Palauttaako vuokranantaja vuokrasuhteen päättyessä euromääräisesti saman summan mikä on annettu vuosia sitten vai esim. indeksillä tarkistettuna vai peräti nykyistä vuokraa vastaavan summan?
Vuokravakuus
5
245
Vastaukset
- saman summan
Sen mitä on maksettu.
- vuokranantaja94949
Tietysti jos vakuus on kasvanut korkoa niin korotkin kuuluvat vuokralaiselle.
- ehkä saat, ehkä et
Kokemuksieni mukaan vuokranantajat tuppaavat keksimään jotain vikoja asunnosta; ja laskuttavat, eli eivät maksa noin vaan vakuutta takas. Yksikin yritti narista että tapetit on vaihdettava.. (olivat paskaiset ja repaleiset jo silloin kun muutin). Kun tajusin etten tule saamaan takuuvuokraa takaisin, jätin viimeisen vuokran maksamatta. Sanoin vaan et "sullahan on se takuuvuokra sisässä, voit ottaa viimeisen vuokran siitä".
- asdfasfdsfdafadsafds
Jos vuokranantaja olisi oikein kelmi niin hän laittaisi perintään viimeisen maksamattoman vuokran. Sinulle tulisi sitten LISÄKSI korkeahkot perintäkulut kun viimeinen vuokra kuitattaisiin vuokravakuudesta.
Jos vuokravakuudesta kaikki kuittaisivat viimeiset vuokrat, niin ei olisi enään mitään painetta pitää kämppää kunnossa vaan monesta kämpästä löytyisi niitä "ennestään repaleisia" tapetteja.
Ja et sitten ottanut mitään valokuvia niistä repaleisista tapeteista kun muutit tai edes vuokranantaja? Eli ei ole mitään todistetta, jotta voidaan tehdä ennen ja jälkeen vertaillu? - ehkä saat, ehkä et
En ottanut valokuvia, toki sukulaiseni ja vieraani näkivät sottaiset seinät. Viimeisen vuokran olin etukäteen maksanut joten miten sitä perintään voisi laittaa. Olen kuullut että monet vuokranantajat yrittävät kustantaa pintaremontin vuokralaisella kyseisellä tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1274295
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233032Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132554- 462121
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2561709Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt461636- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201446- 281430
- 951211