Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Naispuolinen transvestiitti?

wTf?

Olen siis nainen, joka tykkää pukeutua pojaksi. Lapsena käyttäydyin ja pukeuduin kuin poika ja minua luultiinkin yleensä pojaksi (tuntemattomat). Täysi-ikäisyyden kynnyksellä hillitsin yleisillä paikoilla pojaksi pukeutumista (sosiaaliset paineet), mutta nyt kolmenkymmenen ikävuoden lähestyessä olen huomannut pukeutumisen taas lisääntyneen. Töissä yms. virallisemmissa ympäristöissä pukeudun naiseksi hämmennyksen välttämiseksi.

Treenaan kroppaani, jotta se pysyisi lihaksikkaana ja pidän rasvaprosenttini suht alhaisena ylläpitääkseni miehisiä piirteitä (en ole kuitenkaan sairaalloisen laiha). Rintani ovat lähestulkoon olemattomat. Haluaisin silti mastektomian, mutta en taida saada sitä, koska en koe olevani transsukupuolinen. En halua miehen sukupuolielimiä, enkä kaipaa parrankasvua. Menkkoja vihaan, olen aina vihannut. Sen sijaan en voisi mistään hinnasta luopua pitkistä hiuksistani.

Mikä minä oikein olen? Transvestiitti?
Onko täällä muita vastaavassa tilanteessa?

18

1079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ettei vaa hullu oo!

      Juridisen ja fyysisen sukupuolenkorjaukseen johtavat toimet on keskitetty Helsinkiin! (ainakin minun näkökannasta).

    • Hector Doppinen

      Et Sinä mikään naistransu voi olla (ja se on sentään valtavan lohdullista se), jos et halua vaihtaa fittuasi hepiksi etkä halua partaa etkä muutoinkaan halua mieheksi, mutta toisaalta et halua naisen osastakaan mitään vaivalloista ja hankalaa, kuten menkat, jatkuva vaatteitten hankkiminen ja silittäminen ym.

      Minusta vaikuttaa, että olet moderni virkanainen, joka haluaa napsia kaikesta parhaat ja itselle helpoimmat palat ja jättää kaiken ikävän muiden murheiksi. Ehkä se voi olla hieman kypsymätön elämänasenne, mutta ei se sentään seksuaalinen sairaus ole. Asiasi ovat siis verraten hyvin ja tilanteesi ei ole mitenkään epätoivoinen.

      Kunnon panomiestä Sinä vain tarvitsisit. Ei siinä sen kummempaa.

      • ...

        ja doctori heppisen parannuskeinot jatkuu. Nyt tarjotaan jo naistransulle kunnon panoa parannuskeinoksi.


    • >DoDii>

      Eikö se nyt mennyt? On se tyhmä! Täällähän on kaikki sinulle!!

    • Parsake

      Sä olet omanlaisesi ihminen. Hyvä just tollaisena.

      Menkkojen vihaaminen on melkosen yleistä naisten keskuudessa. Itse olen lapseton 5-kymppinen ja todella vihannut aina menkkoja, nyt onneksi ovat loppumassa.

      En todellakaan ymmärrä Hector D:n kommenttia, että "haluat napsia kaikesta parhaat ja itselle helpoimmat palat ja jättää kaiken ikävän muiden murheiksi". Siis
      mitä aloittaja on jättänyt muiden murheiksi? (ei kai ne vaatteet jää muille silitettäviksi???) Joku ihmeellinen syyllistämisjuttu tässä kai on.

      • Hedvig Doppinen

        Veljeni kirjoituksista ei kannatta välittää, hän on ottanut uuden diagnoosinsa raskaasti.


    • mizzi

      Mä vihaan kaikenlaista ihmisten lokeroimista.

      Mutta mulla oli samoja juttuja kun alottajalla, jo ihan pikkasena. Oli se ihmettä meikäläiselle kun en tienny uimahallissa kummalle puolelle mennä..
      Kiinnostais keskustella sun kanssa enemmänkin, mutta vain kaksistaan.

    • Nykyään nainen

      Olitpa millainen tahansa, niin olet hyvä sellaisena kuin olet tai sellaisena, joksi haluat tulla.

