Minulla on itselleni vielä mieluisa ja kelvollinen sähköpiano, jonka ongelma on kannen puute. Musiikkikaupasta kävin kysymässä ja sanoivat, että suojaliinojen kysyntä on niin vähäinen, ettei niitä maahantuoda. Enkä tykkää pitää koskettimien päällä liinaa. Valmiita kannellisia jalustoja ei ole olemassa.
Joten olen miettinyt, miten uuden kannellisen jalustan saisi helpoimmin rakennettua. Itselläni ei ole juurikaan rakennustaitoa, joten se pitäisi olla tehtävissä nopeahkosti kaverin luona käydessä, ja pitäisi pystyä tuomaan osina kotiin, jossa saisin sen itse koottua.
Nykyinen jalusta koostuu yksinkertaistettuna kahdesta pystysuuntaisesta kalustelevyisestä "laudasta", niiden välissä olevasta poikittaisesta "laudasta" sekä metallitangosta, joka on kiinni sekä pianon pohjassa että pystysuuntaisissa kappaleissa.
Ajattelin jotain hieman pulpettimaista rakennelmaa. Sen ei tarvitse näyttää pianolta tai sähköpianolta, mutta homman pitäisi toimia, olla melko yksinkertainen rakentaa ja esteettinen silmälle. Nuottitelineen pitäisi edelleenkin mahtua johonkin (nyt nuottitelineellä on ura piano-osan päällä ja myös kiinteät kaiuttimet ovat piano-osan päällä sen takaosassa). Kansiosa saisi olla vaikka pleksiä, jolloin koskettimet näkyy läpi. Muiden osien ajattelin tulevan puusta, jonka maalaisi mustaksi. Onko kukaan rakennellut vastaavaa tai törmännyt jossakin kuviin/ohjeisiin?
Sähköpianolle kannellinen jalusta
Pianolle kansi
0
77
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174146
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842459Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731607Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231157Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42902- 171894
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74863- 104860
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72810