Mistä tonttisulku avain

auki on

Mistä voi ostaa tonttisulun/pääsulun avaimen kun ei tunnu löytyvän mistään ja kukaan ei tiedä??

16

19455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosteriukko

Minä tein sen itse. Jos et pysty itse tekemään, kyllä joku metallimies sen sinulle tekee.

• Anonyymi

Kyllä hyvä sulkea ulkoa sulku venttiili esim
        .. Mökillä kun lähtee talveksi pois!

• Ei mistään..

Tontti sulkuja ei ole lupa eikä tarkoitus itse väännellä. Soitto vesilaitokselle. Urakoijilla on laitoksen luvalla mahdollisuus vääntää.

• ei vakuutusta

Eikö vesivuotoa putkistossa saa sulkea muut kuin vesilaitoksen edustajat? Minä ainakin väännän tonttisulun siinä vaiheessa itse kiinni.

• urpot ja tosiurpo

Sulla on talossa sulkuja kaksi sitä varten. Kunnan pää ja kiinteistön pää. Käytä niitä.
      Jos kaivat tontilla ja pitää sulkea tulo niin sitten (laitoksen luvalla)mutta hae mieluummin tonttikartat etukäteen. Siellä voi mennä muutakin kuin vettä. Ja sähköjä ei oikein ite voi katkoa.
      Jos rikot laitoksen venttiilit sillä ite tehdyllä avaimella tai väännät rihlat paskaksi arvaa kuka maksaa kun kaivetaan....

• Vantaalainen..

Minun tonttisulku on runkoputken lähdön jälkeen noin viiden metrin päässä siitä. Talosulku on kellarissa ennen vesimittaria. Kyllä minulla on avain siihen tonttisulkuun mahdollisen vesivuodon varalta.

• urpo ja tosiurpo
        Vantaalainen.. kirjoitti:

Minun tonttisulku on runkoputken lähdön jälkeen noin viiden metrin päässä siitä. Talosulku on kellarissa ennen vesimittaria. Kyllä minulla on avain siihen tonttisulkuun mahdollisen vesivuodon varalta.

Ei siitä avaimesta hätätapauksessa tietysti haittaa ole. Talosulkuja pitäisi olla kaksi. Jos toinen puuttuu kannattaa hoitaa kun niillä suluilla on taipumusta jumittua.

• Put Kari

Onko vesilasku jäänyt maksamatta ja nyt on vesilaitos käynyt vääntämässä sulun kiinni ?

• urpo ja tosiurpo

Ei kun tuli sähkökatko ja vesimittari jäätyi. Laitoksella ympärivuorokautinen päivystys. Mies tuli ja sulki alle tunnissa. En tarvi tonttisulku avainta. Porua siitä vaan tulee jos itse vääntelee ja joku hajoaa.

• Mökkisulku

Olettepa tietämättömiä tai äärettömän tyhmiä. Mökkisulun ollesa auki kun sattuu jäätyminen tai muu vahinko, vakuutusyhtiö ei korvaa mitään. Kiinteistön sisällä olevan sulun sulkeminen ei auta. Joten ei kun avainta hommaamaan.

• miesputki

talon ulkopuolella oleva sulku on kiinteistön omistajan omaisuutta ja hän vastaa sen korjauksista...joten jos sen tärvelee maksaa joka tapauksessa itse.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Mulla on talosulku pannukopin ulkoseinän vieressä. Vihreä muoviputki jonka sisällä neliötanko. Sen saa siitä itse kierrettyä kiinni. Mittari on pannuhuoneessa ja jos se tuloputki halkee enne vesimittaria ni kierrän mielummi sen ulkona olevan talosulun kiinni kuin otan talooni kunnon vesivahingon.

• Anonyymi

Minulla toimii jakoavaimella, olen kyllä nähnyt malleja joihin ylettyy vain neliöputken pätkällä.

• Anonyymi

Tangon pää on neliö, jakoavain on sopiva siihen.

• Anonyymi

Ei sovi miulla enää uuteen. Kara on hieman ylöspäin kapeneva, mutta ei aivan neliskulmainen joka suhteessa. Vastaavaa kuvaa en ole webistä löytänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe