Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Laivasta rautatieasemalle + muita kysymyksiä

Aloittelija

En ole koskaan matkustanut aiemmin yksin, joten viestini tulee sisältämään todella aloittelijamaisia kysymyksiä. Olen siis aikeissa mennä mahdollisimman halvalla tavalla Malmöön (ja sieltä takaisin), joten menen laivalla Turusta Tukholmaan, Tukholmasta junalla Malmöön ja saman reissun toisin päin. Kysymykseni kuuluvat seuraavanlaisesti:

1.) Mikä on paras tapa päästä Siljan terminaalista Tukholman rautatieasemalle?
2.) Missä vaiheessa minun tulisi vaihtaa valuuttaa, ja missä sen teen?
3.) Jotain muuta, mitä minun tulisi ottaa huomioon?

7

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juustina

      1) a) Menet CityTransfer bussilla Vasagatan 16 (joka on vastapäätä rautatieasemaa).
      http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/city-transfer-bussikuljetukset-tukholmassa
      b) Seuraat viitoitusta lähimmälle metroasemalle, ostat puomien vierestä olevasta Pressbyrån-kioskista lipun (ellet osta sitä jo laivan infosta) ja menet metrolla T-centraleniin, josta kuljet maanalaista tunnelia pitkin rautatieasemalle (seuraa viitoitusta).

      2) Et välttämättä tarvitse valuuttaa, vaan Visa-kortti käy lähestulkoon kaikkialla. Itse olen joskus vaihtanut rahaa Forexilla Suomessa ennen matkaa. Forex löytyy myös Tukholman rautatieasemalta. Laivan infossakin vaihtavat, mutta kurssi on aina ollut huono.

      3) Jos tarvitset jotakin syötävää, niin Tukholman rautatieasemalta löytyy esim. ruokakauppa ja ravintoloita.
      Voit säästää junalipun hinnassa tutkimalla etukäteen hintoja ja valitsemalla edullisen lähdön:
      http://www.sj.se/start/startpage/index.form?l=sv&tab=lp

    • Aloittelija

      Entäs sitten kun paluumatkallani (lauantaiaamuna 24.5.) tarkoituksenani olisi mennä Viking Linen laivaan? Mikä on paras tapa 06.09 päärautatieasemalle saapuvasta junasta päätyä Viking Linen terminaaliin?

    • Juustina

      1) Helpoin tapa olisi luultavasti kävellä rautatieasemalta viereiselle cityterminaaliin (seuraa viitoitusta) ja ottaa sieltä lentobussi (flygbuss) Vikingin terminaaliin. Lähtee joka päivä 6:35. Lipun voi ostaa bussista luottokortilla.

      http://www.flygbussarna.se/viking-line

      2) Jos ei ole paljon kantamuksia, niin tuolta voisi myös kävellä terminaaliin. Lähtöpaikka Centralplan 1, STOCKHOLM ja kohde: Östra Tegelviksslingan, STOCKHOLM. Voit ottaa jo menomatkalla laivalta Tukholman kartan.

      Kävelisin vanhassa kaupungissa vähän keskemmältä (kapeampaa siltaa pitkin) kuin mitä alla oleva kartta näyttää.

      http://kartor.eniro.se/vägbeskrivning

      3) Kävelet rautatieasemalta tunnelia pitkin T-centralenin metroasemalle. Voit ostaa lipun mennessä vaikka Pressbyråenista, joita löytyy ainakin sieltä alakerrasta.
      Menet metrolla Slussenille ja vaihdat siellä ulkopuolella bussiin (sama lippu). Kolminumeroinen 4-alkuinen bussi (4XX) kohteeseen Londonviadukten (taitaa olla heti seuraava pysäkki).
      Slussenilta myös kävelee näppärästi Vikingin terminaaliin.

      4) Taksillakin voi mennä, mutta kannattaa olla varovainen niiden kanssa.

      Voit myös tutkailla reittiä vaikkapa google mapista.

      • Flygbussarna

        Flygbussarnan lipun tai mp-lipun voi ostaa ennakkoon netistä ja printata mukaan. Käyttöaikaa taisi olla parisen kuukautta, hyvin toimi kuluneella viikolla Göteborgissa, tosin siellä oli myös automaatteja osalla pysäkeistä.
        http://www.flygbussarna.se/


    • Kortti toimii

      Visaa ja luottokorttia vastailevat yllä, lyhyesti ruotsissa kelpaa lähes joka paikassa ostoksen loppusummasta riippumatta suomalainen pankkikortti jos se on debit tai credit (yleensä visa tai mastercard). Eli täysin päin vastoin kuin vaikka saksassa.

      • Juustina

        No Vikingin sivuilla Flybussar.sivulla puhutaan luottokortista, mutta bussifirman omilla sivuilla puhutaan maksukorteista.

        Itse käytän yleensä ruotsissa pelkkää Visa-debit korttia.


      • Ei ole pankkikortti

        Jos tarkkoja ollaan, ei se debit ole suomalainen pankkikortti. Se on monikansallisen maksuvälitysyhtiön debitkortti jonka julkaisijana toimii suomalainen rahalaitos. Kortti on täysin samanlainen ruotsissa tai suomessa, julkaisija on vaan eri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1210
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe