Magic Bones puruluista kysyisin?

Carodi

Ostin tuossa vähän aikaa sitten taaksepäin koiralleni muutamia kertoja peräkkäin useammankin paketin noita Magic Bones puruluita koska koirani niin kovasti tuntui niistä erityisesti tykkäävän
.Sitten jossain vaiheessa aloinkin katsella,että mitähän aineita ne puruluut mahtoi sisältää.Ja siinä pist iheti silmääni sellainen aine kuin Titaanioksidi.Ja se alkoi minua jotenkin epäilyttämään,koska taiteita harrastavana tuli vaan mieleeni, että sitä ainettahan on joissakin maaleissakin myös.

Ja seuraavaksi aloinkin sitten etsiä netistä tietoa siitä aineesta enemmän.Ja eikös siellä joissakin sivuilla sanottukin,että se aine voi aiheuttaa syöpää.Ja sitä samaa ainetta laitetaan kuulema aurinko voiteisiinkin myös eikä sitä pidetty terveellisenä siinäkään yhteydessä myöskään.Ja sen jälkeen en niitä puruluita ole enää koiralleni uskaltanut sitten ostaakaan enää.
Ja nyt sitten ihmettelen vaan,että miksi ihmeessä tuollaisia aineita pitää koirien puruluihin laittaa,eikö niitä voisi valmistaa ilmankin tuollaisia aineita?

6

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • threeam

Kyllähän esim Royal canin-ruokiinkin lisätään syöpää aiheuttavia ainesosia. En tiedä mitä ihmeen virkaa sillä on, että sekoitetaan ruokiin aineksia, joista voi olla haittaa eläimelle.

• Carodi

Sitä samaa minäkin ihmettelen myös.Sillä luulisi että noita ruokia ja puruluita voisi tehdä ilmankin noita pahoja aineita.Mutta ihan sama juttuhan se on kyllä ihmistenkin ruoissa myös,että itse vaan pitää olla hyvin skarppina ja ottaa vaan selvää hyvin tarkkaan mitä niissä sapuskoissa olevat eri aineet sisältävä,,jos haluaa syödä vähänkään turvallisempaa ruokaa ja välttyä niiltä kaikkein pahimmilta terveyttä uhkaavilta vaaroilta.
      Joten aika vastuutonta ja kummallista on tosiaan tää nykyinen maailman meno,mutta mitäs ne rahanahneet tuottajat välittävät,joille pääasia on se,vaan kunhan saavat mahdollisimman paljon kaikkea mahdollista pas*** kaupaksi vaan.

• ei hyvä kokemus

Hyvä tietää. Itse ostin pikkukoiralleni noita kaikkein pienimpiä mini magic boneseja pussillisen, jossa useampi kymmenen luuta. Pari luuta syötyään (molempina iltoina) koira oksensi luumassaa pieninä sulamattomina valkoisina paloina, muistuttivat ihan muovin paloja. Aamulla kakassa oli myös noita valkoisia luun paloja sulamattomana ja koirani oli selvästi vaisun oloinen iltapäivään asti. Enää en todellakaan noita luita tuolle pikkukaverilleni anna.

• luupää

Täällä ihan vastaava kokemus! Ostin n. 10kg koiralleni noita Magic Boneseja ja ihmettelin kun luut näyttivät hajoavan ihmeen helposti ja niistä mureni paloja. Seuraava yö ja päivä meni siivoillessa oksennuskasoja missä juurikin tuollaisia muovin näköisiä, täysin sulamattomia luun kappaleita.. En suosittele kenellekkään!

• Carodi

Joo ,sama täällä myös, en osta minäkään kyllä niitä enää.Ja tuo sinun kertomasi kokemus oman koirasi kanssa näistä samoista luista vahvistaa vielä lisääkin vaan käsitykseni noiden luiden epäterveellisyydestä.Toivottavasti koirasi voi jo hyvin taas kuitenkin.

• huspois

Meillä ei taas ole niistä tullut mitään oireita. En tosin niitä anna kovin usein, ne kun on niin sikamaisen kalliita. Harvoin syötettynä ei ne mitään syöpää aiheuta, turhaa hysterisointia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe