Mitä mieltä olette mökkiläisistä onko ne riesa vai rikkaus ?
mökkiläiset
21
614
Vastaukset
- gdgbnng
Äkämiä hanurissa ovat.
- Yksi Sysmäläinen
itseäsikö mainostat?
- E. Itkonen
Mökkiläiset on Suomen syöpä!
- Yksi Sysmäläinen
sanoo hän jolla ei ole varaa mökkiin
- "TATILAINEN"
NO ENPÄ MENE ENÄÄ SYSMÄSTÄ VUOKRAAMAAN KUN ASENTEET ON TOMMOSET. KIROTUT KYRÄILIJÄT "SYSMÄ SYSMÄLÄISILLE MYÖS KESÄLLÄ" VAI MITÄ. MENENKIN ENSI KERRALLA SAVOON PERHEENI KANSSA. PITÄKÄÄ SYSMÄNNE, RISTISIITTOISET.
- Piällikkö
"TATILAINEN" kirjoitti:
NO ENPÄ MENE ENÄÄ SYSMÄSTÄ VUOKRAAMAAN KUN ASENTEET ON TOMMOSET. KIROTUT KYRÄILIJÄT "SYSMÄ SYSMÄLÄISILLE MYÖS KESÄLLÄ" VAI MITÄ. MENENKIN ENSI KERRALLA SAVOON PERHEENI KANSSA. PITÄKÄÄ SYSMÄNNE, RISTISIITTOISET.
Elekee tuluko tänne makkoomaan ja ilimoo pilloomaan.
- Mökin naapuri
"TATILAINEN" kirjoitti:
Hei Hartolan Hemmo, äläpä tule tänne kateuksissasi meidän mökkiläisiä mollaamaan ja omia tapojasi tyrkyttämään.
Sysmässä osataan arvostaa mökkiläisiä.
- Yksi Sysmäläinen
Mökkiläiset on kiva tervetullut piristysruiske, tuovat säpinää kesään ja kaivattuja euroja yrityksille.
- h.h.
Mökkiläiset on tervetulleita ja tärkeitä Sysmälle!
- Yksi Sysmäläinen
Varsinkin jos tulevat alasti!
- ap Yksi Sysmäläinen
Yksi Sysmäläinen kirjoitti:
Varsinkin jos tulevat alasti!
Ihan vain tiedoksi, tämä trollaaja näyttää käyttävän asiallisten kirjoittajien nimimerkkejä, rajoittenuutensa vuoksi ehkä ei pysty itse keksimään omia
- VienoKaino toivomus
Mökkiläiset olisivat vielä mukavampia jos muistaisivat hiekkateillä hiljentää asuintalojen kohdalla. Pihalla on hieman hankala olla, jos jatkuvasti leijailee lujaa ajavien autojen nostattama pölypilvi, narulla kuivuvat puhtaat pyykitkin likaantuvat. Samaa toivon myös traktoreille, niiden suuret renkaat pölyttävät myös tosi paljon suuremmissa nopeuksissa. Parin minuutin verran kauemmin kestävä mökkimatka ei varmaan ole mahdottomuus?
- Yksi Sysmäläinen
Vedä sinä VienoKaino v!ttu päähäs...
- Kolavan kotka
Huomenta VienoKaino, hissukseen ajellaan mökille, ei pöllyytetä, ei ole kiirettä, kirkolta on 20km mökille ja kissoja lasketaan muorin ja lastenlasten kanssa matkalla:)
- VienoKaino kiittää
Kiitokset hissuttelijoille ;)
- Vihreepeippo
Mökkiläiset ovat melekoinen rikkaus. Niin kulttuurillisesti kuin taluodellisestikin. Kyl tääl kuihtuisi moni liiketoiminta iliman heittiä, verot nousisi ja porukkaa muuttaisi pois paikkakunnalta töiden perään. Ilman mökkiläisiä myös useimmat kesätapahtumat kuolisivat osallilstujien puutteeseen.
- Pulkki-Harju
Mutta kuule. Eihän sinne Sysmään edes pääse käymään nykyisin. Tie on katkaistu Pulkkilanharjulta. Kuuluuko se enää Suomeenkaan.
- Puolesta ja vastaan
Että mitäkö mieltä mökkiläisistä? Osa ihan viksua väkeä, mutta osan pitäisi kyllä pysyä kaupungissa. Joka on joskus ollut vaikkapa jonkun yksityistien tiekunnan hallinnossa mukana, niin kyllä tietää.
Muutenkin sitä ihmettelee, että muropaketissako sitä joillekin ajokortteja jaetaan, täällä on oikeanpuoleinen liikenne, kuten muuallakin Suomessa, vaikka keskiviivat puuttuukin soratiestä. Ja nopeusrajoituksetkin pätee täällä!
Sitten mikä erityisesti pistää vihaksi, että ei se pikkuinen mökkitontti ihan kaikkeen oikeuta, ainakaan terrorisoimaan paikallista väestöä vaikka millä vaatimuksilla, ei saisi kaataa metsää mökkitien varresta, ettei maisemat pilaannu jne. Muutenkin täällä asuu muitakin ja ihan vakituisesti, kyllä täällä on elämisen ääniä ja kehittyä pitää täälläkin, joten turhat valittamiset pois. - Lederhose
Ach kyllä ne ovatten yksiä helsingin herroja ja muuita joutojusseja täällä "spittareissaan" möykkäämässä. Pysyisivät siellä katuojassa holipompelia kiskomassa eikä meidän sahtia.
Sysmäläiset ovat kyllä mukavaa väkeä ja on aina mukava palata mökille Sysmään kun tietää että kassakin hymyilee kun ostoksia hoitaa. Ainoa haitta Sysmässä on liian röyhkeästi käyttäytyvät kaupunkilaiset. Vaikka itse asunkin Lahdessa niin oloni muuttuu heti Vääksyn jälkeen, en ole menossa mihinkään enään kiireellä vaan nyt on aika nauttia.
Sysmästä Luhankaan menevää liikennettä saisi tarkkailla paljon enemmän. Monta kertaa olen väistänyt pientareelle kun vastaan tullaan citymaasturilla 100km/h keskellä tietä. Mökin vieressä oleva Helsinkiläisten "mökki"(omakotitalo) on myös häiriöksi. Ajellaan putkettomalla mopolla eestaas, ja veneellä täysiä kohti meidän laituria, jonka jälkeen tiukka käännös omalle laiturille. Jätepisteiltä löytyy aina jotain ylimääräistä, kuten mikroa sohvaa jne.
Kerran kun olin yhden lehmän pubissa kuskina katselin, ja kun herra poistui kompuroiden kännissä paikalta ja hyppäsi volvoonsa ja ajoi pois. Poliisejahan on turha soittaa kun toinen on jo mökillä kun poliisit pääsevät edes Sysmään. Sysmän osuuspankissa asioidessani olen saanut parasta palvelua mitä ikinä olen saanut pankissa.
Muuttaisin mielelläni Sysmään, jollei työmatkasta tulisi kohtuuton. Lapsuudestani vietin suuren osan Sysmässä ja sukuani asuu vieläkin sielä paljon. On aina mukavaa tulla Sysmään.- asiata
Sysmän kunnan tavoite on olla Suomen paras mökkikunta. Kaikki menee sen alle ja hyväksi eikä juuri muita tavoitteita tarvitakkaan. Tavoitteen saavuttamiseksi on perustettu Sysmän neuvottelukunta. Kaikki tietävät että se on päässyt hyviin tuloksiin kunnan myönteisen
suhtautumisen avulla. Sysmä toivottaa kesämökkiläiset tervetulleiksi Paratiisiin.
Ps. Suunnitelmat tuulimyllyistä ovat nyt suututtaneet kesä-mökkiläisiä/asukkaita. Ne kun kuulema pilaavat maiseman ja vievät luonnonrauhan. Mutta eikös nuo molemmat olisi säilyneet Sysmässä paremmalla tasolla jos kesämökkejäkään ei olisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1725831
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263644- 802536
- 372069
- 331872
- 431827
- 1051752
- 211636
- 271492
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!371418