Almera N15 -96 nykii

dddd

Mitäs veikkaatte viaksi kun Almerani nykii? Auto on juuri huollettu siis tulpat vaihdettu jne. Nykiminen ei olekaan sellaista kengurubensa tyyppistä nykimistä. Tää vekotin tekee sellaista pientä nykimistä eniten kun kiihdytän autoa esim. moottoritie nopeuksiin eli laitan kaasun pohjaan.
Nykiminen ei ole voimakasta mutta tuntuu kumminkin. Se on saman tyyppistä kuin vedättäisi autoa rajoittajaan asti, mutta huomattavasti vaimeampaa. Ei tuosta nyt sinänsä haittaa ole, mutta hiukan suorituskyky kärsii eikä tämmöisen vissiin pitäis kuulua asiaan.
Sellainen "mutu" tuntuma minulla on että ongelmaa teettää häikkä lambda-anturissa, mutta en todellakaan osaa asiaa sen tarkemmin perustella. Voisiko se olla ongelma tahi mitä muuta metsästäisin?
Ja mitäs nuo Lambda-systeemien vaihdot maksaa??

10

4173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dddd

      Moottori on muuten 1.6

      • Valo

        Voi johtua esim. tulpan johdoista. Kannattaa tarkastaa/vaihtaa tai voi johtua myös muualta sytkä puolelta (ei saa kunnon kipinää)... Jostainhan se on lähdettävä liikkeelle, syitä voi olla monia. Bensatankissa voi olla vettä tms... Kannattaa tutkailla tekeekö jollain tietyllä kierrosalueella yms.


    • almera

      itselläni -96 almera ja sitä pientä nykyä on havaittavissa joskus kun runttaa kaasua enemmän.Ei aina,joskus huomaa.Kaikki kunnossa.Ei haittaa.Tosin omassani se on tosi vaimeaa ja satunnaista.Vaivannut jo alkuvuosina....

      • 2. almera

        Minulla oli vm. -97 almera 1.6 ja mulla esiintyi nykimistä kolmosvaihteella tasakaasulla ajettaessa. Isällä on vm. -96 almera 1.6 ja hänellä on samaa nykimistä tasakaasulla nelosvaihteella. En koskaan saanut tietää mikä omaani vaivasi, en ole teknisesti niin lahjakas. Tuli vain mieleen kuluma vaihdelaatikossa?

        Luotto Nissaneihin ja Almeroihin ei mennyt, nyt on alla vm. 2003 1.8 ja toimii kuin unelma.


      • dddd
        2. almera kirjoitti:

        Minulla oli vm. -97 almera 1.6 ja mulla esiintyi nykimistä kolmosvaihteella tasakaasulla ajettaessa. Isällä on vm. -96 almera 1.6 ja hänellä on samaa nykimistä tasakaasulla nelosvaihteella. En koskaan saanut tietää mikä omaani vaivasi, en ole teknisesti niin lahjakas. Tuli vain mieleen kuluma vaihdelaatikossa?

        Luotto Nissaneihin ja Almeroihin ei mennyt, nyt on alla vm. 2003 1.8 ja toimii kuin unelma.

        Hyvä vehje se on. Siksi uskalsin Nissanin nyty kakkosautoksi hankkia. Mua todella häiritsee tuo Lambda-anturi homma eli onko kukaan joutunut sitä vaihdattamaan ja jos niin miks?


      • almera
        2. almera kirjoitti:

        Minulla oli vm. -97 almera 1.6 ja mulla esiintyi nykimistä kolmosvaihteella tasakaasulla ajettaessa. Isällä on vm. -96 almera 1.6 ja hänellä on samaa nykimistä tasakaasulla nelosvaihteella. En koskaan saanut tietää mikä omaani vaivasi, en ole teknisesti niin lahjakas. Tuli vain mieleen kuluma vaihdelaatikossa?

        Luotto Nissaneihin ja Almeroihin ei mennyt, nyt on alla vm. 2003 1.8 ja toimii kuin unelma.

        Koska vaivasi jo lähes uutena.Ei häiritse,niin satunnaista jollakin vaihteella.Niin harvinaista etten edes tiedä-muista millä vaihteella nykii,kaasua vaan....


    • almerasti12435535234

      ei näy ongelmaa olevan ratkaistu.. ois mukava tietää joskus vastaus???

    • NismoGT

      Ilmansuodatin kotelon ja imusarjan välimaastossa edestä päin katsottuna vasemmalla sijaitsee ilmamäärämittari, irroita liitin ja kolme ruuvia, ota irti paikaltaan ja putsaa "langat" jarrukliinerillä. Suurimmasta osasta ga16de koneista käyntihäiriöt ja nykimiset poistunu sillä :)

      • Datsuuni

        Näin on ja samalla kannattaa tinata uusiksi liittimestä piirilevyyn menevien kolmen johdon molemmat päät. Edellisessä korissa (N14) samassa konemallissa tyyppivika


    • Saukki123

      Ilmamassamittarin lanka karstoittunut. Siellä ilmanputsarin alla on. Putsarin kotelo irti ja johto irti. kolme ruuvia auki ja varovasti suoraan ulos. Lanka on herkkä katkeemaan. Putsaa siis pumpulihanskoin jollet halua ostaa uutta kallista osaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      152
      10934
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3073
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2912
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1593
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    Aihe