Hei.
Eli mulla on toi OpenOffice ja kirjaa kirjoittaessani häiritsevät nuo luetelmat. Eli ongelma on seuraava: Kun kirjoitan virkkeen:
- Ja niin minä teille kerron.
Ja jatkan alapuolelle toisella virkkeellä tai vastauksella.
- Ja niin minä teille kerron.
- Ja minä Myös vastauksen toivon saavani.
Niin tuo OpenOffice tekee jonkun ihme luetelma merkin eli ohuemman viivan ja sisennykset noihin virkkeisiin. Tämä häiritsee huomattavasti ja haluaisin saada tuon ominaisuuden kytkettyä pois. Vasempaan ylänurkkaan tulee kyllä valikko josta voin painaa luetelmat pois käytöstä. Silloin OpenOffie poistaa uudemman ohuen viivan ja siirtää tekstin takaisin. Mutta jättää ensimmäiseen tuon ohuemman viivan ja sisennyksen. Jolloin minun on tehtävä sama homma uudelleen vielä edelliselle riville. Kun jatkan teksitä kolmannella rivillä korjattuani kaksi edellistä niin homma alkaa taas alusta mutta tälläkertaa ohjelma sotkee kaikki kolme riviä edellä mainitulla tavalla. Ilmoitta muuten että näppäin yhdistelmällä shift ja f12 on sama tulos kuin että painan erikseen valikon ruutua kytkeäkseni luetelmat pois käytöstä. Minulla oli joskus Wordin kanssa sama ongelma mutta en muista kuinka sen ratkaisin. Kun ei nyt ole edes saman näköinen käyttöliittymä... Yritin asetuksia rukkailla mutta niillä ei ollut vaikutusta. Ärsyttää kun pitää tehdä sama homma joka kerta uudestaan joka virkkeen yhteydessä. ELi onko mitään keinoa saada kytkettyä noita luetelma merkkejä pois käytöstä kokonaisuudessaan?
OpenOfficen luetelmat häiritsevät.
4
162
Vastaukset
Kokeile Libreofficea: http://fi.libreoffice.org/
- onkomitaantehtavissa
En haluaisi lähteä vaihtelemaan ohjelmaa sillä uskoisin että kyseessä on "kaikkia" ohjelmia piinava ominaisuus. Koska tämä sama ominaisuus on tullut esiin niin windowsin ohjelmissa ja open scoure ohjelmissa.
Kiitos kumminkin ehdotuksesta. Lähinnä tämä Libreoffice olisi kehittyneempi ja sitä päivitetään useammin kuin tuota OO ohjelmaa. Eli bugit korjataan ja uusia ominaisuuksia tulee nopeammin.
- onkomitaantehtavissa
Hei.
En usko että kyseessä on bugi vaan juuri tälläinen ominaisuus. XD
Hyväksyn kyllä jos tuota ei saa pois päältä mutta olisihan se ollut helpompaa jos ei joka kerta tarvitsisi riviä uudelleen kirjoittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458690Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472499Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282307- 382262
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1861779- 961775
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221610Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik81066Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61056