OpenOfficen luetelmat häiritsevät.

onkomitaantehtavissa

Hei.
Eli mulla on toi OpenOffice ja kirjaa kirjoittaessani häiritsevät nuo luetelmat. Eli ongelma on seuraava: Kun kirjoitan virkkeen:
- Ja niin minä teille kerron.
Ja jatkan alapuolelle toisella virkkeellä tai vastauksella.
- Ja niin minä teille kerron.
- Ja minä Myös vastauksen toivon saavani.
Niin tuo OpenOffice tekee jonkun ihme luetelma merkin eli ohuemman viivan ja sisennykset noihin virkkeisiin. Tämä häiritsee huomattavasti ja haluaisin saada tuon ominaisuuden kytkettyä pois. Vasempaan ylänurkkaan tulee kyllä valikko josta voin painaa luetelmat pois käytöstä. Silloin OpenOffie poistaa uudemman ohuen viivan ja siirtää tekstin takaisin. Mutta jättää ensimmäiseen tuon ohuemman viivan ja sisennyksen. Jolloin minun on tehtävä sama homma uudelleen vielä edelliselle riville. Kun jatkan teksitä kolmannella rivillä korjattuani kaksi edellistä niin homma alkaa taas alusta mutta tälläkertaa ohjelma sotkee kaikki kolme riviä edellä mainitulla tavalla. Ilmoitta muuten että näppäin yhdistelmällä shift ja f12 on sama tulos kuin että painan erikseen valikon ruutua kytkeäkseni luetelmat pois käytöstä. Minulla oli joskus Wordin kanssa sama ongelma mutta en muista kuinka sen ratkaisin. Kun ei nyt ole edes saman näköinen käyttöliittymä... Yritin asetuksia rukkailla mutta niillä ei ollut vaikutusta. Ärsyttää kun pitää tehdä sama homma joka kerta uudestaan joka virkkeen yhteydessä. ELi onko mitään keinoa saada kytkettyä noita luetelma merkkejä pois käytöstä kokonaisuudessaan?

4

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkomitaantehtavissa

En haluaisi lähteä vaihtelemaan ohjelmaa sillä uskoisin että kyseessä on "kaikkia" ohjelmia piinava ominaisuus. Koska tämä sama ominaisuus on tullut esiin niin windowsin ohjelmissa ja open scoure ohjelmissa.
      Kiitos kumminkin ehdotuksesta.

• Lähinnä tämä Libreoffice olisi kehittyneempi ja sitä päivitetään useammin kuin tuota OO ohjelmaa. Eli bugit korjataan ja uusia ominaisuuksia tulee nopeammin.

• onkomitaantehtavissa

Hei.
      En usko että kyseessä on bugi vaan juuri tälläinen ominaisuus. XD
      Hyväksyn kyllä jos tuota ei saa pois päältä mutta olisihan se ollut helpompaa jos ei joka kerta tarvitsisi riviä uudelleen kirjoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      23
      9149
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      381
      1856
    3. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      337
      1767
    4. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      94
      1588
    5. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      411
      1558
    6. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1345
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1120
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1086
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      52
      1032
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      988
    Aihe