      Jos sinua ei suuremmin häiritse se, mikä olet, niin hyvä juttu. Jos sinulla taas on tarve selvittää, mikä olet, niin rohkeasti matkaan vaan.

      Voi olla esim. että olet miehekäs nainen. Jos haluat korjata kirurgisesti kehoasi, niin voi olla että olet ehkä trans-jotain. Jotkut ihmiset eivät koe olevansa oikein mitään sukupuolta tai vain osittain jotain sukupuolta. Jotkut eivät halua määritellä itseään mies-nais-akselilla. Osa näin kokevista ihmisistä kutsuu itseään transgendereiksi tai muunsukupuolseksi.

      Voit lukea sukupuolen moninaisuudesta Transtukipisteen sivuilta:
      http://transtukipiste.fi/tietoa-sukupuolesta/

      Voit mennä myös keskustelemaan sukupuolen kokemuksestasi Transtukipisteelle. Mene ihmeessä jos sinusta tuntuu siltä, tukarilla on mukavia ihmisiä vastassa.

      • wTf?

        Kiitos mizzi ja Nykyään nainen asiallisista vastauksista. Olen aina miettinyt, että kun puhutaan transvestismista yleensä niin päin, että mies pukeutuu naiseksi. Mietin, että onko se vaan oikeasti sosiaalisesti hyväksyttävämpää ja normaalimpaa niin että nainen pukeutuu mieheksi vai miksi en ole törmännyt juttuihin naisten transvestismista? En kuitenkaan omassa lähiympäristössäni tunne ketään toista samanlaista naista (vaikka mistä sitä tietää muitten henk. koht. harrastuksista ;D).

        Ei minua oikeastaan häiritse tämä pukeutumishomma muuten kuin sosiaalisten paineiden osalta. Tiedän, muitten mielipiteille ei pitäisi antaa niin suurta arvoa.
        Kiva kuitenkin kuulla, että en ole ainoa naisolento, jolla on tämmöinen taipumus :D


      • löytyyhän niitä
        wTf? kirjoitti:

        Kiitos mizzi ja Nykyään nainen asiallisista vastauksista. Olen aina miettinyt, että kun puhutaan transvestismista yleensä niin päin, että mies pukeutuu naiseksi. Mietin, että onko se vaan oikeasti sosiaalisesti hyväksyttävämpää ja normaalimpaa niin että nainen pukeutuu mieheksi vai miksi en ole törmännyt juttuihin naisten transvestismista? En kuitenkaan omassa lähiympäristössäni tunne ketään toista samanlaista naista (vaikka mistä sitä tietää muitten henk. koht. harrastuksista ;D).

        Ei minua oikeastaan häiritse tämä pukeutumishomma muuten kuin sosiaalisten paineiden osalta. Tiedän, muitten mielipiteille ei pitäisi antaa niin suurta arvoa.
        Kiva kuitenkin kuulla, että en ole ainoa naisolento, jolla on tämmöinen taipumus :D

        Sunlaisia naisia Suomessa on pilvin pimein. Puhutaan vaan lesboista eikä transmiehistä tai transsuista. Jos koet itsesi mieheksi, vaikka olet nainen, olet transmies, jos tykkäät pukeutua mieheksi, olet transvestiitti. Mikä tässä on ihmeellistä? Toki myös näin päin on näitä ihmisiä, eli naisista miehiksi päin, ei ainoastaan miehistä naisiksi. Et todellaakaan ole ainut, lepakkopiireissä sunlaisia vilisisee, varsinkin Suomessa, paljon. Osa on ihan korjauttanut värkkinsäkin, osalle riittää pelkkä pukeutuminen mieheksi. Varmasti Setasta saat tukea ja hengenheimolaisia. Ole mikä olet, mutta hyväksy itsesi sellaisena kuin olet ja voit hankkia lisää tietoa esim. Setasta tai Transtukipisteestä.


      • Anonyymi
        wTf? kirjoitti:

        Kiitos mizzi ja Nykyään nainen asiallisista vastauksista. Olen aina miettinyt, että kun puhutaan transvestismista yleensä niin päin, että mies pukeutuu naiseksi. Mietin, että onko se vaan oikeasti sosiaalisesti hyväksyttävämpää ja normaalimpaa niin että nainen pukeutuu mieheksi vai miksi en ole törmännyt juttuihin naisten transvestismista? En kuitenkaan omassa lähiympäristössäni tunne ketään toista samanlaista naista (vaikka mistä sitä tietää muitten henk. koht. harrastuksista ;D).

