Mistä tonttisulku avain

auki on

Mistä voi ostaa tonttisulun/pääsulun avaimen kun ei tunnu löytyvän mistään ja kukaan ei tiedä??

15

13474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosteriukko

      Minä tein sen itse. Jos et pysty itse tekemään, kyllä joku metallimies sen sinulle tekee.

      • Anonyymi

        Kyllä hyvä sulkea ulkoa sulku venttiili esim
        .. Mökillä kun lähtee talveksi pois!


    • Ei mistään..

      Tontti sulkuja ei ole lupa eikä tarkoitus itse väännellä. Soitto vesilaitokselle. Urakoijilla on laitoksen luvalla mahdollisuus vääntää.

      • ei vakuutusta

        Eikö vesivuotoa putkistossa saa sulkea muut kuin vesilaitoksen edustajat? Minä ainakin väännän tonttisulun siinä vaiheessa itse kiinni.


    • urpot ja tosiurpo

      Sulla on talossa sulkuja kaksi sitä varten. Kunnan pää ja kiinteistön pää. Käytä niitä.
      Jos kaivat tontilla ja pitää sulkea tulo niin sitten (laitoksen luvalla)mutta hae mieluummin tonttikartat etukäteen. Siellä voi mennä muutakin kuin vettä. Ja sähköjä ei oikein ite voi katkoa.
      Jos rikot laitoksen venttiilit sillä ite tehdyllä avaimella tai väännät rihlat paskaksi arvaa kuka maksaa kun kaivetaan....

      • Vantaalainen..

        Minun tonttisulku on runkoputken lähdön jälkeen noin viiden metrin päässä siitä. Talosulku on kellarissa ennen vesimittaria. Kyllä minulla on avain siihen tonttisulkuun mahdollisen vesivuodon varalta.


      • urpo ja tosiurpo
        Vantaalainen.. kirjoitti:

        Minun tonttisulku on runkoputken lähdön jälkeen noin viiden metrin päässä siitä. Talosulku on kellarissa ennen vesimittaria. Kyllä minulla on avain siihen tonttisulkuun mahdollisen vesivuodon varalta.

        Ei siitä avaimesta hätätapauksessa tietysti haittaa ole. Talosulkuja pitäisi olla kaksi. Jos toinen puuttuu kannattaa hoitaa kun niillä suluilla on taipumusta jumittua.


    • Put Kari

      Onko vesilasku jäänyt maksamatta ja nyt on vesilaitos käynyt vääntämässä sulun kiinni ?

      • urpo ja tosiurpo

        Ei kun tuli sähkökatko ja vesimittari jäätyi. Laitoksella ympärivuorokautinen päivystys. Mies tuli ja sulki alle tunnissa. En tarvi tonttisulku avainta. Porua siitä vaan tulee jos itse vääntelee ja joku hajoaa.


    • Mökkisulku

      Olettepa tietämättömiä tai äärettömän tyhmiä. Mökkisulun ollesa auki kun sattuu jäätyminen tai muu vahinko, vakuutusyhtiö ei korvaa mitään. Kiinteistön sisällä olevan sulun sulkeminen ei auta. Joten ei kun avainta hommaamaan.

    • miesputki

      talon ulkopuolella oleva sulku on kiinteistön omistajan omaisuutta ja hän vastaa sen korjauksista...joten jos sen tärvelee maksaa joka tapauksessa itse.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mulla on talosulku pannukopin ulkoseinän vieressä. Vihreä muoviputki jonka sisällä neliötanko. Sen saa siitä itse kierrettyä kiinni. Mittari on pannuhuoneessa ja jos se tuloputki halkee enne vesimittaria ni kierrän mielummi sen ulkona olevan talosulun kiinni kuin otan talooni kunnon vesivahingon.

    • Anonyymi

      Minulla toimii jakoavaimella, olen kyllä nähnyt malleja joihin ylettyy vain neliöputken pätkällä.

    • Anonyymi

      Tangon pää on neliö, jakoavain on sopiva siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2819
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      386
      2690
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2210
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1855
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1718
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1502
    Aihe