voiko alaikäinen julkaista kirjan

unelmistatotta

Hei!
Voiko alaikäinen julkaista kirjan?
Mitä se yleensä maksaa?
Kuinka vaikeaa on yleensä saada kustantajat kiinnostumaan kirjasta?
Jos kirjoittajana on kaksi 13-vuotiasta tyttöä, voiko kirjan julkaista?
Tarvitaanko siihen vanhempia?
Mistä voisi saada rahaa kirjan julkaisemiseen?
Mitä sitten jos kukaan ei julkaise?

Meitä kirjoittajia on kaksi. Kirjaa on kirjoitettu vähän yli 100 sivua. Tarvitaan vain aikaa, ja se on pian valmis. Juoni on joo suunniteltu. Kirja on fantasia ja huumorintajuinen. Toisen meistä isä on äidinkielen opettaja, joten hän tarkistaa tekstin virheet ja korjaa pilkut ja yhdyssanat, jos sellaisia virheitä jostain syystä pääsee ilmestymään.

Kiitos kaikille jotka viitsivät auttaa!!!

6

1286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äh. Tämä sekoilee taas. Siis Toisen meistä isä voisi tarkistaa sen ja me myös tunnemme äidinkielenopettajan, joka voisi tarkistaa tekstin virheet ja korjaa pilkut ja yhdyssanat, jos sellaisia virheitä jostain syystä pääsee ilmestymää.
      Noin. Anteeksi ja Kiitos

    • edu_666

      Täällä on myös "KIRJAILIJANALUT"-palsta, jonne tämä ehkä sopisi paremmin.

    • Alexipoika

      Vertailun vuoksi Anne Frank oli juutalainen tyttö ja holokaustin kuuluisimpia uhreja.Hän eli 1929 - 1945. Hänen päiväkirjansa (suomennettu nimellä Nuoren tytön päiväkirja) piti päiväkirjaa 12. kesäkuuta 1942 – 1. elokuuta 1944. Anteeksi, jos tämä tuntuu kaupalliselta, niin nuorten lasten (edes lähes) mestarilliset teokset saadaan myyntiin suurella varmuudella kustantajien voitontavoittelun vuoksi.

      Nuoren tytön päiväkirja on käännetty 55 kielelle, ja sitä on painettu 25 miljoonaa kappaletta. Se onkin maailman myydyin päiväkirja. Se on myös maailman luetuin natsien rikoksista kertova kirjallinen dokumentti. Päiväkirja on liitetty osaksi Unescon ylläpitämää maailmanmuistoluetteloa. Unescon mukaan päiväkirja on yksi maailman 10 luetuimmasta kirjasta.

      Ai tarvitaanko kirjan tuotteistamiseen vanhempia? Jos heillä on kirjallisia taipumuksia, niin heistä on ehdottomasti apua ja hyötyä. Huippusuositut teokset, kuten Kalle Päätalon 100,000 kirjaa vuodessa, tuottivat n. 20 % rojaltiosuuden tuotoista. Tämä on erittäin suuri luku.

      Käsittääkseni teille kirjoittajille ei pitäisi tulla juuri muuta rahariskiä kuin kynät, paperia, tietokone, tulostin jne.

      • Anonyymi

        okei


    • melkein natsi

      Hassu keissi tämä Anne F kirja. Jo 1947 englantilainen kirjallisuustutkija Fred Gordon kirjoitti, että teksti ei voinut olla 1944, tai aikaisempaa. Siinä esiintyi käsitteitä, joita ruvettiin käyttämään vasta Nürenbergin oikeutta valmistellessa 1946-47. Tekstiä siis oli todellisuudessa kirjoitettu ja lisätty 3-5 vuotta väitetyn jälkeen.

      Sitten 1950 Annen eno/serkku (juut. Ari Gamyer aik. Josef Styrmwict) pyrki kiristämään kustantamoa, jolle kirjasta tuli menestys. Lopulta hän kertoi itse kirjoittaneensa vihkoon tarinaa. Käsialatutkijat olivat samaa mieltä.

      Lopulta kustantamo 1960 myönsi välillisesti mahdollisuuden, että vihkoon oli tehty väärennösmerkintöjä, mutta "asia ja tapahtumat vastaavat todellisuutta, joten mitään väärää tietoa ei ole levitetty!)
      YK:n alainen järjestö hehkuttaa erästä maailmanhistorian mokomaa väärennystä juutalaisten mieliksi vuodesta toiseen. Siitä on muuten otettu Suomessakin uusi painos minun verorahoillani SKS:n tukemana.

    • Anonyymi

      moi!
      tää on jo varmasti todella vanha tää sun kysymys, mutta mulla on sama kysymys pyörinyt päässä pitkään. mun mielestä ainakin vanhempia tarvitaan että kirjan voi julkasta.
      anteeks ku näin vanhaan juttuun nyt vastaan :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe