Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Koska ne menkat alkais....??!! ):

Mimmi<3

Monel kaveril on jo alkanu viime vuonna. Täytän pian 14, valkovuotoa on paljon ja murtosikä käynnis. Tuntuu et alavatta on aina kipee. Onhan tää varmaan aika yksilöllistä, mut onko ihan normii et ei oo viä alkanu... Onko kokemuksia? Haluis vaa tietää et kaikki on ok. :\

9

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liian aikaisin

      On se mun mielest ihan ok. Oon 13w ja menkat alko 12w. On ihan hyvä joa ne ei alkais niin aikaisin. Kysy äidiltäsi milloin hänellä alkoi menkat ja siitä voit päätellä jotain. En tiedä olinko ensimmäinen vai viimeinen luokallani. Kyllä ne kivut loppuu. Itselläni ekat menkat sattu ihan hirveesti muttei enään. Tämähän on tietenkin yksilöllistä.

      • tyttö12

        Mä täytän iha kohta 12 ja menkat alko tnä aamuna. ..


    • ggg57

      Jos ei ole ennen 17. ikävuotta alkanut, sitten asiaa aletaan tutkia lääkärissä. Siihen asti on ihan normaalia, etteivät kuukautiset ole vielä alkaneet.

      Lääkäriin tosin kannattaisi mennä, jos sinulla on vatsa koko ajan kipeä.

    • Mulla menkat alko hieman ennen kuin täytin 12. Kaikille ne tulee hieman eri aikaa.

    • 4+13

      Mulla alko viime helmikuussa ja täytän kuukauden päästä 16..
      Ja mulla on ollu valkovuotoo varmaa 10 vuotiaasta asti että iha normaalia on kyl et menkat ei ala heti vuoden tai parin päästä valkovuodon ilmaantumisen jälkee ja mä kärsin kans välillä kauheista alavatsakivuista jopa vuosia ennen menkkoja mut syy tais varmaa olla vaa liika ilma suolistossa...

    • Neiti13v

      En haluu säikytellä mut kuulin joskus et jollain oli ollu joku juttu et sil oli vatta kipee ollu jo vuoden ja se oli joutunu lopuks ensiapuun ja lääkärit ei ollu tienny mikä on ja lopuks gynekologi oli tutkinu et sil oli alkanu kuukautiset vuos sitte ja ne ei vaan ollu päässy ulos:O

      • Yäk

        Yää..! Älä säikyttele :<
        No mut onneks mul ei oo mitään hätää kun menkat alko jo 10v:tiaana -3-


      • minä
        Yäk kirjoitti:

        Yää..! Älä säikyttele :<
        No mut onneks mul ei oo mitään hätää kun menkat alko jo 10v:tiaana -3-

        Mulla alko menkat eilen ja valkovuotoo tais olla suunnillee 2vuotta. Mulla taas ei sattunu melkei yhtää silloinku ekat menkat alko eli eilen mut samalla viikolla oli sattunu alavatsaa


      • Nekkux
        minä kirjoitti:

        Mulla alko menkat eilen ja valkovuotoo tais olla suunnillee 2vuotta. Mulla taas ei sattunu melkei yhtää silloinku ekat menkat alko eli eilen mut samalla viikolla oli sattunu alavatsaa

        Itellä alkoi kuukausi sitten, ja neljätoist on kans :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe