkea muut kuin vesilaitoksen edustajat? Minä ainakin väännän tonttisulun siinä vaiheessa itse kiinni.

• urpot ja tosiurpo

Sulla on talossa sulkuja kaksi sitä varten. Kunnan pää ja kiinteistön pää. Käytä niitä.
      Jos kaivat tontilla ja pitää sulkea tulo niin sitten (laitoksen luvalla)mutta hae mieluummin tonttikartat etukäteen. Siellä voi mennä muutakin kuin vettä. Ja sähköjä ei oikein ite voi katkoa.
      Jos rikot laitoksen venttiilit sillä ite tehdyllä avaimella tai väännät rihlat paskaksi arvaa kuka maksaa kun kaivetaan....

• Vantaalainen..

Minun tonttisulku on runkoputken lähdön jälkeen noin viiden metrin päässä siitä. Talosulku on kellarissa ennen vesimittaria. Kyllä minulla on avain siihen tonttisulkuun mahdollisen vesivuodon varalta.

• urpo ja tosiurpo
        Vantaalainen.. kirjoitti:

Minun tonttisulku on runkoputken lähdön jälkeen noin viiden metrin päässä siitä. Talosulku on kellarissa ennen vesimittaria. Kyllä minulla on avain siihen tonttisulkuun mahdollisen vesivuodon varalta.

Ei siitä avaimesta hätätapauksessa tietysti haittaa ole. Talosulkuja pitäisi olla kaksi. Jos toinen puuttuu kannattaa hoitaa kun niillä suluilla on taipumusta jumittua.

• Put Kari

Onko vesilasku jäänyt maksamatta ja nyt on vesilaitos käynyt vääntämässä sulun kiinni ?

• urpo ja tosiurpo

Ei kun tuli sähkökatko ja vesimittari jäätyi. Laitoksella ympärivuorokautinen päivystys. Mies tuli ja sulki alle tunnissa. En tarvi tonttisulku avainta. Porua siitä vaan tulee jos itse vääntelee ja joku hajoaa.

• Mökkisulku

Olettepa tietämättömiä tai äärettömän tyhmiä. Mökkisulun ollesa auki kun sattuu jäätyminen tai muu vahinko, vakuutusyhtiö ei korvaa mitään. Kiinteistön sisällä olevan sulun sulkeminen ei auta. Joten ei kun avainta hommaamaan.

• miesputki

talon ulkopuolella oleva sulku on kiinteistön omistajan omaisuutta ja hän vastaa sen korjauksista...joten jos sen tärvelee maksaa joka tapauksessa itse.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Mulla on talosulku pannukopin ulkoseinän vieressä. Vihreä muoviputki jonka sisällä neliötanko. Sen saa siitä itse kierrettyä kiinni. Mittari on pannuhuoneessa ja jos se tuloputki halkee enne vesimittaria ni kierrän mielummi sen ulkona olevan talosulun kiinni kuin otan talooni kunnon vesivahingon.

• Anonyymi

Minulla toimii jakoavaimella, olen kyllä nähnyt malleja joihin ylettyy vain neliöputken pätkällä.

• Anonyymi

Tangon pää on neliö, jakoavain on sopiva siihen.

• Anonyymi

Ei sovi miulla enää uuteen. Kara on hieman ylöspäin kapeneva, mutta ei aivan neliskulmainen joka suhteessa. Vastaavaa kuvaa en ole webistä löytänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3497
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1825
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1591
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1342
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      90
      1184
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      107
      1151
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1069
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      905
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      887
    Aihe