        Ei minua oikeastaan häiritse tämä pukeutumishomma muuten kuin sosiaalisten paineiden osalta. Tiedän, muitten mielipiteille ei pitäisi antaa niin suurta arvoa.
        Kiva kuitenkin kuulla, että en ole ainoa naisolento, jolla on tämmöinen taipumus :D

        Heips! En myöskään ole tavannut ketään toista biologisesti naista, joka nauttii pukeutua mieheksi ja salaa sen kodin ulkopuolella kuten töissä. Olen yrittänyt pari kertaa käydä SETAN tapaamisessa, mutta en oikein kehdannut kertoa minkälainen oma tilanteeni on, kun kaikilla muilla oli tarve vaihtaa kokonaan sukupuoltaan. Kiihotutko myös olemalla miesten vaatteissa? Itselläni tämä alkoi 10-vuotiaana. Nautin erityisesti itsetyydytyksestä miehenä.


    • Vastaus tähän

      Sitten kun saisi vastauksen siihen miksi jonkun naisen pitää singahtaa arvostelemaan ja kyttäämään kun ekaa kertaa vedät jotakin naisten vaatteita päällesi.

    • Äkäinen Pamppumies

      No varmaankin siksi, että on epänormaalia ja pipiä friikkihommaa että mies pukeutuu naisen vaatteisiin.

      On ihan oikein, että naiset ärsyyntyvät sovituskoppiensa liepeillä hiiviskelevistä kiimaisista runkkareista.

      • Mitä eroa?

        Niin onhan aivan normaalia että nainen vetää päälleen miehen puvun, kauluspaidan ja kravatin, sinäkin vielä kehut tyylikkäästi pukeutuvaksi. Moni nainen hankkii vaatteitaan miesten osastolta eikä kukaan nosta meteliä. Muotilehtien toimittajat käskevät naisten hakea miehensä vaatekaapista asuja käyttöön, mutta oletko koskaan nähnyt että toimittaja käskisi miestä hakea vaimon vaatekaapista mekon päälleen.


      • *_*

        Niinkä pamppupoika, sitten varmaankin kerrot mihin sairausluokkaan transvetismi kuuluu.

        Mä oon sata varma, et sä just kerrot sun omista harrastuksistas sovituskoppien luona. Sun nikki puhuu sun puolestas paljonkin, käynyt runkkailemassa ja saanut naisilta kiukkuset purkaukset. Nyt sä sitten trollailet täällä, vaikk et sä mitään tiedä yhtään mistään!


    • Ei mitään hätää

      Aloittaja. Ei hätää, olet aivan tavallinen suomalainen nainen, sillä erotuksella että sinä ET halua leikata pitkiä hiuksiasi, toisin kuin kaikki muut naiset viimeistään keski-ikäisenä.

      Suomalaiset naiset ovat varmasti maailman äijämäisimpiä, siis ulkonäöltään. Feminiinisyys on täällä kirous.

      Joku turistikin ihmetteli, miksi Suomessa on niin paljon lesboja. Luuli että kaikki nuo lyhyttukkaiset, meikittömät, mataliin kenkiin ja rumiin roikkuviin vaatteisiin pukeutuvat heteronaiset ovat lesboja! :D

    • kumi kalle

      moi olisi kiva vaihtaa ajatuksia

    • Anonyymi

      Heips! En myöskään ole tavannut ketään toista biologisesti naista, joka nauttii pukeutua mieheksi ja salaa sen kodin ulkopuolella kuten töissä. Olen yrittänyt pari kertaa käydä SETAN tapaamisessa, mutta en oikein kehdannut kertoa minkälainen oma tilanteeni on, kun kaikilla muilla oli tarve vaihtaa kokonaan sukupuoltaan. Kiihotutko myös olemalla miesten vaatteissa? Itselläni tämä alkoi 10-vuotiaana. Nautin erityisesti itsetyydytyksestä ”miehenä”. Mieluusti vaihtaisin vaikka maileja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe