Miten on lestadiolaisuus.

su***

Onko teillä joukostanne erotus systeemit samat kuin Jehovan todistajilla, jotka ovat nousseet otsikoihin viime aikoina. Olette samallainen suljettu järjestö ulkopuolisilta, että keskuudessanne lienee oma lakinnsa.

Jäsen, joutuuko joskus "seurakunnan" eteen latelemaan katumustaan jostain oman elämämän oikeuksista, jotka te luettelette virheiksi. Että kärryiltä pudonnut karitsa jätetäänkö tielle, vai korjataanko nätisti kärryyn, ja kiristetään pantaa.

Tämä kysymykseni on asiallinen, jos se ei sitä ole ja se häiritsee teitä, sen voi poistaa.

16

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pientä kokemusta takavuosilta. Ei siis eroteta, neuvotaan kyllä miten ruodussa edetään. Itselle jää sitten harkinta korjaako tahtinsa vai poistuuko vertikaalin suuntaan.

• teu.

Aivan "vihne ", SU ei le uskonut kun helle sanotaan trutki tarkastai Es/Lestojen
        tekemät ,älä syytä lakkaamatta , olen sinulle monasti sanonut kuinka asiat on
        Mutta ei kun Narisee kui Israelilaiset Erämaa vaelluksella joskus ,Kenelle
        No Herraslleppa tietenkin , ja mitä Herra heille sanoo,. Minä annan anteeksi niinkuin pyysit . ja niin tottakuin minä elän , ja niin totta kuin Herran Kirkkaus ja valta uottuu kaikkialle .

Ei yksikään näistä ihmisistö ei pääse perille Tuohon maahan , Hed ovat nähneet
        minun kirkkauteni ,ja ne suuret teot , jotka tein Egyptissä ja täällä autiomaassa ,,
        mutta siitä huolimatta he tottelemattomuudessa ovat yhä uudestaan koettelleet
        minun kä'rsivllisyyttäni , He eivat saa nähdä sitä maata ,josta valallalla vannoen
        annoin lupauksen heidän isilleen . Kukaan niistä , jotka ovat minua halveksineet
        ei pääse sinne (luvattuun maahan )

• su***

Ei teu israililaiset narisseet, vaan "napisseet" eli napisivat. Minusta narina ja napina on pienempi pahe kuin syyttelyt ja tuomiointi. Eikö niin teu.

Sitten kysynkin miksi me yleensä olemme täällä. Purammeko omaa pahaa oloamme vai haluammeko muuttaa maailmaa paremmaksi, meidän mieleiseksemme.

Jos tuota minulta kysyttäisiin vastaisin, puran pahaa oloani sen vuoksi, koska olen
      pahoillani harhaan johdettujen ihmisten puolesta.

• teu.

Niin siinä oli yksi kirjaimen ero "Nurisseet " oli oikein , Napisseet oli eri asia
        tässä puhuttiin . Mooseksen lähettämisyä tiedustelijoista , jotka palasi vakoilu
        Kaananiunmaahanan reissuuitaan .

Kunhe palasi sieltä ,ja kertoivat kaikenlaisia näkökantoja , (4Moos ,14:2, Nurisevat.

vain 2 miestä niistä 12 vakoilijasta oli sitä mieltä että ne on voitettavissa , vaikka
        siellä oli Jättiläisiä Anakinsukuja , jotka Joosuan tai Kaalebin uskon mukaan olivat
        voitettavissa Jumalan kanssa , miten suuria ? kertonee lause Me tunsimme itsemme,pieniksi kuin Heinäsirkat ja sellaisilta me varmaan näytimmekin heidän silmissään.

Silloinkin kansa alkoi itkeä ja parkua ja valitti koko yön kaikki Israeliläiset Nurisivat
        Moosesta ja Aaronia vastaan ja taas he sanoivat heille:"kunpa olisimme saaneet kuolla EGYPTISSÄ , Kunpa edes saisimme kuollla täällä autiomaassa .
        3. Miksi HERRA vie meitä tuhon maahan ? me kaadumme taistelussa , ja naisemme ja lapsemme joutuvat vihollisen saaliiksi parenpi meidän olisi palata Egyptiin "
        .........................................................................................................................

Tässä näette epäuskoisten käyttäytrymisen esimerkki tapauksen . Huom.
        kansa luulee että "he " voivat valita uuden johtajan ,joka veisi heitä taisin
        egyptiin , kuka takaisi edes edes matkan punaisen meren rannalle ..

Silloin Mooses ja Aaron painoivat kasavonsa maahan yhteen kokoontuneuiten Israeliläisten edessä. Mutta Joosua , Nuunin poika , ja Kaaleb,Jefunnen poika
        jotka myös olivat olleet mukana Tiedustelemassa , repäisivät vaatteensa .

7. He. sanoivat Israeliläisille ; Maa jota kävimme tutkimassa , on hyvä ja
        ihana maa . jos Herra on meille suosillinen , Hän vie meidät tuohon maahan ,
        Joka tulvii maita ja hunajaa , ja antaa sen meille.

Nämä puheet on USKOSTA, ei häivääkään epäuskosta..

• teu.

Aika metka ,mielipide .

• Tuliko selväksi?

Sama äijä toistuvasti häiriköi lestadiolaisia halveksivilla viesteillään palstaamme.
      Hänet pitää bannata määräajaksi. Lestadiolaisilla ja jehovantodistajilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ja erottamiset ovat käytössä vain vanhoillislestadiolaisilla joilla on oma palstansa. Jos heitä pitää halveksien panetella, niin se on tehtävä heidän palstallaan, ei täällä.

Sinulla on omassa elämässäsi ihan riittävästri parannettavaa, jätä lestadiolaiset jo rauhaan.

• su***

Kuule ihminen, tämä äijä ei halveksi, eikä kehoita teitä parannukseen. Mutta nähtävästi se osui juuri sinuun , että tunsi pistoa povessasi . Minähän vain kyselin. Jos ei ole syytä ei pidä hermostua. Minä olen aina sanonut ja tunnustanut, että minussa on varmaan parantamisen varaa. Mutta se, että lesdiolaisuus kokee itsensä niin valmiiksi , että ei ole parantamisen varaa.

Minä olen vain seuraillut yleensä uskonlahkoja, niin mielestäni heillä on yksi yhteinen piirre, että he lukevat vain itse oikein raamattua, jos lukevat. Toiset lahkolaisetkin ovat heidän mielestään hakoteillä. Mutta mielestäni kaikkien tulisi hyväksyä kaikki Luojamme luojat synteinensä, eikä olla heille tuomareina. Kukaan meistä ei voi sanoa toiselle, oli sitten uskonsa kaveri tai ulkopuolinen, että minä hyvä sinä huono. Kyllä tuo "Taivaan Isä"jonka voi jokainen omaksi suojelijaksee eri nimillä sanoa, hän kyllä meistä huolen pitää loppuun asti, jos vain itse huomaamme hänen olemassaolon. Sekä suojellusta ja synneilemme armoa haluta.

Vielä yleensä uskonliikkeistä. Asia on hyvä kuin kommunisti aate, mutta sen johto pistää sen pilalle. Kansa ja kuulijat ovat aatteen syrjällä, mutta sen johto ja akitaattori nostavat itsensä oikeuksiin kaikkeen lähimmäiseen ja hänen käyttäytymiseensä. Ymmärrätkö nyt äijän ajatuksen joka on minun ajatukseni ja sekin voi olla jopa oikeassa.

• vakavasti

su kaivelee vikoja Jeesuksen omista, eikä ole valmis ottamaan Jeesusta Herrakseen elämäänsä ja panettelee Jeesuksen verellä pestyjä Jumalan lapsia. Valehtelee, että apostoli Paavali ei ole Jumalan lapsi ja Jeesuksen seuraaja...voi voi. Tee su parannus!

• teu,

Niin , su ei varmaankaan , voi mainita Paavalista mit¨ään hyv'ää , koska on joskus
        päästänyt saa ta nan , tekemään tekemään ympäri leikkauksen , nyt en tarkoita
        esinakaa , vaan sydämen , se on sydämen lihan leikkaus ..

Vaikka me ollaan yksi uskon liike , en kiellä etteikö meilläkin voisi niin tapahtua
        ja osittain onkin kun jäimme 1901 täysin yksiksemme meillä on ollut kuitenkin
        siunausta , meitä on n.15000 as. suomessa ja n.38'000 koko maailmasa , siihen
        kuuluu vain n .neljäosa maapalloa ,

Meillä ei ole muihin LLL:n poppoihin mitään yhteistä rientoa ,,1902 pieni koetus .
        seuraavaksi 1909 se päättyi myös huonoin tuloksin , olen kuullut että' 1934-
        tai 1938 , on kokeiltu välien parannusta , ei mitään . myöhedrmmin ei senkään
        vertaa , minista asioista näkyy että ei toimi vaikka pitäisi , kun niin lähellä olemme

Raamatun mukaan Paavalista tuli JUMALAN Lapsi , Apostoli , ja hyvä
        sellainen ,,Lisäksi hän oli kirjoittaja ,, ja seurakuntien perustaja ,,Hänestä
        Tuli Jeesuksen PALVELIJA ..

Vielä ihmettelen su"" jos sinä vain seurailet , sen pohjalta tulee äkäsiä
        kannan ottoja , en nyt ärsytä liikaa , mutta metkaa,,

• jhgyt
        teu, kirjoitti:

Niin , su ei varmaankaan , voi mainita Paavalista mit¨ään hyv'ää , koska on joskus

Vaikka me ollaan yksi uskon liike , en kiellä etteikö meilläkin voisi niin tapahtua

Meillä ei ole muihin LLL:n poppoihin mitään yhteistä rientoa ,,1902 pieni koetus .
        vertaa , minista asioista näkyy että ei toimi vaikka pitäisi , kun niin lähellä olemme

Jos Paavali on "Jumalan lapsi" niin se sama jumala on teilläkin:

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

• Juden raus!
        teu, kirjoitti:

Kerrohan mitä eroa on esinahan ja sydämmen ympärileikkauksessa? Esinahan ympärileikkaus uskonnollisena rituaalina on viattoman poikalapsen rikollista kidutusta. Tietääkseni sydämmen ympärileikkausta ei ole lääketieteellisesti onnistuneesti suoritettu. Ehkä osaat kaikkitietävänä selittää tämänkin toimenpiteen teknisen suorittamisen?

• teu,
        jhgyt kirjoitti:

Jos Paavali on "Jumalan lapsi" niin se sama jumala on teilläkin:

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

"örvelö"

Sulla puuttuiu tekstistäsi edelleen 9 jae 2 Kor 12:9 , ellet aloita sen opiskelua
        et voi saada asioista selvää.

9. jae ..Ja Hän sanoi minulle : "Minun Armossani on sinulle kyllin ,SILLÄ MINUN VOIMANI tulee täydelliseksi heikkoudessaan " Sen tähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani , että Kristuksen voiman , asettuisi minuun asumaan .

• su***

teu, tuo oli minulle uutta, että syyttelet saa,tanan minut ympärileikkanneen. Se oli teu sinulta "äkäinen" ja ilkeä kannanotto. Koetan ymmärtää kuitenkin sinuakin, koska olet täysin "apostolien tekojen" varassa elämässäsi.

Mutta tuo toinen tohelo hevosmies. Hänestä ei ole minulle enää haittaa. Ymmärrän enemmän nykyään aivovaurioituneita ihmisiä. Tuossa läheisyydessä on heillä oma hoitolansa. Ja näen heidän vaikeutensa joka päivä.

Mutta edelleen rinnastan liiallisen uskon humalan jota lahkolaispiireissä juotetaan, olevan verrattavissa hyvinkin kommunistiseen aatteeseen. Demokratiasta ja ulkopuolisesta vaikutuksista ei ole.

Edelleen tänään viimeksi on tullut julkisuuteen uskonnon uhrien esiintulo. Se on vastaisku ihmisten hengellisen häiriöin ja vapaudenriiston toimille. Te lestadiolaiset ette ole vapaat myöskään näistä ihmisille syötetyistä haitoista. Te haluatte keventää näitä toimianne, mutta kun on joukossanne juuri sellaisia, jotka ovat valmiit syyttämään ja tuomioimaan lähimmäisiänne kuten juuri sinä teu teit tuossa saa.tanan ympärileikkauksessasi. Se ei nyt pelasta sinua siitä, että minä tulen jatkuvasti toimimaan täällä oman vakaumukseni oikeuden tajuni mukaisesti vastustamaan kaikkea pakkotoimia ja tuomioita uskonlakoliikkeiden vaikutuksista.
      Teillä on voimia. Mutta ne eivät ole kaikki hyviä voimia. Niissä on kosto, pahojen voimien apuna käyttö. Jumala ei ole kostaja. Hän ei ole antanut lupaa teidän tuomioida ja noitua Antikristuksen kautta lähimmäisiänne. Tässä tulee paljon vastausta teu sinun "henkeviin" sanoihisi minua kohtaan. Toivon, että Jumala antaa anteeksi sinulle nuo kiroukset ja minulle oman puolustuspuheeni kovat sanat.
      Serifi tekee sitten omat ratkaisunsa näiden tekstien suhteen, niin minun kuin sinunkin.

• teu,

Niin olikin ,anteeksi.

• vm-56..........

Olen ns lestalapsi, lapsena aivopesty ja pakoitettu seuroissa käymään. Siitä seurasi vastahakoisuus!,

Aikanaan mahdottomia vaadittu ja selkäsaunalla pakoitettu.
      Epäily.. ainut oikea usko,
      Keksityt tavat, pukeutuminen harmaaseen, liina, solmiottomuus.. jne, Hieno mersu ok..bemari ja niillä pröystäily..
      Taivas vain harvoille..
      Helvetin palo jo nuppineulan varastamisesta.

• tenu hurtsberg

Tämä oli lestasuunnan tyyli ja liikkeestä erottava rakkaudeton tapa. Julkikuva harmaa, mutta korskea suvaitsematon,,.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4667
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      84
      3942
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      147
      3661
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2635
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      132
      2582
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2151
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2067
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1840
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1717
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1709
    Aihe